Wdrożenie marketingu relacyjnego nie musi wiązać się z inwestycją dużej ilości zasobów (czasu, pieniędzy), aczkolwiek wiele zależy tutaj od wybranych metod reklamy. W przypadku platformy mProfi proces rozpoczęcia przygody z marketingiem relacji jest szybki i bezproblemowy, a przy tym niedrogi w realizacji.
Platforma jest dostępna z poziomu przeglądarki, co oznacza, że nie trzeba instalować żadnego oprogramowania na swoim urządzeniu. Wystarczy założyć i aktywować konto. Kolejnym krokiem jest z reguły importowanie lub utworzenie bazy kontaktów. Taka lista kontaktów będzie dzielona między różnymi typami kampanii, aby ułatwić ich tworzenie. Odbiorcy mogą także sami automatycznie dopisywać się do listy, na przykład za pośrednictwem SMS-ów lub specjalnych formularzy.
mProfi oferuje możliwość masowej wysyłki SMS-ów, MMS-ów lub e-maili w czasie rzeczywistym, a także w wybranym dniu i godzinie, co pozwala rozplanowywać kampanie na przyszłość. Użytkownicy mogą tworzyć szablony wiadomości, a nawet (w przypadku mailingu) korzystać z gotowych wzorów na różne okazje. Warto także skorzystać z możliwości przeprowadzania ankiet — zarówno tradycyjnych, np. badających poziom zadowolenia z oferowanych usług i produktów, jak i ankiet NPS, mierzących lojalność klientów.
Kolejnym ważnym krokiem jest regularne weryfikowanie rezultatów prowadzonych działań m.in. za pomocą wbudowanego modułu raportowego. Dzięki temu firma będzie wiedziała, czy poszła w dobrym kierunku, czy na przykład treści wiadomości wymagają modyfikacji. Warto także przeprowadzać testy, aby móc łatwo porównać różne rozwiązania np. w zakresie tonu wiadomości.