Masowa wysyłka SMS-ów to wygodny i skuteczny sposób na marketing hotelu, a więc na przyciągnięcie uwagi klientów, zwiększenie ich zainteresowania i zachęcenie do rezerwacji pobytu. Jest bardzo łatwa w ustawieniu, a jednocześnie pozwala na personalizację treści i dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb klientów.
Jednym z rodzajów promocji, które warto wykorzystać w ramach wysyłki SMS-ów, są oferty specjalne dla stałych klientów. Dzięki wysyłce SMS-ów można regularnie informować stałych klientów o nowych ofertach, zniżkach oraz innych korzyściach, co zwiększa ich lojalność wobec hotelu oraz zachęca do kolejnych rezerwacji.
Ciekawym rozwiązaniem, jeśli chodzi o SMS-owy marketing usług hotelarskich, jest także powiadomienie o ofertach last minute. Wysyłka wiadomości SMS o wolnych pokojach na nadchodzący weekend lub wakacje może zainteresować osoby, które szukają sposobu na spontaniczny wypoczynek w atrakcyjnej cenie.
Wysyłka SMS-ów może być również wykorzystana w celu przypomnienia klientom o zbliżającym się terminie ich pobytu w hotelu oraz przekazania im informacji o dodatkowych usługach, takich jak spa, basen czy restauracja. Jak widać, SMS marketing w hotelu może odgrywać bardzo różne role i być wykorzystywany na wiele sposobów.
Podobnie, jeśli chodzi o email marketing hotelu — kampanie e-mailowe również mają bardzo szerokie zastosowanie w marketingu dla hoteli. Pozwalają przekazać większą ilość treści niż SMS-y, w tym różnorodne elementy graficzne umożliwiające wyróżnienie wiadomości, są więc świetnym uzupełnieniem kampanii SMS-owej.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład SMS-owo powiadomić klienta o potwierdzeniu rezerwacji, a jednocześnie wysłać maila ze wskazówkami dotyczącymi check-inu, przestrzeni parkingowej, a także informacjami o oferowanych usługach komplementarnych np. możliwości skorzystania z siłowni lub spa.