Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Dzięki tej funkcjonalności możesz tworzyć skuteczne kampanie mailingowe do Twoich odbiorców. W łatwy sposób przygotujesz wiadomość za pomocą intuicyjnego kreatora wiadomości i zaplanujesz wysyłkę wiadomości email do odpowiedniej grupy odbiorców.
mProfi » Mailing
Mailing umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców (np. obecnych klientów) niskim kosztem. Charakteryzuje się rozbudowanymi możliwościami w zakresie zawartości wiadomości, przede wszystkim, jeśli chodzi o elementy graficzne. W ramach platformy mProfi uzyskasz dostęp do rozbudowanego kreatora wiadomości, a także Listy Kontaktów współdzielonej z innymi kanałami komunikacji. Skuteczny mailing jest doskonałym sposobem na zaangażowanie odbiorców oraz budowanie wizerunku marki!
Kreator mailingu jest wyposażony w gotowe szablony.
Możesz zaplanować wysyłkę maili na konkretną datę.
Uzyskasz wgląd w wielowymiarowe, przejrzyste raporty.
KAMPANIE REKLAMOWE
NEWSLETTERY
POTWIERDZENIA SPOTKAŃ I WIZYT
INFORMACJE O STATUSIE ZAMÓWIEŃ
KOMUNIKATY O WYDARZENIACH
KAMPANIE INFORMACYJNE
ZAPROSZENIA NA WYDARZENIA
RÓŻNEGO TYPU PONAGLENIA I PRZYPOMNIENIA
Cechy charakterystyczne mailingu to przede wszystkim duża rola aspektu graficznego, a także wysoka skuteczność. Dobry mailing nie opiera się zwykle na dużej ilości zbitych bloków tekstu. Ważna jest wysokiej jakości oprawa graficzna, przykuwająca uwagę, a przy tym dopasowana do branży i przyjętej tożsamości marki.
Mailing potrafi generować świetne rezultaty. Wiele osób regularnie sprawdza swoją skrzynkę e-mailową, więc prawdopodobieństwo, że odbiorca stosunkowo szybko natrafi na wiadomość jest bardzo wysokie. Dokładna skuteczność prowadzonych kampanii będzie jednak zależna od różnych czynników m.in. jakości treści, grafik czy doboru grupy docelowej.
Mailing wykorzystywany jest w wielu branżach. Sprawdzi się między innymi w e-commerce, szeroko pojętej turystyce (m.in. w hotelarstwie), gastronomii czy branży eventowej. Korzystają z niego nie tylko firmy, ale też podmioty z sektora edukacyjnego, wspólnoty, organy oraz jednostki państwowe i samorządowe (np. urzędy gminy).
Za pomocą e-maili można wysyłać wiadomości o charakterze typowo marketingowym (mailing reklamowy), ale też powiadomienia i komunikaty bardziej neutralne (przykładowo o zagrożeniu). Automatyzacja wysyłki, jej atrakcyjny cennik, a także intuicyjne narzędzia do kreacji wiadomości sprawiają, że obecnie skuteczny mailing są w stanie wykorzystywać zarówno duże podmioty, jak i mikro-, małe i średnie firmy.
Mailing reklamowy może przybierać różnorodne formy w zależności od tego, jaki konkretnie cel firma chce osiągnąć za pomocą przesyłanych wiadomości. Przykładowo, newsletter może pełnić rolę sprzedażową, ale najczęściej stanowi narzędzie do budowania świadomości i wizerunku marki.
Poza newsletterem w ramach tego typu mailingu często przesyłane są także bardziej doraźne, niemające stałego charakteru informacje, dotyczące np. nowej kolekcji produktów czy rozpoczynającej się właśnie wyprzedaży.
Wiele zależy od branży, jednak można przyjąć, że komunikacja B2C (z klientem indywidualnym) różni się od komunikacji B2B (z klientem biznesowym). W tym drugim przypadku wyjątkowo istotny jest profesjonalizm, charakteryzujący się m.in. unikaniem sformułowań nadmiernie emocjonalnych.
Komunikując się z klientem biznesowym, można założyć, że ma on specjalistyczną wiedzę w danym zakresie. Powinno się to przekładać na wykorzystywanie bardziej precyzyjnych pojęć i konceptów w celu skuteczniejszego zademonstrowania oferowanych produktów i usług. Firmy najczęściej bowiem opierają swoje decyzje w zakresie wyboru kontrahenta na tzw. twardych danych.
Posiadanie odpowiednio dużej bazy kontaktów, najlepiej odpowiednio posegmentowanej, będzie znacząco wpływało na skuteczność prowadzonych działań. Kluczowe jest to, aby trafiać z odpowiednim komunikatem (zarówno, jeśli chodzi o treść, jak i formę) do właściwych osób (np. tych, które wyraziły zainteresowanie danym tematem, mieszkają w określonej okolicy i nie tylko).
Na platformie mProfi zarówno, jeśli chodzi o kampanie SMS-owe, jak i mailing baza kontaktów jest wspólna, dzięki czemu proces wdrażania jednolitej strategii komunikacyjnej jest jeszcze prostszy. Warto dbać o aktualność swojej bazy kontaktów, a także o jej bieżące uzupełnianie, tak, aby mailing przyniósł jak najlepsze rezultaty.
Mailing a RODO to bardzo istotna kwestia, jako że złamanie postanowień Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych może mieć bardzo poważne konsekwencje dla firmy. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że RODO reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych osób fizycznych, nie ma więc zastosowania do kontaktu z firmami.
W świetle obowiązujących przepisów pojawia się konieczność uzyskania jednoznacznej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach mailingu. Prośby o zgodę zwykle pojawiają się jako dodatkowe okienka podczas składania zamówienia, wypełniania formularza kontaktowego czy zapisywania się do newslettera. Są jednak pewne wyjątki od tej reguły – firma może kontaktować się z klientem także wtedy, gdy ma usprawiedliwiony prawnie cel, np. w zakresie dochodzenia roszczeń.
Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Co to jest personalizacja w marketingu i dlaczego jest istotna?
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny — co to za strategia i czy warto ją wdrożyć?
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.