Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Marketing rekomendacyjny to klucz do zbudowania lojalnej i zaangażowanej bazy klientów. Dzięki platformie mProfi wdrożysz go w swojej firmie niskim kosztem w krótkim czasie. Zautomatyzuj wysyłkę e-maili i SMS-ów, a także przeprowadzaj ankiety NPS z poziomu przeglądarki.
mProfi » Marketing rekomendacyjny
Wiele gotowych szablonów e-maili do wyboru.
Odbiór wiadomości zwrotnych (SMS-ów, e-maili).
Prosta w obsłudze, a jednocześnie rozbudowana platforma.
MAILING
MASOWA WYSYŁKA SMS
ANKIETY NPS
BADANIA SATYSFAKCJI, POTRZEB
Poznaj opinie naszych klientów
Popularność marketingu rekomendacyjnego i platform, które go umożliwiają, takich jak mProfi, wynika przede wszystkim z jego wysokiej skuteczności, opartej na społecznym dowodzie słuszności. Czym jest marketing rekomendacyjny? Jest formą reklamy, która zachęca klientów do polecania usług i produktów innym osobom.
Jeśli ktoś rozważa zakup jakiegoś produktu lub usługi i widzi, że wiele osób chwali ofertę firmy X, jest spora szansa, że zaufa właśnie jej. Zwłaszcza jeśli polecającym będzie osoba, której opinia jest dla potencjalnego klienta szczególnie istotna, a więc na przykład członek rodziny lub przyjaciel. Marketing rekomendacyjny nie musi się jednak ograniczać dosłownie do przekazywania słownych lub pisemnych opinii. Świetnym przykładem takiego zachowania jest kolejka przed restauracją. Odbieramy ją jako potwierdzenie jakości serwowanego jedzenia – inaczej nikt nie zdecydowałby się zaczekać.
Spoglądając z odległości, może się wydawać, że marketing rekomendacyjny i szeptany są do siebie zbliżone, szczególnie w marketingu internetowym. W rzeczywistości dzieli je prawie wszystko. Marketing rekomendacyjny polega na przekonaniu zadowolonych klientów do dzielenia się z innymi autentycznymi doświadczeniami z Twoją marką.
Marketing szeptany ma na celu wzbudzenie dyskusji o marce przez celowe umieszczanie pozytywnych treści na forach, blogach, czy w mediach społecznościowych. Marketing szeptany może być autentyczny, jednak z reguły jest wywoływany przez podstawione osoby zatrudnione w tym celu. Z tego powodu bywa uznawany za nieetyczny, gdyż opiera się na fałszywych opiniach.
Opisując, co to marketing rekomendacyjny, podkreśla się tytułowe rekomendacje, czyli polecanie produktów przez użytkownika innym osobom. W związku z tym może się on kojarzyć przede wszystkim z promowaniem firmy przez klienta w gronie jego najbliższych (rodziny, przyjaciół). Niewątpliwie taka forma rekomendacji jest istotna, natomiast dużą rolę, pełnią w marketingu rekomendacyjnym opinie, wystawiane produktowi publicznie.
Mogą to być oceny w sklepie internetowym, czy opis wrażeń z zakupionych produktów lub usług w mediach społecznościowych. Jednak jak je uzyskać? Można na przykład wykorzystać email marketing, a więc prosić o wystawienie recenzji po zakupie za pomocą maila. Klienci chętnie biorą udział w takich inicjatywach, np. w zamian za kod rabatowy.
Przed rozpoczęciem kampanii marketingu rekomendacyjnego, jak i już po jej ukończeniu warto zbadać poziom lojalności klientów wobec firmy, przeprowadzając ankiety NPS. Można to zrobić SMS-owo, ale też za pomocą specjalnych formularzy. W ramach tego typu ankiet klienci są pytani na przykład o to, jakie jest prawdopodobieństwo, że poleciliby daną usługę lub produkt swoim znajomym.
Baza klientów każdej firmy może różnić się „startowym” poziomem lojalności i zaangażowania. Nawet w obrębie jednego przedsiębiorstwa można segmentować klientów na grupy o mniejszym lub większym poziomie zaangażowania, np.:
Ewentualne zmiany w wynikach przed i po kampanii marketingowej będą cenną wskazówką w badaniu skuteczności prowadzonych działań z zakresu marketingu rekomendacji.
Wdrożenie marketingu rekomendacyjnego w firmie może przebiegać na różne sposoby. Przykładową kampanią marketingowa, która jest niedroga i łatwa w przygotowaniu, jest masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili zachęcających do wystawienia oceny produktowi w sklepie internetowym. Oba te rozwiązania umożliwia platforma mProfi. Za jej pomocą szybko i sprawnie zorganizujesz skuteczną kampanię, a także przeprowadzisz różnego rodzaju ankiety SMS i badania.
Podsumujmy: jakie korzyści daje marketing rekomendacyjny?
Marketing rekomendacji skupia się na tym, aby klienci jak najchętniej dzielili się swoimi opiniami o produktach i usługach. Jest jednak jeszcze drugi ważny element układanki, o którym nie można zapominać — żeby rekomendacje przyniosły pożądany skutek, muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Niska jakość produktów lub usług, słaba obsługa klienta, nierzetelna reklama — to wszystko w połączeniu z marketingiem rekomendacji może sprawić, że co prawda klienci będą aktywnie dzielili się swoimi wrażeniami, ale zamiast przyciągać kolejnych kupujących, będą ich odpychały.
Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Co to smishing? Przykłady, zagrożenia i sposoby ochrony
Współczesny rozwój technologii to w praktyce wyścig w tworzeniu coraz lepszych zabezpieczeń przed oszustwami. Cyberprzestępcy tylko czekają, aż pojawi się jakaś...
Co to jest SMS full? Jak działa i kiedy się go używa?
Myśląc o nowoczesnej komunikacji, większość z nas pomyśli o mailach lub w kontekście bardziej reklamowym, o powiadomieniach z aplikacji. Ze względu...
Event marketing – przykłady skutecznych kampanii
Jak zaangażować klienta w działania promocyjne? Najlepiej poprzez event marketing. Ten, chociaż pozornie wymaga sporych nakładów finansowych, jest jednym z najlepszych...
Co to jest USP marketing? Klucz do skutecznej strategii marketingowej
W świecie biznesu liczy się każda przewaga nad konkurencją, jaką możemy zdobyć. Badania rynku, trafniejsza kampania, celniejsze reklamy – to wszystko...
Co to jest cross-channeling? Przykłady i korzyści strategii wielokanałowej
W dobie rosnącej konkurencji każdy pomysł na zwiększenie swoich zasięgów jest ważny, jednak czasem warto zacząć od podstaw. Jedną z najważniejszych...
Marketing lojalnościowy, czyli jak skutecznie budować więź z klientem
Przekonanie klienta do zakupów w Twoim sklepie to dopiero początek drogi. Prawdziwy zysk da Ci dopiero jego zatrzymanie i skłonienie, żeby...
Jak określić grupę docelową odbiorców? Praktyczny przewodnik
Jedną z podstaw każdego skutecznego marketingu jest precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców. Znajomość swoich klientów pozwala precyzyjnie nakreślić plan dotarcia
Czym jest platforma CPaaS? Zalety i zastosowania dla Twojego biznesu
Dzisiejszy świat to świat stale zachodzących dynamicznych zmian. W szczególności za sprawą AI każdy dzień może przynieść nową niespodziankę, na którą...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.