Marketing usług medycznych jest istotnie ograniczony prawnie ze względów etycznych. Bezpośrednia reklama tego typu działalności, a więc zachęcanie do skorzystania z usług medycznych, jest niedopuszczalna. Nie oznacza to jednak, że marketing w branży medycznej w ogóle nie jest dozwolony.
Osoby świadczące usługi medyczne mają prawo m.in. informować o zakresie świadczonych usług — co jest niezwykle istotne. Pacjenci nie będą się do nas zgłaszać, jeśli nie będą mieli jak dowiedzieć się, że taka klinika czy praktyka w ogóle istnieje i jaki rodzaj pomocy można w niej uzyskać.
Prawo nie stoi także na przeszkodzie temu, aby kontaktować się z pacjentami (o ile wyrażą oni na to zgodę) w sprawie realizacji usługi, a więc np. potwierdzać wizyty, w tym za pomocą SMS-ów czy maili.
Marketing placówki medycznej może więc być zupełnie legalny i przybierać różnorodne formy, pośrednio prowadząc do zwiększenia zainteresowania ofertą, nie będąc jednocześnie reklamą. Warto w związku z tym korzystać z dostępnych narzędzi, aby zwiększyć świadomość potencjalnych pacjentów na temat swojej działalności i podnieść jakość obsługi klienta.