Permission marketing – dlaczego budowanie zaufania jest ważne dla rozwoju biznesu?
Mogłoby się wydawać, że na dzisiejszym etapie rozwoju technologii, pozyskanie klienta będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W pewnym sensie tak jest...
Marketing usług medycznych nie musi wymagać ogromnych nakładów czasu i pieniędzy. Stosując nowoczesne rozwiązania, takie jak masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili, możesz niskim kosztem poprawić jakość i skuteczność kontaktu ze swoimi pacjentami. Wszystko to za pomocą łatwej w obsłudze, rozbudowanej platformy mProfi!
mProfi » Marketing usług medycznych
Wysyłaj wiadomości w czasie rzeczywistym lub w wyznaczonym terminie.
Odbieraj SMS-y zwrotne od pacjentów.
Sprawdzaj, jak skuteczne są Twoje działania.
POTWIERDZANIE WIZYTY
REJESTRACJA NA WIZYTĘ
INFORMOWANIE O OPCJI ZMIANY TERMINU NA WCZEŚNIEJSZY
POWIADAMIANIE O ZMIANIE GODZIN OTWARCIA PLACÓWKI
SYGNALIZOWANIE MOŻLIWOŚCI
ODEBRANIA WYNIKÓW BADAŃ
Na marketing usług medycznych składa się szereg działań prowadzących do zwiększenia rozpoznawalności kliniki, indywidualnej praktyki lekarskiej lub innego typu placówki medycznej. Jest specyficzną formą marketingu, jako że usługi medyczne, z uwagi na ich wyjątkową naturę, podlegają szczególnej kontroli ze strony państwa.
Biorąc pod uwagę szeroką dostępność usług medycznych w większości kategorii, zwłaszcza w większych miastach, dotarcie do pacjentów z informacją o swojej działalności może być utrudnione. Skuteczny marketing placówki medycznej niweluje ten problem, a także ułatwia dotarcie do obecnych pacjentów z kluczowymi komunikatami.
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych oznacza przede wszystkim nowe sposoby na szybki, skuteczny i bezpośredni kontakt z pacjentem. Przy pomocy platformy mProfi możesz z łatwością wysyłać e-maile lub wiadomości SMS nawet do wielu odbiorców jednocześnie.
To skuteczny sposób na informowanie np. o zmianie godzin przyjmowania pacjentów w danym dniu, otwarciu nowej placówki czy rozszerzeniu oferty. E-maile i SMS-y pomagają także w zmniejszeniu liczby pominiętych wizyt, jako że pozwalają przypomnieć o zbliżającym się terminie badania czy konsultacji.
Content marketing medyczny polega na tworzeniu wartościowych treści różnego typu, od wpisów blogowych, przez grafiki, po materiały wideo. Pozwala budować autorytet placówki lub konkretnego lekarza poprzez edukowanie potencjalnych i obecnych pacjentów, np. w zakresie określonych chorób, profilaktyki, zdrowego trybu życia i nie tylko.
Trudno jednoznacznie wskazać, ile kosztuje marketing usług medycznych, ponieważ w przypadku każdej kliniki, placówki czy praktyki może on być inny. Wszystko zależy od rozmiaru działalności, wybranych form marketingu i celów, które chce się osiągnąć.
Warto podkreślić, że koszt danej formy marketingu medycznego nie musi być powiązany z jej skutecznością. Niedrogie rozwiązania, takie jak masowa wysyłka SMS-ów i e-maili, również mogą być niezwykle efektywne i sprawdzić się zarówno w przypadku dużej sieci klinik, jak i niewielkiej działalności, więc warto o nich pamiętać.
Ich dodatkową zaletą jest wysoka elastyczność. To Ty decydujesz, jak często i do ilu osób wysyłasz wiadomości, co pozwala na wygodne zarządzanie kosztami.
Marketing usług medycznych jest istotnie ograniczony prawnie ze względów etycznych. Bezpośrednia reklama tego typu działalności, a więc zachęcanie do skorzystania z usług medycznych, jest niedopuszczalna. Nie oznacza to jednak, że marketing w branży medycznej w ogóle nie jest dozwolony.
Osoby świadczące usługi medyczne mają prawo m.in. informować o zakresie świadczonych usług — co jest niezwykle istotne. Pacjenci nie będą się do nas zgłaszać, jeśli nie będą mieli jak dowiedzieć się, że taka klinika czy praktyka w ogóle istnieje i jaki rodzaj pomocy można w niej uzyskać.
Prawo nie stoi także na przeszkodzie temu, aby kontaktować się z pacjentami (o ile wyrażą oni na to zgodę) w sprawie realizacji usługi, a więc np. potwierdzać wizyty, w tym za pomocą SMS-ów czy maili.
Marketing placówki medycznej może więc być zupełnie legalny i przybierać różnorodne formy, pośrednio prowadząc do zwiększenia zainteresowania ofertą, nie będąc jednocześnie reklamą. Warto w związku z tym korzystać z dostępnych narzędzi, aby zwiększyć świadomość potencjalnych pacjentów na temat swojej działalności i podnieść jakość obsługi klienta.
W zależności od wybranej formy, marketing usług medycznych może doprowadzić do różnych efektów. Niektóre rozwiązania skupiają się na budowaniu świadomości na temat danej placówki bądź sieci placówek, inne na rozwiązywaniu pewnych problemów z komunikacją, które mogą generować dodatkowe koszty.
Zastosowana metoda będzie wpływała na to, na jakie dane będzie trzeba zwracać uwagę, aby ocenić jej skuteczność. Przykładowo, gdy wprowadzimy SMS-owe przypomnienia o wizycie, warto zwracać uwagę na to, jak wiele wizyt jest pomijanych lub odwoływanych na ostatnią chwilę w porównaniu do okresu przed wdrożeniem.
Agencja marketingu medycznego powinna być przede wszystkim doświadczona w prowadzeniu kampanii dla podmiotów danego typu, np. klinik medycyny estetycznej czy stomatologów. Ważne jest także, aby cieszyła się dobrą reputacją w branży i zapewniała jasne, przejrzyste warunki współpracy.
Jednocześnie warto zaznaczyć, że marketing usług medycznych można realizować także samodzielnie. Na takie rozwiązanie często decydują się mniejsze kliniki lub indywidualne praktyki lekarskie, które chcą ograniczyć koszty do minimum. Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych, a w szczególności dostępnych na rynku narzędzi sprawił, że może to być korzystna opcja.
Masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili przy pomocy mProfi jest na tyle prosta i bezproblemowa, że każdy powinien sobie z nią poradzić (a przy tym tania w porównaniu do wielu innych metod reklamy, takich jak banery czy spoty telewizyjne). Zawsze trzeba jednak mieć na uwadze przepisy związane z marketingiem usług medycznych.
Marketing usług medycznych może być kosztowny, zwłaszcza w przypadku korzystania z rozwiązań o dużym zasięgu. Należy jednak pamiętać, że istnieją również tańsze metody, takie jak marketing e-mailowy czy SMS marketing, które mogą być równie (jeśli nie bardziej!) skuteczne.
Placówki medyczne mają często duży problem ze skutecznym i bezpośrednim dotarciem do pacjentów, co może wiązać się chociażby ze znacznymi stratami finansowymi wynikającymi z przegapionych wizyt. Kontakt mobilny charakteryzuje się wysoką efektywnością — odbiorcy w wielu przypadkach sprawdzają otrzymane SMS-y niemal natychmiast. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych metod potwierdzania wizyt placówka może ponadto zyskać w oczach klientów, którzy będą postrzegać ją jako nowoczesną i profesjonalną.
Nieprawidłowo prowadzony marketing medyczny może mieć poważne konsekwencje, czy to z uwagi na złamanie zakazu reklamy usług medycznych, czy nieprawidłowe lub nieuprawnione przetwarzanie danych osobowych pacjentów.
Z tego względu warto zachować ostrożność i upewnić się, że korzysta się jedynie ze sprawdzonych narzędzi i rozwiązań, które między innymi zapewniają odpowiednie zabezpieczenie przechowywanych danych (numerów telefonu, e-maili).
Permission marketing – dlaczego budowanie zaufania jest ważne dla rozwoju biznesu?
Mogłoby się wydawać, że na dzisiejszym etapie rozwoju technologii, pozyskanie klienta będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W pewnym sensie tak jest...
Co to jest inbound i outbound marketing? Kompletny przewodnik
Marketing to coś więcej niż po prostu reklama. To rozmaite strategie i podejścia do klienta, które mają podnieść zysk. W dzisiejszym...
Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Co to jest personalizacja w marketingu i dlaczego jest istotna?
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.