Wysyłanie SMS dla e-commerce

6

Korzystając z naszej aplikacji, bardzo łatwo dostarczysz wiadomość do swoich klientów, informując ich np. o wysłaniu zamówionej przesyłki. W ten sposób mProfi zapewnia Ci niezwykle prosty, a jednocześnie skuteczny sposób na widoczną poprawę jakości obsługi. Osoby zamawiające produkty, będą poinformowane o nadaniu przesyłki lub otrzymaniu zapłaty, dzięki czemu będą wiedzieć, na jakim etapie realizacji znajduje się ich zamówienie. 

 

mProfi można wykorzystać także do informowania odbiorców o nowościach w ofercie lub najnowszych promocjach. Aplikacja może służyć nie tylko do rozreklamowania towaru i przyciągnięciu do siebie jak największej ilości klientów, ale także zbudowaniu z nimi stałych relacji. W ten sposób można także wyprowadzić program lojalnościowy, np. przyznając stałym klientom rabat. To efektywny sposób na zwiększenie grona zadowolonych klientów, którzy wracają na kolejne zakupy.

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis

Przykładowe podmioty, które korzystają z usług mProfi

sklepy internetowe

portale informacyjne

portale branżowe

agregatory produktów i usług

Korzyści jakie daje mProfi

BUDOWANIE RELACJI Z ODBIORCAMI

ANGAŻUJĄCA FORMA KOMUNIKACJI

PEŁNA MIERZALNOŚĆ WYNIKÓW ROI

PODNIESIENIE JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTÓW

Przykładowe zastosowania mProfi w e-commerce

Informowanie klientów o realizacji zamówienia i transakcji

 

Za pomocą SMSa poinformujemy klienta o etapie realizacji zamówienia lub dniu dostawy zamówienia.

arrow-right

Autoryzacje i uwierzytelnienia transakcji

 

Dzięki komunikacji mobilnej nasz odbiorca dowie się czy jego płatność jest już uwierzytelniona, a produkt, który zamówił jest już przygotowywany do wysyłki do niego.

arrow left

Informowanie o nowościach i promocjach

 

Dzięki SMSowi dasz znać odbiorcy o Twoich nowościach, promocjach lub wyprzedaży. Powiadomienia SMS dotrą wprost na jego telefon, gdzie otwieralność wiadomości sięga 99%.

arrow-right

Uczestnictwo w programie lojalnościowym

 

Za pomocą wiadomości na telefon poinformujesz odbiorcę o szczegółach programu lojalnościowego lub rabacie, a tym samym zachęcisz do dokonania ponownych zakupów.

Katarzyna Piskorska

Rekomendacje klientów mProfi

W imieniu Contact Center sp. z o.o. chcę wyrazić zadowolenie ze współpracy z firmą Materna Communications, właściciela narzędzia mProfi, która od lat jest naszym partnerem biznesowym w zakresie masowej dystrybucji komunikatów głosowych i SMSowych oraz aplikacji mobilnych na potrzeby realizacji projektów dla naszych Klientów.

Katarzyna Piskorska
Dyrektor Sprzedaży Contact Center sp. z o.o.
Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis
3

Wysyłanie SMS dla e-commerce — czym się charakteryzuje?

Masowa >wysyłka SMS w e-commerce jest jednym z najpopularniejszych sposobów kontaktu z klientem. To bezpośrednia i wysoce skuteczna metoda komunikacji, która sprawdza się szczególnie wtedy, gdy nadawcy zależy na szybkim odczytaniu wiadomości i skłonieniu odbiorcy do określonego działania.  Do czego konkretnie można ją wykorzystać? Odpowiedzi na pytanie, jaką rolę spełnia komunikacja mobilna w e-commerce, jest wiele. Najczęściej spotykane przykłady obejmują rozsyłanie informacji o promocjach, wyprzedażach, statusie zamówienia, dostawie czy nowościach w sklepie. SMS-y są też przez wiele marek wykorzystywane do rozsyłania indywidualnych kodów rabatowych i innych bonusów dla członków klubu stałego klienta czy klientów VIP.Tylko od sklepu zależy, z których opcji skorzysta. Ważne jest jednak, aby nie przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą liczbą SMS-ów, aby nie zaczął traktować ich jak spamu. Jako optymalną częstotliwość wysyłki wymienia się z reguły kilka wiadomości tygodniowo, aczkolwiek dużo zależy tutaj od indywidualnych preferencji grupy docelowej. W treści wiadomości można zawrzeć link (najlepiej skrócony, aby zminimalizować zużycie dostępnych znaków), który kieruje odbiorców bezpośrednio do sklepu i daje dodatkowe możliwości w zakresie śledzenia skuteczności komunikacji. 

Kto powinien skorzystać z wysyłki SMS w e-commerce?

Z uwagi na fakt, że masowa wysyłka SMS jest wygodnym, skutecznym i niedrogim sposobem na komunikację z klientami, to dobra opcja dla wielu podmiotów działających w sferze online. SMS marketing w e-commerce sprawdzi się zarówno w przypadku mniejszych i początkujących sklepów internetowych, jak i dużych firm.

 

To od sklepu zależy, jak często i do ilu osób będzie wysyłał wiadomości, co pozwala na elastyczne zarządzanie budżetem i dopasowanie kampanii do aktualnych potrzeb oraz możliwości firmy. Tworzenie i wysyłka wiadomości nie są trudne — dokładnie omówimy to w dalszej części tego artykułu. W związku z tym SMS marketing jest w zasięgu możliwości także osób początkujących.

7
Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej
Masowa wysyłka SMS

Czy sklep może wysłać SMS do klienta?

Zapewne każdy nieraz otrzymał wiadomość tekstową od jakiegoś sklepu internetowego — nie jest tajemnicą, że SMS marketing w e-commerce jest możliwy pod względem czysto technicznym. Większe wątpliwości pojawiają się w zakresie prawnym. Czy wysyłka SMS do klientów e-sklepu jest legalna? W jakich przypadkach można to robić, a kiedy nie? Warto poznać odpowiedzi na te pytania przed wdrożeniem w swoim e-commerce SMS-ów, aby uniknąć niepotrzebnych problemów, nie tylko natury prawnej, ale też wizerunkowej. Kwestie te reguluje w naszym kraju przede wszystkim prawo Unii Europejskiej w postaci Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, a także kilka ustaw krajowych (prawo telekomunikacyjne, ustawa o ochronie danych osobowych i ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną). Najprościej mówiąc: tak, wysyłka SMS dla e-commerce jest zgodna z prawem, o ile spełnia określone kryteria. Ustawy krajowe wprost zabraniają wysyłania drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej osobom fizycznym, a także stosowania w celu marketingu bezpośredniego urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących bez wcześniejszej zgody odbiorcy. RODO z kolei wylicza szereg sytuacji, w których przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez przedsiębiorców jest dozwolone. W przypadku sklepów internetowych najczęściej podstawą prawną przetwarzania numeru telefonu będzie właśnie zgoda samego zainteresowanego.  Wysyłanie SMS w e-commerce jest także możliwe bez jasnej zgody (może to być zgoda dopowiedziana; musi być wyraźna jedynie w przypadku danych podlegających szczególnej ochronie) na przykład, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do realizacji umowy, lub jeszcze przed zawarciem umowy, podjęcia działań na życzenie danej osoby. Niezależnie od tego, czy przetwarza się numer telefonu, czy inne dane klienta na podstawie zgody, z uwagi na konieczność realizacji umowy lub inne przyczyny, podstawa prawna do wykorzystania danych w jednym celu nie daje e-sklepowi prawa do użycia ich w inny sposób. Przykładowo, jeśli klient podał firmie numer telefonu tylko w celu wystawienia faktury, nie można „przy okazji” zapisać go do newslettera.

Zgody na marketing SMS w sklepie internetowym — najważniejsze informacje

Pytania o zgodę na marketing SMS w e-commerce najczęściej pojawiają się przy zakładaniu konta w sklepie internetowym, dołączaniu do klubu stałego klienta lub zapisywaniu się do newslettera. Zwykle mają postać okienka do zaznaczenia, obok którego znajduje się informacja, że dana osoba wyraża zgodę na przetwarzanie przez podmiot XYZ jej numeru telefonu do celów komunikacji handlowej. Co bardzo ważne, różnego rodzaju zgody, na przetwarzanie danych — ale nie tylko, muszą zawsze być wyrażone oddzielnie, tak aby dać użytkownikowi wybór i nie pozostawiać wątpliwości w zakresie tego, jakich zgód faktycznie udziela. W praktyce oznacza to, że na przykład na dole formularza rejestracyjnego widzimy zwykle nie jedno, a wiele różnych okienek do wyrażania zgód, np. na komunikację e-mailową, SMS-ową, przez podmiot X, podmiot Y będący partnerem sklepu i tak dalej.Raz udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych nie będzie działała zawsze. Zgodnie z RODO, użytkownik powinien móc w każdej chwili ją wycofać. Co więcej, przetwarzający dane jest obciążony dodatkowymi obowiązkami. Przede wszystkim musi zapewnić, że będą one odpowiednio zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem.
6
7

Jak dbać o kondycję bazy danych do marketingu SMS?

RODO nakłada na przedsiębiorców obowiązek dbania o prawidłowość i aktualność przetwarzanych danych. Co więcej, jeśli baza kontaktów służąca do marketingu SMS w e-commerce (lub innej branży) będzie pełna nieaktywnych i nieprawdziwych numerów, nie tylko może to wiązać się z dodatkowymi kosztami, ale też zaburzyć wyniki kampanii. Między innymi właśnie z tych względów warto dbać o kondycję swojej listy odbiorców. Jednak jak to zrobić?Pomocna może okazać się na przykład usługa HLR, która pozwala szybko i skutecznie sprawdzić, czy dane numery telefonów są faktycznie aktywne. System Home Location Register pozwala uzyskać dostęp jedynie do najbardziej podstawowych informacji o numerze (czy jest aktywny, jaki operator go obsługuje), dzięki czemu korzystanie z niego jest w pełni legalne i nie wiąże się z dużą ilością uciążliwych formalności.

SMS w e-commerce — jak wysyłać? Poradnik krok po kroku

Nawet w przypadku małych sklepów internetowych wysyłanie wiadomości przy pomocy telefonu komórkowego nie będzie optymalnym rozwiązaniem. Proste aplikacje do wysyłki wiadomości na smartfonach nie mają wielu funkcji, które przydają się w zastosowaniach biznesowych, w tym na przykład modułu analitycznego. W związku z tym częściej wybieraną przez e-sklepy opcją jest platforma SMS dla firm, taka jak mProfi.

 

Korzystanie z niej jest bardzo proste. Wystarczy kierować się poniższą instrukcją:

  1. Załóż konto na platformie mProfi, zaloguj się i aktywuj je. 
  2. Przejdź do modułu „Wysyłka”.
  3. Wybierz typ wiadomości (SMS/MMS), jej odbiorców (możesz wprowadzić numery telefonów lub skorzystać z wcześniej przygotowanej listy kontaktów).
  4. Wprowadź treść komunikatu i ustal, kiedy ma zostać przesłany.
 

W ramach platformy można nie tylko wysyłać zwykłe SMS-y i MMS-y (np. z informacjami o wyprzedażach, specjalnych ofertach, nowych produktach w sklepie), ale też między innymi tworzyć ankiety i przeprowadzać badania satysfakcji. 

Kiedy i jak napisać SMS do klienta, aby był skuteczny? Wiele zależy od okoliczności, w tym od grupy docelowej (wieku, zainteresowań), a także tego, co dokładnie jest asortymentem sklepu. E-sklepy często kontaktują się z klientami przed weekendem i w jego trakcie (jako że w ich przypadku zakaz handlu w niedzielę nie ma znaczenia), gdyż właśnie wtedy odbiorcy mają czas, aby zapoznać się z ofertą firmy i zrobić zakupy. 

 

Treść wiadomości, z uwagi na ograniczoną objętość, musi być zwięzła, a jednocześnie zrozumiała. Należy skupiać się na najważniejszych informacjach i unikać zbędnych słów. Warto rozważyć personalizację zawartości, czyli na przykład zwracanie się do odbiorcy po imieniu. Tego typu elementy pomagają w budowaniu głębszych relacji z klientami i lojalności.

Masowa wysyłka SMS z komputera