Przykładowy mailing — co powinno się w nim znaleźć?

Przykładowy mailing — co powinno się w nim znaleźć?

O czym trzeba pamiętać, tworząc dowolny wysokiej jakości, przykładowy mailing? Do czego konkretnie można wykorzystać tę formę kontaktu w biznesie? Prędzej czy później niemal każda firma zacznie zadawać sobie te pytania, dlatego odpowiedzi na nie zebraliśmy dla Was poniżej!

Jak powinien wyglądać przykładowy mailing?

Każda przykładowa kampania mailingowa może wyglądać nieco inaczej, w zależności między innymi od branży i celów firmy. Jest jednak kilka zasad, o których warto pamiętać niezależnie od okoliczności. Omawiając przykład dobrego mailingu, trzeba podkreślić przede wszystkim konieczność zapewnienia wysokiej jakości treści, a więc tekstu, ale też warstwy graficznej.

Należy wystrzegać się błędów językowych i zadbać, aby komunikaty były spójne z tone of voice oraz brandingiem marki. Żaden efektywny przykładowy mailing nie może się także obejść bez przyciągającego wzrok, ciekawego tematu, który zachęci odbiorcę do otworzenia wiadomości. We właściwej zawartości wiadomości warto natomiast uwzględnić CTA, czyli wezwanie do działania. 

Oprócz tekstu i grafik lub zdjęć w przykładowym mailingu reklamowym pojawiają się często linki, np. przekierowujące do strony internetowej firmy, formularza kontaktowego lub kalendarza z możliwością umówienia spotkania. Wszelkie linki zawarte w e-mailu powinny zostać odpowiednio otagowane, aby móc z łatwością śledzić ich skuteczność. Niektóre narzędzia do masowej wysyłki e-maili, takie jak mProfi, udostępniają gotowe wzory mailingów, które można zmodyfikować według woli. W ten sposób firma oszczędza czas bez narażania na szwank jakości rozsyłanych komunikatów. Co ciekawe, ta sama baza danych klientów może zostać wykorzystana zarówno do kampanii e-mail marketingowych , jak i SMS-owych.

Rozbudowana, a jednocześnie prosta w obsłudze platforma do komunikacji mobilnej mPofi jest w zasięgu Twojej ręki. Korzystaj ze wzorów wiadomości, przeprowadzaj spam testy i wysyłaj wiadomości próbne!

Przykłady mailingu — najlepsze i najciekawsze zastosowania

Przykłady mailingu reklamowego można byłoby wymieniać bez końca, jako że jest to jeden z najłatwiejszych w wykorzystaniu, a przy tym najbardziej uniwersalnych sposobów promocji przedsiębiorstwa. W związku z tym marketing wielokanałowy wielu firm obejmuje właśnie tę formę kontaktu z klientami i kontrahentami. Oto najważniejsze z nich.

Przykłady mailingu ofertowego

Najpopularniejsze przykłady mailingu ofertowo-sprzedażowego obejmują newslettery dotyczące promocji i specjalnych ofert, wiadomości przedstawiające nowości w ofercie, a także klasyczne e-maile z propozycją współpracy. 

Konkretnie w e-commerce sprawdzają się także takie rozwiązania, jak powiadomienia o porzuconych koszykach, rekomendacje produktów na podstawie zachowania użytkownika na stronie.

Inne przykładowe zastosowania mailingu

Firmy często wykorzystują mailing również do newsletterów innych niż typowo sprzedażowe, na przykład takich z wiadomościami z branży lub informacjami o wydarzeniach w firmie.

Inne znane i lubiane rozwiązania obejmują składanie życzeń  i przeprowadzanie badań satysfakcji. Możliwości są niemal nieskończone. Wzory maili reklamowych w mProfi obejmują szablony dla różnych branż i zastosowań, dzięki czemu każda firma znajdzie coś dla siebie.

Chociaż wiadomości elektroniczne mogą na pierwszy rzut oka wydawać się prostą i ograniczoną formą komunikacji, to w praktyce dają duże możliwości, a do tego mimo upływu lat i pojawienia się nowych rozwiązań wciąż są chętnie wykorzystywane. Warto wypróbować wymienione przykłady kampanii mailingowych w swoim przedsiębiorstwie!

Rozbudowana, a jednocześnie prosta w obsłudze platforma do komunikacji mobilnej mPofi jest w zasięgu Twojej ręki. Korzystaj ze wzorów wiadomości, przeprowadzaj spam testy i wysyłaj wiadomości próbne!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.