Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Wykorzystaj event marketing do zwiększenia zainteresowania wydarzeniem. Zapewnij ciekawy przebieg eventu SMS-owymi ankietami, konkursami, ciekawostkami i innego rodzaju komunikatami. Wszystko to dzięki mProfi – prostej w obsłudze platformie SMS!
mProfi » Event Marketing
Bezpośrednio kontaktuj się z uczestnikami eventu.
Planuj zautomatyzowaną wysyłkę SMS.
Promuj nadchodzące wydarzenia.
WIĘKSZE ZAANGAŻOWANIE ODWIEDZAJĄCYCH WYDARZENIE.
ŁATWY W OBSŁUDZE KREATOR WIADOMOŚCI.
SZYBKIE BADANIE SATYSFAKCJI.
MOŻLIWOŚĆ KOMUNIKACJI DWUKIERUNKOWEJ.
NIEWIELKI KOSZT.
WYSOKA
SKUTECZNOŚĆ PRZEKAZU.
WYGODNE I UNIWERSALNE ROZWIĄZANIE.
Eventy marketingowe mają zastosowanie w bardzo wielu branżach, można więc powiedzieć, że charakteryzują się dużą uniwersalnością. Stosują je zarówno firmy zajmujące się produkcją, jak i przedsiębiorstwa usługowe.
Między innymi regularnie urządzają konferencje i pokazy, aby zademonstrować nowe produkty, technologie i rozwiązania. Zarówno te, które są lub niedługo będą dostępne dla klientów, jak i prototypy, nad którymi jeszcze przez pewien czas będą trwały prace.
Swego czasu event marketing był głównie domeną wielkich korporacji, posiadających zasoby pozwalające na organizację różnego typu złożonych przedsięwzięć. Obecnie korzystają z niego także liczne średnie i małe firmy, jako że narzędzia umożliwiające skuteczne zaplanowanie i przeprowadzenie eventu stały się łatwiej dostępne i prostsze w użyciu.
Świadomość marki można inaczej określić jako jej rozpoznawalność. Odgrywa ona ważną rolę w procesie zakupowym. Zanim jeszcze spróbujemy przekonać potencjalnego klienta, aby skorzystał z naszych usług bądź kupił nasz produkt, powinniśmy najpierw przedstawić mu firmę.
Marka, z którą ktoś styka się po raz pierwszy, zwykle nie wzbudzi jego zaufania. Dlatego przed przejściem do bardziej bezpośrednich działań (np. do wysyłania oferty), warto zadbać, aby jej nazwa i logo, a najlepiej również najważniejsze cechy, zapisały się danej osobie w pamięci.
Różnego typu eventy marketingowe to skuteczny sposób na niezobowiązujące przekazanie najważniejszych informacji o swojej firmie – zarówno osobom zgromadzonym na sali, jak i tym, które usłyszą o wydarzeniu z mediów czy postów w serwisach społecznościowych. Korzystając z nowoczesnych rozwiązań, takich jak komunikacja SMS-owa z uczestnikami wydarzenia, można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że firma zostanie dobrze zapamiętana.
Do event marketingu można podchodzić na różne sposoby. Da się organizować wydarzenia całkowicie na własną rękę, nie korzystając z usług i narzędzi zewnętrznych firm, ale wiąże się to z niemałymi wydatkami i koniecznością zaangażowania dużej ilości czasu. Jest to szczególnie problematyczne, jeśli firma chce tworzyć eventy tylko okazjonalnie.
Wykorzystując profesjonalne narzędzia do marketingu eventowego, można nie tylko działać skuteczniej, ale też szybciej i znacznie mniejszym kosztem. mProfi pozwala przygotować i zaplanować wysyłkę SMS-ów błyskawicznie, a dalej już wszystko toczy się samoistnie – wiadomości zostaną rozesłane automatycznie w wybranym momencie, nie trzeba więc samodzielnie nad tym panować. Nowoczesne platformy i rozwiązania pozwalają firmie osiągać lepsze rezultaty niewielkim kosztem, a jednocześnie korzystanie z nich jest bardzo proste, intuicyjne i nie wymaga żadnych umiejętności technicznych.
Event promotion, czyli promocja wydarzeń, to ważny element całej marketingowej układanki związanej z organizacją konferencji, prezentacji i nie tylko. Jeśli nikt na wydarzenie nie przyjdzie i informacje o tym, co zostało pokazane nie zostaną rozpowszechnione, firma niewiele zyska na tej inwestycji. Promować nadchodzący event można między innymi za pomocą SMS-ów.
Wiadomości tekstowe charakteryzują się wysoką otwieralnością, a do tego z reguły są odczytywane bardzo szybko. Chociaż mają ograniczoną ilość znaków, to mimo wszystko powinny być wystarczające do przekazania najważniejszego komunikatu, a więc tego, co, kiedy i gdzie będzie miało miejsce.
W SMS-ie można bez problemu umieścić link do strony internetowej, na której wydarzenie będzie opisane szerzej (i na której będzie można na przykład kupić bilet czy zgłosić uczestnictwo). Dzięki temu odbiorcy wiadomości nie będą musieli sami szukać dodatkowych danych i rosną szanse, że zdecydują się wziąć udział w evencie.
Event marketing to doskonały sposób na zaprezentowanie szerszej publiczności swoich produktów i usług. Kojarzy się go przede wszystkim jako sposób na zwiększenie świadomości marki (co jest kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm), ale nie jest to jego jedyna rola.
Często na różnego rodzaju wydarzenia (konferencje, prezentacje) poza potencjalnymi klientami zapraszani są także przedstawiciele mediów, co pozwala znacząco zwiększyć zasięg przekazywanych komunikatów.
Ciekawa i kreatywna oprawa eventu zapewni większe zainteresowanie wśród odbiorców, co może przełożyć się na nowe kontakty biznesowe (lub ich pogłębienie), a w konsekwencji wzrost sprzedaży. Niewykluczone jest, że niektórzy uczestnicy eventu będą pod takim wrażeniem prezentowanej oferty, że od razu zdecydują się na nawiązanie współpracy.
mProfi to rozbudowana platforma SMS, oferująca nie tylko komunikację jednokierunkową, ale także dwukierunkową. Komunikacja dwukierunkowa pozwala zarówno wysyłać wiadomości tekstowe, jak i odbierać odpowiedzi. Ma ona liczne zastosowania w marketingu, w tym konkretnie w marketingu eventowym, więc warto bliżej się z nią zapoznać.
Na etapie organizacji wydarzenia SMS-y zwrotne mogą być wykorzystywane na przykład do potwierdzenia obecności lub chociaż wyrażenia swojego zainteresowania eventem. Natomiast w jego trakcie, możliwości jest jeszcze więcej.
Za pośrednictwem wiadomości tekstowych można na przykład przeprowadzić konkurs dla uczestników bądź poprosić ich o ocenę kolejnych prelekcji (czy też całego eventu). Takie ankiety są bardzo proste i wygodne, ponieważ nie potrzeba do nich żadnych specjalnych urządzeń czy aplikacji, a wystarczy smartfon. W związku z tym każdym bez problemu będzie mógł wziąć w nich udział i podzielić się swoją opinią.
Event marketing nie musi odnosić się tylko do organizowania wydarzeń dla obecnych lub potencjalnych klientów – możliwości jest znacznie więcej.
Cele biznesowe współczesnych firm to w końcu nie tylko sprzedaż czy zwiększenie świadomości marki, ale też m.in. wzmacnianie zespołu jak najlepszymi pracownikami (co w konsekwencji przekłada się na jakość świadczonych usług i tworzonych produktów, a więc również na sprzedaż).
Dlatego zadaniem marketingu eventowego może być realizacja celów rekrutacyjnych, czyli na przykład zatrudnienie specjalisty z określonej niszy. Idealnie przysłużą się do tego takie wydarzenia, jak chociażby dni otwarte czy targi pracy, a w przypadku branży gamingowej i IT game jamy oraz hackathony.
Podczas ich trwania można przykładowo wysyłać uczestnikom informacje o rozpoczęciu kolejnej prelekcji czy spotkania, powiadamiać o ewentualnych zmianach w rozkładzie eventu czy przekazywać ciekawostki.
Eventy marketingowe są niezwykle ważnym i użytecznym elementem skutecznego employer brandingu, czyli wyrabiania marki pracodawcy. Jeśli firma chce być liderem w branży, to musi zatrudniać najlepszych ekspertów, a tacy specjaliści nie będą zainteresowani pracą w przypadkowym przedsiębiorstwie.
Dlatego też organizowanie różnego rodzaju wydarzeń, podczas których osoby z branży będą miały okazję poznać panującą w firmie atmosferę, jej strukturę i cele, jest mile widziane. Przedstawienie swojej firmy jako dobrego miejsca pracy zachęci wartościowe osoby do składania CV lub odpowiadania na telefony rekruterów.
Employer branding ma wbrew pozorom wpływ nie tylko na sprawy czysto kadrowe, ale też na ogólny, szerzej pojęty wizerunek firmy. Potencjalni klienci również mogą zwrócić uwagę na to, czy firma, która chce z nimi współpracować jest kwalifikowana jako rzetelny pracodawca, czy też cieszy się niesławą.
Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Czym jest lejek marketingowy? Poradnik od A do Z
Firma boryka się z niskimi wskaźnikami konwersji lub trudnościami w utrzymaniu lojalności klientów? Lejek marketingowy może być kluczem do rozwiązania tych...
Parametry UTM — co to za atrybuty i jak poprawnie je stosować?
Nawet jeśli ktoś dotychczas sam nie wykorzystywał ich w swoich działaniach marketingowych, na pewno spotkał się z nimi niezliczoną ilość razy....
Jak budować lojalność klienta i dlaczego warto to robić? Pozyskiwanie zupełnie nowych klientów jest dla wielu firm zadaniem kluczowym. Nie ulega...
Marketing w branży retail, czyli jak skutecznie promować sklep? Skuteczny retail marketing, czyli po prostu marketing w branży retail, obecnie jest...
Jak działają emotikony w komunikacji SMS i czy warto ich używać? Kojarzymy je przede wszystkim z social mediów i internetowych komunikatorów,...
Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?
Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i...
Znaczenie kolorów w marketingu
Znaczenie kolorów w marketingu — co trzeba wiedzieć? Prowadząc działania reklamowe, warto uwzględnić znaczenie kolorów w marketingu. Mówi się, że jemy...
Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki
Chcesz wykorzystywać SMS-y marketingowe w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Wystarczy podążać za kilkoma...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.