Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
Ankiety SMS to bardzo wygodny kanał komunikacji, który pozwoli Ci łatwo dotrzeć do wielu odbiorców i szybko otrzymać komunikat zwrotny. Badaj jakość obsługi klienta, zadowolenie z oferowanych usług i wiele więcej przy pomocy prostej w obsłudze, intuicyjnej platformy mProfi.
mProfi » Ankiety SMS
Ankiety SMS umożliwiają komunikację dwukanałową — zarówno wysyłanie, jak i odbieranie wiadomości. Możesz przygotować dla uczestników pytania zamknięte i otwarte (a także ankiety NPS) oraz zarządzać ich kolejnością. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby uzupełnić ankiety SMS także tradycyjnymi ankietami w formie formularzy online, które również przygotujesz za pomocą mProfi. Wbudowany moduł raportowy pozwala w dowolnym momencie podejrzeć wyniki ankiety i błyskawicznie eksportować je do formatu .CSV lub .XLS.
Inicjuj ankiety bezpośrednio ze swojego systemu dzięki API.
Wysyłaj wiadomość na zakończenie ankiety, np. z kodem rabatowym.
Dopasuj datę otwarcia i zamknięcia ankiety do swoich potrzeb.
OPINIE KLIENTÓW
BADANIA SATYSFAKCJI
BADANIA POTRZEB
BADANIA MARKETINGOWE
ANKIETY EWALUACYJNE
TESTY SPRAWDZAJĄCE
ANGAŻOWANIE UCZESTNIKÓW WYDARZEŃ
Ankiety SMS są aktywne w wybranym przez ich twórcę czasie. Wtedy też przypisywany jest do danej ankiety konkretny numer telefonu, na który uczestnicy będą przesyłać swoje odpowiedzi. W zależności od typu pytań (otwarte, zamknięte) ich treść będzie dowolna bądź też będzie to odpowiednia komenda.
Czym są komendy? Dla ułatwienia do poszczególnych pytań przypisuje się liczby np. pierwsze pytanie — 1, aby ankietowany mógł wpisywać w SMS-ie tylko je zamiast pełnej odpowiedzi, co byłoby bardziej czasochłonne i uciążliwe.
Można, ale nie trzeba ustawić wiadomość inicjującą oraz kończącą ankietę. Ta pierwsza pomoże w przedstawieniu celu prowadzonego badania, Drugą można wykorzystać przykładowo do podziękowania uczestnikowi za udział w ankiecie. Dobrą praktyką jest zawarcie w tej wiadomości kodu rabatowego lub innej formy nagrody za ukończenie badania.
Ankiety SMS to dobra opcja dla firm z różnych branż, niezależnie od ich wielkości i lokalizacji. Mają bardzo uniwersalny charakter. Udzielenie odpowiedzi w ankiecie nie wymaga rejestracji czy pobierania programów, a jedynie wysłania SMS-a, więc z ich obsłużeniem poradzi sobie dowolna grupa odbiorców.
Przykładowe zastosowania obejmują ankietowanie uczestników konferencji w zakresie jakości obejrzanych wystąpień, testowanie uczestników podczas szkoleń, a także zbierania opinii klientów sklepu, hotelu czy innego punktu sprzedażowego lub usługowego.
Możliwości są bardzo duże, szczególnie biorąc pod uwagę, że pytania mogą być otwarte lub zamknięte. Ankieta może więc przybrać formę bardziej testową lub nakierowaną na gromadzenie zindywidualizowanych danych.
Dokładny koszt ankiety SMS zależy od okoliczności, w tym m.in. od ilości odbiorców i pytań. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia indywidualnych warunków współpracy.
Co do zasady jednak jest to tania forma ankietowania, szczególnie w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nie ma potrzeby zatrudniania ankietera, drukowania fizycznych ankiet, i dostarczania ich poszczególnym klientom, a następnie odbierania wypełnionych.
Wszystko odbywa się zdalnie, za pomocą taniego, a jednocześnie wygodnego i skutecznego środka komunikacji na odległość, jakim są SMS-y. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala uniknąć niepotrzebnego chaosu, ale też zapewnia, że zrealizowanie efektywnej ankiety wymaga znacznie mniejszego nakładu zasobów.
Ankiety SMS mają wiele różnorodnych zastosowań. Można wykorzystać je przede wszystkim w kontakcie z klientami, ale nie tylko. Przydadzą się także np. do badania satysfakcji pracowników.
Warto wdrożyć ten sposób ankietowania, gdy chcemy uzyskać jakąś konkretną informację od dużej grupy odbiorców, a priorytetem są wysoka skuteczność i niskie koszta. Ankiety SMS przydadzą się zarówno przy zbieraniu danych od osób zgromadzonych w jednym miejscu (np. podczas spotkania firmowego, konferencji, szkolenia, koncertu), jak i rozproszonych po całej Polsce.
Ankiety SMS to bezpośrednia i wysoce skuteczna forma kontaktu z klientami oraz kontrahentami. Inne formy ankietowania, takie jak te obejmujące fizyczne karty do badania satysfakcji, są znacznie bardziej czasochłonne i kosztowne w realizacji, a ponadto trudniej jest przekonać odbiorców, aby je wypełnili.
Wzięcie udziału w ankiecie SMS-owej jest szybkie i wygodne. Można zrobić to w dowolnym miejscu i czasie, bez specjalistycznych narzędzi czy uciążliwych formalności. Większość osób posiada przy sobie telefon niemal nieustannie, w związku z czym może zapoznać się z pytaniami i udzielić odpowiedzi błyskawicznie.
Duża elastyczność systemu, m.in. w zakresie dostępnych typów pytań, oznacza, że można go wykorzystać na wiele różnych sposobów, w zależności od specyfiki ankiety, którą chcę się przeprowadzić i danych, jakie planuje się uzyskać. Ankiety SMS urozmaicają wydarzenia na żywo i umożliwiają większe zaangażowanie ich uczestników, a także pomagają w efektywnym zbieraniu danych od wielu osób znajdujących się w różnych lokalizacjach.
Żeby ankietowanie klientów bądź kontrahentów przyniosło oczekiwane korzyści, konieczne jest analizowanie otrzymanych odpowiedzi, np. w celu polepszenia jakości oferowanych usług czy wykrycia luk w ofercie, które powinny zostać zapełnione. Ankiety SMS znacząco ułatwiają ten proces.
Platforma mProfi automatycznie gromadzi dane z ankiet SMS i zbiera je dla Ciebie w module raportowym. Wystarczy, że otworzysz zakładkę “Ankiety”, a następnie naciśniesz na ikonę wykresu przypisaną do ankiety o wcześniej ustalonej przez Ciebie nazwie.
W sekcji wyników znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzi uczestników ankiety. Aby ułatwić ich wykorzystanie (np. w wewnętrznych raportach czy systemach zarządzania danymi) i dzielenie się nimi, możesz jednym kliknięciem pobrać wyniki wyeksportowane do popularnych formatów plików (CSV, XLS).
Tworzenie ankiet SMS poprzez mProfi odbywa się za pomocą specjalnego, prostego w obsłudze kreatora. W pierwszej kolejności należy zarejestrować się i zalogować się na swoje konto, a następnie przejść do zakładki “Ankiety”.
Naciśnięcie przycisku “Nowa ankieta SMS” otworzy wspomniany kreator. W pierwszej kolejności należy wprowadzić nazwę ankiety i wybrać, czy chce się stosować polskie znaki diakrytyczne, czy ich łacińskie odpowiedniki.
Kolejny krok to stworzenie (opcjonalnie) wiadomości inicjującej i kończącej ankietę. Każda z nich może mieć maksymalnie po 918 znaków, czyli nie więcej, niż 6 SMS-ów. Konieczne jest także wybranie daty aktywacji i zamknięcia ankiety. Po przejściu dalej pojawi się możliwość potwierdzenia danych i rezerwacji konkretnego numeru telefonicznego dla stworzonej właśnie ankiety.
Pytania można dodawać, usuwać i modyfikować w sekcji “Edycja pytań”, naciskając na przycisk “Nowe głosowanie”. Wystarczy wpisać treść pytania, wybrać jego typ (otwarte, zamknięte, NPS) i wprowadzić możliwe odpowiedzi w przypadku pytań zamkniętych.
Kiedy już wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, nie można zapomnieć o aktywacji swojej ankiety SMS, naciskając na przycisk “Włącz”. Cały proces można ukończyć w zaledwie kilka lub kilkanaście minut (w zależności od ilości pytań, które chce się zadać uczestnikom ankiety).
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny — co to za strategia i czy warto ją wdrożyć?
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Cykliczne wysyłanie SMS — jak działa?
Wysoka skuteczność i niski koszt realizacji kampanii sprawia, że mimo upływu lat SMS marketing nie traci na popularności. Często składa się...
Czym są maile transakcyjne i jak je tworzyć?
Maile transakcyjne to nie tylko wiadomości potwierdzające działania użytkowników, ale także istotne narzędzie budowania relacji z odbiorcami. Jakie są ich rodzaje...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.