Czym jest współczynnik konwersji i jak go poprawić?
Współczynnik konwersji to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. To właśnie ten wskaźnik pokazuje, czy odbiorcy faktycznie wykonują pożądane akcje...
Dzięki tej funkcjonalności możesz tworzyć skuteczne kampanie mailingowe do Twoich odbiorców. W łatwy sposób przygotujesz wiadomość za pomocą intuicyjnego kreatora wiadomości i zaplanujesz wysyłkę wiadomości email do odpowiedniej grupy odbiorców.
mProfi » Mailing
Mailing umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców (np. obecnych klientów) niskim kosztem. Charakteryzuje się rozbudowanymi możliwościami w zakresie zawartości wiadomości, przede wszystkim, jeśli chodzi o elementy graficzne. W ramach platformy mProfi uzyskasz dostęp do rozbudowanego kreatora wiadomości, a także Listy Kontaktów współdzielonej z innymi kanałami komunikacji. Skuteczny mailing jest doskonałym sposobem na zaangażowanie odbiorców oraz budowanie wizerunku marki!
Kreator mailingu jest wyposażony w gotowe szablony.
Możesz zaplanować wysyłkę maili na konkretną datę.
Uzyskasz wgląd w wielowymiarowe, przejrzyste raporty.
KAMPANIE REKLAMOWE
NEWSLETTERY
POTWIERDZENIA SPOTKAŃ I WIZYT
INFORMACJE O STATUSIE ZAMÓWIEŃ
KOMUNIKATY O WYDARZENIACH
KAMPANIE INFORMACYJNE
ZAPROSZENIA NA WYDARZENIA
RÓŻNEGO TYPU PONAGLENIA I PRZYPOMNIENIA
Poznaj opinie naszych klientów
Cechy charakterystyczne mailingu to przede wszystkim duża rola aspektu graficznego, a także wysoka skuteczność. Dobry mailing nie opiera się zwykle na dużej ilości zbitych bloków tekstu. Ważna jest wysokiej jakości oprawa graficzna, przykuwająca uwagę, a przy tym dopasowana do branży i przyjętej tożsamości marki.
Mailing potrafi generować świetne rezultaty. Wiele osób regularnie sprawdza swoją skrzynkę e-mailową, więc prawdopodobieństwo, że odbiorca stosunkowo szybko natrafi na wiadomość jest bardzo wysokie. Dokładna skuteczność prowadzonych kampanii będzie jednak zależna od różnych czynników m.in. jakości treści, grafik czy doboru grupy docelowej.
Mailing wykorzystywany jest w wielu branżach. Sprawdzi się między innymi w e-commerce, szeroko pojętej turystyce (m.in. w hotelarstwie), gastronomii czy branży eventowej. Korzystają z niego nie tylko firmy, ale też podmioty z sektora edukacyjnego, wspólnoty, organy oraz jednostki państwowe i samorządowe (np. urzędy gminy).
Za pomocą e-maili można wysyłać wiadomości o charakterze typowo marketingowym (mailing reklamowy), ale też powiadomienia i komunikaty bardziej neutralne (przykładowo o zagrożeniu). Automatyzacja wysyłki, jej atrakcyjny cennik, a także intuicyjne narzędzia do kreacji wiadomości sprawiają, że obecnie skuteczny mailing są w stanie wykorzystywać zarówno duże podmioty, jak i mikro-, małe i średnie firmy.
Mailing reklamowy może przybierać różnorodne formy w zależności od tego, jaki konkretnie cel firma chce osiągnąć za pomocą przesyłanych wiadomości. Przykładowo, newsletter może pełnić rolę sprzedażową, ale najczęściej stanowi narzędzie do budowania świadomości i wizerunku marki.
Poza newsletterem w ramach tego typu mailingu często przesyłane są także bardziej doraźne, niemające stałego charakteru informacje, dotyczące np. nowej kolekcji produktów czy rozpoczynającej się właśnie wyprzedaży.
Wiele zależy od branży, jednak można przyjąć, że komunikacja B2C (z klientem indywidualnym) różni się od komunikacji B2B (z klientem biznesowym). W tym drugim przypadku wyjątkowo istotny jest profesjonalizm, charakteryzujący się m.in. unikaniem sformułowań nadmiernie emocjonalnych.
Komunikując się z klientem biznesowym, można założyć, że ma on specjalistyczną wiedzę w danym zakresie. Powinno się to przekładać na wykorzystywanie bardziej precyzyjnych pojęć i konceptów w celu skuteczniejszego zademonstrowania oferowanych produktów i usług. Firmy najczęściej bowiem opierają swoje decyzje w zakresie wyboru kontrahenta na tzw. twardych danych.
Posiadanie odpowiednio dużej bazy kontaktów, najlepiej odpowiednio posegmentowanej, będzie znacząco wpływało na skuteczność prowadzonych działań. Kluczowe jest to, aby trafiać z odpowiednim komunikatem (zarówno, jeśli chodzi o treść, jak i formę) do właściwych osób (np. tych, które wyraziły zainteresowanie danym tematem, mieszkają w określonej okolicy i nie tylko).
Na platformie mProfi zarówno, jeśli chodzi o kampanie SMS-owe, jak i mailing baza kontaktów jest wspólna, dzięki czemu proces wdrażania jednolitej strategii komunikacyjnej jest jeszcze prostszy. Warto dbać o aktualność swojej bazy kontaktów, a także o jej bieżące uzupełnianie, tak, aby mailing przyniósł jak najlepsze rezultaty.
Mailing a RODO to bardzo istotna kwestia, jako że złamanie postanowień Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych może mieć bardzo poważne konsekwencje dla firmy. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że RODO reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych osób fizycznych, nie ma więc zastosowania do kontaktu z firmami.
W świetle obowiązujących przepisów pojawia się konieczność uzyskania jednoznacznej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach mailingu. Prośby o zgodę zwykle pojawiają się jako dodatkowe okienka podczas składania zamówienia, wypełniania formularza kontaktowego czy zapisywania się do newslettera. Są jednak pewne wyjątki od tej reguły – firma może kontaktować się z klientem także wtedy, gdy ma usprawiedliwiony prawnie cel, np. w zakresie dochodzenia roszczeń.
Czym jest współczynnik konwersji i jak go poprawić?
Współczynnik konwersji to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. To właśnie ten wskaźnik pokazuje, czy odbiorcy faktycznie wykonują pożądane akcje...
Jak działa bramka SMS dwukierunkowa i jak wybrać najlepszą?
Skuteczna i szybka komunikacja z klientem to podstawa w wielu branżach. Właśnie dlatego bramka SMS dwukierunkowa staje się coraz częściej wybieranym...
Jak reklama SMS pozwala na prowadzenie skutecznej kampanii?
Reklama SMS to narzędzie marketingowe, które mimo rozwoju mediów społecznościowych i e-maili wciąż odgrywa istotną rolę w bezpośredniej komunikacji z klientami....
Verified SMS – sposób na bezpieczną komunikację biznesową
W dobie rosnącej liczby oszustw i fałszywych wiadomości tekstowych, zaufanie w komunikacji z klientami staje się kluczowe. Verified SMS to rozwiązanie,...
Cyfrowa gmina – jakie możliwości powinna oferować aplikacja do kontaktu z urzędami?
Współczesna administracja, podobnie jak obywatele, staje się zależna od technologii. Jednym z głównych wyzwań, przed którym stoi sektor publiczny, jest uproszczenie...
Jak powinna wyglądać nowoczesna aplikacja parafialna? Analiza potrzeb współczesnych wiernych
Od wielu lat, dzięki smartfonom, technologia, internet i idący za tym dostęp do informacji są nam nieodłączne w życiu codziennym. Wpływ...
Testy A/B w marketingu – jak w łatwy sposób zwiększyć efektywność kampanii?
W świecie marketingu cyfrowego każdy szczegół może zadecydować o sukcesie lub porażce kampanii. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z...
Open rate w mailingu – jak sprawdzić, zrozumieć i poprawić skuteczność kampanii?
Kampanie marketingowe można zmierzyć za pomocą wielu różnych parametrów. Wyróżnia się jednak jeden podstawowy, od którego warto zacząć: open rate w...
Co to jest lead nurturing i jak tworzyć skuteczny plan opieki nad leadami?
Pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta to dopiero pierwszy krok w całym procesie sprzedażowym. Kluczowe staje się to, co wydarzy się później...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.