mProfi » Komunikacja mobilna dla Firm » Wysyłanie SMS dla e-commerce
Korzystając z naszej aplikacji, bardzo łatwo dostarczysz wiadomość do swoich klientów, informując ich np. o wysłaniu zamówionej przesyłki. W ten sposób mProfi zapewnia Ci niezwykle prosty, a jednocześnie skuteczny sposób na widoczną poprawę jakości obsługi. Osoby zamawiające produkty, będą poinformowane o nadaniu przesyłki lub otrzymaniu zapłaty, dzięki czemu będą wiedzieć, na jakim etapie realizacji znajduje się ich zamówienie.
mProfi można wykorzystać także do informowania odbiorców o nowościach w ofercie lub najnowszych promocjach. Aplikacja może służyć nie tylko do rozreklamowania towaru i przyciągnięciu do siebie jak największej ilości klientów, ale także zbudowaniu z nimi stałych relacji. W ten sposób można także wyprowadzić program lojalnościowy, np. przyznając stałym klientom rabat. To efektywny sposób na zwiększenie grona zadowolonych klientów, którzy wracają na kolejne zakupy.
sklepy internetowe
portale informacyjne
portale branżowe
agregatory produktów i usług
Informowanie klientów o realizacji zamówienia i transakcji
Za pomocą SMSa poinformujemy klienta o etapie realizacji zamówienia lub dniu dostawy zamówienia.
Autoryzacje i uwierzytelnienia transakcji
Dzięki komunikacji mobilnej nasz odbiorca dowie się czy jego płatność jest już uwierzytelniona, a produkt, który zamówił jest już przygotowywany do wysyłki do niego.
Informowanie o nowościach i promocjach
Dzięki SMSowi dasz znać odbiorcy o Twoich nowościach, promocjach lub wyprzedaży. Powiadomienia SMS dotrą wprost na jego telefon, gdzie otwieralność wiadomości sięga 99%.
Uczestnictwo w programie lojalnościowym
Za pomocą wiadomości na telefon poinformujesz odbiorcę o szczegółach programu lojalnościowego lub rabacie, a tym samym zachęcisz do dokonania ponownych zakupów.
Z uwagi na fakt, że masowa wysyłka SMS jest wygodnym, skutecznym i niedrogim sposobem na komunikację z klientami, to dobra opcja dla wielu podmiotów działających w sferze online. SMS marketing w e-commerce sprawdzi się zarówno w przypadku mniejszych i początkujących sklepów internetowych, jak i dużych firm.
To od sklepu zależy, jak często i do ilu osób będzie wysyłał wiadomości, co pozwala na elastyczne zarządzanie budżetem i dopasowanie kampanii do aktualnych potrzeb oraz możliwości firmy. Tworzenie i wysyłka wiadomości nie są trudne — dokładnie omówimy to w dalszej części tego artykułu. W związku z tym SMS marketing jest w zasięgu możliwości także osób początkujących.
Nawet w przypadku małych sklepów internetowych wysyłanie wiadomości przy pomocy telefonu komórkowego nie będzie optymalnym rozwiązaniem. Proste aplikacje do wysyłki wiadomości na smartfonach nie mają wielu funkcji, które przydają się w zastosowaniach biznesowych, w tym na przykład modułu analitycznego. W związku z tym częściej wybieraną przez e-sklepy opcją jest platforma SMS dla firm, taka jak mProfi.
Korzystanie z niej jest bardzo proste. Wystarczy kierować się poniższą instrukcją:
W ramach platformy można nie tylko wysyłać zwykłe SMS-y i MMS-y (np. z informacjami o wyprzedażach, specjalnych ofertach, nowych produktach w sklepie), ale też między innymi tworzyć ankiety i przeprowadzać badania satysfakcji.
Kiedy i jak napisać SMS do klienta, aby był skuteczny? Wiele zależy od okoliczności, w tym od grupy docelowej (wieku, zainteresowań), a także tego, co dokładnie jest asortymentem sklepu. E-sklepy często kontaktują się z klientami przed weekendem i w jego trakcie (jako że w ich przypadku zakaz handlu w niedzielę nie ma znaczenia), gdyż właśnie wtedy odbiorcy mają czas, aby zapoznać się z ofertą firmy i zrobić zakupy.
Treść wiadomości, z uwagi na ograniczoną objętość, musi być zwięzła, a jednocześnie zrozumiała. Należy skupiać się na najważniejszych informacjach i unikać zbędnych słów. Warto rozważyć personalizację zawartości, czyli na przykład zwracanie się do odbiorcy po imieniu. Tego typu elementy pomagają w budowaniu głębszych relacji z klientami i lojalności.