Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Dobrze przygotowana baza danych klientów pozwoli sprawnie prowadzić kampanie marketingowe, akcje informacyjne i nie tylko. Z mProfi jej zbudowanie jest proste, szybkie i bezproblemowe. Skorzystaj z gotowych rozwiązań i przechowuj najważniejsze dane!
mProfi » Budowanie bazy klientów
Baza danych klientów (znana także jako lista kontaktów) zawiera podstawowe informacje na temat zarówno tytułowych klientów, jak i innych grup osób, z którymi firma chce się kontaktować (np. dostawców). Za jej pomocą można sprawdzić detale dotyczące konkretnej osoby lub firmy, ale też kierować komunikaty bezpośrednio do ściśle zdefiniowanych grup. Budowanie bazy klientów może odbywać się ręcznie, poprzez import zebranych już danych lub za pośrednictwem samych klientów, rejestrujących się do bazy na jeden z kilku dostępnych sposobów.
Stwórz bazę danych klientów z mProfi!
Segmentuj bazę danych na grupy.
Pozwól klientom na automatyczną rejestrację.
Wykorzystaj listę kontaktów m.in. w kampaniach SMS.
IMIĘ I NAZWISKO LUB NAZWA ORGANIZACJI,
E-MAIL, NUMER TELEFONU,
STRONA WWW,
ADRES,
PŁEĆ,
DATA URODZENIA,
STANOWISKO.
Docieranie do właściwych odbiorców z właściwymi komunikatami to absolutna podstawa skutecznej komunikacji z klientami, dostawcami, innymi kontrahentami i nie tylko. Pomoże w tym rozbudowana, właściwie posegmentowana (podzielona na grupy) baza danych klientów.
Może ona przechowywać m.in. dane osobowe, kontaktowe czy dowolne inne specyficzne informacje dla danej branży lub firmy. Zawartość listy kontaktów charakteryzuje się więc dużą elastycznością. Można dostosować ją do swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Dbanie o rzetelne budowanie bazy danych klientów (i jej regularne aktualizowanie) podniesie skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Zapewni także, że dane nie zostaną zgubione ani zapomniane i w razie potrzeby w każdej chwili będzie można do nich sięgnąć.
Polskich przedsiębiorców wiążą zasady zebrane w unijnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, nazywanym w skrócie RODO. Dotyczy ono przechowywania danych osobowych osób fizycznych, a więc nie ma odniesienia do kwestii danych klientów biznesowych.
Baza danych klientów z zasady zawiera szereg danych osobowych, w związku z czym przy jej tworzeniu i zarządzaniu nią należy mieć na uwadze przepisy zawarte w RODO. Złamanie jego postanowień może mieć bowiem bardzo poważne konsekwencje.
Kluczowe są między innymi takie kwestie, jak posiadanie odpowiedniej podstawy do przechowywania danych (z reguły będzie to zgoda klienta), udostępnianie każdemu wglądu do informacji posiadanych na jego temat czy respektowanie prawa do usunięcia w każdej chwili wspomnianych danych.
Kiedy już baza danych klientów biznesowych zostanie przygotowana, będzie można przejść do wykorzystania jej w praktyce. Dostępnych możliwości jest bardzo wiele. To, które będą najlepsze, zależy w dużej mierze od okoliczności. Istotne są takie aspekty, jak zasoby posiadane przez firmę, cel, który chce osiągnąć, branża czy specyfika danej grupy odbiorców.
Często wykorzystywane, skuteczne rozwiązania to przede wszystkim kampanie SMS i mailing. Można stosować tylko jedną z tych metod, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby je łączyć. Wręcz przeciwnie – w wielu przypadkach mogą się one świetnie uzupełniać. mProfi pozwala na stworzenie wspólnej bazy kontaktów dla wszystkich metod kontaktu (SMS-ów, mailingu czy ankiet), więc nie trzeba przygotowywać osobnych, a wystarczy jedna lista kontaktów (najlepiej podzielona na grupy).
SMS-y świetnie nadają się do krótkich, prostych komunikatów, jak powiadomienia o starcie wyprzedaży, nowej kolekcji, otwarciu kolejnego punktu czy zmianie godzin pracy. Warto pamiętać, że można dodawać do nich linki do stron internetowych, na których odbiorcy znajdą więcej informacji. Z kolei mailing pozwala na przekazanie większej ilości informacji w bardziej rozbudowanej graficznie formie.
mProfi pozwala na udostępnienie klientom, kontrahentom i innym grupom odbiorców opcji automatycznego zapisania się do listy kontaktów. Rejestracja do bazy danych klientów może przebiec na trzy wygodne sposoby:
Wystarczy więc wypełnić wcześniej przygotowany przez firmę formularz, wysłać wiadomość SMS o określonej treści pod podany numer lub zeskanować swoim urządzeniem wyświetlony (lub np. wydrukowany bądź umieszczony na banerze reklamowym) kod QR.
Dla poszczególnych grup odbiorców można stworzyć różne kody do wpisania w SMS-ie czy inne formularze, w związku z czym od razu będą oni przypisywani do właściwego segmentu. Cały proces jest szybki, prosty i skuteczny, co przekłada się na wygodę użytkowników i wysoką skuteczność prowadzonych działań.
Baza danych klientów, która świeci pustkami, nie przyniesie najprawdopodobniej optymalnych rezultatów podczas prowadzonych kampanii. Dlatego warto zadbać o to, aby jak najszybciej ją wypełnić (jednak nie przypadkowymi, niesprawdzonymi danymi, a najlepiej wartościowymi, odpowiednio zweryfikowanymi informacjami).
Promować zapisy do swojej listy kontaktów można na wiele sposobów. Budowanie bazy klientów odbywa się często za pomocą mediów społecznościowych (np. postów zachęcających do zapisania się do newslettera), a także własnej strony internetowej, na której można umieścić link do formularza lub bezpośrednio sam formularz.
Ciekawą opcją jest także umieszczanie kodu QR na gadżetach firmowych, zwłaszcza tych rozdawanych obecnym i potencjalnym klientom (chociażby podczas targów branżowych czy różnego rodzaju spotkań networkingowych).
Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Wysyłka SMS za granicę dla firm. Jak działa i ile kosztuje?
Wysyłka SMS za granicę to dla firm bardzo przydatne narzędzie. Mimo tego, że współcześnie prawie każdy z nas ma na komórce...
Permission marketing – dlaczego budowanie zaufania jest ważne dla rozwoju biznesu?
Mogłoby się wydawać, że na dzisiejszym etapie rozwoju technologii, pozyskanie klienta będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W pewnym sensie tak jest...
Co to jest inbound i outbound marketing? Kompletny przewodnik
Marketing to coś więcej niż po prostu reklama. To rozmaite strategie i podejścia do klienta, które mają podnieść zysk. W dzisiejszym...
Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Co to jest personalizacja w marketingu i dlaczego jest istotna?
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.