Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Mailing do klientów jest kluczowym elementem strategii komunikacyjnej wielu firm, od małych działalności po wielkie korporacje. Nie musi być czasochłonny i uciążliwy do realizacji. Platforma mProfi pozwoli Ci skutecznie kontaktować się ze swoimi odbiorcami przy niewielkim nakładzie pracy i kosztów!
mProfi » Mailing do klientów
Intuicyjny kreator wiadomości.
Gotowe szablony wiadomości do wykorzystania.
Możliwość odbierania wiadomości zwrotnych.
KODY RABATOWE
POWIADOMIENIA O WYPRZEDAŻY
NEWSLETTER
KOMUNIKATY O STATUSIE ZAMÓWIENIA
ZAPROSZENIA NA EVENTY
Mailing do klientów oznacza wysyłkę wiadomości elektronicznych, zwykle do wielu odbiorców jednocześnie, dążąc do osiągnięcia określonych celów biznesowych. Jest powszechnie stosowany zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firm.
Skuteczny mailing do klientów może spowodować między innymi większe zainteresowanie produktami lub usługami firmy, wyższą rozpoznawalność marki, lepszą ocenę jakości obsługi klienta czy wyższy poziom lojalności dotychczasowych klientów.
Mailing do klientów do wygodna i bezpośrednia forma komunikacji. Odbiorca może zapoznać się z komunikatem niemal od razu po jego wysłaniu, niezależnie od dnia i godziny.
Wiele osób ma włączone powiadomienia o nowych wiadomościach i w krótkim czasie odczytuje otrzymane e-maile. Oznacza to, że ten typ komunikacji sprawdzi się także przy przekazywaniu informacji, które są wartościowe jedynie przez krótki czas (np. informacje o wyprzedażach błyskawicznych).
E-mailing do klientów można potraktować jako główną metodę komunikacji lub uzupełniać nim inne rozwiązania. Przykładowo, SMS pozwoli błyskawicznie zapoznać klienta z trzonem informacji, które chcemy mu przekazać, a w wysłanym w tym samym czasie e-mailu zawrzemy dodatkowe szczegóły, których nie zmieścilibyśmy w wiadomości tekstowej.
Z uwagi na fakt, że obecnie niemal każdy posiada skrzynkę mailową, mailing do klientów sprawdzi się w większości branż. Nawet w przypadku przedsiębiorców, którzy oferują swoje towary lub usługi tylko stacjonarnie, komunikacja elektroniczna może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Sklep internetowy może przy jego pomocy z łatwością informować klientów o kolejnych etapach realizacji ich zamówienia, a także promować organizowane przez siebie wyprzedaże czy nowe produkty trafiające do oferty. Restauracja przy pomocy mailingu prześle lojalnym odbiorcom menu na nadchodzący okres, potwierdzi rezerwację stolika czy zareklamuje specjalną ofertę.
Mailing do klientów jest uniwersalnym sposobem komunikacji. Sprawdzi się przy wielu typach kampanii, od bardziej doraźnych, po długotrwałe czy wielokrotnie powtarzane. Możliwość dodania do wiadomości obrazków, linków, załączników i innych elementów przekłada się na niezliczoną ilość konfiguracji.
Możliwe zastosowania obejmują, chociażby wysyłanie powiadomień o statusie zamówienia, życzeń świątecznych, zaproszeń na organizowane wydarzenia, informacji o nowych produktach i usługach, a także wyprzedażach i ofertach specjalnych, newsletterów i wiele, wiele więcej.
To, które rozwiązania będą najlepsze, zależy w dużej mierze od branży, w której działa firma, przyjętej przez nią strategii marketingowej i budżetu. Niektóre przedsiębiorstwa stosują mailing do klientów do bardzo wielu zastosowań, inne tylko kilku. Każda sytuacja jest inna.
Wiadomości e-mail do klientów, aby były skuteczne, a więc przynosiły oczekiwane rezultaty (np. w zakresie ilości zamówień lub zwiększenia świadomości marki), powinny być odpowiednio skomponowane.
Mailing do klientów powinien być pozbawiony błędów ortograficznych i merytorycznych, prezentować się profesjonalne i miło dla oka. Ważne, aby w jasny i klarowny sposób rozwijał główny temat wiadomości — w większości przypadków odbiorcy nie będą skłonni zapoznawać się z długimi, zbitymi blokami tekstu.
Warto korzystać z elementów multimedialnych, np. wysokiej jakości zdjęć lub grafik, w tym w miarę możliwości wkomponowanie w wiadomość tzw. CTA (Call-to-Action — wezwanie do działania), czyli chociażby klikalnych przycisków kierujących do strony internetowej, na której odbywa się reklamowana wyprzedaż.
Uruchomienie mailingu do klientów nie wymaga szczególnych umiejętności technicznych. Dzięki platformie mProfi jest to prosty i szybki proces, który przebiega przy pomocy intuicyjnego kreatora. Użytkownicy mają dostęp do szablonów wiadomości, dzięki czemu osobom początkującym łatwiej jest tworzyć wysokiej jakości komunikaty.
Weryfikacja efektów prowadzonego mailingu do klientów to klucz do sukcesu kampanii. Nawet mimo dużego doświadczenia ciężko przewidzieć, jakiego rodzaju komunikaty zostaną najlepiej odebrane przez obecnych i potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, żeby na bieżąco sprawdzać wyniki wysyłanych wiadomości i wyciągać z nich wnioski.
mProfi posiada dedykowany moduł analityczny, dzięki któremu szybko uzyskasz istotne informacje o prowadzonej wysyłce i wygenerujesz użyteczne raporty.
Optymalna częstotliwość mailingu do klientów zależy od okoliczności. Zalewanie odbiorców dziesiątkami wiadomości dziennie może być źle postrzegane. Z kolei zbyt rzadka komunikacja utrudnia zbudowanie świadomości marki i lojalności klientów.
Kluczową zaletą naszej platformy jest możliwość zaplanowania wysyłki na wybrany przez siebie dzień i godzinę. Dzięki temu nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozsyłać komunikaty również w chwilach, w których zespół nie pracuje i nie mógłby uruchomić wysyłki ręcznie, np. wieczorem, w weekendy czy święta.
Koszt mailingu do klientów nie jest stały. Wpływają na niego ustalona stawka za wiadomość i ilość wysłanych e-maili. W praktyce oznacza to, że firma może z łatwością dostosowywać koszt prowadzonych kampanii do swojego aktualnego budżetu, skalując je w górę lub w dół w zależności od okoliczności.
Koszty komunikacji elektronicznej są znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnych metod, takich jak radio, prasa czy telewizja. Jednocześnie w przypadku e-maili znacznie łatwiej jest śledzić, ile osób faktycznie zapoznało się z wiadomością i podjęło na jej podstawie jakieś kroki np. kliknęło link zawarty w mailu, a następnie złożyło zamówienie.
Email2SMS – Jak przekształcić wiadomości email w SMS?
Jedną z najważniejszych zasad komunikacji jest umiejętność zwięzłego przekazywania tego, co chcemy powiedzieć. Według zbliżonej zasady kiedyś określono maksymalną dłu
Wysyłka SMS za granicę dla firm. Jak działa i ile kosztuje?
Wysyłka SMS za granicę to dla firm bardzo przydatne narzędzie. Mimo tego, że współcześnie prawie każdy z nas ma na komórce...
Permission marketing – dlaczego budowanie zaufania jest ważne dla rozwoju biznesu?
Mogłoby się wydawać, że na dzisiejszym etapie rozwoju technologii, pozyskanie klienta będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W pewnym sensie tak jest...
Co to jest inbound i outbound marketing? Kompletny przewodnik
Marketing to coś więcej niż po prostu reklama. To rozmaite strategie i podejścia do klienta, które mają podnieść zysk. W dzisiejszym...
Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Co to jest personalizacja w marketingu i dlaczego jest istotna?
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.