Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?
Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i...
Mailing reklamowy to skuteczny sposób na komunikację z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Dzięki platformie mProfi przygotowanie, przeprowadzenie i analiza kampanii reklamowych będą prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i ogranicz koszty wysyłki do minimum.
mProfi » Mailing reklamowy
Korzystaj z gotowych wzorów wiadomości.
Twórz listy kontaktów.
Analizuj na bieżąco wyniki kampanii.
NEWSLETTER
INFORMOWANIE O WYPRZEDAŻACH, AKCJACH SPECJALNYCH
ZAPYTANIA OFERTOWE
PRZEDSTAWIENIE NOWYCH PRODUKTÓW I USŁUG
PRZESYŁANIE KATALOGÓW, PREZENTACJI
Niemal każda branża powinna wiedzieć, co to jest mailing reklamowy i jak z niego korzystać. To uniwersalna forma komunikacji, którą można wykorzystać na wiele sposobów, w zależności od formy działalności, lokalizacji czy oferowanych produktów i usług.
Mailing reklamowy przyda się między innymi w branży e-commerce, gastronomicznej, hotelarskiej, turystycznej, a także w edukacji czy IT. Może trafiać do osób fizycznych lub innych przedsiębiorców.
Optymalna grupa docelowa mailingu reklamowego będzie zależała od okoliczności, w tym przede wszystkim od typu komunikatu. Niektóre wiadomości będą nadawały się do wysyłki do wszystkich klientów, inne mogą wymagać segmentacji.
Przykładowo, jeśli firma wprowadza na rynek nową usługę skierowaną do określonej branży i chce przedstawić ją w mailu, warto zaplanować wysyłkę do klientów konkretnie z danego sektora — inni mogą uznać e-mail za nieprzydatny spam.
W największym uproszczeniu, reklamowy mailing składa się z dwóch elementów: tytułu wiadomości i jej treści. W praktyce jednak zawartość e-maili jest bardzo zróżnicowana. Przede wszystkim w wiadomości może znaleźć się tekst dowolnie sformatowany, m.in. w zakresie czcionki i jej rozmiaru, koloru czy pogrubienia tekstu. To jednak tylko czubek góry lodowej.
Komunikat można urozmaicić zdjęciami i elementami graficznymi, dzięki którym będzie ciekawszy, bardziej atrakcyjny wizualnie i z większym prawdopodobieństwem przyciągnie uwagę odbiorców. Ważnym elementem skutecznego mailingu reklamowego są także linki. Mogą one prowadzić do strony internetowej firmy, formularza kontaktowego, profili przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych i nie tylko.
Przed rozpoczęciem kampani reklamowej, należy zadać sobie pytanie, czy wybrana metoda komunikacji wymaga zgody odbiorców. Przepisy nie wymagają, aby uzyskać zgodę od każdego potencjalnego odbiorcy na wyświetlanie reklam w telewizji czy umieszczanie ich na banerach reklamowych. Sytuacja wygląda jednak inaczej, gdy jako przedsiębiorca zwracamy się do kogoś bezpośrednio, za pomocą jego zindywidualizowanych danych kontaktowych, takich jak chociażby adres e-mail. Mailing reklamowy a prawo to więc istotna kwestia, z którą warto się bliżej zapoznać.
W przypadku komunikacji z osobami fizycznymi trzeba mieć na uwadze liczne przepisy związane z przetwarzaniem danych osobowych, w tym ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO. Najważniejszy z punktu widzenia wysyłających komunikaty reklamowe osób jest niewątpliwie wymóg uzyskania zgody konsumenta na otrzymywanie wiadomości marketingowych.
Nie wystarczy tutaj podanie na stronie internetowej firmy adresu e-mail (np. przy składaniu zamówienia), jeśli miało to miejsce w celu realizacji zamówienia. Dana osoba musi wyrazić zgodę konkretnie na komunikację w celach marketingowych. Zwykle odbywa się to poprzez dodatkowe pola do zaznaczenia przy rejestracji czy zapisie do newslettera.
W przypadku mailingu reklamowego skierowanego do przedsiębiorców sytuacja kreuje się inaczej, jako że nie podlegają oni tak szerokiej ochronie, jak konsumenci. Nie dotyczą ich m.in. zapisy RODO. Trzeba jednak pamiętać, że, jeśli komunikujemy się bezpośrednio z konkretnym pracownikiem firmy, nawet przez jego e-maila w domenie służbowej, ale jednak zawierającego informacje pozwalające zidentyfikować daną osobę (imię, nazwisko), to przepisy związane z osobami fizycznymi mają już zastosowanie.
Cennik mailingu reklamowego bywa płynny, między innymi w zależności od wolumenu wiadomości. Jednak, ogółem mówiąc, jest to korzystny, niedrogi sposób na komunikację z klientami — zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi. Intuicyjny kreator mProfi pozwala przygotowywać e-maile szybko i sprawnie, bez angażowania w ten proces zbyt dużej ilości zasobów, a koszt wysłania jednej wiadomości może zamknąć się w już kilku groszach.
Tani mailing reklamowy znajduje się w zasięgu zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych firm. Można (i warto) uzupełniać go także innymi kanałami komunikacji, na przykład dostępną w ramach platformy mProfi masową wysyłką SMS.
Odpowiedź na pytanie, jak zrobić mailing reklamowy jest znacznie prostsza, niż mogłoby się wydawać. Platforma mProfi zapewnia dostęp do gotowych szablonów wiadomości, które wystarczy tylko wypełnić treścią według swoich potrzeb.
Przygotowując treść mailingu, warto mieć na uwadze to, do kogo ma on trafić i dopasować do odbiorcy ton oraz zawartość wiadomości. Oprócz tego należy wybrać termin wysyłki i adresatów, do których ma trafić komunikat.
Przykładowy mailing reklamowy to przede wszystkim powiadomienia o aktualnych lub nadchodzących ofertach specjalnych (promocjach, wyprzedażach), a także zmianach w ofercie (nowej kolekcji, rozszerzeniu zakresu usług). Ich celem jest z reguły zachęcenie do złożenia zamówienia lub skorzystania z reklamowanych usług.
Wiele firm decyduje się także na tworzenie newslettera, czyli cyklu regularnie wysyłanych wiadomości, mogącego zawierać tytułowe newsy dotyczące firmy lub całej branży, ale też materiały edukacyjne i nie tylko. Newslettery mogą mieć również funkcję sprzedażową, natomiast często skupiają się na budowaniu lojalności klienta wobec marki.
Współczesna technologia pozwala na wiele sposobów śledzić wyniki przeprowadzonych kampanii mailingowych. Platforma mProfi jest wyposażona w moduł analityczny, dzięki któremu błyskawicznie podejrzysz rezultaty wykonanych działań. Przejrzyste i rozbudowane raporty pozwolą wyciągać wartościowe wnioski, testować nowe rozwiązania i skupiać się na typach treści, które przynoszą najlepsze rezultaty.
Skuteczny mailing reklamowy można poznać między innymi po współczynniku otwarć wiadomości — tutaj bardzo dużą rolę odgrywa dobrze przygotowany nagłówek, który zachęci do zapoznania się z treścią wiadomości. To jednak nie wszystko. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby m.in. stosować w URL-ach umieszczanych w e-mailach tagi UTM i precyzyjnie badać klikalność linków w mailingu reklamowym jako całości, poszczególnych kampaniach i konkretnych wiadomościach.
Darmowy mailing reklamowy jest w teorii możliwy. Firma ma z reguły możliwość masowego rozsyłania wiadomości e-mailowych bezpośrednio ze swojej firmowej skrzynki (zwykle opłacanej w ramach hostingu). Nie jest to jednak optymalne rozwiązanie.
Między innymi nie daje ono dostępu do wzorów mailingu reklamowego, które dostępne są w kreatorze mProfi. E-maile trzeba tworzyć w pełni ręcznie, co jest trudniejsze i bardziej czasochłonne. Firma nie może ponadto liczyć na rozbudowany moduł raportowy, ułatwiający analizowanie wyników prowadzonych kampanii.
Skuteczny mailing reklamowy to sposób na zwiększenie świadomości marki, budowanie wizerunku lidera branży, a nawet na bezpośrednie stymulowanie sprzedaży bądź zainteresowania oferowanymi usługami.
Jest prosty, szybki i niedrogi we wdrożeniu. Każdy pracownik powinien być w stanie bez problemu opanować wiedzę na temat tego, jak zrobić mailing reklamowy. Możliwość planowania wysyłki na przyszłość pozwala przygotowywać kampanie z wyprzedzeniem i zapewnić optymalną jakość komunikacji.
Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?
Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i...
Znaczenie kolorów w marketingu
Znaczenie kolorów w marketingu — co trzeba wiedzieć? Prowadząc działania reklamowe, warto uwzględnić znaczenie kolorów w marketingu. Mówi się, że jemy...
Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki
Chcesz wykorzystywać SMS-y marketingowe w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Wystarczy podążać za kilkoma...
Co musisz wiedzieć o CTR? Prezentujemy najważniejsze informacje
Badanie efektów działań marketingowych w sieci to klucz do zwiększania ich skuteczności, a także podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Pomagają w tym...
Autoryzacja SMS — na czym polega i czy warto ją stosować? Wraz z biegiem lat autoryzacja SMS zaczęła się upowszechniać do...
Badanie NPS — jak przeprowadzić je prawidłowo?
Badanie NPS, czyli Net Promoter Score, jest przeprowadzane przez firmy z różnorodnych branż, od niewielkich działalności po wielkie podmioty. Powód jest...
7 częstych błędów w ankietach NPS, których warto unikać
Podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie twardych danych, a nie domysłów, to fundament skutecznego zarządzania. Jednym z kluczowych narzędzi pozwalających zrozumieć opin
Którą bramkę SMS wybrać? Płatną czy darmową?
Darmowa bramka SMS bez logowania czy płatna bramka SMS z szeregiem dodatkowych funkcji — co wybrać? Przed tym dylematem staje wielu...
Kampanie SMS — kiedy najlepiej je przeprowadzać?
Mimo upływu lat i zmian w przyzwyczajeniach konsumentów, kampanie SMS wciąż stanowią skuteczny sposób na dotarcie do klienta. Są proste, szybkie...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.