Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
Mailing profilowany pozwala dotrzeć z właściwym, spersonalizowanym komunikatem do odpowiedniego grona odbiorców. Dzięki platformie mProfi szybko i skutecznie zaplanujesz masową wysyłkę e-maili na podstawie wybranych kryteriów. Bez przepłacania i skomplikowanego oprogramowania.
mProfi » Mailing profilowany
Liczne wzory wiadomości do wyboru.
Intuicyjny interfejs.
Możliwość odbierania wiadomości zwrotnych.
REKLAMA NOWYCH PRODUKTÓW I USŁUG
ZAPROSZENIA NA WYDARZENIA
INFORMACJE O WYPRZEDAŻACH I PROMOCJACH
NEWSLETTER
ROZSYŁANIE KODÓW RABATOWYCH, SPECJALNYCH OFERT
Mailing profilowany polega na rozsyłaniu wiadomości (fizycznych listów, wiadomości elektronicznych) osobom lub innym podmiotom wyselekcjonowanym ze względu na posiadane przez nich cechy. Może to więc być zarówno mailing do firm, jak i do konsumentów.
Jest on popularną formą reklamy, stosowaną przez mniejsze firmy, jak i średnie oraz duże przedsiębiorstwa. Dzięki wsparciu nowoczesnych narzędzi, takich jak platforma mProfi, wdrożenie go jest szybkie, proste i bezproblemowe.
Zastosowania mailingu profilowanego są wręcz nieograniczone. Może on posłużyć zarówno do bezpośredniej stymulacji sprzedaży (np. informowania o nowym produkcie konkretnie tej kategorii osób, dla której jest przeznaczony), jak i do zwiększenia świadomości marki i lojalności wobec niej, przykładowo poprzez przesyłanie życzeń urodzinowych.
Nasza platforma jest oparta na rozwiązaniach marketing automation, co oznacza, że wiadomości są przesyłane automatycznie o wybranej przez organizatora kampanii porze. Można w związku z tym z łatwością realizować kampanie także poza godzinami pracy firmy i planować je na wiele tygodni do przodu, aby ułatwić swoją pracę i uporządkować harmonogram marketingowy.
Mailing profilowany może opierać się na wielu różnorodnych kryteriach, w zależności od branży i aktualnej strategii marketingowej. Najczęściej stosuje się kryteria geodemograficzne, a więc dotyczące między innymi miejsca zamieszkania, zarobków, wieku czy płci.
W przypadku, gdy klientami są firmy, a nie osoby prywatne, segmentacja odbiorców może odbywać się przykładowo na podstawie sektora, obszaru działania lub wielkości przedsiębiorstwa.
W mProfi możesz zarówno dodawać kolejnych odbiorców do danej listy kontaktów ręcznie, jak i zaimportować spis z pliku lub umożliwić klientom samodzielną rejestrację. Możliwości jest wiele, natomiast warto pamiętać, że przetwarzanie danych osobowych wiąże się z licznymi ograniczeniami i wymaganiami, zarówno ze strony prawa krajowego, jak i unijnego.
Pierwszym krokiem do skutecznego mailingu profilowanego jest ustalenie, jakie cechy powinni mieć odbiorcy danej wiadomości. Jedna firma może mieć w swojej ofercie bardzo różnorodne produkty stworzone z myślą o różnorodnych grupach. Dlatego jest to aspekt, który warto rozważyć osobno dla każdej kampanii.
Przykładowo, inna będzie idealna grupa docelowa dla smartwatchy dla dzieci, a inna dla telefonów dla seniorów. Drogie, zaawansowane narzędzie SaaS może zainteresować wielkich przedsiębiorców, ale niekoniecznie małe firmy o niewielkim budżecie.
Następnie należy posegmentować swoją listę kontaktów na pomniejsze grupy według przyjętych kryteriów. Kolejny krok to przygotowanie treści wiadomości.
Platforma mProfi udostępnia szereg wysokiej jakości szablonów na różne okazje, które można zmodyfikować wedle swoich potrzeb. Dzięki temu skuteczny email marketing będzie na wyciągnięcie ręki również dla firm, które dopiero zaczynają z niego korzystać.
Mailing profilowany to warte rozważenia rozwiązanie, gdy firma chce trafić ze swoim przekazem do konkretnej grupy docelowej. Przykładowo z racji na to, że dany produkt został stworzony konkretnie z myślą o niej.
Ten sam produkt może być również wykorzystywany w wielu kampaniach mailingu profilowanego skierowanych do różnych grup. W ten sposób będzie można przedstawić go w odmienny sposób, dopasowany do potrzeb i oczekiwań poszczególnych odbiorców. Taki mailing zwiększy prawdopodobieństwo osiągnięcia założonych rezultatów, a jednocześnie koszty kampanii spadną.
Docieranie do mniejszej, ale starannie wyselekcjonowanej grupy osób jest tańsze niż wysyłanie znacznie większej liczby wiadomości do szerszego, ale niewyprofilowanego grona odbiorców (z których część może w ogóle nie być zainteresowana danymi produktami lub usługami). Każda kolejna wiadomość wiąże się bowiem z dodatkowym kosztem.
Mailing profilowany pozwala na większą personalizację komunikatów reklamowych, co przekłada się na ich skuteczność. Reklamodawca wie, jakie cechy mają odbiorcy i może na tej podstawie dopasować treść wiadomości — ton, warstwę wizualną i nie tylko. Każda lista kontaktów może wiązać się z innymi wymaganiami.
Odbiorca z dużym prawdopodobieństwem lepiej zareaguje na wiadomość, która będzie wyglądała jak skrojona konkretnie pod niego, niż na bardziej ogólny komunikat, mogący dotyczyć każdego.
Zastosowanie marketingu profilowanego oznacza także oszczędność, jako że środki są wydawane jedynie na reklamę wśród odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą skłonni zapoznać się z ofertą.
Wyższy poziom personalizacji wiadomości można osiągnąć także poprzez wykorzystanie pól dynamicznych, które uzupełniane są informacjami dotyczącymi danego odbiorcy. Dzięki temu na przykład każdy otrzyma wiadomość, w której firma zwraca się do niego po imieniu.
Nie tylko mailing profilowany, ale jakikolwiek mailing reklamowy wykorzystujący wiadomości elektroniczne jest stosunkowo tanią formą komunikacji. Szczególnie w porównaniu z bardziej tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak przykładowo wysyłka fizycznych listów.
Pojedynczy e-mail może wiązać się z kosztem rzędu zaledwie kilku groszy. To firma decyduje, jak często wysyła wiadomości i do ilu odbiorców, co pozwala precyzyjnie zarządzać kosztem każdej kampanii i skalować wydatki zgodnie z posiadanym budżetem.
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny — co to za strategia i czy warto ją wdrożyć?
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Cykliczne wysyłanie SMS — jak działa?
Wysoka skuteczność i niski koszt realizacji kampanii sprawia, że mimo upływu lat SMS marketing nie traci na popularności. Często składa się...
Czym są maile transakcyjne i jak je tworzyć?
Maile transakcyjne to nie tylko wiadomości potwierdzające działania użytkowników, ale także istotne narzędzie budowania relacji z odbiorcami. Jakie są ich rodzaje...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.