MARKETING USŁUG MEDYCZNYCH

Marketing usług medycznych nie musi wymagać ogromnych nakładów czasu i pieniędzy. Stosując nowoczesne rozwiązania, takie jak masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili, możesz niskim kosztem poprawić jakość i skuteczność kontaktu ze swoimi pacjentami. Wszystko to za pomocą łatwej w obsłudze, rozbudowanej platformy mProfi!

Marketing usług medycznych — dla kogo?

Marketing usług medycznych przyda się zarówno dużym przychodniom i klinikom, jak i mniejszym podmiotom, na przykład gabinetom stomatologicznym i innym indywidualnym praktykom lekarskim. Wszystkie z nich łączy kluczowy problem — zapominanie przez pacjentów o umówionych wizytach. Dzięki mProfi potwierdzanie wizyt (a także przesyłanie innych komunikatów) stanie się szybkie, sprawne i efektywne.

Wysyłaj wiadomości w czasie rzeczywistym lub w wyznaczonym terminie.

Odbieraj SMS-y zwrotne od pacjentów.

Sprawdzaj, jak skuteczne są Twoje działania.

Marketing usług medycznych — przykłady

POTWIERDZANIE WIZYTY

REJESTRACJA NA WIZYTĘ

INFORMOWANIE O OPCJI ZMIANY TERMINU NA WCZEŚNIEJSZY

POWIADAMIANIE O ZMIANIE GODZIN OTWARCIA PLACÓWKI

SYGNALIZOWANIE MOŻLIWOŚCI
ODEBRANIA WYNIKÓW BADAŃ

Marketing usług medycznych — jak wysłać SMS?

ZAREJESTRUJ SIĘ NA MPROFI I AKTYWUJ KONTO​

PRZYGOTUJ TREŚĆ WIADOMOŚCI

WYBIERZ PARAMETRY KAMPANII

ANALIZUJ REZULTATY

arrow-right

Korzyści jakie daje mProfi

ROZBUDOWANA, INTUICYJNA PLATFORMA

NIEWIELKI KOSZT KONTAKTU

OGRANICZENIE POMINIĘTYCH WIZYT

SKUTECZNY KONTAKT Z PACJENTEM

Poznaj inne nasze usługi

SMS marketing

Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej

Marketing mobilny

Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów

Email Marketing

Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis

Marketing usług medycznych — czym jest?

Na marketing usług medycznych składa się szereg działań prowadzących do zwiększenia rozpoznawalności kliniki, indywidualnej praktyki lekarskiej lub innego typu placówki medycznej. Jest specyficzną formą marketingu, jako że usługi medyczne, z uwagi na ich wyjątkową naturę, podlegają szczególnej kontroli ze strony państwa.

 

Biorąc pod uwagę szeroką dostępność usług medycznych w większości kategorii, zwłaszcza w większych miastach, dotarcie do pacjentów z informacją o swojej działalności może być utrudnione. Skuteczny marketing placówki medycznej niweluje ten problem, a także ułatwia dotarcie do obecnych pacjentów z kluczowymi komunikatami.

Marketing medyczny — sprawdzone sposoby

Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych oznacza przede wszystkim nowe sposoby na szybki, skuteczny i bezpośredni kontakt z pacjentem. Przy pomocy platformy mProfi możesz z łatwością wysyłać e-maile lub wiadomości SMS nawet do wielu odbiorców jednocześnie.

 

To skuteczny sposób na informowanie np. o zmianie godzin przyjmowania pacjentów w danym dniu, otwarciu nowej placówki czy rozszerzeniu oferty. E-maile i SMS-y pomagają także w zmniejszeniu liczby pominiętych wizyt, jako że pozwalają przypomnieć o zbliżającym się terminie badania czy konsultacji.

Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej

Content marketing medyczny — na czym polega?

Content marketing medyczny polega na tworzeniu wartościowych treści różnego typu, od wpisów blogowych, przez grafiki, po materiały wideo. Pozwala budować autorytet placówki lub konkretnego lekarza poprzez edukowanie potencjalnych i obecnych pacjentów, np. w zakresie określonych chorób, profilaktyki, zdrowego trybu życia i nie tylko.

Marketing usług medycznych — ile kosztuje?

Trudno jednoznacznie wskazać, ile kosztuje marketing usług medycznych, ponieważ w przypadku każdej kliniki, placówki czy praktyki może on być inny. Wszystko zależy od rozmiaru działalności, wybranych form marketingu i celów, które chce się osiągnąć.

 

Warto podkreślić, że koszt danej formy marketingu medycznego nie musi być powiązany z jej skutecznością. Niedrogie rozwiązania, takie jak masowa wysyłka SMS-ów i e-maili, również mogą być niezwykle efektywne i sprawdzić się zarówno w przypadku dużej sieci klinik, jak i niewielkiej działalności, więc warto o nich pamiętać.

 

Ich dodatkową zaletą jest wysoka elastyczność. To Ty decydujesz, jak często i do ilu osób wysyłasz wiadomości, co pozwala na wygodne zarządzanie kosztami.

Marketing branża medyczna — jakie są ograniczenia?

Marketing usług medycznych jest istotnie ograniczony prawnie ze względów etycznych. Bezpośrednia reklama tego typu działalności, a więc zachęcanie do skorzystania z usług medycznych, jest niedopuszczalna. Nie oznacza to jednak, że marketing w branży medycznej w ogóle nie jest dozwolony.

 

Osoby świadczące usługi medyczne mają prawo m.in. informować o zakresie świadczonych usług — co jest niezwykle istotne. Pacjenci nie będą się do nas zgłaszać, jeśli nie będą mieli jak dowiedzieć się, że taka klinika czy praktyka w ogóle istnieje i jaki rodzaj pomocy można w niej uzyskać.

 

Prawo nie stoi także na przeszkodzie temu, aby kontaktować się z pacjentami (o ile wyrażą oni na to zgodę) w sprawie realizacji usługi, a więc np. potwierdzać wizyty, w tym za pomocą SMS-ów czy maili.

 

Marketing placówki medycznej może więc być zupełnie legalny i przybierać różnorodne formy, pośrednio prowadząc do zwiększenia zainteresowania ofertą, nie będąc jednocześnie reklamą. Warto w związku z tym korzystać z dostępnych narzędzi, aby zwiększyć świadomość potencjalnych pacjentów na temat swojej działalności i podnieść jakość obsługi klienta.

Marketing usług medycznych — po czym poznać, że działa?

W zależności od wybranej formy, marketing usług medycznych może doprowadzić do różnych efektów. Niektóre rozwiązania skupiają się na budowaniu świadomości na temat danej placówki bądź sieci placówek, inne na rozwiązywaniu pewnych problemów z komunikacją, które mogą generować dodatkowe koszty.

 

Zastosowana metoda będzie wpływała na to, na jakie dane będzie trzeba zwracać uwagę, aby ocenić jej skuteczność. Przykładowo, gdy wprowadzimy SMS-owe przypomnienia o wizycie, warto zwracać uwagę na to, jak wiele wizyt jest pomijanych lub odwoływanych na ostatnią chwilę w porównaniu do okresu przed wdrożeniem.

Agencja marketingu medycznego — jak ją wybrać?

Agencja marketingu medycznego powinna być przede wszystkim doświadczona w prowadzeniu kampanii dla podmiotów danego typu, np. klinik medycyny estetycznej czy stomatologów. Ważne jest także, aby cieszyła się dobrą reputacją w branży i zapewniała jasne, przejrzyste warunki współpracy.

Jednocześnie warto zaznaczyć, że marketing usług medycznych można realizować także samodzielnie. Na takie rozwiązanie często decydują się mniejsze kliniki lub indywidualne praktyki lekarskie, które chcą ograniczyć koszty do minimum. Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych, a w szczególności dostępnych na rynku narzędzi sprawił, że może to być korzystna opcja.

Masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili przy pomocy mProfi jest na tyle prosta i bezproblemowa, że każdy powinien sobie z nią poradzić (a przy tym tania w porównaniu do wielu innych metod reklamy, takich jak banery czy spoty telewizyjne). Zawsze trzeba jednak mieć na uwadze przepisy związane z marketingiem usług medycznych.

Masowa wysyłka SMS
Masowa wysyłka SMS z komputera

Marketing usług medycznych — wady i zalety

Marketing usług medycznych może być kosztowny, zwłaszcza w przypadku korzystania z rozwiązań o dużym zasięgu. Należy jednak pamiętać, że istnieją również tańsze metody, takie jak marketing e-mailowy czy SMS marketing, które mogą być równie (jeśli nie bardziej!) skuteczne.

Placówki medyczne mają często duży problem ze skutecznym i bezpośrednim dotarciem do pacjentów, co może wiązać się chociażby ze znacznymi stratami finansowymi wynikającymi z przegapionych wizyt. Kontakt mobilny charakteryzuje się wysoką efektywnością — odbiorcy w wielu przypadkach sprawdzają otrzymane SMS-y niemal natychmiast. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych metod potwierdzania wizyt placówka może ponadto zyskać w oczach klientów, którzy będą postrzegać ją jako nowoczesną i profesjonalną.

Marketing medyczny — zagrożenia

Nieprawidłowo prowadzony marketing medyczny może mieć poważne konsekwencje, czy to z uwagi na złamanie zakazu reklamy usług medycznych, czy nieprawidłowe lub nieuprawnione przetwarzanie danych osobowych pacjentów.

 

Z tego względu warto zachować ostrożność i upewnić się, że korzysta się jedynie ze sprawdzonych narzędzi i rozwiązań, które między innymi zapewniają odpowiednie zabezpieczenie przechowywanych danych (numerów telefonu, e-maili).

Na naszym blogu

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.