Jak personalizować działania SMS, MMS, VMS, by budować bliskie relacje z odbiorcami?

Jak personalizować działania SMS, MMS, VMS, by budować bliskie relacje z odbiorcami?

Planujesz masową wysyłkę SMS, MMS i VMS? Spersonalizuj swoje działania, aby zbudować bliskie relacje z odbiorcami, wzmocnić ich zaufanie i zaangażowanie, co przełoży się na zrealizowanie Twojego celu marketingowego. Poznaj dobre techniki, które pomogą Ci stworzyć spersonalizowane wiadomości sms, mms oraz VMS.

Czym jest masowa wysyłka SMS, MMS, VMS?

Większość z nas na co dzień korzysta z SMS-ów (wiadomości tekstowych) lub MMS-ów (wiadomości multimedialnych), które mogą zawierać tekst, zdjęcia, dźwięk czy animacje lub filmy. Niewiele osób jednak spotkało się z pojęciem VMS (wiadomości głosowych).

Na czym polega przekazywanie komunikatów w tych trzech formatach?

Zastosowanie platformy SMS do masowej wysyłki wiadomości głosowych stwarza możliwość przekazywania komunikatów dźwiękowych na telefony komórkowe oraz stacjonarne. Platforma mProfi pozwala na wysyłkę wiadomości głosowych do wielu osób, podobnie jak w przypadku wiadomościach tekstowych. Dzięki temu rozwiązaniu Twoja komunikacja z klientem zyskuje nowy wymiar.

Możesz wykorzystać masową wysyłkę wiadomości SMS/MMS/VMS jako:

  • oryginalne narzędzie marketingu mobilnego;
  • sposób na precyzyjne i bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej;
  • wyróżnienie firmy na tle konkurencji;
  • wzmocnienie siły perswazji komunikatu reklamowego;
  • zwiększenie zasięgu (kierowanie na telefony stacjonarne i komórkowe).

Wysyłka SMS, MMS, VMS – dla kogo?

Zastanówmy się teraz, które branże mogą najbardziej skorzystać w swoich działaniach marketingowych na masowej wysyłce wiadomości? Z pewnością będą to:

  • branża eventowa – w celu usprawnienia organizacji wydarzeń, urozmaicenia ich i zwiększenia zaangażowania uczestników (np. sale koncertowe dzięki wykorzystaniu muzyki w nagraniu zapraszającym na koncert);
  • branża edukacyjna, szkoleniowa, szkół językowych – wysyłanie komunikatów o lektoracie lub wiadomości od native speakera, informujących o nowym kursie;
  • administracja – w celu komunikacji samorządów i organów administracyjnych z mieszkańcami oraz klientami;
  • e-commerce – jako wsparcie komunikacji sklepów internetowych z klientami;
  • branża turystyczna – stosując platformę SMS jako źródło informacji dla turystów (np. odwołana wycieczka, najbliższy Punkt Informacji Turystycznej);
  • gastronomia, hotelarstwo – w celu usprawnienia komunikacji z klientem i nawiązania bliższych relacji.

Personalizacja a wysyłka SMS, MMS i VMS

Czym jest personalizacja i dlaczego stwarza tak dużą różnicę w odbiorze wiadomości? Personalizacja ma na celu dokładne dopasowanie komunikatu do odbiorcy w sposób, który sprawi, że wiadomość stanie się oczekiwanym elementem dnia, zamiast kolejną niepotrzebną informacją, która powinna znaleźć się w spamie. Łatwo odróżnisz spersonalizowany sms, mms czy VMS od komunikatu, który został wysłany bez należytego dopasowania do preferencji i cech odbiorcy.

Jak personalizować smsy, mmsy oraz VMS’y w masowej wysyłce wiadomości, aby wywołać taki efekt?

Warto skorzystać z poniższych podpowiedzi:

  • poznaj swoich odbiorców, stosując ankiety i listy opt-in; dzięki prostym pytaniom, zadanym w wiadomościach SMS, możesz uzyskać cenne informacje o preferencjach klientów, a następnie zoptymalizować przedstawianą im ofertę;

Czy jesteś zainteresowany wprowadzeniem kursu przyspieszonego w weekendy propranolol pills 20 mg. Odpowiedz TAK lub NIE w treści zwrotnego SMSa.

  • uważnie targetuj grupę docelową – poznaj możliwości budowania bazy z mProfi, dzięki którym osoby trafiające do Twojej bazy będą przypisywane do odpowiednich grup;
  • używaj bezpośrednich zwrotów do odbiorcy (najlepiej – imienia w wołaczu); podniesie to skuteczność Twojego przekazu i zachęci klienta do podjęcia zaplanowanej przez Ciebie akcji;

Cześć Anno, z tym SMSem możesz zapisać się na kurs z 10% rabatem. Jeśli polecisz nas kolejnej osobie – ona otrzyma 10% rabatu, a Ty aż 15%. Oddzwoń na podany numer tel., aby otrzymać więcej informacji.

  • wykorzystaj geolokalizację, aby ustalić miejsce zamieszkania klienta i uniknąć podstawowych błędów wynikających z niedopasowania odbiorcy pod względem lokalizacji;

W najbliższą sobotę w porcie organizowany jest targ rybny. Poznaj tradycję i specyfikę tego miejsca oraz skosztuj wyjątkowej kuchni morskiej w przytargowej restauracji. Targ czynny od 5 do 10 rano. Polecamy to niezwykłe doświadczenie.

  • w personalizowanych wiadomościach VMS & MMS stosuj głos męski lub damski w zależności od grupy docelowej i oferowanego produktu;
  • w przypadku wiadomości VMS wykorzystaj możliwości, jakie stwarza Ci technologia: zamień tekst pisany na mowę lub skorzystaj z usług lektora; sprawdź rozwiązania oferowane przez mProfi;
  • personalizująć sms zaoferuj darmowe bonusy, które staną się miłą niespodzianką dla Twoich odbiorców;

Z okazji Dnia Kobiet dostajesz w prezencie kupon rabatowy 50% na wszystkie desery w naszej kawiarni Zielony Kot. Przy zamówieniu pokaż ten SMS.

  • wyślij klientowi indywidualne hasła i kody rabatowe, aby poczuł się wyróżniony;

DODATKOWE – 20% od cen wyprzedażowych ubrań i butów do 15.08.2016. Wpisz kod 10056728.

  • personalizuj ofertę przedstawioną w wiadomościach SMS/MMS/VMS na podstawie wcześniejszych zakupów i preferencji;
  • stwórz własne pole nadawcy – zamiast anonimowego numeru, możesz podać zaproponowaną przez Ciebie nazwę, np. firmy lub produktu; tego typu rozwiązanie wpłynie pozytywnie na odbiór treści i zwiększenie świadomości marki.

Masowa wysyłka wiadomości SMS/MMS/VMS stwarza wiele możliwości poprawy komunikacji z Twoimi odbiorcami, a połączenie jej z personalizacją komunikatu zapewni budowanie i utrzymanie bliskich relacji.

Wykorzystaj nowoczesne rozwiązania, aby zbudować obraz marki, która traktuje klienta jak partnera, przedstawiając mu wyłącznie dopasowane oferty, informując o istotnych zmianach i zapewniając możliwość dwukierunkowej komunikacji.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.