Którą bramkę SMS wybrać? Płatną czy darmową?

Którą bramkę SMS wybrać? Płatną czy darmową?

Darmowa bramka SMS bez logowania czy płatna bramka SMS z szeregiem dodatkowych funkcji — co wybrać? Przed tym dylematem staje wielu przedsiębiorców, ale też osoby prywatne, które chcą skontaktować się z kimś bez wykorzystywania swojego numeru. Poniżej zebraliśmy dla Was kluczowe informacje o wadach i zaletach poszczególnych opcji, tak, abyście mogli podjąć najlepszą decyzję. Zapraszamy!

Zalety darmowej bramki SMS

Najważniejsza zaleta darmowej bramki SMS jest wymieniona już w jej nazwie. Brak opłat za wysyłkę (choć zazwyczaj jedynie przy małym wolumenie) jest atrakcyjny dla nadawców, którzy nie dysponują kapitałem, aby skorzystać z płatnych narzędzi. Warto jednak pamiętać, że jeśli użytkownik nie płaci pieniędzmi, to zwykle dostarcza twórcy bramki wartość w inny sposób, np. oglądając reklamy na stronie.

Takie narzędzia to często darmowa bramka SMS bez logowania (czego jednak nie należy mylić z pełną anonimowością — nadawcę takiego komunikatu da się namierzyć). Korzystanie z niej jest więc szybkie i nie wymaga rejestracji, podawania swoich danych, weryfikacji adresu e-mail czy przejścia przez procedurę aktywacji konta.

mProfi to więcej niż prosta bramka SMS. Skorzystaj z nowoczesnej platformy do komunikacji mobilnej i wprowadź swoją komunikację na wyższy poziom!

Wady darmowej bramki SMS

Darmowe bramki SMS cierpią na te same problemy, co wszelkiego rodzaju inne bezpłatne usługi. Z racji na brak opłat, często charakteryzują się niewielką ilością funkcji i niskim poziomem bezpieczeństwa, a niekiedy mogą wręcz okazać się oszustwem (np. służącym do wyłudzania danych osobowych). Oznacza to, że korzystanie z nich jest zawsze obarczone pewnym ryzykiem. Przedsiębiorcy w związku z tym rzadko po nie sięgają.

Częściej interesują się nimi osoby prywatne, które jednak także powinny podchodzić do nich z dużą ostrożnością. Chociaż w ich przypadku brak zaawansowanych funkcjonalności nie powinien być problemem, to niewłaściwe przetwarzanie danych przez taką darmową bramkę SMS bez logowania jest już realnym zagrożeniem. 

Ponadto, co już zasygnalizowano, chociaż w pierwszej chwili może się wydawać, że taka bramka SMS jest idealnym sposobem na anonimową komunikację, to rzeczywistość jest inna. Przykładowo, w razie potrzeby odpowiednie służby powinny być w stanie powiązać prawdziwego nadawcę z konkretną wiadomością.

Jakie zalety ma płatna bramka SMS?

Jako narzędzia skierowane przede wszystkim do podmiotów profesjonalnych, płatne rozwiązania mają wiele istotnych zalet, które stoją w opozycji do wymienionych wcześniej wad darmowych bramek SMS. Przede wszystkim wśród płatnych bramek SMS można znaleźć wiele narzędzi stworzonych przez rzetelnych przedsiębiorców, działających w pełni transparentnie i w zgodzie z prawem, w tym z regulacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych. Nie trzeba się więc obawiać o bezpieczeństwo zarówno danych swoich, czyli nadawcy, jak i danych odbiorców (np. klientów, czytelników newslettera).

Kluczowa jest także kwestia tego, co oferuje dane narzędzie i jak odpowiada na potrzeby użytkowników. Wielu przedsiębiorców zastanawia się między innymi, jak wysłać SMS do wielu osób jednocześnie, na przykład przekazać wszystkim klientom naraz życzenia świąteczne. W przypadku, gdy mowa o dziesiątkach, setkach czy nawet tysiącach odbiorców, wykorzystanie zwykłej, prostej aplikacji do wysyłania wiadomości na telefonie nie jest optymalne. Nie jest ona przystosowana do takich zastosowań.

Płatna bramka SMS, taka jak mProfi, rozwiązuje ten problem. Nie tylko pozwala bez problemu przesłać wiadomość do nawet bardzo dużej liczby odbiorców jednocześnie, ale umożliwia także budowanie bazy odbiorców. Użytkownicy mogą z łatwością tworzyć i segmentować listy kontaktów, tak aby usprawnić komunikację do różnych grup docelowych. Mają także wiele innych możliwości, w tym między innymi:

  • planowanie wysyłki na wybraną godzinę,
  • skracanie linków w wiadomościach,
  • przygotowywanie i wykorzystywanie szablonów SMS-ów,
  • weryfikowanie wyników prowadzonych kampanii.

Dzięki temu narzędzie można z powodzeniem wykorzystać do wielu zastosowań, w tym prowadzenia kursów, głosowań, ankiet i nie tylko.

Jakie wady ma płatna bramka SMS?

Główną wadą płatnych bramek SMS są opłaty naliczane za korzystanie z nich, natomiast ich wysokość jest z reguły proporcjonalna do intensywności korzystania z narzędzia, jako że zależy od ilości wysłanych wiadomości. Jeden SMS może kosztować zaledwie kilka groszy. To użytkownik kontroluje, z iloma osobami i jak często się kontaktuje, co pozwala na elastyczne zarządzanie budżetem.Co jeszcze niekiedy sprawia kłopot użytkownikom takich narzędzi? Z uwagi na dużą ilość dostępnych funkcji, bramka SMS dla firm może być w pierwszej chwili trudna w nawigacji. Może, ale nie musi — w mProfi zadbaliśmy o zaprojektowanie intuicyjnego interfejsu użytkownika i przygotowanie licznych poradników, dzięki którym rozpoczęcie przygody z kampaniami SMS jest niezwykle proste.

Którą bramkę sms wybrać — płatną czy darmową? Podsumowanie

Odpowiedź na pytanie, co będzie lepsze — darmowa bramka SMS bez logowania czy płatna bramka SMS, która z reguły wymaga rejestracji, w dużej mierze zależy od okoliczności. Jeśli jesteśmy osobą prywatną i z jakiegoś powodu chcemy wysłać jeden czy kilka SMS-ów do innej osoby, ale nie ze swojego telefonu, darmowe bramki SMS mogą się sprawdzić. Mimo wszystko nawet przy takich zastosowaniach ich przydatność jest dyskusyjna, biorąc pod uwagę ryzyko braku należytej ochrony danych.

Z uwagi właśnie na wyższy standard ochrony, pełną zgodność procedur przetwarzania danych z prawem, a także dostępność wielu dodatkowych funkcji (masowa wysyłka SMS, dostępność danych analitycznych, szablony wiadomości i nie tylko), płatna bramka SMS z reguły będzie lepszym wyborem. 

Zwłaszcza dla przedsiębiorców, fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji, które mają wysokie wymagania względem wykorzystywanego oprogramowania, ale też dla osób prywatnych. Warto mieć na uwadze, że płatne bramki oferują często darmowe okresy próbne, wstępne doładowanie konta niewielkimi kwotami lub inne tego typu rozwiązania, które pozwalają wypróbować je bez dodatkowych opłat.

mProfi to więcej niż prosta bramka SMS. Skorzystaj z nowoczesnej platformy do komunikacji mobilnej i wprowadź swoją komunikację na wyższy poziom!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.