Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Mailing do lekarzy to skuteczny sposób na przebicie się przez szum informacyjny i dotarcie ze swoim komunikatem bezpośrednio do potencjalnego klienta lub partnera biznesowego. Wbrew pozorom nie musi być czasochłonny i trudny w realizacji. Platforma mProfi pozwoli Ci skutecznie i niskim kosztem przygotowywać, planować i analizować wyniki kampanii skierowanych do przedstawicieli branży medycznej i wielu innych!
mProfi » Mailing do lekarzy
Intuicyjne i szybkie tworzenie wiadomości.
Wspólna baza kontaktów dla mailingu i SMS-ów.
Możliwość odbierania wiadomości zwrotnych.
POWIADOMIENIA O NOWYCH PRODUKTACH I USŁUGACH
ZAPROSZENIA NA KONFERENCJE I INNE WYDARZENIA
OFERTY SPECJALNE
PROPOZYCJE SZKOLEŃ
TREŚCI EDUKACYJNE
AKTUALNOŚCI Z BRANŻY
Poznaj opinie naszych klientów
Na mailing do lekarzy warto zdecydować się w przypadku, gdy główną lub znaczącą częścią potencjalnych klientów jest właśnie ta grupa zawodowa. Mailing jako formę komunikacji można stosować w odniesieniu do niemal wszystkich grup odbiorców, natomiast w miarę możliwości warto wyodrębnić konkretne segmenty. Zidentyfikowanie przedstawicieli branży medycznej jako grupy docelowej pozwala na wysyłanie bardziej spersonalizowanych komunikatów, a co za tym idzie, skuteczniejszą komunikację.
Mailing ma bardzo uniwersalny charakter. Wielu lekarzy, a tym bardziej wiele podmiotów medycznych — klinik, praktyk lekarskich, regularnie korzysta ze skrzynek e-mailowych. Odpowiedni, przyciągający uwagę (ale jednocześnie zgodny z prawdą i profesjonalny) temat może oznaczać szybkie otwarcie i zapoznanie się z wiadomością. Mailing do lekarzy to więc korzystne rozwiązanie dla firm, którym zależy na jak najszybszym dotarciu do odbiorców.
Mailing do lekarzy pozwala na przekazanie istotnych komunikatów, takich jak aktualności z branży medycznej, nowe badania, wytyczne, innowacje czy informacje o konferencjach i szkoleniach, maszynach i produktach medycznych.
Ponadto regularne wysyłanie maili pomaga utrzymać kontakt z lekarzami, rozwijać relacje oraz zwiększać zaufanie i wiarygodność. W ramach tej formy kontaktu nadawca ma do dyspozycji rozbudowany edytor, umożliwiający dostosowanie komunikatu do swoich potrzeb. Mailing do lekarzy pozwala na stosowanie różnych formatów treści, od prostych powiadomień, po bogate w informacje i elementy multimedialne newslettery.
Mailing do lekarzy polega na masowej wysyłce wiadomości elektronicznych do wybranej grupy odbiorców — w tym wypadku z branży medycznej. Istnieje możliwość wysyłki w czasie rzeczywistym lub planowania jej na przyszłość.
Skuteczny mailing do lekarzy może przełożyć się na zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, czy też organizowanymi konferencjami i innymi wydarzeniami. Może także pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, w szczególności w demonstrowaniu jej wiarygodności i profesjonalizmu.
Platforma pozwala na importowanie posiadanych kontaktów i dodawanie nowych, a także na automatyczną rejestrację odbiorców. Baza kontaktów jest współdzielona dla modułu mailingowego i SMS-owego, co pozwala na proste i wygodne prowadzenie kampanii na wielu płaszczyznach.
Mailing do lekarzy, z uwagi na swoją prostotę i niski koszt, sprawdzi się zarówno w mniejszych, początkujących firmach, jak i dużych przedsiębiorstwach. Może być wartościowym rozwiązaniem między innymi dla producentów sprzętu medycznego, a także organizatorów konferencji medycznych czy różnego rodzaju szkoleń dla lekarzy.
Możliwości jest bardzo wiele. W zależności od potrzeb i budżetu mailing można traktować jako główną metodę komunikacji lub jako uzupełnienie innych form reklamy i kontaktu z przedstawicielami branży medycznej, np. wiadomości SMS.
Tworząc mailing do lekarzy, warto pamiętać o kilku kluczowych elementach, które sprawią, że wiadomość będzie wartościowa i skuteczna. Lekarze to z reguły bardzo zajęci ludzie, dlatego ważne jest, aby zaciekawić ich już na etapie tematu wiadomości. Temat powinien być krótki, jasny i precyzyjny, najlepiej wskazujący na konkretną korzyść lub kluczową informację, którą będzie można uzyskać, zapoznając się z danym e-mailem.
Warto personalizować wiadomość, używając imienia i nazwiska lekarza lub nazwy kliniki, praktyki lekarskiej lub innego podmiotu, z którym się kontaktujemy, aby pokazać, że doceniamy jego czas i chcemy nawiązać bardziej bezpośredni kontakt.
Nie można również zapominać o aspekcie czysto wizualnym. Mailing do lekarzy powinien wyglądać profesjonalnie i estetycznie, z zachowaniem odpowiedniego formatowania, kolorów i czcionek. Dobrze jest również w miarę możliwości używać wysokiej jakości grafik, które pomogą uatrakcyjnić przekazywane informacje.
Uruchomienie mailingu do lekarzy nie wymaga dużej ilości czasu ani umiejętności technicznych. Użytkownicy mają do dyspozycji gotowe szablony, które mogą dostosować do swoich potrzeb, aby jeszcze bardziej przyspieszyć i ułatwić cały proces. Przygotowywanie i planowanie wiadomości jest szybkie i bezproblemowe dzięki intuicyjnemu interfejsowi.
Planując i realizując kampanie mailingowe do lekarzy (a także wszelkich innych grup odbiorców) należy pamiętać o przestrzeganiu polskiego i unijnego prawa dotyczącego przetwarzania danych osobowych, m.in. w zakresie uzyskania zgody na przesyłanie komunikatów handlowych.
Mailing do lekarzy to stosunkowo tania, a przy tym skuteczna i prosta metoda komunikacji, w szczególności w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy. Na dokładny koszt prowadzonych działań wpływać będzie uzgodniona stawka, a także wolumen wysyłanych wiadomości.
Kluczową zaletą tej formy komunikacji jest możliwość łatwego skalowania wydatków. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na bieżąco dostosowywać częstotliwość wysyłki, a także wielkość grupy docelowej w zależności od bieżącego budżetu.
Efekty prowadzonych kampanii mailingowych do lekarzy można sprawdzić za pomocą wbudowanego w mProfi modułu analitycznego. Pozwoli on na bieżąco weryfikować zainteresowanie, z jakim spotkały się poszczególne komunikaty.
Regularna weryfikacja wyników i wprowadzanie na ich podstawie zmian, aby jeszcze bardziej dopracować przekazywane komunikaty oraz osiągać lepsze efekty, to podstawa, jeśli chodzi o efektywny marketing.
Mailing do lekarzy może przybierać różne formy: czy to rozbudowanej, długotrwałej kampanii (może to być, chociażby newsletter informujący o nowinkach w branży), czy jednorazowego komunikatu (np. w postaci życzeń świątecznych).
To, jakie rozwiązanie będzie najlepsze, zależy od rodzaju przesyłanych informacji, przyjętego celu oraz posiadanego budżetu. E-mailing, jako elastyczna i wygodna forma komunikacja, pozwala na łatwe testowanie różnych formatów wiadomości, godzin wysyłki i nie tylko, aby znaleźć optymalne rozwiązanie.
Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Co to smishing? Przykłady, zagrożenia i sposoby ochrony
Współczesny rozwój technologii to w praktyce wyścig w tworzeniu coraz lepszych zabezpieczeń przed oszustwami. Cyberprzestępcy tylko czekają, aż pojawi się jakaś...
Co to jest SMS full? Jak działa i kiedy się go używa?
Myśląc o nowoczesnej komunikacji, większość z nas pomyśli o mailach lub w kontekście bardziej reklamowym, o powiadomieniach z aplikacji. Ze względu...
Event marketing – przykłady skutecznych kampanii
Jak zaangażować klienta w działania promocyjne? Najlepiej poprzez event marketing. Ten, chociaż pozornie wymaga sporych nakładów finansowych, jest jednym z najlepszych...
Co to jest USP marketing? Klucz do skutecznej strategii marketingowej
W świecie biznesu liczy się każda przewaga nad konkurencją, jaką możemy zdobyć. Badania rynku, trafniejsza kampania, celniejsze reklamy – to wszystko...
Co to jest cross-channeling? Przykłady i korzyści strategii wielokanałowej
W dobie rosnącej konkurencji każdy pomysł na zwiększenie swoich zasięgów jest ważny, jednak czasem warto zacząć od podstaw. Jedną z najważniejszych...
Marketing lojalnościowy, czyli jak skutecznie budować więź z klientem
Przekonanie klienta do zakupów w Twoim sklepie to dopiero początek drogi. Prawdziwy zysk da Ci dopiero jego zatrzymanie i skłonienie, żeby...
Jak określić grupę docelową odbiorców? Praktyczny przewodnik
Jedną z podstaw każdego skutecznego marketingu jest precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców. Znajomość swoich klientów pozwala precyzyjnie nakreślić plan dotarcia
Czym jest platforma CPaaS? Zalety i zastosowania dla Twojego biznesu
Dzisiejszy świat to świat stale zachodzących dynamicznych zmian. W szczególności za sprawą AI każdy dzień może przynieść nową niespodziankę, na którą...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.