Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Ankiety SMS to bardzo wygodny kanał komunikacji, który pozwoli Ci łatwo dotrzeć do wielu odbiorców i szybko otrzymać komunikat zwrotny. Badaj jakość obsługi klienta, zadowolenie z oferowanych usług i wiele więcej przy pomocy prostej w obsłudze, intuicyjnej platformy mProfi.
mProfi » Ankiety SMS
Ankiety SMS umożliwiają komunikację dwukanałową — zarówno wysyłanie, jak i odbieranie wiadomości. Możesz przygotować dla uczestników pytania zamknięte i otwarte (a także ankiety NPS) oraz zarządzać ich kolejnością. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby uzupełnić ankiety SMS także tradycyjnymi ankietami w formie formularzy online, które również przygotujesz za pomocą mProfi. Wbudowany moduł raportowy pozwala w dowolnym momencie podejrzeć wyniki ankiety i błyskawicznie eksportować je do formatu .CSV lub .XLS.
Inicjuj ankiety bezpośrednio ze swojego systemu dzięki API.
Wysyłaj wiadomość na zakończenie ankiety, np. z kodem rabatowym.
Dopasuj datę otwarcia i zamknięcia ankiety do swoich potrzeb.
OPINIE KLIENTÓW
BADANIA SATYSFAKCJI
BADANIA POTRZEB
BADANIA MARKETINGOWE
ANKIETY EWALUACYJNE
TESTY SPRAWDZAJĄCE
ANGAŻOWANIE UCZESTNIKÓW WYDARZEŃ
Poznaj opinie naszych klientów
Ankiety SMS są aktywne w wybranym przez ich twórcę czasie. Wtedy też przypisywany jest do danej ankiety konkretny numer telefonu, na który uczestnicy będą przesyłać swoje odpowiedzi. W zależności od typu pytań (otwarte, zamknięte) ich treść będzie dowolna bądź też będzie to odpowiednia komenda.
Czym są komendy? Dla ułatwienia do poszczególnych pytań przypisuje się liczby np. pierwsze pytanie — 1, aby ankietowany mógł wpisywać w SMS-ie tylko je zamiast pełnej odpowiedzi, co byłoby bardziej czasochłonne i uciążliwe.
Można, ale nie trzeba ustawić wiadomość inicjującą oraz kończącą ankietę. Ta pierwsza pomoże w przedstawieniu celu prowadzonego badania, Drugą można wykorzystać przykładowo do podziękowania uczestnikowi za udział w ankiecie. Dobrą praktyką jest zawarcie w tej wiadomości kodu rabatowego lub innej formy nagrody za ukończenie badania.
Ankiety SMS to dobra opcja dla firm z różnych branż, niezależnie od ich wielkości i lokalizacji. Mają bardzo uniwersalny charakter. Udzielenie odpowiedzi w ankiecie nie wymaga rejestracji czy pobierania programów, a jedynie wysłania SMS-a, więc z ich obsłużeniem poradzi sobie dowolna grupa odbiorców.
Przykładowe zastosowania obejmują ankietowanie uczestników konferencji w zakresie jakości obejrzanych wystąpień, testowanie uczestników podczas szkoleń, a także zbierania opinii klientów sklepu, hotelu czy innego punktu sprzedażowego lub usługowego.
Możliwości są bardzo duże, szczególnie biorąc pod uwagę, że pytania mogą być otwarte lub zamknięte. Ankieta może więc przybrać formę bardziej testową lub nakierowaną na gromadzenie zindywidualizowanych danych.
Dokładny koszt ankiety SMS zależy od okoliczności, w tym m.in. od ilości odbiorców i pytań. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia indywidualnych warunków współpracy.
Co do zasady jednak jest to tania forma ankietowania, szczególnie w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nie ma potrzeby zatrudniania ankietera, drukowania fizycznych ankiet, i dostarczania ich poszczególnym klientom, a następnie odbierania wypełnionych.
Wszystko odbywa się zdalnie, za pomocą taniego, a jednocześnie wygodnego i skutecznego środka komunikacji na odległość, jakim są SMS-y. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala uniknąć niepotrzebnego chaosu, ale też zapewnia, że zrealizowanie efektywnej ankiety wymaga znacznie mniejszego nakładu zasobów.
Ankiety SMS mają wiele różnorodnych zastosowań. Można wykorzystać je przede wszystkim w kontakcie z klientami, ale nie tylko. Przydadzą się także np. do badania satysfakcji pracowników.
Warto wdrożyć ten sposób ankietowania, gdy chcemy uzyskać jakąś konkretną informację od dużej grupy odbiorców, a priorytetem są wysoka skuteczność i niskie koszta. Ankiety SMS przydadzą się zarówno przy zbieraniu danych od osób zgromadzonych w jednym miejscu (np. podczas spotkania firmowego, konferencji, szkolenia, koncertu), jak i rozproszonych po całej Polsce.
Ankiety SMS to bezpośrednia i wysoce skuteczna forma kontaktu z klientami oraz kontrahentami. Inne formy ankietowania, takie jak te obejmujące fizyczne karty do badania satysfakcji, są znacznie bardziej czasochłonne i kosztowne w realizacji, a ponadto trudniej jest przekonać odbiorców, aby je wypełnili.
Wzięcie udziału w ankiecie SMS-owej jest szybkie i wygodne. Można zrobić to w dowolnym miejscu i czasie, bez specjalistycznych narzędzi czy uciążliwych formalności. Większość osób posiada przy sobie telefon niemal nieustannie, w związku z czym może zapoznać się z pytaniami i udzielić odpowiedzi błyskawicznie.
Duża elastyczność systemu, m.in. w zakresie dostępnych typów pytań, oznacza, że można go wykorzystać na wiele różnych sposobów, w zależności od specyfiki ankiety, którą chcę się przeprowadzić i danych, jakie planuje się uzyskać. Ankiety SMS urozmaicają wydarzenia na żywo i umożliwiają większe zaangażowanie ich uczestników, a także pomagają w efektywnym zbieraniu danych od wielu osób znajdujących się w różnych lokalizacjach.
Żeby ankietowanie klientów bądź kontrahentów przyniosło oczekiwane korzyści, konieczne jest analizowanie otrzymanych odpowiedzi, np. w celu polepszenia jakości oferowanych usług czy wykrycia luk w ofercie, które powinny zostać zapełnione. Ankiety SMS znacząco ułatwiają ten proces.
Platforma mProfi automatycznie gromadzi dane z ankiet SMS i zbiera je dla Ciebie w module raportowym. Wystarczy, że otworzysz zakładkę “Ankiety”, a następnie naciśniesz na ikonę wykresu przypisaną do ankiety o wcześniej ustalonej przez Ciebie nazwie.
W sekcji wyników znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzi uczestników ankiety. Aby ułatwić ich wykorzystanie (np. w wewnętrznych raportach czy systemach zarządzania danymi) i dzielenie się nimi, możesz jednym kliknięciem pobrać wyniki wyeksportowane do popularnych formatów plików (CSV, XLS).
Tworzenie ankiet SMS poprzez mProfi odbywa się za pomocą specjalnego, prostego w obsłudze kreatora. W pierwszej kolejności należy zarejestrować się i zalogować się na swoje konto, a następnie przejść do zakładki “Ankiety”.
Naciśnięcie przycisku “Nowa ankieta SMS” otworzy wspomniany kreator. W pierwszej kolejności należy wprowadzić nazwę ankiety i wybrać, czy chce się stosować polskie znaki diakrytyczne, czy ich łacińskie odpowiedniki.
Kolejny krok to stworzenie (opcjonalnie) wiadomości inicjującej i kończącej ankietę. Każda z nich może mieć maksymalnie po 918 znaków, czyli nie więcej, niż 6 SMS-ów. Konieczne jest także wybranie daty aktywacji i zamknięcia ankiety. Po przejściu dalej pojawi się możliwość potwierdzenia danych i rezerwacji konkretnego numeru telefonicznego dla stworzonej właśnie ankiety.
Pytania można dodawać, usuwać i modyfikować w sekcji “Edycja pytań”, naciskając na przycisk “Nowe głosowanie”. Wystarczy wpisać treść pytania, wybrać jego typ (otwarte, zamknięte, NPS) i wprowadzić możliwe odpowiedzi w przypadku pytań zamkniętych.
Kiedy już wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, nie można zapomnieć o aktywacji swojej ankiety SMS, naciskając na przycisk “Włącz”. Cały proces można ukończyć w zaledwie kilka lub kilkanaście minut (w zależności od ilości pytań, które chce się zadać uczestnikom ankiety).
Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Co to smishing? Przykłady, zagrożenia i sposoby ochrony
Współczesny rozwój technologii to w praktyce wyścig w tworzeniu coraz lepszych zabezpieczeń przed oszustwami. Cyberprzestępcy tylko czekają, aż pojawi się jakaś...
Co to jest SMS full? Jak działa i kiedy się go używa?
Myśląc o nowoczesnej komunikacji, większość z nas pomyśli o mailach lub w kontekście bardziej reklamowym, o powiadomieniach z aplikacji. Ze względu...
Event marketing – przykłady skutecznych kampanii
Jak zaangażować klienta w działania promocyjne? Najlepiej poprzez event marketing. Ten, chociaż pozornie wymaga sporych nakładów finansowych, jest jednym z najlepszych...
Co to jest USP marketing? Klucz do skutecznej strategii marketingowej
W świecie biznesu liczy się każda przewaga nad konkurencją, jaką możemy zdobyć. Badania rynku, trafniejsza kampania, celniejsze reklamy – to wszystko...
Co to jest cross-channeling? Przykłady i korzyści strategii wielokanałowej
W dobie rosnącej konkurencji każdy pomysł na zwiększenie swoich zasięgów jest ważny, jednak czasem warto zacząć od podstaw. Jedną z najważniejszych...
Marketing lojalnościowy, czyli jak skutecznie budować więź z klientem
Przekonanie klienta do zakupów w Twoim sklepie to dopiero początek drogi. Prawdziwy zysk da Ci dopiero jego zatrzymanie i skłonienie, żeby...
Jak określić grupę docelową odbiorców? Praktyczny przewodnik
Jedną z podstaw każdego skutecznego marketingu jest precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców. Znajomość swoich klientów pozwala precyzyjnie nakreślić plan dotarcia
Czym jest platforma CPaaS? Zalety i zastosowania dla Twojego biznesu
Dzisiejszy świat to świat stale zachodzących dynamicznych zmian. W szczególności za sprawą AI każdy dzień może przynieść nową niespodziankę, na którą...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.