MARKETING AUTOMATION

Marketing automation to recepta na skuteczniejszy i tańszy marketing. Nie przepłacaj na kontakcie z klientami. Dzięki mProfi zaplanujesz automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, MMS i e-maili według optymalnego harmonogramu. Wiadomości stworzysz za pomocą intuicyjnego kreatora.

Marketing automation — zalety

Marketing automation pozwoli Ci wejść na nowy poziom kontaktu z klientami. Masz możliwość automatyzacji wysyłki wiadomości, personalizacji treści komunikatów dla poszczególnych odbiorców, korzystania z szablonów wiadomości, analizy osiąganych wyników i wiele więcej. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na organizację głosowań i ankiet (w tym ankiet NPS). Każda firma znajdzie idealne rozwiązanie dla siebie!

Sprawdzaj statystyki linków w wiadomościach.

Buduj bazę kontaktów.

Organizuj kursy mobilne.

Marketing automation — przykłady

INFORMACJE O STATUSIE ZAMÓWIENIA

PRZYPOMNIENIA O UMÓWIONYCH WIZYTACH

NEWSLETTERY

GŁOSOWANIA

ANKIETY

Jak korzystać z aplikacji — mProfi.pl

ZAREJESTRUJ SIĘ I AKTYWUJ KONTO NA MPROFI​

STWÓRZ TREŚĆ WIADOMOŚCI

WYBIERZ DATĘ I GODZINĘ WYSYŁKI

ANALIZUJ WYNIKI KAMPANII

arrow-right

Korzyści jakie daje mProfi

AUTOMATYCZNA WYSYŁKA WEDŁUG HARMONOGRAMU

REJESTRACJA DO LISTY KONTAKTÓW PRZEZ FORMULARZ

SZYBKI I SKUTECZNY KONTAKT Z KLIENTAMI

PROSTY W OBSŁUDZE, ROZBUDOWANY SYSTEM

Poznaj inne nasze usługi

SMS marketing

Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej

Marketing mobilny

Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów

Email Marketing

Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis
Masowa wysyłka SMS

Marketing automation — co to jest?

Nie istnieje jedna oficjalna definicja marketing automation. Najprościej można powiedzieć, że marketing automation to proces wykorzystania nowoczesnych technologii i oprogramowania do automatyzacji, analizy i optymalizacji działań marketingowych.

 

Dzięki rozwiązaniom z zakresu automation marketing może być jeszcze skuteczniejszy, a jednocześnie wymagać mniejszych zasobów, zarówno, jeśli chodzi o czas, jak i pieniądze.

 

Zautomatyzowane procesy pozwalają na zaoszczędzenie wielu godzin pracy, które można przeznaczyć na inne, bardziej strategiczne aspekty działalności. Wysoka moc obliczeniowa współczesnych komputerów sprawia, że niektóre zadania, które wymagałyby wielu godzin pracy ludzkiej, są w stanie wykonać w mgnieniu oka. W marketingu pojawia się wiele tego typu zadań, chociażby w zakresie wysyłki komunikatów reklamowych. Jest więc duże pole do optymalizacji przy pomocy narzędzi marketing automation.

Marketing automation — jak działa?

Działania marketing automation mogą przybierać różne formy, w zależności od wybranych narzędzi i metod. Polscy przedsiębiorcy chętnie sięgają po rozwiązania z zakresu komunikacji na odległość, takie jak masowa wysyłka SMS-ów oraz e-mailing.

 

Narzędzia marketing automation dają im możliwość planowania wysyłki na później, co pozwala na przygotowywanie kampanii marketingowych z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki temu nie będzie się trzeba obawiać, że zapomni się o zleceniu wysyłki w czasie, gdy ma ona mieć miejsce.

 

Wystarczy stworzyć wiadomość przy pomocy specjalnego kreatora, wskazać odbiorców (pojedynczo lub za pośrednictwem wcześniej przygotowanej listy kontaktów) i dopasować parametry wysyłki do swoich potrzeb. Istnieje opcja wysyłki SMS ze specjalnymi znakami diakrytycznymi, w tym polskimi.

Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej

Marketing automation — kto powinien z niego skorzystać?

Marketing automation to rozwiązanie, które powinna rozważyć każda firma. Niemal wszystkie przedsiębiorstwa stosują jakąś formę reklamy, aby przyciągnąć nowych klientów, utrzymać zainteresowanie dotychczasowych czy zwiększyć świadomość marki. Warto zadbać o to, aby prowadzone działania marketingowe były maksymalnie korzystne, przy jednoczesnym ograniczeniu ich kosztów do minimum.

 

Dzięki marketing automation różnego rodzaju powtarzalne, nużące zadania, które wcześniej wykonywało się ręcznie, mogą być realizowane w sposób zautomatyzowany, a więc wygodniejszy i mniej czasochłonny.

Jednocześnie narzędzia marketing automation są coraz szerzej dostępne, a korzystanie z nich wiąże się z relatywnie niewielkimi kosztami, w związku z czym jest to dobra opcja także dla mniejszych firm, dysponujących ograniczonym budżetem. Małym przedsiębiorcom jest dzięki temu łatwiej konkurować z większymi podmiotami.

Marketing automation — przykłady

Często spotykane przykłady marketing automation obejmują automatyczne wysyłanie klientom powiadomień o nadchodzących spotkaniach i wizytach, a także powiadamianie o zmianie statusu zamówienia.

 

To pierwsze rozwiązanie sprawdza się firmach usługowych wielu branż (np. w salonach kosmetycznych i fryzjerskich) i placówkach medycznych. Pozwala zmniejszyć ilość wizyt pominiętych i odwołanych w ostatniej chwili, co może mieć znaczny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Powiadamianie o statusie zamówienia, a w szczególności o wysyłce i dostawie, jest z kolei niezwykle popularne w e-commerce. Dzięki temu klient nie musi sam szukać informacji o tym, co dzieje się z jego zamówieniem, oszczędza czas i postrzega firmę jako profesjonalną i kompetentną. Marketing automation może także zostać wykorzystane m.in. do planowania i wysyłki newsletterów, a także organizowania ankiet i głosowań.

 

mProfi pozwala na łatwą i szybką personalizację wiadomości. W praktyce oznacza to między innymi możliwość zwrócenia się do każdego z odbiorców po imieniu, nazwisku czy nazwie firmy. Gdyby przedsiębiorstwo chciało dokonać tego bez pomocy specjalnego oprogramowania, każda wiadomość musiałaby być wysyłana oddzielnie, co zajęłoby bardzo dużo czasu. Marketing automation rozwiązuje ten problem dzięki dynamicznym polom w wiadomości.

Marketing automation — narzędzia

Najlepszy system marketing automation, czyli jaki? Kluczowe aspekty to przede wszystkim intuicyjność obsługi systemu, duża ilość realnie przydatnych funkcji, a także niski koszt wdrożenia i korzystania z narzędzi.

 

mProfi jest rozbudowaną platformą komunikacji mobilnej, w ramach której m.in. zlecisz automatyczną wysyłkę SMS-ów i e-maili w wybrany dzień i godzinę (lub w czasie rzeczywistym). Narzędzie pozwala również na automatyczną rejestrację odbiorców do listy kontaktów za pośrednictwem specjalnych formularzy.

 

Dzięki wbudowanemu modułowi analitycznemu możesz z łatwością zweryfikować wyniki kampanii, prowadzić testy i modyfikować treści, aby uzyskiwać jak najlepsze rezultaty. Nasze narzędzie marketing automation sprawdzi się zarówno w przypadku działań o mniejszej skali, jak i dużych kampanii.

Ile czasu zajmuje wdrożenie marketing automation?

Dobre narzędzia marketing automation są opracowywane w taki sposób, aby ich wdrożenie i późniejsze użytkowanie było maksymalnie proste, szybkie i wygodne.

 

Stworzenie i zaplanowanie masowej wysyłki SMS-ów lub e-maili przy pomocy mProfi nie wymaga dużych zasobów czy umiejętności technicznych. Przejrzysty interfejs jest łatwy w obsłudze, a w razie jakichkolwiek problemów, nasi eksperci służą profesjonalnym wsparciem.

Wdrożenie marketing automation — od czego zacząć?

Optymalna strategia marketing automation w każdej firmie może być nieco inna, w zależności m.in. od branży i budżetu. Dlatego wdrożenie marketing automation najlepiej zacząć od dokładnej analizy potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Ile firma może przeznaczyć na działania marketingowe? Jakie rezultaty chce uzyskać? Jakiego rodzaju komunikaty reklamowe mogą być pozytywnie przyjęte przez klientów?

 

Masowa wysyłka SMS-ów i e-maili jest stosunkowo tanią, bezpośrednią formą kontaktu, czy to z klientami, czy pracownikami lub kontrahentami. To dobry punkt wyjścia niezależnie od branży i rozmiaru firmy, z uwagi na jego uniwersalność.

 

Działania marketing automation z zakresu komunikacji mobilnej można skalować według aktualnych potrzeb. Firma może wysyłać wiadomości okazjonalnie lub bardzo często. Trzeba mieć na uwadze zarówno kwestię finansów, jak i preferencji użytkowników.

Masowa wysyłka SMS z komputera

Działania marketing automation — korzyści

Podstawowe korzyści marketing automation dotyczą oszczędności zasobów i wygody, jakie wiążą się z przekazywaniem pewnych zadań specjalnemu oprogramowaniu.

 

Ręczne wysyłanie wiadomości do setek lub tysięcy klientów byłoby uciążliwe i czasochłonne. Dzięki działaniom marketing automation wystarczy przygotować treść wiadomości, ustalić parametry wysyłki, takie jak data i godzina, a system sam zadba o dostarczenie wiadomości o odpowiedniej porze.
Dodatkowym atutem mProfi jest możliwość tworzenia szablonów wiadomości. Jeśli często wysyłasz podobne komunikaty, które wymagają jedynie niewielkich zmian w treści, wystarczy, że raz przygotujesz optymalny szablon, a następnie tworzenie kolejnych SMS-ów i e-maili będzie znacznie szybsze.
Narzędzia marketing automation, takie jak mProfi, pozwalają na integrację z innym wybranym oprogramowaniem, aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty i w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnej technologii.

 

Warto wiedzieć, czym jest marketing automation i co można dzięki niemu zyskać, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Obecnie po rozwiązania tego typu sięga wielu przedsiębiorców z różnorodnych branż, w związku z czym klienci zaczynają oczekiwać spersonalizowanej, bezpośredniej komunikacji, między innymi właśnie za pośrednictwem wiadomości tekstowych.

Marketing automation — zarobki

Wdrożenie marketing automation oddziałuje na zarobki firmy bezpośrednio lub pośrednio, w zależności od rodzaju podjętych działań. Wysyłka wiadomości z informacjami o promocjach, wyprzedażach czy specjalnych ofertach może doprowadzić do zwiększenia ilości zamówień lub rezerwacji. Narzędzia marketing automation pozwalają ją zautomatyzować, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozsyłać komunikaty także poza godzinami pracy firmy, np. popołudniami lub w weekendy. Będzie to skuteczne i wyjątkowo przydatne w przypadku sklepów internetowych, w których można zrobić zakupy o dowolnej porze.

 

Pośrednio dzięki marketing automation zarobki mogą wzrosnąć m.in. w efekcie działań mających na celu, nie, zachęcanie do zakupu czy skorzystania z usług przedsiębiorstwa, a poprawy jakości obsługi klienta lub zwiększenia świadomości marki. Przykładowo, zautomatyzowanie SMS-owych powiadomień o statusie zamówienia może wpłynąć na pozytywny odbiór firmy przez dotychczasowych klientów, a w związku z tym dokonywanie przez nich kolejnych zakupów.

Masowa wysyłka SMS

Na naszym blogu

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.