Czym jest współczynnik konwersji i jak go poprawić?
Współczynnik konwersji to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. To właśnie ten wskaźnik pokazuje, czy odbiorcy faktycznie wykonują pożądane akcje...
Marketing rekomendacyjny to klucz do zbudowania lojalnej i zaangażowanej bazy klientów. Dzięki platformie mProfi wdrożysz go w swojej firmie niskim kosztem w krótkim czasie. Zautomatyzuj wysyłkę e-maili i SMS-ów, a także przeprowadzaj ankiety NPS z poziomu przeglądarki.
mProfi » Marketing rekomendacyjny
Wiele gotowych szablonów e-maili do wyboru.
Odbiór wiadomości zwrotnych (SMS-ów, e-maili).
Prosta w obsłudze, a jednocześnie rozbudowana platforma.
MAILING
MASOWA WYSYŁKA SMS
ANKIETY NPS
BADANIA SATYSFAKCJI, POTRZEB
Poznaj opinie naszych klientów
Popularność marketingu rekomendacyjnego i platform, które go umożliwiają, takich jak mProfi, wynika przede wszystkim z jego wysokiej skuteczności, opartej na społecznym dowodzie słuszności. Czym jest marketing rekomendacyjny? Jest formą reklamy, która zachęca klientów do polecania usług i produktów innym osobom.
Jeśli ktoś rozważa zakup jakiegoś produktu lub usługi i widzi, że wiele osób chwali ofertę firmy X, jest spora szansa, że zaufa właśnie jej. Zwłaszcza jeśli polecającym będzie osoba, której opinia jest dla potencjalnego klienta szczególnie istotna, a więc na przykład członek rodziny lub przyjaciel. Marketing rekomendacyjny nie musi się jednak ograniczać dosłownie do przekazywania słownych lub pisemnych opinii. Świetnym przykładem takiego zachowania jest kolejka przed restauracją. Odbieramy ją jako potwierdzenie jakości serwowanego jedzenia – inaczej nikt nie zdecydowałby się zaczekać.
Spoglądając z odległości, może się wydawać, że marketing rekomendacyjny i szeptany są do siebie zbliżone, szczególnie w marketingu internetowym. W rzeczywistości dzieli je prawie wszystko. Marketing rekomendacyjny polega na przekonaniu zadowolonych klientów do dzielenia się z innymi autentycznymi doświadczeniami z Twoją marką.
Marketing szeptany ma na celu wzbudzenie dyskusji o marce przez celowe umieszczanie pozytywnych treści na forach, blogach, czy w mediach społecznościowych. Marketing szeptany może być autentyczny, jednak z reguły jest wywoływany przez podstawione osoby zatrudnione w tym celu. Z tego powodu bywa uznawany za nieetyczny, gdyż opiera się na fałszywych opiniach.
Opisując, co to marketing rekomendacyjny, podkreśla się tytułowe rekomendacje, czyli polecanie produktów przez użytkownika innym osobom. W związku z tym może się on kojarzyć przede wszystkim z promowaniem firmy przez klienta w gronie jego najbliższych (rodziny, przyjaciół). Niewątpliwie taka forma rekomendacji jest istotna, natomiast dużą rolę, pełnią w marketingu rekomendacyjnym opinie, wystawiane produktowi publicznie.
Mogą to być oceny w sklepie internetowym, czy opis wrażeń z zakupionych produktów lub usług w mediach społecznościowych. Jednak jak je uzyskać? Można na przykład wykorzystać email marketing, a więc prosić o wystawienie recenzji po zakupie za pomocą maila. Klienci chętnie biorą udział w takich inicjatywach, np. w zamian za kod rabatowy.
Przed rozpoczęciem kampanii marketingu rekomendacyjnego, jak i już po jej ukończeniu warto zbadać poziom lojalności klientów wobec firmy, przeprowadzając ankiety NPS. Można to zrobić SMS-owo, ale też za pomocą specjalnych formularzy. W ramach tego typu ankiet klienci są pytani na przykład o to, jakie jest prawdopodobieństwo, że poleciliby daną usługę lub produkt swoim znajomym.
Baza klientów każdej firmy może różnić się „startowym” poziomem lojalności i zaangażowania. Nawet w obrębie jednego przedsiębiorstwa można segmentować klientów na grupy o mniejszym lub większym poziomie zaangażowania, np.:
Ewentualne zmiany w wynikach przed i po kampanii marketingowej będą cenną wskazówką w badaniu skuteczności prowadzonych działań z zakresu marketingu rekomendacji.
Wdrożenie marketingu rekomendacyjnego w firmie może przebiegać na różne sposoby. Przykładową kampanią marketingowa, która jest niedroga i łatwa w przygotowaniu, jest masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili zachęcających do wystawienia oceny produktowi w sklepie internetowym. Oba te rozwiązania umożliwia platforma mProfi. Za jej pomocą szybko i sprawnie zorganizujesz skuteczną kampanię, a także przeprowadzisz różnego rodzaju ankiety SMS i badania.
Podsumujmy: jakie korzyści daje marketing rekomendacyjny?
Marketing rekomendacji skupia się na tym, aby klienci jak najchętniej dzielili się swoimi opiniami o produktach i usługach. Jest jednak jeszcze drugi ważny element układanki, o którym nie można zapominać — żeby rekomendacje przyniosły pożądany skutek, muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Niska jakość produktów lub usług, słaba obsługa klienta, nierzetelna reklama — to wszystko w połączeniu z marketingiem rekomendacji może sprawić, że co prawda klienci będą aktywnie dzielili się swoimi wrażeniami, ale zamiast przyciągać kolejnych kupujących, będą ich odpychały.
Czym jest współczynnik konwersji i jak go poprawić?
Współczynnik konwersji to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. To właśnie ten wskaźnik pokazuje, czy odbiorcy faktycznie wykonują pożądane akcje...
Jak działa bramka SMS dwukierunkowa i jak wybrać najlepszą?
Skuteczna i szybka komunikacja z klientem to podstawa w wielu branżach. Właśnie dlatego bramka SMS dwukierunkowa staje się coraz częściej wybieranym...
Jak reklama SMS pozwala na prowadzenie skutecznej kampanii?
Reklama SMS to narzędzie marketingowe, które mimo rozwoju mediów społecznościowych i e-maili wciąż odgrywa istotną rolę w bezpośredniej komunikacji z klientami....
Verified SMS – sposób na bezpieczną komunikację biznesową
W dobie rosnącej liczby oszustw i fałszywych wiadomości tekstowych, zaufanie w komunikacji z klientami staje się kluczowe. Verified SMS to rozwiązanie,...
Cyfrowa gmina – jakie możliwości powinna oferować aplikacja do kontaktu z urzędami?
Współczesna administracja, podobnie jak obywatele, staje się zależna od technologii. Jednym z głównych wyzwań, przed którym stoi sektor publiczny, jest uproszczenie...
Jak powinna wyglądać nowoczesna aplikacja parafialna? Analiza potrzeb współczesnych wiernych
Od wielu lat, dzięki smartfonom, technologia, internet i idący za tym dostęp do informacji są nam nieodłączne w życiu codziennym. Wpływ...
Testy A/B w marketingu – jak w łatwy sposób zwiększyć efektywność kampanii?
W świecie marketingu cyfrowego każdy szczegół może zadecydować o sukcesie lub porażce kampanii. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z...
Open rate w mailingu – jak sprawdzić, zrozumieć i poprawić skuteczność kampanii?
Kampanie marketingowe można zmierzyć za pomocą wielu różnych parametrów. Wyróżnia się jednak jeden podstawowy, od którego warto zacząć: open rate w...
Co to jest lead nurturing i jak tworzyć skuteczny plan opieki nad leadami?
Pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta to dopiero pierwszy krok w całym procesie sprzedażowym. Kluczowe staje się to, co wydarzy się później...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.