Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Program do newslettera umożliwia szybką, skuteczną i bezproblemową masową wysyłkę SMS-ów, MMS-ów i e-maili. Zlecaj kampanie z poziomu przeglądarki, bez zbędnych formalności. Wypróbuj platformę mProfi i docieraj do swoich odbiorców niskim kosztem!
mProfi » Program do newslettera
Wspólne listy odbiorców dla kampanii SMS i e-mailowych.
Możliwość przeprowadzania spam testów.
Dedykowany moduł raportowy.
WYPRZEDAŻE, PROMOCJE
NEWSY Z BRANŻY
PORADY, WSKAZÓWKI
HARMONOGRAM EVENTÓW
NOWE PRODUKTY, USŁUGI
INFORMACJE Z ŻYCIA FIRMY
Program do newslettera to specjalne narzędzie marketingowe, które ułatwia i przyspiesza wysyłanie odbiorcom tytułowych newsletterów. Newsletterami mogą być na przykład zestawienia wieści z branży, nowości, które pojawiły się w firmie w ostatnim okresie czy kolejne pakiety wskazówek z jakiejś dziedziny.
Można wyróżnić: newsletter SMS oraz e-mail. Platforma mProfi umożliwia błyskawiczną i wygodną wysyłkę obu typów wiadomości, co pozwala firmom bezproblemowo realizować nawet bardzo złożone kampanie reklamowe.
Dzięki programowi do wysyłki newsletterów przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do szeregu narzędzi (m.in. analitycznych), które nie są domyślnie dostępne z poziomu zwykłego klienta e-mail czy wbudowanej aplikacji do wysyłki SMS w telefonie.
Sposobów na wykorzystanie programów do newslettera jest wiele, tak, jak wiele jest założeń planu marketingowego, które można za ich pomocą wypełniać. W praktyce dużo zależy od ogólnej strategii firmy, jej budżetu, przyjętych środków, grupy docelowej, branży, budżetu i innych czynników.
Można jednak wymienić kilka najczęściej spotykanych zastosowań tej technologii. Program do rozsyłania newslettera w wielu przypadkach daje firmom szybki i łatwy sposób na osiągnięcie kluczowych celów biznesowych, takich jak:
Dzięki programowi do wysyłki newsletterów przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do szeregu narzędzi (m.in. analitycznych, testowych), które nie są domyślnie dostępne z poziomu zwykłego klienta e-mail czy wbudowanej aplikacji do wysyłki SMS w telefonie.
Program do newsletterów może znaleźć zastosowanie w niemal każdej branży. Co więcej, ta sama firma może wykorzystać go na kilka sposobów. Przykładowo, marka modowa może w ramach newslettera wysyłać informacje o wyprzedażach i nowych kolekcjach, ale też wszelkiego rodzaju porady i wskazówki, na przykład odnośnie do optymalnego doboru stylizacji lub rozmiaru.
Inne branże, w których program do tworzenia newslettera będzie strzałem w dziesiątkę, to chociażby gastronomia (często marketing w gastronomii obejmuje regularne rozsyłanie stałym klientom nowych menu czy informacji o lunchach dnia), edukacja, turystyka, administracja oraz ogółem szeroko pojęty biznes.
Koszt wykorzystania programu do newslettera mProfi zależy w dużej mierze od potrzeb i zamiarów firmy. Pojedyncza wiadomość może kosztować już zaledwie kilka groszy (dokładna cena zależy m.in. od tego, czy chodzi o mailing, czy wysyłkę SMS), a to przedsiębiorca decyduje, do ilu osób i jak często chce trafiać.
Taka forma rozliczenia pozwala z łatwością skalować prowadzone kampanie (a co za tym idzie, wydatki) w górę lub w dół, w reakcji na zmiany w budżecie, sytuacji rynkowej czy planach firmy.
Darmowy program do tworzenia newslettera z reguły charakteryzuje się dużą ilością ograniczeń, czy to w zakresie tego, jak często można wysyłać wiadomości, czy w kwestii ilości odbiorców. Ponadto może posiadać niewielką ilość funkcji w porównaniu do płatnych alternatyw, co przekłada się na skuteczność kampanii, łatwość zarządzania nią i analizowania jej rezultatów.
Niektórzy przedsiębiorcy szukają darmowych programów do newslettera z uwagi na ograniczony budżet, ale warto pamiętać, że płatne rozwiązania, które pozwalają na efektywny marketing mobilny, nie muszą wiązać się z ogromnymi kosztami.
Przeciwnie — mProfi to dobre rozwiązanie także dla małych i początkujących firm, które chcą niskim kosztem dotrzeć do klientów i wdrożyć do swojej strategii marketingowej nowoczesne, skuteczne rozwiązania.
Nie bez powodu programy do wysyłania newsletterów cieszą się wśród przedsiębiorców tak dużą popularnością. W teorii można byłoby wysyłać wiadomości ręcznie, z poziomu telefonu czy klienta e-mailowego, ale w praktyce jest to niezwykle czasochłonne i niewygodne.
Skorzystanie z rozwiązań dla profesjonalistów umożliwia bezproblemową wysyłkę nawet setek wiadomości jednocześnie, zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w innym wybranym momencie. Możliwość zaplanowania wysyłki na później oznacza, że firma może z powodzeniem rozsyłać komunikaty także poza godzinami swojej pracy, np. w weekendy.
W zależności od budżetu i potrzeb, masowa wysyłka SMS oraz mailing mogą być realizowane pojedynczo lub równolegle. Przykładowo, firma może wysłać SMS-owo krótki komunikat informujący o starcie wyprzedaży, a jednocześnie przesłać mailowo dłuższą wiadomość, która będzie zawierała propozycje kilku konkretnych przecenionych produktów lub inne dodatkowe informacje.
Co to jest strategia marketingowa? Przykłady i najważniejsze informacje
Choć wymaga wysiłku i czasu, dobrze opracowana strategia marketingowa może przynieść znaczne korzyści. Między innymi w postaci wzrostu sprzedaży, wzmacniania świadomości.
Czym jest lejek marketingowy? Poradnik od A do Z
Firma boryka się z niskimi wskaźnikami konwersji lub trudnościami w utrzymaniu lojalności klientów? Lejek marketingowy może być kluczem do rozwiązania tych...
Parametry UTM — co to za atrybuty i jak poprawnie je stosować?
Nawet jeśli ktoś dotychczas sam nie wykorzystywał ich w swoich działaniach marketingowych, na pewno spotkał się z nimi niezliczoną ilość razy....
Jak budować lojalność klienta i dlaczego warto to robić? Pozyskiwanie zupełnie nowych klientów jest dla wielu firm zadaniem kluczowym. Nie ulega...
Marketing w branży retail, czyli jak skutecznie promować sklep? Skuteczny retail marketing, czyli po prostu marketing w branży retail, obecnie jest...
Jak działają emotikony w komunikacji SMS i czy warto ich używać? Kojarzymy je przede wszystkim z social mediów i internetowych komunikatorów,...
Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?
Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i...
Znaczenie kolorów w marketingu
Znaczenie kolorów w marketingu — co trzeba wiedzieć? Prowadząc działania reklamowe, warto uwzględnić znaczenie kolorów w marketingu. Mówi się, że jemy...
Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki
Chcesz wykorzystywać SMS-y marketingowe w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Wystarczy podążać za kilkoma...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.