MMS — co to jest i do czego się przydaje?

MMS — co to jest i do czego się przydaje?

Klasyczne SMS-y, z uwagi na swój prosty, tekstowy charakter nie zawsze okazują się wystarczające. Nie są jednak jedyną opcją, jeśli chcemy wysłać jakiś komunikat bezpośrednio do odbiorcy, wykorzystując jego numer telefonu. Do wyboru jest również MMS. Jeśli zastanawiasz się, jak działa MMS, co to jest i czy warto z tego korzystać, bez obaw — wszystko wyjaśnimy poniżej!

MMS — co to jest i jakie ma zastosowanie?

Jeśli firma wie już, jak wysyłać SMS do wielu osób jednocześnie i chętnie korzysta z tego rozwiązania, prędzej czy później może pojawić się także chęć poznania odpowiedzi na pytanie, co to jest MMS. Osoby prywatne również niekiedy wciąż wykorzystują tę technologię, aczkolwiek obecnie najczęściej zwracają się do alternatyw w postaci komunikatorów internetowych.

MMS to skrót od Multimedia Messaging Service. Jak sugeruje sama nazwa, jest to usługa pozwalająca przekazać na wybrany numer telefonu wiadomość multimedialną. Multimedialną, czyli jaką? Co to są MMS-y w praktyce? Pod tym pojęciem mogą kryć się, takie elementy jak zdjęcia, grafiki, filmiki czy GIF-y (czyli ruchome obrazki bez dźwięku), a więc treści o charakterze wizualnym i dźwiękowym.

Planowanie wysyłki SMS i MMS na przyszłość, moduł analityczny oraz możliwość tworzenia bazy odbiorców — to wszystko i wiele więcej udostępni Ci platforma mProfi!

Zalety wiadomości MMS

Omówiliśmy kwestię tego, co to znaczy MMS, pozostaje jednak kwestia tego, co działa na korzyść tej usługi. Przede wszystkim, jako komunikatowi wizualnemu, łatwiej jest takiej wiadomości przyciągnąć uwagę odbiorcy, niż zwykłemu tekstowi. Ponadto nadawca ma dużą dowolność w zakresie jej formatu i wyglądu, co przekłada się na dużą uniwersalność tego rozwiązania.

Obrazek czy zdjęcie można (i z reguły tak właśnie się robi) połączyć z tekstem, aby wyjaśnić jego zawartość lub rozwinąć komunikat. Warto przy okazji zastanowić się, jak personalizować działania SMS, MMS i VMS, tak aby odpowiadać na potrzeby klientów, unikalne dla swojej branży lub niszy.

Wśród najczęściej spotykanych obecnie zastosowań MMS-ów można wymienić między innymi składanie życzeń (świątecznych, z okazji rocznicy współpracy lub innych wydarzeń), informowanie o promocjach, specjalnych ofertach, nowych produktach w obsłudze, uruchomieniu kolejnych lokalizacji, modyfikacji menu czy zmianach godzin funkcjonowania placówek. 

To tylko przykłady — możliwości są niemal nieograniczone. Z pomocą profesjonalnych narzędzi do masowej wysyłki MMS-ów i SMS-ów, takich jak mProfi, wdrożenie wiadomości multimedialnych do swoich działań marketingowych będzie proste, szybkie i bezproblemowe.

Jak odbierać wiadomości MMS?

Wyjaśnialiśmy już, jak wysyłać MMS, natomiast warto też wiedzieć nie tylko, co to jest MMS, ale też jak takie wiadomości odbierać. Z reguły nie będzie to wymagało od odbiorcy żadnych szczególnych działań. Komunikat multimedialny pojawi się w konwersacji z nadawcą w aplikacji do odbierania wiadomości, z której korzysta odbiorca, w tym samym oknie, co SMS-y.

Jeśli tak się nie dzieje, możliwe, że albo telefon nie jest w stanie odbierać MMS-ów (współczesne smartfony powinny radzić sobie z tym bez problemu, ale prostsze urządzenia, przeznaczone np. dla seniorów, mogą nie udostępniać takiej opcji) lub taka opcja została wyłączona w konfiguracji numeru u dostawcy usług telefonii komórkowej. W tym pierwszym przypadku pozostaje zmienić telefon lub odczytywać wiadomości w przeglądarce internetowej (w razie niemożności dostarczenia MMS-a zwykle na telefon powinien przyjść SMS, który pokieruje do miejsca, w którym można to zrobić).

Co w sytuacji, gdy dla urządzenia powinno być zrozumiałe, co to jest wiadomość MMS, a i tak nie jest w stanie jej odebrać? MMS-y powinny być dozwolone przez operatora, ale może się zdarzyć, że np. przypadkowo przełączyliśmy coś w ustawieniach numeru po zalogowaniu się na jego stronie internetowej. Najprościej będzie skontaktować się z obsługą klienta i poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. 

Jak widać, tematyka tego, co to jest MMS i jak działa, może okazać się dość złożona. Mamy nadzieję, że wszystkie zgromadzone w tym materiale informacje okazały się dla Was przydatne!

Planowanie wysyłki SMS i MMS na przyszłość, moduł analityczny oraz możliwość tworzenia bazy odbiorców — to wszystko i wiele więcej udostępni Ci platforma mProfi!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.