Świadomość marki można inaczej określić jako jej rozpoznawalność. Odgrywa ona ważną rolę w procesie zakupowym. Zanim jeszcze spróbujemy przekonać potencjalnego klienta, aby skorzystał z naszych usług bądź kupił nasz produkt, powinniśmy najpierw przedstawić mu firmę.
Marka, z którą ktoś styka się po raz pierwszy, zwykle nie wzbudzi jego zaufania. Dlatego przed przejściem do bardziej bezpośrednich działań (np. do wysyłania oferty), warto zadbać, aby jej nazwa i logo, a najlepiej również najważniejsze cechy, zapisały się danej osobie w pamięci.
Różnego typu eventy marketingowe to skuteczny sposób na niezobowiązujące przekazanie najważniejszych informacji o swojej firmie – zarówno osobom zgromadzonym na sali, jak i tym, które usłyszą o wydarzeniu z mediów czy postów w serwisach społecznościowych. Korzystając z nowoczesnych rozwiązań, takich jak komunikacja SMS-owa z uczestnikami wydarzenia, można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że firma zostanie dobrze zapamiętana.