Na czym polega wysyłanie SMS o danej godzinie i kiedy się przydaje?

Na czym polega wysyłanie SMS o danej godzinie i kiedy się przydaje?

Wysyłanie SMS o danej godzinie, dopasowanej do okoliczności, to skuteczny sposób na bezpośrednią komunikację z klientami i kontrahentami. Tylko jak wykorzystać go w praktyce? W jakich sytuacjach zaplanowanie wysyłki na ściśle określoną porę będzie szczególnie korzystnym rozwiązaniem? Czytaj dalej, a wszystkiego się dowiesz!

Jak działa wysyłanie SMS o danej godzinie?

Wysyłanie SMS o danej godzinie działa na prostej zasadzie, w związku z czym nikt nie powinien mieć problemu z korzystaniem z tej funkcjonalności. 

Najpierw osoba lub firma zlecająca wysyłkę przygotowuje treść wiadomości i ustala wszystkie jej parametry według swoich preferencji. Następnie, kiedy wybije wyznaczona godzina, system automatycznie rozsyła komunikat na wskazane mu numery. 

Nie trzeba być w tym momencie zalogowanym do narzędzia i osobiście nadzorować wysyłki. Mass mailing także może być planowany na przyszłość w równie łatwy sposób.

mProfi — platforma do komunikacji mobilnej dla wymagających. Zlecaj masową wysyłkę wiadomości, przeprowadzaj ankiety, organizuj głosowania i wiele więcej.

Czy aplikacja do wysyłania SMS o danej godzinie jest potrzebna?

Wysyłanie SMS o konkretnej godzinie to coś, co można zrobić ręcznie. W teorii wystarczy o wybranej godzinie chwycić za telefon czy uruchomić aplikację obsługującą SMS marketing i zlecić masową wysyłkę w czasie rzeczywistym. W praktyce jednak jest to mało wygodne rozwiązanie.

Musimy mieć pewność, że w danej chwili rzeczywiście będziemy mieli dostęp do urządzenia i czas, aby wysłać wiadomość. Pojawia się więc ryzyko, że w natłoku obowiązków po prostu o tym zapomnimy. Czasami wysłanie wiadomości ręcznie może też okazać się niemożliwe ze względów praktycznych. Na przykład wtedy, gdy chcemy przekazać klientom jakiś komunikat poza godzinami pracy firmy (wieczorem, w święto, podczas weekendu).

Automatyczne wysyłanie SMS o danej godzinie (wybranej przez nadawcę, czy to porannej, czy popołudniowej) przy pomocy specjalnego narzędzia rozwiązuje ten problem. Algorytm nie zapomni ani nie pomyli się — można być spokojnym o to, że w wybranym momencie komunikat trafi do wybranych odbiorców. 

Aplikacji do wysyłania SMS jest wiele, natomiast warto postawić na taką, która wyróżnia się dużą ilością dostępnych funkcji, wysoką jakością obsługi klienta i odpowiednią dbałością o bezpieczeństwo przechowywanych danych.

Jak ustawić wysyłanie SMS o danej godzinie w mProfi?

Odpowiedź na pytanie, jak ustawić wysyłanie SMS o danej godzinie może być różna w zależności od tego, jakie narzędzie wykorzystujemy. mProfi to intuicyjna aplikacja do wysyłania SMS o danej godzinie, której obsługa nie wymaga szczególnych umiejętności technicznych. Przygotowanie i zaplanowanie wiadomości zajmuje zaledwie chwilę.

W pierwszej kolejności należy zarejestrować się na platformie i aktywować swoje konto. Kiedy formalności zostaną już dopełnione, warto utworzyć listę kontaktów, na przykład poprzez importowanie jej z pliku. Dzięki temu nie będzie trzeba dla każdej wiadomości ręcznie wprowadzać numerów odbiorców, a wystarczy, że wybierzemy z listy interesujący nas zbiór danych kontaktowych.

Następny krok to uruchomienie modułu „Wysyłka” i uzupełnienie wszystkich kluczowych pól — przede wszystkim treści SMS-a. Proces planowania wysyłki sprowadza się do wprowadzenia interesujących nadawcę dnia i godziny.

Kiedy wysyłanie SMS o danej godzinie będzie użyteczne?

Przemyślane dobieranie terminu wysyłki może znacząco wpłynąć na jej skuteczność. Wysyłanie SMS o danej godzinie, nie losowej, kiedy tylko znajdziemy chwilę na przygotowanie wiadomości, jest więc warte rozważenia. Zwłaszcza jeśli zamierzamy regularnie wykorzystywać tę metodę kontaktu.

To kiedy komunikat trafi do odbiorcy, często decyduje o tym, jak zostanie on odebrany (pozytywnie, negatywnie) i czy przełoży się na konkretne działanie ze strony odbiorcy (np. wejście w zawarty w SMS-ie link do wyprzedaży i zapoznanie się z ofertą). Musimy więc uwzględnić choćby to, kiedy najprawdopodobniej odbiorca będzie miał czas odczytać wiadomość i na nią zareagować.

Planowanie wysyłki z wyprzedzeniem to dobre rozwiązanie dla praktycznie każdego przedsiębiorstwa także z racji na to, że pozwala lepiej zorganizować pracę zespołu i zapewnić spójność przekazu. 

Przykładowo, planując wysyłkę wiadomości z góry na dany miesiąc, łatwiej jest nam rozłożyć komunikaty w czasie tak, aby nie było między nimi zbyt dużych odstępów, a także upewnić się, że zachowamy podobny ton wypowiedzi. Możemy wtedy także precyzyjniej przewidzieć, ile czasu potrzebujemy na opracowanie komunikacji na dany okres.

Jakie korzyści daje program do wysyłania SMS o danej godzinie?

Bramka umożliwiająca wysyłanie SMS o danej godzinie jest przede wszystkim wygodniejszym narzędziem do planowania masowej wysyłki niż systemowa aplikacja SMS w telefonie. Można z niej korzystać za pośrednictwem strony internetowej z dowolnego urządzenia (laptopa, komputera, telefonu), w każdym czasie i miejscu — wystarczy połączenie z Internetem.

Samo automatyczne wysyłanie SMS to nie wszystko. Nowoczesne platformy komunikacji mobilnej, takie jak mProfi, dają znacznie większe możliwości. Można wśród nich wyróżnić m.in. masową wysyłkę MMS, VMS (wiadomości głosowych) czy e-maili, dzielenie bazy kontaktów między różnymi metodami komunikacji, organizowanie ankiet i głosowań, a także analizowanie wyników prowadzonych kampanii przy pomocy modułu raportowego.

Automatyczne wysyłanie SMS o danej godzinie — jaką porę wybrać?

Trudno jednoznacznie wskazać optymalną porę na wysyłkę SMS, ponieważ każda sytuacja jest inna. Poszczególne firmy mogą mieć zupełnie różne grupy docelowe o zupełnie odmiennych nawykach i preferencjach, czy to związanych z wiekiem, zainteresowaniami czy typem odbiorcy (klient indywidualny, biznesowy). 

Nie bez znaczenia jest także rodzaj komunikatu (newsletter, zaproszenie na wydarzenie, potwierdzenie rezerwacji, powiadomienie o wyprzedaży). Jest to więc kwestia, którą trzeba opracować indywidualnie. Warto prowadzić testy, a także badania potrzeb i preferencji klientów (np. poprzez ankiety SMS), aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla siebie.

Z jakim kosztem wiąże się wysyłanie SMS o danej godzinie?

Wysyłanie SMS o konkretnej godzinie przy pomocy platformy mProfi wiąże się z takim samym kosztem, jak wysyłka w czasie rzeczywistym, a do tego jest to łatwo skalowalna forma kontaktu. Firma decyduje o tym, jak często i do ilu osób wysyła wiadomości, a więc może bezproblemowo dostosowywać koszty działań marketingowych do swojego aktualnego budżetu. 

Jednocześnie warto wziąć pod uwagę, że masowa wysyłka SMS jest stosunkowo tanią metodą komunikacji, szczególnie w porównaniu do metod bardziej tradycyjnych, takich jak wysyłanie zwykłych listów (które jest także znacznie bardziej czasochłonnym rozwiązaniem). 

Koszt wysyłki jednej wiadomości może wynieść zaledwie kilka groszy. Automatyczne wysyłanie SMS o danej godzinie pozwala więc szybko i skutecznie dotrzeć do dużych grup odbiorców bez ogromnych inwestycji.

mProfi — platforma do komunikacji mobilnej dla wymagających. Zlecaj masową wysyłkę wiadomości, przeprowadzaj ankiety, organizuj głosowania i wiele więcej.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.