NPS zamyka się w ramach od -100 do 100 punktów. Jeśli wynik NPS jest wartością ujemną, oznacza to, że większość ankietowanych negatywnie wypowiedziała się na temat danej usługi, produktu czy firmy i jest mało prawdopodobne, aby była skłonna polecić ją innym osobom.
0 jest wynikiem neutralnym. Natomiast wartość dodatnia oznacza, że przeważyły odpowiedzi pozytywne, świadczące o skłonności do aktywnego promowania marki przez jej klientów. Wynik na plusie można uznać za powód do zadowolenia, a wartości NPS powyżej 50 punktów uważane są powszechnie za bardzo dobre.
Jednak każda firma może przyjąć inną odpowiedź na pytanie, jaki wynik NPS jest dobry i stawiać sobie własne cele do osiągnięcia, w oparciu o indywidualne plany i możliwości. Przykładowo, można wykonać badanie, następnie ustalić cel na przyszły kwartał, aby podnieść wynik o 10 punktów. W kolejnym kroku należy ponowić ankietę, zweryfikować realizację celu, ustanowić kolejny cel — i tak dalej.