Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Nowoczesny marketing hotelu wymaga skutecznej i sprawnej komunikacji na odległość z potencjalnymi i obecnymi gośćmi. Nie trać czasu na ręczną wysyłkę wiadomości. Wybierz platformę mProfi i ogranicz koszty masowej wysyłki SMS-ów i e-maili do minimum!
mProfi » Marketing hotelu
Marketing hotelu nie musi być drogi, czasochłonny i uciążliwy. Dzięki mProfi możesz błyskawicznie tworzyć i zlecać wysyłkę wiadomości SMS-owych i e-mailowych lub planować je na wybrany dzień i godzinę. Wszystko to za pomocą prostej w obsłudze, a jednocześnie rozbudowanej platformy dostępnej w przeglądarce.
Korzystaj z intuicyjnych kreatorów wiadomości.
Dziel listy kontaktów między kampaniami SMS-owymi i mailowymi.
Zyskaj dostęp do rozbudowanego modułu raportowego.
POTWIERDZENIE REZERWACJI
ZACHĘCANIE STAŁYCH KLIENTÓW DO KOLEJNYCH WIZYT
PRZESYŁANIE INFORMACJI O LOKALNYCH ATRAKCJACH
POWIADAMIANIE O PROMOCJACH I SPECJALNYCH OFERTACH
INFORMOWANIE O CIEKAWYCH WYDARZENIACH W HOTELU
Marketing hotelu to kluczowy element budowania wizerunku i przyciągania gości. Bez odpowiedniej strategii marketingowej, nawet najlepsze hotele mogą mieć trudności z pozyskaniem nowych klientów i zachęcaniem dotychczasowych do kolejnych wizyt.
Konkurencja w branży hotelarskiej jest w wielu miastach bardzo zaciekła. Spora część firm decyduje się na inwestycję w marketing dla hoteli, więc ci przedsiębiorcy, którzy tego nie zrobią, mogą szybko pozostać w tyle.
Odpowiednia strategia marketingowa jest szczególnie istotna na samym początku działalności hotelu, hostelu, pensjonatu, ośrodka wypoczynkowego czy innych obiektów hotelowych, ale nie tylko. Również podmioty działające na rynku od wielu lat, zarówno małe, jak i wielkie sieci, nieustannie prowadzą kampanie marketingowe i szukają sposobu na optymalizację wdrażanych działań.
Zwiększenie ilości rezerwacji to jedna z kluczowych korzyści wynikających z odpowiedniej strategii marketingowej. Skuteczny marketing hotelu pozwala wyróżnić się z tłumu i zachęca potencjalnych klientów do zaufania usługom danej firmy.
Dobra strategia marketingowa pozwala również na budowanie pozytywnego wizerunku hotelu oraz zwiększenie jego rozpoznawalności. Poprzez odpowiednią promocję hotelu i marketing można zbudować silną markę, która liczy się na rynku.
Nowoczesny marketing hotelu ma również wpływ na lojalność gości. Poprzez regularny kontakt, personalizację oferty hotelu i dbanie o ich zadowolenie, można zbudować silną relację z dotychczasowymi gośćmi i przekonać ich do powrotu w przyszłości. Lojalni goście hotelowi są bardzo cenni, ponieważ często polecają hotel swoim znajomym i rodzinie, co przekłada się na zwiększenie bazy klientów.
Korzystanie z platformy mProfi pozwala zrealizować wszystkie z wymienionych powyżej celów, bez ogromnych wydatków, czy to pieniężnych, czy czasowych. Ręczne rozsyłanie wiadomości do setek lub tysięcy klientów jest uciążliwym, czasochłonnym i mało wygodnym rozwiązaniem. Dlatego warto korzystać z nowoczesnych narzędzi marketingowych, które pozwalają wdrażać kampanie w krótszym czasie i z wyższą skutecznością. Efektywny SMS i email marketing hotelu to podstawa.
Planowanie marketingu dla hotelu może być wyzwaniem, szczególnie dla małych i średnich firm, które nie posiadają dużych budżetów. Jednak niezależnie od tego, jak duży jest hotel i jakie ma zasoby, istnieją pewne kroki, które warto podjąć, aby zwiększyć szanse na powodzenie prowadzonych kampanii.
W pierwszej kolejności trzeba określić grupę docelową swoich komunikatów reklamowych. Warto segmentować odbiorców na mniejsze grupy — są takie komunikaty, które będą odpowiednie dla wszystkich klientów, ale też takie, które wymagają zawężenia bazy kontaktów (np. inne komunikaty skierujemy do klientów indywidualnych, a inne do biznesowych).
Kolejnym krokiem jest określenie celów marketingowych oraz tego, na jaki budżet marketingowy hotelu możemy sobie pozwolić. Czy chcemy zwiększyć ilość rezerwacji, budować wizerunek hotelu, czy też zwiększać lojalność gości? Określenie celów pozwala na lepsze ukierunkowanie działań marketingowych (m.in. w zakresie przygotowywania treści wiadomości) oraz pomaga w ich mierzeniu.
Kiedy te kwestie będą już ustalone, przyjdzie pora na przygotowanie i uruchomienie kampanii, a następnie mierzenie jej wyników i wyciąganie z nich wniosków. Masowa wysyłka SMS to prosty i uniwersalny sposób na marketing hoteli, który sprawdzi się zarówno na początku działalności, jak i w przypadku podmiotów działających na rynku od wielu lat. Podobnie w przypadku komunikacji e-mailowej.
Masowa wysyłka SMS-ów to wygodny i skuteczny sposób na marketing hotelu, a więc na przyciągnięcie uwagi klientów, zwiększenie ich zainteresowania i zachęcenie do rezerwacji pobytu. Jest bardzo łatwa w ustawieniu, a jednocześnie pozwala na personalizację treści i dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb klientów.
Jednym z rodzajów promocji, które warto wykorzystać w ramach wysyłki SMS-ów, są oferty specjalne dla stałych klientów. Dzięki wysyłce SMS-ów można regularnie informować stałych klientów o nowych ofertach, zniżkach oraz innych korzyściach, co zwiększa ich lojalność wobec hotelu oraz zachęca do kolejnych rezerwacji.
Ciekawym rozwiązaniem, jeśli chodzi o SMS-owy marketing usług hotelarskich, jest także powiadomienie o ofertach last minute. Wysyłka wiadomości SMS o wolnych pokojach na nadchodzący weekend lub wakacje może zainteresować osoby, które szukają sposobu na spontaniczny wypoczynek w atrakcyjnej cenie.
Wysyłka SMS-ów może być również wykorzystana w celu przypomnienia klientom o zbliżającym się terminie ich pobytu w hotelu oraz przekazania im informacji o dodatkowych usługach, takich jak spa, basen czy restauracja. Jak widać, SMS marketing w hotelu może odgrywać bardzo różne role i być wykorzystywany na wiele sposobów.
Podobnie, jeśli chodzi o email marketing hotelu — kampanie e-mailowe również mają bardzo szerokie zastosowanie w marketingu dla hoteli. Pozwalają przekazać większą ilość treści niż SMS-y, w tym różnorodne elementy graficzne umożliwiające wyróżnienie wiadomości, są więc świetnym uzupełnieniem kampanii SMS-owej.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład SMS-owo powiadomić klienta o potwierdzeniu rezerwacji, a jednocześnie wysłać maila ze wskazówkami dotyczącymi check-inu, przestrzeni parkingowej, a także informacjami o oferowanych usługach komplementarnych np. możliwości skorzystania z siłowni lub spa.
Internet stał się głównym źródłem informacji dla klientów poszukujących noclegów. Dlatego warto inwestować w skuteczne narzędzia marketingowe, które pozwolą na dotarcie do potencjalnych gości właśnie za pośrednictwem tego kanału. Marketing hotelu online można realizować na wiele sposobów – sporo zależy tutaj od przyjętej przez firmę strategii i budżetu.
Na przykład wysyłanie wiadomości e-mail to ciekawy sposób na dotarcie do klientów i przekazanie im informacji o ofertach i promocjach hotelu, a także podstawowy sposób na kontakt w zakresie potwierdzenia rezerwacji, powiadamiania o ewentualnych zmianach i nie tylko. Decydując się na email marketing hotelu, warto pamiętać, że wysyłka powinna być spersonalizowana i dostosowana do potrzeb klientów. mProfi pozwala szybko i bez wysiłku przygotowywać i zaplanować wysyłkę e-maili do klientów przy pomocy specjalnego kreatora, wyposażonego w szereg gotowych szablonów.
Podstawą marketingu hoteli w sieci jest także posiadanie własnej strony internetowej, na której można znaleźć najważniejsze informacje dotyczące firmy i w wielu przypadkach także zarezerwować pokój. Warto pamiętać, że wysyłane do klientów wiadomości SMS mogą zawierać linki, co pozwala przykładowo poinformować gości o trwającej obniżce cen i od razu skierować ich na stronę, na której jest możliwość zaplanowania pobytu.
Z uwagi na niewielką ilość znaków, a także fakt, że trafiają bezpośrednio na telefony komórkowe, które większość osób nieustannie ma przy sobie, wiadomości SMS charakteryzują się wysoką skutecznością. Nie tylko są chętnie i szybko otwierane przez odbiorców, ale też w wielu przypadkach czytane do końca. To świetna metoda na marketing usług hotelarskich i nie tylko.
Koszt marketingu hotelu jest niezwykle istotny dla firm, które planują w niego inwestować, ale trudno odpowiedzieć na pytanie, ile będzie wynosić. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych czynników, czy to związanych z samym hotelem, czy wybraną metodą promocji — strategie marketingowe hoteli bywają bardzo różne.
Jednym z kluczowych aspektów wpływających na koszt marketingu hotelu jest lokalizacja hotelu. Hotele zlokalizowane w popularnych turystycznie regionach, takich jak wybrzeże czy góry, będą musiały przeznaczyć większy budżet na marketing, aby skutecznie konkurować o potencjalnych klientów z wieloma innymi hotelami na rynku. Natomiast, hotele zlokalizowane w mniejszych miastach lub na obrzeżach, będą mogły zainwestować mniej, z uwagi na mniejszą konkurencję.
Warto pamiętać, że nie zawsze koszt marketingu hoteli musi być wysoki. Istnieją skuteczne sposoby na przyciągnięcie uwagi klientów, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, takie jak wysyłka wiadomości SMS lub e-maili. Niezbyt wysoki budżet marketingowy hotelu nie musi być dużą przeszkodą. Ważne jest, aby odpowiednio dostosować go do indywidualnych potrzeb i możliwości hotelu.
W zależności od tego, ile ostatecznie wyniesie budżet marketingowy hotelu, można wysyłać wiadomości jedynie okazjonalnie lub komunikować się z klientami regularnie. Warto pamiętać o opcji planowania wiadomości na przyszłość. Dzięki temu można przykładowo na początku miesiąca przygotować i zaplanować całą komunikację na kolejne 30 dni, aby mieć pewność, że nikt nie zapomni o uruchomieniu wysyłki. To także dobra strategia w przypadku, gdy chcemy, aby wysyłka miała miejsca poza godzinami pracy zespołu ds. marketingu.
Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Wysyłka SMS za granicę dla firm. Jak działa i ile kosztuje?
Wysyłka SMS za granicę to dla firm bardzo przydatne narzędzie. Mimo tego, że współcześnie prawie każdy z nas ma na komórce...
Permission marketing – dlaczego budowanie zaufania jest ważne dla rozwoju biznesu?
Mogłoby się wydawać, że na dzisiejszym etapie rozwoju technologii, pozyskanie klienta będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W pewnym sensie tak jest...
Co to jest inbound i outbound marketing? Kompletny przewodnik
Marketing to coś więcej niż po prostu reklama. To rozmaite strategie i podejścia do klienta, które mają podnieść zysk. W dzisiejszym...
Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Co to jest personalizacja w marketingu i dlaczego jest istotna?
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.