Nie bez powodu programy do wysyłania newsletterów cieszą się wśród przedsiębiorców tak dużą popularnością. W teorii można byłoby wysyłać wiadomości ręcznie, z poziomu telefonu czy klienta e-mailowego, ale w praktyce jest to niezwykle czasochłonne i niewygodne.
Skorzystanie z rozwiązań dla profesjonalistów umożliwia bezproblemową wysyłkę nawet setek wiadomości jednocześnie, zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w innym wybranym momencie. Możliwość zaplanowania wysyłki na później oznacza, że firma może z powodzeniem rozsyłać komunikaty także poza godzinami swojej pracy, np. w weekendy.
W zależności od budżetu i potrzeb, masowa wysyłka SMS oraz mailing mogą być realizowane pojedynczo lub równolegle. Przykładowo, firma może wysłać SMS-owo krótki komunikat informujący o starcie wyprzedaży, a jednocześnie przesłać mailowo dłuższą wiadomość, która będzie zawierała propozycje kilku konkretnych przecenionych produktów lub inne dodatkowe informacje.