Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Mailing do firm przy pomocy intuicyjnego kreatora mProfi to skuteczny sposób na kontakt z potencjalnymi i obecnymi kontrahentami. Dzięki naszej platformie szybko i bezproblemowo rozwiniesz relacje biznesowe i wprowadzisz firmę na nowy poziom komunikacji.
mProfi » Mailing do firm
Nie musisz tworzyć szablonów wiadomości od zera.
Wiadomości są wysyłane automatycznie w wybranym momencie.
Możesz na bieżąco analizować wyniki kampanii.
PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY
ZAPROSZENIA NA POKAZY I KONFERENCJE
NOTATKI PRASOWE
INFORMACJE O ZMIANACH W OFERCIE
PRZYPOMNIENIA O NIEZAPŁACONYCH FAKTURACH
NEWSLETTERY
POWIADOMIENIA O PROMOCJACH
ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE.
Wysyłanie mailingu do firm to ciekawy sposób komunikacji z wielu względów. Przede wszystkim jest on uniwersalny i elastyczny. W treści można umieścić tekst i sformatować go na dziesiątki sposobów. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby dodać zdjęcia, grafiki czy przyciski. Dzięki temu za pomocą wiadomości elektronicznych można wysyłać wszelkiej maści komunikaty i osiągać dobre rezultaty.
Dodatkowo, w większości przypadków skrzynki e-mailowe przedsiębiorstw są sprawdzane regularnie, w związku z czym prawdopodobieństwo, że mailing do firm zostanie odczytany jest bardzo duże.
Dla przedsiębiorstw, które chcą wdrożyć do swoich działań mailing do firm cennik takich usług będzie z pewnością kwestią bardzo istotną. Warto w związku z tym wiedzieć, że wysyłanie maili do firm wiąże się ze stosunkowo małym kosztem, zwłaszcza w porównaniu do niektórych bardziej tradycyjnych metod (a przy tym jest to bardzo szybka i łatwa w wykorzystaniu metoda komunikacji).
Dokładne koszty zależą od okoliczności, natomiast jako, że cały proces odbywa się elektronicznie, odchodzą koszty związane na przykład z zakupem papieru, drukowaniem czy transportem. W przypadku mProfi krótki czas tworzenia wiadomości (związany między innymi z dostępnością gotowych szablonów do wykorzystania) ogranicza także czas pracy potrzebny do prowadzenia działań, w tym na szeroką skalę.
Nie tylko skuteczny, ale przede wszystkim legalny mailing dla firm – to powinno być celem każdego przedsiębiorcy. Decydując się na komunikację zarówno z kontrahentami, jak i z klientami (czy to obecnymi, czy potencjalnymi) za pomocą wiadomości elektronicznych trzeba wiedzieć, jak mają się do siebie mailing do firm a prawo.
Kwestie takie, jak: co, w jakich sytuacjach i do kogo można wysyłać, reguluje szereg przepisów związanych z przetwarzaniem danych osobowych i telekomunikacją. Konkretnie przede wszystkim warto dobrze znać (i na bieżąco weryfikować ewentualne zmiany w prawodawstwie) ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także prawo telekomunikacyjne. W niektórych przypadkach kluczowe mogą się okazać także zapisy Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Mailing reklamowy do firm (i nie tylko reklamowy) powinien przede wszystkim być dopasowany do odbiorcy. W większości przypadków dobrym rozwiązaniem będzie zachowanie profesjonalnego tonu, ale niektóre branże (i typy odbiorców) są wyjątkami od tej reguły. Niekiedy uzasadnione będzie umieszczenie w e-mailach dużej ilości tekstu, a niekiedy lepszym rozwiązaniem będzie ograniczenie go do minimum.
Niezależnie od indywidualnych okoliczności, nie można zapominać o takich podstawach, jak pełna poprawność językowa wiadomości, a także wysokiej klasy oprawa graficzna. Dzięki rozbudowanemu konfiguratorowi wiadomości dostępnemu w mProfi stworzenie atrakcyjnego wizualnie, skutecznego mailingu do firm nie wymaga dużej ilości czasu ani zasobów.
Mailing do firm jest wartą wdrożenia metodą kontaktu z potencjalnymi i obecnymi kontrahentami i klientami, natomiast nie jedyną. Uzupełnianie go innymi metodami, posiadającymi odmienną charakterystykę, pozwoli na prowadzenie bardziej kompleksowych kampanii marketingowych. Ciekawym uzupełnieniem dla mailingu do firm są chociażby SMS-y.
mProfi posiada funkcję Listy Kontaktów, a utworzone w jej ramach listy odbiorców mogą zostać wykorzystane zarówno w mailingu, jak i wysyłce wiadomości tekstowych. Dzięki temu można z łatwością wysyłać różnego rodzaju komunikaty do dokładnie tych samych osób (lub różnych, jeśli pojawi się taka potrzeba).
Mailing do firm a RODO jest bardziej skomplikowanym tematem niż mailing kierowany do osób fizycznych. Z zasady RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) dotyczy przetwarzania danych osób fizycznych przez przedsiębiorców, co sugerowałoby, że mailing reklamowy do firm nie podlega jego przepisom.
W praktyce jednak w toku komunikacji B2B niejednokrotnie dochodzi do przetwarzania danych spersonalizowanych, na przykład adresu e-mail pracownika, w którym znajduje się jego imię i nazwisko. W takiej sytuacji RODO może znaleźć zastosowanie, nie oznacza to jednak od razu, że na przetwarzanie danych takiej osoby będzie trzeba uzyskać zgodę – w zależności od sytuacji przetwarzający może uzasadnić swoje działanie uzasadnionym prawnie interesem, np. koniecznością rozliczenia transakcji między firmami.
Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Czym jest lejek marketingowy? Poradnik od A do Z
Firma boryka się z niskimi wskaźnikami konwersji lub trudnościami w utrzymaniu lojalności klientów? Lejek marketingowy może być kluczem do rozwiązania tych...
Parametry UTM — co to za atrybuty i jak poprawnie je stosować?
Nawet jeśli ktoś dotychczas sam nie wykorzystywał ich w swoich działaniach marketingowych, na pewno spotkał się z nimi niezliczoną ilość razy....
Jak budować lojalność klienta i dlaczego warto to robić? Pozyskiwanie zupełnie nowych klientów jest dla wielu firm zadaniem kluczowym. Nie ulega...
Marketing w branży retail, czyli jak skutecznie promować sklep? Skuteczny retail marketing, czyli po prostu marketing w branży retail, obecnie jest...
Jak działają emotikony w komunikacji SMS i czy warto ich używać? Kojarzymy je przede wszystkim z social mediów i internetowych komunikatorów,...
Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?
Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i...
Znaczenie kolorów w marketingu
Znaczenie kolorów w marketingu — co trzeba wiedzieć? Prowadząc działania reklamowe, warto uwzględnić znaczenie kolorów w marketingu. Mówi się, że jemy...
Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki
Chcesz wykorzystywać SMS-y marketingowe w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Wystarczy podążać za kilkoma...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.