ANKIETY SMS

Ankiety SMS to bardzo wygodny kanał komunikacji, który pozwoli Ci łatwo dotrzeć do wielu odbiorców i szybko otrzymać komunikat zwrotny. Badaj jakość obsługi klienta, zadowolenie z oferowanych usług i wiele więcej przy pomocy prostej w obsłudze, intuicyjnej platformy mProfi.

Ankiety SMS — zalety

Ankiety SMS umożliwiają komunikację dwukanałową — zarówno wysyłanie, jak i odbieranie wiadomości. Możesz przygotować dla uczestników pytania zamknięte i otwarte (a także ankiety NPS) oraz zarządzać ich kolejnością. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby uzupełnić ankiety SMS także tradycyjnymi ankietami w formie formularzy online, które również przygotujesz za pomocą mProfi. Wbudowany moduł raportowy pozwala w dowolnym momencie podejrzeć wyniki ankiety i błyskawicznie eksportować je do formatu .CSV lub .XLS.

Inicjuj ankiety bezpośrednio ze swojego systemu dzięki API.

Wysyłaj wiadomość na zakończenie ankiety, np. z kodem rabatowym.

Dopasuj datę otwarcia i zamknięcia ankiety do swoich potrzeb.

Ankiety SMS — przykłady

OPINIE KLIENTÓW

BADANIA SATYSFAKCJI

BADANIA POTRZEB

BADANIA MARKETINGOWE

ANKIETY EWALUACYJNE

TESTY SPRAWDZAJĄCE

ANGAŻOWANIE UCZESTNIKÓW WYDARZEŃ

Jak korzystać z aplikacji mProfi.pl — ankiety SMS?

STWÓRZ KONTO NA MPROFI​

WEJDŹ DO MODUŁU “ANKIETY” I NACIŚNIJ NA “UTWÓRZ NOWĄ ANKIETĘ SMS”​

USTAW PARAMETRY ANKIETY, ZDEFINIUJ PYTANIA I WŁĄCZ JĄ

NA BIEŻĄCO SPRAWDZAJ I ANALIZUJ WYNIKI

arrow-right

Korzyści jakie daje mProfi

SKUTECZNY KANAŁ KOMUNIKACJI

BEZPOŚREDNI KONTAKT Z ODBIORCĄ

ŁATWY SPOSÓB ANKIETOWANIA

MOBILNOŚĆ I WYGODA

Poznaj inne nasze usługi

SMS marketing

Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej

Marketing mobilny

Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów

Email Marketing

Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis

Jak działają ankiety SMS?

Ankiety SMS są aktywne w wybranym przez ich twórcę czasie. Wtedy też przypisywany jest do danej ankiety konkretny numer telefonu, na który uczestnicy będą przesyłać swoje odpowiedzi. W zależności od typu pytań (otwarte, zamknięte) ich treść będzie dowolna bądź też będzie to odpowiednia komenda.

 

Czym są komendy? Dla ułatwienia do poszczególnych pytań przypisuje się liczby np. pierwsze pytanie — 1, aby ankietowany mógł wpisywać w SMS-ie tylko je zamiast pełnej odpowiedzi, co byłoby bardziej czasochłonne i uciążliwe.

 

Można, ale nie trzeba ustawić wiadomość inicjującą oraz kończącą ankietę. Ta pierwsza pomoże w przedstawieniu celu prowadzonego badania, Drugą można wykorzystać przykładowo do podziękowania uczestnikowi za udział w ankiecie. Dobrą praktyką jest zawarcie w tej wiadomości kodu rabatowego lub innej formy nagrody za ukończenie badania.

Ankiety SMS — kto powinien z nich skorzystać?

Ankiety SMS to dobra opcja dla firm z różnych branż, niezależnie od ich wielkości i lokalizacji. Mają bardzo uniwersalny charakter. Udzielenie odpowiedzi w ankiecie nie wymaga rejestracji czy pobierania programów, a jedynie wysłania SMS-a, więc z ich obsłużeniem poradzi sobie dowolna grupa odbiorców.

 

Przykładowe zastosowania obejmują ankietowanie uczestników konferencji w zakresie jakości obejrzanych wystąpień, testowanie uczestników podczas szkoleń, a także zbierania opinii klientów sklepu, hotelu czy innego punktu sprzedażowego lub usługowego.

 

Możliwości są bardzo duże, szczególnie biorąc pod uwagę, że pytania mogą być otwarte lub zamknięte. Ankieta może więc przybrać formę bardziej testową lub nakierowaną na gromadzenie zindywidualizowanych danych.

Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej

Ile kosztuje ankieta SMS?

Dokładny koszt ankiety SMS zależy od okoliczności, w tym m.in. od ilości odbiorców i pytań. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia indywidualnych warunków współpracy.

 

Co do zasady jednak jest to tania forma ankietowania, szczególnie w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nie ma potrzeby zatrudniania ankietera, drukowania fizycznych ankiet, i dostarczania ich poszczególnym klientom, a następnie odbierania wypełnionych.

 

Wszystko odbywa się zdalnie, za pomocą taniego, a jednocześnie wygodnego i skutecznego środka komunikacji na odległość, jakim są SMS-y. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala uniknąć niepotrzebnego chaosu, ale też zapewnia, że zrealizowanie efektywnej ankiety wymaga znacznie mniejszego nakładu zasobów.

Kiedy zdecydować się na ankiety SMS?

Ankiety SMS mają wiele różnorodnych zastosowań. Można wykorzystać je przede wszystkim w kontakcie z klientami, ale nie tylko. Przydadzą się także np. do badania satysfakcji pracowników.

 

Warto wdrożyć ten sposób ankietowania, gdy chcemy uzyskać jakąś konkretną informację od dużej grupy odbiorców, a priorytetem są wysoka skuteczność i niskie koszta. Ankiety SMS przydadzą się zarówno przy zbieraniu danych od osób zgromadzonych w jednym miejscu (np. podczas spotkania firmowego, konferencji, szkolenia, koncertu), jak i rozproszonych po całej Polsce.

Masowa wysyłka SMS
Masowa wysyłka SMS - korzyści

Ankiety przez SMS — korzyści

Ankiety SMS to bezpośrednia i wysoce skuteczna forma kontaktu z klientami oraz kontrahentami. Inne formy ankietowania, takie jak te obejmujące fizyczne karty do badania satysfakcji, są znacznie bardziej czasochłonne i kosztowne w realizacji, a ponadto trudniej jest przekonać odbiorców, aby je wypełnili.

 

Wzięcie udziału w ankiecie SMS-owej jest szybkie i wygodne. Można zrobić to w dowolnym miejscu i czasie, bez specjalistycznych narzędzi czy uciążliwych formalności. Większość osób posiada przy sobie telefon niemal nieustannie, w związku z czym może zapoznać się z pytaniami i udzielić odpowiedzi błyskawicznie.

 

Duża elastyczność systemu, m.in. w zakresie dostępnych typów pytań, oznacza, że można go wykorzystać na wiele różnych sposobów, w zależności od specyfiki ankiety, którą chcę się przeprowadzić i danych, jakie planuje się uzyskać. Ankiety SMS urozmaicają wydarzenia na żywo i umożliwiają większe zaangażowanie ich uczestników, a także pomagają w efektywnym zbieraniu danych od wielu osób znajdujących się w różnych lokalizacjach.

Jak zebrać dane z ankiet SMS?

Żeby ankietowanie klientów bądź kontrahentów przyniosło oczekiwane korzyści, konieczne jest analizowanie otrzymanych odpowiedzi, np. w celu polepszenia jakości oferowanych usług czy wykrycia luk w ofercie, które powinny zostać zapełnione. Ankiety SMS znacząco ułatwiają ten proces.

 

Platforma mProfi automatycznie gromadzi dane z ankiet SMS i zbiera je dla Ciebie w module raportowym. Wystarczy, że otworzysz zakładkę “Ankiety”, a następnie naciśniesz na ikonę wykresu przypisaną do ankiety o wcześniej ustalonej przez Ciebie nazwie.

 

W sekcji wyników znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzi uczestników ankiety. Aby ułatwić ich wykorzystanie (np. w wewnętrznych raportach czy systemach zarządzania danymi) i dzielenie się nimi, możesz jednym kliknięciem pobrać wyniki wyeksportowane do popularnych formatów plików (CSV, XLS).

Wysyłka ankiet przez SMS — uruchomienie krok po kroku

Tworzenie ankiet SMS poprzez mProfi odbywa się za pomocą specjalnego, prostego w obsłudze kreatora. W pierwszej kolejności należy zarejestrować się i zalogować się na swoje konto, a następnie przejść do zakładki “Ankiety”.

 

Naciśnięcie przycisku “Nowa ankieta SMS” otworzy wspomniany kreator. W pierwszej kolejności należy wprowadzić nazwę ankiety i wybrać, czy chce się stosować polskie znaki diakrytyczne, czy ich łacińskie odpowiedniki.

 

Kolejny krok to stworzenie (opcjonalnie) wiadomości inicjującej i kończącej ankietę. Każda z nich może mieć maksymalnie po 918 znaków, czyli nie więcej, niż 6 SMS-ów. Konieczne jest także wybranie daty aktywacji i zamknięcia ankiety. Po przejściu dalej pojawi się możliwość potwierdzenia danych i rezerwacji konkretnego numeru telefonicznego dla stworzonej właśnie ankiety.

 

Pytania można dodawać, usuwać i modyfikować w sekcji “Edycja pytań”, naciskając na przycisk “Nowe głosowanie”. Wystarczy wpisać treść pytania, wybrać jego typ (otwarte, zamknięte, NPS) i wprowadzić możliwe odpowiedzi w przypadku pytań zamkniętych.
Kiedy już wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, nie można zapomnieć o aktywacji swojej ankiety SMS, naciskając na przycisk “Włącz”. Cały proces można ukończyć w zaledwie kilka lub kilkanaście minut (w zależności od ilości pytań, które chce się zadać uczestnikom ankiety).

Na naszym blogu

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.