Testy A/B w marketingu – jak w łatwy sposób zwiększyć efektywność kampanii?
W świecie marketingu cyfrowego każdy szczegół może zadecydować o sukcesie lub porażce kampanii. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z...
Mailing reklamowy to skuteczny sposób na komunikację z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Dzięki platformie mProfi przygotowanie, przeprowadzenie i analiza kampanii reklamowych będą prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i ogranicz koszty wysyłki do minimum.
mProfi » Mailing reklamowy
Korzystaj z gotowych wzorów wiadomości.
Twórz listy kontaktów.
Analizuj na bieżąco wyniki kampanii.
NEWSLETTER
INFORMOWANIE O WYPRZEDAŻACH, AKCJACH SPECJALNYCH
ZAPYTANIA OFERTOWE
PRZEDSTAWIENIE NOWYCH PRODUKTÓW I USŁUG
PRZESYŁANIE KATALOGÓW, PREZENTACJI
Poznaj opinie naszych klientów
Mailing reklamowy polega na przesyłaniu różnego typu komunikatów reklamowych w formie wiadomości e-mail na skrzynki elektroniczne odbiorców. Jego celem jest z reguły zachęcenie do złożenia zamówienia lub skorzystania z reklamowanych usług.
Adresatami mogą być zarówno osoby prywatne, jak i inni przedsiębiorcy. Przyda się między innymi w branży e-commerce, gastronomicznej, hotelarskiej, turystycznej, a także w edukacji czy IT. Mailing reklamowy znajduje się w zasięgu zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych firm.
Mailing reklamowy składa się z następujących elementów:
Oczywiście to tylko kilka najważniejszych punktów, co powinien zawierać przykładowy mailing. W rzeczywistości skuteczny mailing reklamowy obejmuje wiele więcej. Przygotowując treść mailingu, warto mieć na uwadze to, do kogo ma on trafić i dopasować do odbiorcy ton oraz zawartość wiadomości. Oprócz tego należy wybrać termin wysyłki i adresatów, do których ma trafić komunikat. Brzmi skomplikowanie? Są również prostsze sposoby!
Skuteczny mailing reklamowy można poznać między innymi po współczynniku otwarć wiadomości. Współczesna technologia pozwala na wiele sposobów śledzić wyniki przeprowadzonych kampanii mailingowych.
Platforma mProfi jest wyposażona w moduł analityczny, dzięki któremu błyskawicznie podejrzysz rezultaty wykonanych działań. Przejrzyste i rozbudowane raporty pozwolą wyciągać wartościowe wnioski, testować nowe rozwiązania i skupiać się na typach treści, które przynoszą najlepsze rezultaty.
Cennik mailingu reklamowego bywa płynny, między innymi w zależności od wolumenu wiadomości. Co do zasady, jest to korzystny i niedrogi sposób na komunikację z klientami — zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi. Intuicyjny kreator mProfi pozwala przygotowywać e-maile szybko i sprawnie, bez angażowania w ten proces dużej ilości zasobów, a koszt wysłania jednej wiadomości może zamknąć się w już kilku groszach.
Przykładowy mailing reklamowy to przede wszystkim powiadomienia o aktualnych lub nadchodzących ofertach specjalnych (promocjach, wyprzedażach), a także zmianach w ofercie (nowej kolekcji, rozszerzeniu zakresu usług).
Wiele firm decyduje się także na tworzenie newslettera, czyli cyklu regularnie wysyłanych wiadomości, mogącego zawierać tytułowe newsy dotyczące firmy lub całej branży, ale też materiały edukacyjne i nie tylko. Newslettery mogą mieć również funkcję sprzedażową, natomiast często skupiają się na budowaniu lojalności klienta wobec marki.
Pod względem efektywności komunikacji, ciężko o lepsze narzędzie. Oto zalety marketingu mailowego:
W przypadku komunikacji z osobami fizycznymi trzeba mieć na uwadze liczne przepisy, w tym ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO. Najważniejszy z punktu widzenia firm wysyłających komunikaty reklamowe jest niewątpliwie wymóg uzyskania zgody konsumenta na otrzymywanie wiadomości marketingowych.
Dana osoba musi wyrazić zgodę konkretnie na komunikację w celach marketingowych. Zwykle odbywa się to poprzez dodatkowe pola do zaznaczenia przy rejestracji czy zapisie do newslettera.
Inaczej kwestie prawne wyglądają w przypadku mailingu do firm, które nie podlegają tak szerokiej ochronie. Nie dotyczą ich m.in. zapisy RODO. Jeśli jednak komunikujemy się bezpośrednio z konkretnym pracownikiem firmy za pomocą jego danych osobowych (imię, nazwisko), to przepisy związane z osobami fizycznymi mają już zastosowanie.
Testy A/B w marketingu – jak w łatwy sposób zwiększyć efektywność kampanii?
W świecie marketingu cyfrowego każdy szczegół może zadecydować o sukcesie lub porażce kampanii. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z...
Open rate w mailingu – jak sprawdzić, zrozumieć i poprawić skuteczność kampanii?
Kampanie marketingowe można zmierzyć za pomocą wielu różnych parametrów. Wyróżnia się jednak jeden podstawowy, od którego warto zacząć: open rate w...
Co to jest lead nurturing i jak tworzyć skuteczny plan opieki nad leadami?
Pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta to dopiero pierwszy krok w całym procesie sprzedażowym. Kluczowe staje się to, co wydarzy się później...
Lead magnet – co to jest i jak stworzyć skuteczny magnes na klientów?
W świecie marketingu internetowego pozyskiwanie wartościowych kontaktów to jeden z najważniejszych elementów skutecznej sprzedaży. Jedną z najefektywniejszych metod przycią
Kampania leadowa – wszystko, co powinieneś wiedzieć!
W erze cyfrowego marketingu kampania leadowa staje się nieodzownym elementem działań firm chcących zdobywać nowych klientów i budować trwałe relacje. To...
Leady sprzedażowe – czym są i jak je pozyskiwać?
Leady sprzedażowe to kluczowy element skutecznej strategii marketingowej w firmach działających zarówno w modelu B2B, jak i B2C. Bez wartościowych kontaktów...
Czym jest email marketing automation i jak zwiększa efektywność kampanii?
W świecie cyfrowej komunikacji i dynamicznej automatyzacji każda przewaga ma znaczenie. Email marketing automation to realne wsparcie dla firm, które wykorzystuje...
Ile znaków ma SMS? Praktyczny przewodnik
W świecie opanowanym przez komunikatory internetowe, mało kto pamięta o SMS-ach. Chociaż coraz rzadziej służą do komunikacji prywatnej, wciąż mają swoje...
Co to jest marketing zintegrowany? Kompletny przewodnik dla początkujących
Ilość informacji, jaką otrzymujemy każdego dnia, sprawia, że coraz ciężej wyłapać wartościowy przekaz. Jest to ogromne wyzwanie dla marketingu, który musi...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.