Czym są narzędzia do marketingu i dlaczego warto z nich korzystać?

narzedzia-marketingu

Czym są narzędzia do marketingu i dlaczego warto z nich korzystać?

Efektywne narzędzia do marketingu to klucz do skuteczniejszych, tańszych i łatwiejszych w realizacji kampanii reklamowych. Wbrew pozorom nie muszą być drogie i trudne w użyciu. Poniżej wyjaśnimy, czym dokładnie są i dlaczego warto bliżej się nimi zainteresować!

Czym są narzędzia do marketingu?

Narzędzia do marketingu to różnego rodzaju programy i aplikacje, skierowane czy to konkretnie do specjalistów ds. marketingu, czy ogółem do firm, które chcą zwiększyć świadomość swojej marki lub pozyskać nowych klientów. Na wdrożenie do swoich działań narzędzi marketingowych decyduje się większość przedsiębiorstw, od najmniejszych działalności, po ogromne korporacje. 

Do grona narzędzi marketingowych online można zaliczyć mProfi — rozbudowaną platformę do komunikacji mobilnej, która umożliwia szybką i bezproblemową masową wysyłkę wiadomości tekstowych oraz e-maili.

Chcesz szybciej i skuteczniej komunikować się z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami? Sprawdź platformę mProfi!

Co dają narzędzia w marketingu?

Marketing i jego narzędzia to obecnie pojęcia wręcz nierozłączne. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych bez żadnych specjalistycznych narzędzi, jako że byłoby to znacznie bardziej czasochłonne, nużące i uciążliwe. W zależności od tego, o jakich dokładnie narzędziach marketingowych mowa, mogą one między innymi przyspieszyć realizację kampanii marketingowych, ułatwić ją, zwiększyć jej zasięg lub skuteczność. 

Przykładowo rozwiązania z zakresu marketing automation (np. automatyczna wysyłka SMS o określonej porze) oszczędzają czas pracowników. Nie muszą oni ręcznie i pojedynczo wysyłać spersonalizowanych wiadomości do poszczególnych odbiorców. Zamiast tego narzędzie może zadbać, aby przykładowo w treści każdego SMS-a znalazło się imię danego odbiorcy. Dodatkowo firma może zaplanować wysyłkę również na dni wolne od pracy czy na wieczór, co ułatwia realizację kampanii poza godzinami pracy firmy.

Jakie narzędzia marketingowe warto stosować?

Jakie są najlepsze narzędzia marketingowe? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ narzędzi marketingu online jest obecnie tak wiele, że trudno się na któreś z nich zdecydować, a ograniczenia czasowe i finansowe nie pozwalają wdrożyć wszystkich dostępnych opcji. Co więcej, każda firma może mieć nieco inne wymagania, potrzeby i cele.

Dlatego warto stosować przede wszystkim te narzędzia, które zapewniają najlepszy stosunek ceny do użyteczności, a do tego są najbardziej uniwersalne i rozbudowane. Przykładowo, z pomocą mProfi można przeprowadzić zarówno ankiety NPS, jak i głosowania zdalne czy klasyczne akcje marketingowe. 

Podstawowe narzędzia do marketingu

Podstawowe narzędzia do marketingu to takie instrumenty, które sprawdzą się w większości przypadków, niezależnie od branży, wielkości firmy czy posiadanego budżetu.  Jakie narzędzia marketingu są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w Polsce i należą do tej kategorii?

Do tego grona można zaliczyć przede wszystkim narzędzia marketingu bezpośredniego, pozwalające przekazywać klientom zarówno komunikaty reklamowe, jak i innego typu ważne wiadomości. Poprzez SMS-y lub mailing reklamowy firma może m.in. powiadamiać o wyprzedaży, nowych produktach w ofercie, zmianach godzin pracy, otwarciu kolejnej placówki i nie tylko. 

Taka forma komunikacji sprawdzi się również w e-commerce, chociażby do potwierdzania zamówień czy informowania o kolejnym etapie jego realizacji, a także w branżach usługowych. Przypominanie o nadchodzącym terminie wizyty czy spotkania pozwoli uniknąć strat, związanych z przegapieniem ich przez klienta. Możliwości są niemal nieograniczone, a każda firma z pewnością znajdzie co najmniej kilka różnych sposobów, na które może wykorzystać nawet najbardziej podstawowe narzędzia marketingowe.

Narzędzie marketingowe mProfi — zalety

Narzędzie marketingowe dla wymagających, czyli nasza nowoczesna platforma komunikacji mobilnej, pozwoli Ci zautomatyzować proces masowej wysyłki wiadomości do klientów, kontrahentów i pracowników. Możesz zlecać wysyłkę w czasie rzeczywistym lub planować ją na przyszłość, a także odbierać wiadomości zwrotne.

Dzięki mProfi nie tylko zorganizujesz kampanię reklamową, ale także przeprowadzisz badanie zadowolenia klientów, ankietę, kurs czy głosowanie. Wszystko to z poziomu intuicyjnej aplikacji w przeglądarce. Dzięki dostępności naszego API, nic nie stoi na przeszkodzie, aby z łatwością zintegrować swoją aplikację z naszym narzędziem.

Jak działają nowoczesne narzędzia do marketingu?

Nowoczesne narzędzia do marketingu nie wymagają z reguły specjalnego sprzętu czy umiejętności technicznych. Często są dostępne z poziomu przeglądarki internetowej tak jak platforma mProfi.

Dzięki temu można z nich korzystać w dowolnym miejscu i czasie — w biurze, w czasie podróży służbowych i nie tylko. Przygotowanie kampanii to stosunkowo prosty i szybki proces. Dodatkowo ułatwia go możliwość przygotowania szablonów wiadomości i późniejszego stosowania ich przy kolejnych kampaniach. 

Dla firm chcących zaangażować się w email marketing mProfi przygotowało szereg gotowych wzorów wiadomości na różne okazje (np. święta) i dla różnych branż (biznes, administracja). Wystarczy dostosować treść komunikatu do swoich potrzeb oraz wybrać grupę odbiorców i termin wysyłki. 

Jak mierzyć skuteczność działania narzędzi marketingowych?

Nowoczesne narzędzia marketingowe są bardzo skuteczne. Jednak, aby osiągać najlepsze rezultaty, należy na bieżąco monitorować osiągane wyniki i na tej podstawie cały czas usprawniać prowadzone działania. Dobrym rozwiązaniem jest także prowadzenie testów.

Dokładne parametry, które warto śledzić, zależą od branży, ustalonych celów i wybranej formy reklamy (np. współczynnik otwieralności wiadomości, ilość zakupów dokonanych po kliknięciu linku zawartego w e-mailu lub SMS-ie).

Tylko jak to robić? Jest na to wiele sposobów. mProfi, rozbudowane narzędzie do marketingu mobilnego, posiada dedykowany moduł raportowy. Dzięki niemu w dowolnej chwili możesz podejrzeć, jak radzą sobie przygotowane kampanie. Czyli na przykład sprawdzić, czy newsletter SMS trafił już do wybranej grupy docelowej. 

Ile kosztują narzędzia do marketingu?

Koszt narzędzi marketingu internetowego bywa bardzo różnorodny w zależności od rodzaju, poziomu jego rozbudowania, polityki cenowej twórców i wielu innych czynników. 

Narzędzia do komunikacji mobilnej, takie jak te oferowane przez platformę mProfi, charakteryzują się niskim kosztem w porównaniu do reklam w przeglądarkach internetowych czy serwisach społecznościowych, nie mówiąc o kosztach reklamy tradycyjnej (w prasie, telewizji, radiu). 

Oznacza to, że marketing mobilny jest dobrym rozwiązaniem także dla małych i początkujących firm, które nie dysponują dużym budżetem reklamowym. Masowa wysyłka SMS może wiązać się z kosztem zaledwie kilku groszy za wiadomość, podobnie w przypadku e-maili, a kampanię można uruchomić w dowolnej chwili, bez dużej ilości formalności i skomplikowanych przygotowań.

Chcesz szybciej i skuteczniej komunikować się z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami? Sprawdź platformę mProfi!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.