Kiedy sprawdzi się masowa wysyłka MMS i jak ją przeprowadzić?

Kiedy sprawdzi się masowa wysyłka MMS i jak ją przeprowadzić?

Chociaż w kontaktach prywatnych komunikacja SMS-owa i MMS-owa straciła na popularności, w zastosowaniach biznesowych wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem. Sprawdź, na czym polega masowa wysyłka MMS i do czego możesz wykorzystać ją w swojej firmie!

Na czym polega masowa wysyłka MMS?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, co to jest MMS, czyli Multimedia Messaging Service. Chodzi o przesyłanie wiadomości multimedialnych, czyli takich, które oprócz tekstu mogą zawierać np. obrazki, wideo, czy GIF-y. 

Masowa wysyłka MMS działa na bardzo prostej zasadzie, a od masowej wysyłki SMS różni się przede wszystkim możliwością dołączenia wybranego załącznika. Do wielu odbiorców jest w tym samym czasie wysyłana wiadomość (na wskazane numery telefonów), która obejmuje obraz, GIF-a lub wideo, a także tekst. Można zrealizować kampanię w czasie rzeczywistym lub zaplanować ją na dowolny wybrany termin, w zależności od potrzeb.

Trzeba zaznaczyć, że aby wysyłka przyniosła oczekiwane rezultaty, telefon odbiorcy musi być w stanie odtworzyć MMS-a. Nie powinno to być problemem w przypadku żadnego nowszego urządzenia. Warto jednak wziąć tę kwestię pod uwagę, gdy na przykład chce się zorganizować kampanię skierowaną do seniorów.

Kiedy i dlaczego warto korzystać z masowej wysyłki MMS?

Bez wątpienia masowa wysyłka SMS jest niezwykle użytecznym i uniwersalnym sposobem na kontakt z klientami, kontrahentami, kursantami czy innymi grupami docelowymi. Czasem jednak zdarza się, że sam tekst nie wystarcza i warto byłoby dodać do wiadomości aspekt wizualny. W takich przypadkach na pomoc przychodzi wysyłka MMS.

To jedna z tańszych metod komunikacji na dużą skalę (jej koszt zaczyna się od zaledwie kilkudziesięciu groszy za wiadomość), a jednocześnie charakteryzuje się wysoką skutecznością i szybkością oraz łatwością wdrożenia. Doskonale sprawdzi się zarówno w małych, początkujących firmach, które nie dysponują dużymi budżetami, jak i w wielkich przedsiębiorstwach. 

MMS-y są znacznie rzadziej spotykane niż zwykłe wiadomości tekstowe, a więc przyciągają uwagę, zwłaszcza jeśli zostały odpowiednio zaprojektowane. Estetyczny obrazek, animacja lub filmik będzie świetnym uzupełnieniem dla życzeń świątecznych, urodzinowych czy informacji o rozpoczynanej właśnie wyprzedaży. Pomoże wyróżnić się z tłumu oraz zbudować wizerunek profesjonalnej, kreatywnej firmy, która umie zainteresować swoich odbiorców i dotrzeć do nich na nietypowe sposoby.

Masowa wysyłka MMS może być także ciekawym sposobem na przesyłanie złotych myśli, ciekawostek czy informacji o zbliżających się wydarzeniach, a nawet materiałów szkoleniowych.

Jak masowo wysyłać MMS? Instrukcja krok po kroku

Najwygodniejszy i najprostszy sposób na masową wysyłkę MMS to skorzystanie z profesjonalnej platformy do komunikacji mobilnej, takiej jak mProfi. Dzięki temu firma oprócz samej możliwości wysyłki zyska dostęp do szeregu użytecznych funkcjonalności, takich jak tworzenie szablonów wiadomości, segmentowanie odbiorców czy weryfikacja wyników kampanii. 

Tylko jak wysyłać MMS przy pomocy mProfi? Czy trudno jest to zrobić? Nasza platforma oferuje intuicyjny interfejs, dzięki któremu stworzysz skuteczną kampanię w zaledwie kilka chwil. Wystarczy wykonać poniższe kroki:

  1. Zaloguj się na swoje konto na mProfi i wejdź do modułu „Wysyłka”.
  2. Przesuń suwak obok „Wyślij jako” do pozycji „MMS”.
  3. Wpisz numery odbiorców lub wybierz wcześniej przygotowaną grupę kontaktów.
  4. Wprowadź treść wiadomości i wybierz załącznik spośród plików na swoim komputerze.
  5. Ustal dzień i godzinę wysyłki, a następnie naciśnij „Wyślij”.

Możesz wykorzystać w kampanii takie formaty plików, jak PNG, JPG, JPEG, GIF oraz MP4. Z powodzeniem załączysz więc do wiadomości zdjęcia, grafiki, animacje czy nagrania. 

Maksymalny rozmiar pliku to 300.0 kB, a na MMS-a może składać się nie więcej niż aż 918 znaków (dla porównania, jedna wiadomość SMS bez znaków specjalnych może obejmować maksymalnie 160 znaków, ze znakami specjalnymi około 70). Jednocześnie trzeba mieć na uwadze, że opłata za MMS-a naliczana jest za każde rozpoczęte 100 kB wysyłanych danych.

Wysyłka MMS daje duże możliwości i tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Do tego, jak widać, jest bardzo prostym i szybkim procesem, z którym każdy sobie poradzi, nawet jeśli przeprowadza tego typu kampanię po raz pierwszy.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.