Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Marketing mobilny to sposób na skuteczne dotarcie do obecnych klientów, a także pozyskanie nowych. Nie musisz tworzyć własnej infrastruktury – wykorzystaj naszą innowacyjną platformę SMS i błyskawicznie przygotuj idealną kampanię dla Twojej firmy!
mProfi » Marketing Mobilny
Automatyzuj wysyłkę wiadomości.
Przeprowadzaj ankiety i konkursy.
Twórz i segmentuj bazę kontaktów.
WYSOKA OTWIERALNOŚĆ WIADOMOŚCI.
MOŻLIWOŚĆ PERSONALIZACJI KOMUNIKATÓW.
ZAAWANSOWANA ANALITYKA KAMPANII.
KOMUNIKACJA JEDNO- I DWUKIERUNKOWA.
NISKIE KOSZTY PRZEKAZU.
PROSTE TWORZENIE KAMPANII.
SZYBKI ODCZYT SMS-ÓW.
Marketing mobilny można najprościej zdefiniować jako ogół działań marketingowych wykorzystujących do kontaktu z klientami urządzenia mobilne, a więc przede wszystkim telefony komórkowe.
Niekiedy zdarza się, że fizyczne reklamy będące w ruchu (na przykład plansze reklamowe ciągnięte za samochodem) również określa się mianem marketingu mobilnego. Obecnie jednak, więcej mówi się o pierwszej z wymienionych, bardziej nowoczesnej formie marketingu.
Marketing mobilny w Polsce jest chętnie stosowany zarówno przez bardzo duże podmioty, jak i średnie oraz małe firmy. Z uwagi na niskie koszty dotarcia do odbiorców, bezpośredni charakter kontaktu, a także intuicyjność procesu tworzenia kampanii, jest to uniwersalne rozwiązanie, odpowiednie dla niemal wszystkich przedsiębiorstw.
Zarówno w marketingu, jak i we wszystkich innych działaniach związanych z prowadzeniem firmy, kluczowa jest maksymalizacja skuteczności przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów. Próbując przygotować własne rozwiązania, trzeba nastawić się na konieczność zaangażowania dużej ilości czasu i środków. Z kolei unikanie automatyzacji (np. wysyłanie wiadomości SMS ręcznie, a nie przez narzędzie) jest jeszcze bardziej czasochłonne, a mniej efektywne.
Dlatego też tak przydatne są gotowe narzędzia marketingu mobilnego, stworzone przez ekspertów. Z pomocą nowoczesnych, rozbudowanych platform do komunikacji z klientami, takich jak mProfi, przygotowanie i analiza kampanii staje się proste i bezstresowe. Mobilny marketing internetowy pozwala na automatyzację wielu żmudnych zadań. Intuicyjny interfejs użytkownika nie wymaga szczególnych umiejętności czy doświadczenia z zakresu programowania lub ogółem IT, więc tworzyć wiadomości może każdy.
Marketing mobilny i marketing aplikacji mobilnych to pojęcia, które brzmią podobnie, nie należy ich jednak ze sobą mylić. Oba te typy działań marketingowych mają różne cele, mogą się ponadto różnić wykorzystywanymi metodami.
W ramach marketingu mobilnego istnieje możliwość reklamowania różnego rodzaju produktów i usług. W tym również aplikacji mobilnych, ale to tylko jedna z dziesiątek, jeśli nie setek dostępnych możliwości. Wśród wykorzystywanych metod należy wyróżnić wysyłkę wiadomości tekstowych.
Z kolei marketing aplikacji mobilnych, jak wskazuje sama nazwa, to wszystkie działania reklamowe składające się na to, aby zachęcić użytkowników do pobierania danej aplikacji. Często w skład tych działań wchodzi wspomniany marketing mobilny, ale także inne rozwiązania, jak chociażby fizyczne banery czy spoty w telewizji.
W ramach mobilnego marketingu SMS można na przykład wysyłać klientom powiadomienia o zaczynającej się promocji na określone produkty. Warto pamiętać, że istnieje możliwość dodania do wiadomości tekstowej linka, który przekieruje odbiorców od razu do firmowej witryny.
Ciekawym rozwiązaniem jest zawarcie w SMS-ie dedykowanego kodu rabatowego. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo na dokonanie zakupu, a dodatkowo odbiorca będzie zadowolony, że wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych i zapewne nie cofnie jej.
Mobilny marketing wykorzystywany jest m.in. w celu szybkiego docierania do klientów z informacją o nowej kolekcji, otwarciu kolejnego sklepu, organizowanych akcjach i specjalnych wydarzeniach. Komunikacja SMS-owa z klientem może być jednokierunkowa, ale nie musi – istnieje opcja otrzymywania od odbiorców wiadomości zwrotnych.
Można więc chociażby przeprowadzać ankiety, na przykład dotyczące satysfakcji z poziomu obsługi klienta, bądź też prowadzić zapisy na jakieś wydarzenia.
Przy analizie skuteczności marketingu mobilnego raporty będą nieocenionym źródłem informacji. Narzędzia marketingu mobilnego sprawiają, że weryfikacja skuteczności prowadzonej kampanii jest szybka i skuteczna. Gromadzą i udostępniają jej wyniki, generują również użyteczne wykresy.
Posiadanie dostępu do precyzyjnych danych na temat m.in. otwieralności wysyłanych wiadomości, pozwala wyciągać rzetelne wnioski z prowadzonych działań i lepiej planować kolejne kampanie.
Jest wiele typów zmian, które można wprowadzać i testować, aby zoptymalizować uzyskiwane wyniki. Można wśród nich wymienić pracę nad treścią wiadomości, czasem ich wysyłania (przy wykorzystaniu mProfi istnieje możliwość zaplanowania zarówno dnia, jak i godziny wysyłki), częstotliwością i nie tylko.
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny — co to za strategia i czy warto ją wdrożyć?
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Cykliczne wysyłanie SMS — jak działa?
Wysoka skuteczność i niski koszt realizacji kampanii sprawia, że mimo upływu lat SMS marketing nie traci na popularności. Często składa się...
Czym są maile transakcyjne i jak je tworzyć?
Maile transakcyjne to nie tylko wiadomości potwierdzające działania użytkowników, ale także istotne narzędzie budowania relacji z odbiorcami. Jakie są ich rodzaje...
DKIM — co to jest i dlaczego jest przydatne?
Komunikacja e-mailowa, choć szybka i wygodna, wiąże się z pewnymi zagrożeniami, takimi jak spoofing i phishing. Wychodzą im naprzeciw nowoczesne mechanizmy...
Mailing responsywny — na czym polega i jak go stworzyć?
Zaczynasz przygodę z email marketingiem i nie wiesz, na co zwrócić szczególną uwagę? Mailing responsywny to jeden z najważniejszych konceptów, które...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.