Marketing w klubie sportowym — jak może wyglądać?
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Skuteczna kampania mailingowa bez dużych kosztów i długiego czasu przygotowania? To możliwe! Dzięki mProfi stworzysz i zaplanujesz kampanię w mgnieniu oka, za pomocą intuicyjnego, prostego w obsłudze interfejsu.
Pozwól odbiorcom zapisywać się do listy kontaktów poprzez formularz.
Korzystaj z wielu wzorów wiadomości na różne okazje.
Przeprowadzaj spam testy i próbne wysyłki.
NEWSLETTER
ZAPROSZENIA NA WYDARZENIA
PRZESYŁANIE KATALOGÓW, OFERT
INFORMOWANIE O PROMOCJACH I WYPRZEDAŻACH
PRZYPOMNIENIA O REZERWACJI, WIZYCIE, SPOTKANIU
SMS marketing
Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej
Marketing mobilny
Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów
Email Marketing
Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail
Czym jest kampania mailingowa i jak działa w praktyce? Użytkownik mProfi przygotowuje kampanię – jej podstawowe parametry, treść i wygląd wiadomości, a następnie wybiera termin wysyłki. Platforma umożliwia zarówno wysyłkę e-maili w czasie rzeczywistym, jak i według ustalonego harmonogramu.
W wyznaczonym momencie system automatycznie rozsyła wiadomości do wybranej grupy odbiorców. Organizator kampanii może na bieżąco weryfikować rezultaty podjętych działań. To od niego zależy, jak często i do jak wielu osób będzie kierował swoje komunikaty.
Kampanie mailingowe mogą być wykorzystywane w różnych celach, od stymulacji sprzedaży, przez zwiększenie świadomości marki, po zmniejszenie ilości wizyt i spotkań przegapionych przez ich uczestników. Możliwości są niemal nieograniczone.
Kampania mailingowa może zostać zastosowana przez jedną firmę na kilka różnych sposobów. Często wykorzystują ją, chociażby sklepy internetowe, czy to do reklamowania nowych produktów w ofercie, czy informowania o rozpoczynających się wyprzedażach lub przypominania o porzuconych koszykach.
Inne popularne przykłady kampanii mailingowych obejmują wysyłanie klientom, kontrahentom czy pracownikom życzeń świątecznych lub wakacyjnych, przypominanie o zbliżających się spotkaniach oraz zapraszanie na organizowane eventy (szkolenia, konferencje, pokazy).
Skuteczność kampanii mailingowej można mierzyć na różne sposoby i według różnych metryk np. współczynnik otwieralności wiadomości, ilość kliknięć w zawarty w niej link, zakupy dokonane w sklepie internetowym po naciśnięciu w URL w e-mailu i nie tylko.
Platforma mProfi jest wyposażona w zintegrowany moduł raportowy, co oznacza, że możesz podejrzeć kluczowe informacje o wynikach swoich kampanii, a także błyskawicznie eksportować je do popularnych formatów plików.
Warto dokładnie analizować wyniki prowadzonych kampanii, a następnie na ich podstawie wprowadzać ewentualne zmiany i ulepszać przesyłane komunikaty. Ciekawym rozwiązaniem jest podzielenie swoich odbiorców na mniejsze segmenty, a następnie testowanie, która wersja podobnej wiadomości spotkała się z lepszym przyjęciem.
Jak zadbać o kampanię mailingową pod kątem prawnym w kwestii związanej z ochroną danych osobowych? Przede wszystkim trzeba upewnić się, że spełniło się wszystkie wymagania w zakresie uzyskania niezbędnych zgód na przetwarzanie danych, ich właściwego przechowywania czy usuwania na prośbę danej osoby.
Warto pamiętać, że inne regulacje rządzą kontaktami z osobami prywatnymi (m.in. RODO), a inne z przedsiębiorcami. Niedostosowanie się do obowiązujących przepisów może wiązać się z licznymi negatywnymi konsekwencjami, w tym karami nakładanymi przez odpowiednie organy czy pogorszeniem się reputacji przedsiębiorstwa. W związku z tym jest to aspekt, do którego należy przykładać dużą wagę.
Stworzenie kampanii mailingowej krok po kroku przy pomocy platformy mProfi jest bardzo szybkim i bezproblemowym procesem, który jednocześnie nie wymaga szczególnej wiedzy technicznej ani dużego doświadczenia.
Wystarczy zalogować się na swoje konto, otworzyć moduł “Mailing” i nacisnąć przycisk “Nowy mailing”. Pierwszy etap to dobór podstawowych parametrów kampanii: jej nazwy, tematu wiadomości, grupy odbiorców czy nazwy nadawcy, która ma się wyświetlać obok wiadomości.
Kolejnym krokiem jest przygotowanie treści wiadomości. W zależności od preferencji można stworzyć własnego e-maila od zera lub skorzystać z któregoś z licznych dostępnych wzorów (w ramach różnorodnych kategorii, takich jak m.in. biznes, administracja czy wzory świąteczne).
Po opracowaniu zawartości e-maila można przeprowadzić testy — wysłać testową wiadomość na swój własny adres oraz uruchomić spam test, dzięki któremu uda się oszacować, jak dany e-mail zostanie odebrany przez filtry antyspamowe skrzynek e-mailowych. Jeśli wszystkie testy zakończą się powodzeniem, nie pozostanie nic innego, jak ustalić, kiedy dana kampania mailingowa ma się rozpocząć (natychmiast lub w ściśle określonym terminie) i ostatecznie ją zatwierdzić.
Skuteczna kampania mailingowa powinna wyróżniać się przede wszystkim optymalnym doborem grupy docelowej, a także wysoką jakością wysyłanych wiadomości. W mProfi możesz tworzyć różne listy kontaktów dla poszczególnych grup odbiorców, a także pozwalać odbiorcom na automatyczne dopisywanie się do nich, np. poprzez formularz zapisu do newslettera na stronie internetowej firmy.
Dzięki temu będziesz mieć pewność, że trafiasz ze swoimi komunikatami do odpowiednich osób. Możesz na przykład utworzyć osobne listy kontaktów dla klientów indywidualnych i biznesowych, jako że te dwie grupy mają z reguły zupełnie odmienne potrzeby i wymagania.
Jak w praktyce wygląda wysoka jakość przesyłanych wiadomości? Między innymi brak błędów ortograficznych i merytorycznych, dopasowanie tonu do odbiorców i prowadzonej działalności (inaczej będzie się komunikowało biuro księgowe, a inaczej sklep odzieżowy dla nastolatków), a także miłą dla oka, dopracowaną warstwę graficzną.
Warto skorzystać z możliwości personalizacji wiadomości, na przykład poprzez zwracanie się do odbiorców po imieniu. Dzięki temu odbiorca uzna otrzymaną wiadomość za bardziej osobistą i skrojoną na miarę jego potrzeb, a w rezultacie kampania mailingowa przyniesie lepsze rezultaty.
Kolejne ważne aspekty to dobór częstotliwości wysyłania wiadomości. Nie może być ona zbyt duża, aby odbiorca nie poczuł się przytłoczony, ale też nie powinna być zbyt mała, aby nie zapomniał o marce. Ponadto w zależności od branży i grupy docelowej, kampanie mailingowe mogą charakteryzować się różną efektywnością w zależności od godziny i dnia tygodnia, w której zostały uruchomione.
Cena kampanii mailingowych rozpoczyna się już od kilku groszy za wiadomość. To, ile kosztuje kampania mailingowa, zależy więc w dużej mierze od jej organizatora. W oparciu o założone cele, a także specyfikę działalności i dostępny budżet, firma może z łatwością zaplanować, ile wiadomości i do jak wielu osób chce i jest w stanie rozesłać.
Jeśli budżet jest niewielki, można przesyłać wiadomości jedynie okazjonalnie lub do okrojonej grupy odbiorców, z którą najbardziej chcemy się kontaktować. Gdy jest on większy, kampanie mogą być znacznie bardziej rozbudowane, czy to w zakresie ilości wiadomości, czy bazy odbiorców.
Niska cena kampanii mailingowej (zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnych metod kontaktu i reklamy, takich jak fizyczne listy czy spoty radiowe), w połączeniu z dużą elastycznością tej metody komunikacji sprawiają, że łatwo jest skalować prowadzone kampanie mailingowe w dół lub w górę w oparciu o aktualną sytuację na rynku i zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa.
Kampanie mailingowe można wykorzystać w bardzo wielu branżach. Nie tylko tych, które skupiają się na świadczeniu usług lub sprzedaży towarów drogą elektroniczną. Wynika to z faktu, że są one bardzo uniwersalne i mogą posłużyć do przekazywania wszelkiej ilości informacji, od typowo reklamowych, po bardziej techniczne (np. powiadomienia o tym, że sklep czy punkt usługowy będzie nieczynny w danych dniach).
Obecnie większość osób prywatnych, nie mówiąc o przedsiębiorstwach, posiada adres e-mail, w związku z czym można w ten sposób dotrzeć do niemal dowolnych odbiorców, niezależnie od ich lokalizacji, wieku czy zainteresowań.
W związku z tym kampanie mailingowe często stosuje się między innymi w e-commerce, hotelarstwie, gastronomii, edukacji czy ogółem szeroko pojętym biznesie, ale nie tylko. Chętnie korzystają z nich również organizatorzy szkoleń i innego typu wydarzeń, a także wspólnoty i jednostki administracji.
Kampanie mailingowe pozwalają komunikować się z odbiorcami bezpośrednio, szybko i skutecznie. Firmy regularnie sprawdzają swoje skrzynki mailowe, podobnie, jak osoby prywatne – jest więc niemała szansa, że wiadomości zostaną odczytane już w ciągu kilku lub kilkunastu godzin. To więc dobre rozwiązanie również w przypadku komunikatów, z którymi trzeba zapoznać się stosunkowo szybko, aby nie straciły aktualności (np. powiadomień o tzw. wyprzedażach błyskawicznych).
W kampanię mailingową można wkomponować tekst, linki, zdjęcia i nie tylko – firma ma więc duże możliwości, jeśli chodzi o atrakcyjne i ciekawe przedstawienie swojej oferty czy przekazanie innego komunikatu. Nie oznacza to wbrew pozorom, że przygotowanie wiadomości musi wymagać dużej ilości zasobów. Platforma mProfi pozwala zaoszczędzić czas i energię, m.in. poprzez udostępnienie szeregu wysokiej jakości wzorów wiadomości, które każda firma może dopasować do swoich oczekiwań.
W wielu przypadkach kampania mailingowa stanowi część szerszej strategii marketingowej, która obejmuje także inne kanały komunikacji. Między innymi masową wysyłkę SMS, która również jest dostępna w ramach platformy mProfi. Jak połączyć kampanie mailingowe z SMS-owymi? To proste!
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład w SMS-ie poinformować o nadchodzącym starcie wyprzedaży i dołączyć link do strony, na której będzie się ona odbywać, a jednocześnie wysłać maila, w którym znajdować się będzie więcej szczegółów, m.in. kilka przykładowych produktów wraz z cenami.
Marketing sportowy to klucz do serc kibiców i portfeli sponsorów. Efektywne kampanie mogą diametralnie zmienić postrzeganie drużyny, zwiększając jej widoczność i...
Z uwagi na wszechobecny zgiełk informacyjny, wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga obecnie czegoś więcej niż tylko dobrego produktu. Problemem stają...
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.