Czym jest walidacja adresu email i dlaczego warto ją stosować?
Czy wiesz, że zła reputacja nadawcy prowadzi aż do 75% wszystkich problemów z dostarczaniem wiadomości e-mail? Jeśli jednym z filarów strategii marketingowej Twojej firmy je
Marketing rekomendacyjny to klucz do zbudowania lojalnej i zaangażowanej bazy klientów. Dzięki platformie mProfi wdrożysz go w swojej firmie niskim kosztem w krótkim czasie. Zautomatyzuj wysyłkę e-maili i SMS-ów, a także przeprowadzaj ankiety NPS z poziomu przeglądarki.
mProfi » Marketing rekomendacyjny
Wiele gotowych szablonów e-maili do wyboru.
Odbiór wiadomości zwrotnych (SMS-ów, e-maili).
Prosta w obsłudze, a jednocześnie rozbudowana platforma.
MAILING
MASOWA WYSYŁKA SMS

ANKIETY NPS
BADANIA SATYSFAKCJI, POTRZEB
Poznaj opinie naszych klientów

Popularność marketingu rekomendacyjnego i platform, które go umożliwiają, takich jak mProfi, wynika przede wszystkim z jego wysokiej skuteczności, opartej na społecznym dowodzie słuszności. Czym jest marketing rekomendacyjny? Jest formą reklamy, która zachęca klientów do polecania usług i produktów innym osobom.
Jeśli ktoś rozważa zakup jakiegoś produktu lub usługi i widzi, że wiele osób chwali ofertę firmy X, jest spora szansa, że zaufa właśnie jej. Zwłaszcza jeśli polecającym będzie osoba, której opinia jest dla potencjalnego klienta szczególnie istotna, a więc na przykład członek rodziny lub przyjaciel. Marketing rekomendacyjny nie musi się jednak ograniczać dosłownie do przekazywania słownych lub pisemnych opinii. Świetnym przykładem takiego zachowania jest kolejka przed restauracją. Odbieramy ją jako potwierdzenie jakości serwowanego jedzenia – inaczej nikt nie zdecydowałby się zaczekać.
Spoglądając z odległości, może się wydawać, że marketing rekomendacyjny i szeptany są do siebie zbliżone, szczególnie w marketingu internetowym. W rzeczywistości dzieli je prawie wszystko. Marketing rekomendacyjny polega na przekonaniu zadowolonych klientów do dzielenia się z innymi autentycznymi doświadczeniami z Twoją marką.
Marketing szeptany ma na celu wzbudzenie dyskusji o marce przez celowe umieszczanie pozytywnych treści na forach, blogach, czy w mediach społecznościowych. Marketing szeptany może być autentyczny, jednak z reguły jest wywoływany przez podstawione osoby zatrudnione w tym celu. Z tego powodu bywa uznawany za nieetyczny, gdyż opiera się na fałszywych opiniach.
Opisując, co to marketing rekomendacyjny, podkreśla się tytułowe rekomendacje, czyli polecanie produktów przez użytkownika innym osobom. W związku z tym może się on kojarzyć przede wszystkim z promowaniem firmy przez klienta w gronie jego najbliższych (rodziny, przyjaciół). Niewątpliwie taka forma rekomendacji jest istotna, natomiast dużą rolę, pełnią w marketingu rekomendacyjnym opinie, wystawiane produktowi publicznie.
Mogą to być oceny w sklepie internetowym, czy opis wrażeń z zakupionych produktów lub usług w mediach społecznościowych. Jednak jak je uzyskać? Można na przykład wykorzystać email marketing, a więc prosić o wystawienie recenzji po zakupie za pomocą maila. Klienci chętnie biorą udział w takich inicjatywach, np. w zamian za kod rabatowy.
Przed rozpoczęciem kampanii marketingu rekomendacyjnego, jak i już po jej ukończeniu warto zbadać poziom lojalności klientów wobec firmy, przeprowadzając ankiety NPS. Można to zrobić SMS-owo, ale też za pomocą specjalnych formularzy. W ramach tego typu ankiet klienci są pytani na przykład o to, jakie jest prawdopodobieństwo, że poleciliby daną usługę lub produkt swoim znajomym.
Baza klientów każdej firmy może różnić się „startowym” poziomem lojalności i zaangażowania. Nawet w obrębie jednego przedsiębiorstwa można segmentować klientów na grupy o mniejszym lub większym poziomie zaangażowania, np.:
Ewentualne zmiany w wynikach przed i po kampanii marketingowej będą cenną wskazówką w badaniu skuteczności prowadzonych działań z zakresu marketingu rekomendacji.
Wdrożenie marketingu rekomendacyjnego w firmie może przebiegać na różne sposoby. Przykładową kampanią marketingowa, która jest niedroga i łatwa w przygotowaniu, jest masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili zachęcających do wystawienia oceny produktowi w sklepie internetowym. Oba te rozwiązania umożliwia platforma mProfi. Za jej pomocą szybko i sprawnie zorganizujesz skuteczną kampanię, a także przeprowadzisz różnego rodzaju ankiety SMS i badania.
Podsumujmy: jakie korzyści daje marketing rekomendacyjny?
Marketing rekomendacji skupia się na tym, aby klienci jak najchętniej dzielili się swoimi opiniami o produktach i usługach. Jest jednak jeszcze drugi ważny element układanki, o którym nie można zapominać — żeby rekomendacje przyniosły pożądany skutek, muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Niska jakość produktów lub usług, słaba obsługa klienta, nierzetelna reklama — to wszystko w połączeniu z marketingiem rekomendacji może sprawić, że co prawda klienci będą aktywnie dzielili się swoimi wrażeniami, ale zamiast przyciągać kolejnych kupujących, będą ich odpychały.
Czym jest walidacja adresu email i dlaczego warto ją stosować?
Czy wiesz, że zła reputacja nadawcy prowadzi aż do 75% wszystkich problemów z dostarczaniem wiadomości e-mail? Jeśli jednym z filarów strategii marketingowej Twojej firmy je
Co to jest KPI i jak je wykorzystać do wzrostu efektywności firmy?
Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od swojej wielkości, potrzebuje narzędzi, które pozwalają ocenić skuteczność działań i podejmowanych decyzji. Co to jest KPI? To...
Czym jest Real Time Marketing i jak przyciągnąć uwagę odbiorców?
Real Time Marketing, zwany także marketingiem w czasie rzeczywistym, coraz częściej zwraca uwagę firm i marketerów. Właściwie wykorzystany może przyciągnąć uwagę,...
Wysyłanie SMS-ów do klientów – skuteczny sposób na komunikację i marketing
Wysyłanie SMS-ów do klientów to wciąż jedna z najbardziej efektywnych metod komunikacji biznesowej. W erze przeładowania informacyjnego SMS ma tę przewagę,...
Jak wybrać najlepszy program do wysyłania SMS-ów?
Program do wysyłania SMS-ów to obecnie jedno z najskuteczniejszych, a jednocześnie najbardziej uniwersalnych narzędzi komunikacji z klientami. SMS wciąż pozostaje kanałem,..
Komunikacja mobilna – więcej niż tylko SMS
W dobie cyfryzacji i szybkiego tempa życia komunikacja mobilna staje się jednym z kluczowych narzędzi do budowania relacji z klientami, partnerami...
Komunikacja wewnętrzna a mobilna – jak skutecznie dotrzeć do każdego pracownika?
Komunikacja wewnętrzna to podstawa działania każdej organizacji, ale czy klasyczne kanały kontaktu nadal spełniają swoją rolę? W erze pracy zdalnej, rozproszonych...
Jak skutecznie prowadzić marketing branży motoryzacyjnej?
Marketing branży motoryzacyjnej przeszedł w ostatnich latach dynamiczną ewolucję, dostosowując się do rosnących oczekiwań klientów i zmian technologicznych. Dobrze zaplano

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.
Dziękujemy za wybór oferty mProfi.pl. W załączeniu przekazujemy umowę gotową do podpisania.
Prosimy o sprawdzenie zgodności zawartych w niej danych oraz podpisanie kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub wydrukowanie, podpisanie odręczne oraz zeskanowanie.
Egzemplarz podpisany cyfrowo lub skan prosimy przesłać na adres bok@mprofi.pl
Umowa podpisana przez nas zostanie odesłana zwrotnym mailem.
Pozdrawiamy,
Zespół mProfi.pl