MARKETING REKOMENDACYJNY

Marketing rekomendacyjny to klucz do zbudowania lojalnej i zaangażowanej bazy klientów. Dzięki platformie mProfi wdrożysz go w swojej firmie niskim kosztem w krótkim czasie. Zautomatyzuj wysyłkę e-maili i SMS-ów, a także przeprowadzaj ankiety NPS z poziomu przeglądarki.

Marketing rekomendacyjny — komu się przyda?

Marketing rekomendacyjny znajdzie zastosowanie w niezliczonej ilości branż, od e-commerce, przez organizację szkoleń, po gastronomię i turystykę. Wykorzystanie go nie wymaga szczególnej wiedzy technicznej — wystarczy dobre narzędzie. mProfi pozwala błyskawicznie utworzyć listy kontaktów i dzielić je między kampaniami SMS-owymi oraz e-mailowymi. Wygodny i nowoczesny moduł raportowy ułatwia zweryfikowanie skuteczności prowadzonych działań i ulepszanie kampanii.

Wiele gotowych szablonów e-maili do wyboru.

Odbiór wiadomości zwrotnych (SMS-ów, e-maili).

Prosta w obsłudze, a jednocześnie rozbudowana platforma.

Marketing rekomendacyjny — przykłady zastosowania platformy

MAILING

MASOWA WYSYŁKA SMS

marketing rekomendacyjny sms

ANKIETY NPS

BADANIA SATYSFAKCJI, POTRZEB

Poznaj opinie naszych klientów

5.0
Na podstawie 37 opinii
powered by Google
Tarchomin S.
13:14 03 Jun 24
Platforma znacząco ułatwia nam pracę - komunikację z klientami. Czas wysyłki smsów skrócił się z kilku godzin do kilku minut. Obsługa bramki jest bardzo prosta. Jesteśmy bardzo zadowoleni.
B
20:56 26 Apr 24
Korzystam kilka lat i jestem BARDZO zadowolona. Strona przejrzysta, łatwa w obsłudze, bezproblemowy sprawny kontakt. Super ułatwienie w pracy. Zdecydowanie polecam mProfi.
Anna
12:39 24 Apr 24
Paulina Z.
12:04 17 Apr 24
Świetny kontakt, sprawna i miła obsługa klienta na najwyższym poziomie. Bardzo przyjazny i intuicyjny interfejs. Polecam
Anna M.
10:59 17 Apr 24
Szybka i profesjonalna obsługa. Indywidualne podejście do klienta.
Ela S.
16:39 04 May 23
Jesteśmy stowarzyszeniem społecznym zrzeszającym ponad 700 chorych. Dzięki tej platformie wysyłamy informacje w jednym czasie do tych osób. Jest to super narzędzie. Od początku współpracy nigdy nas nie zawiodło. Ponadto personel bardzo pomocny. Jesteśmy zadowoleni z tej współpracy i polecamy wszystkim niezdecydowanym. Warto!
Sylwia B.
16:32 04 May 23
Miałam przyjemność wielokrotnie współpracować z firma mProfi i za każdym razem spotkałam się z ogromnym zaangażowaniem i elastycznością. W dodatku opieka ze strony pani Magdy Nawrockiej to ogromna wiedza i doświadczenie, które pozwalało przejść przez projekt w poczuciu bezpieczeństwa i pewności co do pojętych działań. Bardzo polecam.
Bartosz K.
16:24 28 Apr 23
Nowoczesna przestrzeń i przyjemna atmosfera. Otwarty, uprzejmy i pomocny personel. Doświadczony zespół profesjonalistów. Możliwość realizacji stażu w ramach praktyk zawodowych. Bardzo dobrze oceniam naszą współpracę.
js_loader

Marketing rekomendacyjny — jak korzystać z aplikacji mProfi.pl?

STWÓRZ KONTO NA MPROFI.PL​

ZBADAJ LOJALNOŚĆ KLIENTÓW ANKIETĄ NPS​

ZACHĘCAJ DO REKOMENDACJI MAILINGIEM I SMS-AMI

BADAJ EFEKTY I USPRAWNIAJ KAMPANIE

arrow-right

Korzyści jakie daje mProfi

WIELE FORM KONTAKTU Z KLIENTEM

SEGMENTOWANIE LISTY ODBIORCÓW

NISKI KOSZT WIADOMOŚCI

AUTOMATYZACJA MASOWEJ WYSYŁKI SMS-ÓW, E-MAILI

Poznaj inne nasze usługi

SMS marketing

Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej

Marketing mobilny

Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów

Email Marketing

Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis
Masowa wysyłka SMS

Na czym polega marketing rekomendacyjny?

Popularność marketingu rekomendacyjnego i platform, które go umożliwiają, takich jak mProfi, wynika przede wszystkim z jego wysokiej skuteczności, opartej na społecznym dowodzie słuszności. Czym jest marketing rekomendacyjny? Jest formą reklamy, która zachęca klientów do polecania usług i produktów innym osobom.

Jeśli ktoś rozważa zakup jakiegoś produktu lub usługi i widzi, że wiele osób chwali ofertę firmy X, jest spora szansa, że zaufa właśnie jej. Zwłaszcza jeśli polecającym będzie osoba, której opinia jest dla potencjalnego klienta szczególnie istotna, a więc na przykład członek rodziny lub przyjaciel. Marketing rekomendacyjny nie musi się jednak ograniczać dosłownie do przekazywania słownych lub pisemnych opinii. Świetnym przykładem takiego zachowania jest kolejka przed restauracją. Odbieramy ją jako potwierdzenie jakości serwowanego jedzenia – inaczej nikt nie zdecydowałby się zaczekać.

Marketing rekomendacyjny a szeptany – czym się różnią?

Spoglądając z odległości, może się wydawać, że marketing rekomendacyjny i szeptany są do siebie zbliżone, szczególnie w marketingu internetowym. W rzeczywistości dzieli je prawie wszystko. Marketing rekomendacyjny polega na przekonaniu zadowolonych klientów do dzielenia się z innymi autentycznymi doświadczeniami z Twoją marką.

Marketing szeptany ma na celu wzbudzenie dyskusji o marce przez celowe umieszczanie pozytywnych treści na forach, blogach, czy w mediach społecznościowych. Marketing szeptany może być autentyczny, jednak z reguły jest wywoływany przez podstawione osoby zatrudnione w tym celu. Z tego powodu bywa uznawany za nieetyczny, gdyż opiera się na fałszywych opiniach.

2
Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej
16

Marketing rekomendacyjny a opinie klientów — jak je uzyskać?

Opisując, co to marketing rekomendacyjny, podkreśla się tytułowe rekomendacje, czyli polecanie produktów przez użytkownika innym osobom. W związku z tym może się on kojarzyć przede wszystkim z promowaniem firmy przez klienta w gronie jego najbliższych (rodziny, przyjaciół). Niewątpliwie taka forma rekomendacji jest istotna, natomiast dużą rolę, pełnią w marketingu rekomendacyjnym opinie, wystawiane produktowi publicznie.

Mogą to być oceny w sklepie internetowym, czy opis wrażeń z zakupionych produktów lub usług w mediach społecznościowych. Jednak jak je uzyskać? Można na przykład wykorzystać email marketing, a więc prosić o wystawienie recenzji po zakupie za pomocą maila. Klienci chętnie biorą udział w takich inicjatywach, np. w zamian za kod rabatowy.

Jak badać skuteczność marketingu rekomendacyjnego?

Przed rozpoczęciem kampanii marketingu rekomendacyjnego, jak i już po jej ukończeniu warto zbadać poziom lojalności klientów wobec firmy, przeprowadzając ankiety NPS. Można to zrobić SMS-owo, ale też za pomocą specjalnych formularzy. W ramach tego typu ankiet klienci są pytani na przykład o to, jakie jest prawdopodobieństwo, że poleciliby daną usługę lub produkt swoim znajomym.

Baza klientów każdej firmy może różnić się „startowym” poziomem lojalności i zaangażowania. Nawet w obrębie jednego przedsiębiorstwa można segmentować klientów na grupy o mniejszym lub większym poziomie zaangażowania, np.:

  • Kobiety mogą być bardziej lojalnymi klientami niż mężczyźni.
  • Osoby starsze mogą wykazywać się większym zaangażowaniem niż młodsze.
  • Różnice można wykazać również pod względem zaangażowania pod postami w mediach społecznościowych i wynikach sprzedaży.

Ewentualne zmiany w wynikach przed i po kampanii marketingowej będą cenną wskazówką w badaniu skuteczności prowadzonych działań z zakresu marketingu rekomendacji. 

15
1

Jak wdrożyć marketing rekomendacyjny w swojej firmie?

Wdrożenie marketingu rekomendacyjnego w firmie może przebiegać na różne sposoby. Przykładową kampanią marketingowa, która jest niedroga i łatwa w przygotowaniu, jest masowa wysyłka SMS-ów lub e-maili zachęcających do wystawienia oceny produktowi w sklepie internetowym. Oba te rozwiązania umożliwia platforma mProfi. Za jej pomocą szybko i sprawnie zorganizujesz skuteczną kampanię, a także przeprowadzisz różnego rodzaju ankiety SMS i badania.

Marketing rekomendacyjny — jakie daje korzyści?

Marketing rekomendacyjny — jakie daje korzyści?

Podsumujmy: jakie korzyści daje marketing rekomendacyjny?

  • Wiarygodność i autentyczność – Rekomendacje od znajomych i innych klientów są bardziej wiarygodne niż tradycyjna reklama.
  • Wyższa skuteczność sprzedaży – Polecenie od znajomego sprawia, że nowi klienci poświęcają mniej czasu analizie konkurencji.
  • Niski koszt pozyskania klientów – Organiczne polecenia nie wymagają wielkich nakładów finansowych, podobnie jak kampanie SMS i email marketing.
  • Budowanie lojalności klientów – Klienci polecający markę są bardziej zaangażowani i lojalni.
  • Budowanie marki w internecie – Zaangażowanie wpływa na wzrost liczby opinii i recenzji.
  • Poprawa wizerunku marki – Nie ma lepszej wizytówki niż wiarygodne opinie klientów.

Marketing rekomendacji skupia się na tym, aby klienci jak najchętniej dzielili się swoimi opiniami o produktach i usługach. Jest jednak jeszcze drugi ważny element układanki, o którym nie można zapominać — żeby rekomendacje przyniosły pożądany skutek, muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Niska jakość produktów lub usług, słaba obsługa klienta, nierzetelna reklama — to wszystko w połączeniu z marketingiem rekomendacji może sprawić, że co prawda klienci będą aktywnie dzielili się swoimi wrażeniami, ale zamiast przyciągać kolejnych kupujących, będą ich odpychały.

3

Na naszym blogu

4

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.