Jak napisać SMS do klienta? Najlepsze sposoby

jak-napisac-sms

Jak napisać SMS do klienta? Najlepsze sposoby

Wybranie optymalnej metody komunikacji z klientem to dopiero początek. Natychmiast po podjęciu decyzji pojawiają się kolejne pytanie, takie jak: jak napisać SMS do dużej grupy odbiorców, najlepiej bez przepłacania i dużej ilości formalności? Co powinno znaleźć się w takiej wiadomości, aby była skuteczna? Wszystkiego dowiesz się poniżej!

Kiedy warto napisać SMS do klienta i jak powinien wyglądać?

SMS-y są niezwykle uniwersalną formą kontaktu, która sprawdzi się w wielu okolicznościach. Wiedza na temat tego, jak napisać SMS-a do klienta przyda się między innymi w takich branżach, jak e-commerce, hotelarstwo, gastronomia czy edukacja. Przykładowe zastosowania obejmują wysyłanie wiadomości z informacjami o statusie zamówienia, przypomnieniem o zbliżającym się spotkaniu lub życzeniami świątecznymi.

Ważne jest, aby treść wiadomości była zwięzła i zrozumiała, a więc mimo swojej krótkiej formy przekazywała jasny komunikat. Kluczowa jest również pełna poprawność językowa. Optymalny ton wiadomości zależy od typu komunikatu i branży — w niektórych przypadkach powinien być oficjalny, w innych może być swobodny.

Nowoczesna platforma do komunikacji mobilnej jest w zasięgu Twojej ręki! Przeprowadzaj skuteczne kampanie niskim kosztem z pomocą mProfi. Twórz szablony wiadomości, planuj wysyłkę na wybrany termin i segmentuj grupy odbiorców, aby uzyskać optymalne rezultaty.

Czy w SMS-ach można stosować emotikony?

Kiedy już wiemy, jak napisać SMS do klienta, można zacząć się zastanawiać, w jaki sposób go urozmaicić, aby był bardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Chociaż wiadomości tekstowe mogą wydawać się minimalistyczną formą komunikacji, to w praktyce dają wiele możliwości.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład stosować w nich emotikony — nasz system SMS obsługuje takie rozwiązanie. Należy jedynie mieć na uwadze, że zmniejszają one ilość znaków dostępnych dla jednej wiadomości z 160 do 70. Podobnie w przypadku innych znaków specjalnych, na przykład charakterystycznych polskich „ogonków”.

W SMS-ie można zawrzeć także m.in. link do strony internetowej, najlepiej skrócony przy pomocy specjalnego narzędzia wbudowanego w kreator wiadomości mProfi, aby oszczędzać znaki.

Jak napisać SMS do klienta — szybko, sprawnie i niskim kosztem?

Najbardziej klasycznym sposobem na to, jak napisać SMS, jest wysłanie wiadomości ręcznie, z poziomu smartfona. O ile takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku komunikacji prywatnej, tak nie jest zbyt wygodne, gdy chodzi o kontakt z klientami lub partnerami biznesowymi.

Komunikacja biznesowa wymaga często wysyłki na masową skalę, a także dokładnej analizy osiąganych wyników, segmentowania grup docelowych czy planowania komunikatów na późniejsze terminy. Podstawowa aplikacja do SMS-ów w smartfonie, w takich kwestiach nie pomoże, ale profesjonalna platforma do komunikacji mobilnej, taka jak mProfi, jak najbardziej.

Proces tworzenia wiadomości i zlecania jej wysyłki odbywa się za pośrednictwem wygodnego i prostego w użyciu kreatora. Wystarczy wpisać numery odbiorców (lub wybrać wcześniej przygotowaną listę kontaktów), treść wiadomości i ustalić datę wysyłki. Użytkownicy mogą także tworzyć własne szablony wiadomości, aby usprawnić wysyłkę komunikatów tego samego typu.

Jak napisać SMS za darmo?

Firmy, organizacje i wspólnoty wykorzystujące komunikację SMS-ową z reguły decydują się na płatne usługi do masowej wysyłki wiadomości. Dzięki temu zyskują wiele dodatkowych funkcjonalności (na przykład związanych z analityką), których brakuje w przypadku zastosowania metody, takiej jak pisanie SMS z bramki do jednorazowej wysyłki.

Warto też pamiętać, że profesjonalny SMS marketing wymaga wysokiego poziomu dbałości o prywatność i bezpieczeństwo danych użytkowników, czego bezpłatne platformy raczej nie zapewniają. 

W takim razie, jak napisać SMS za darmo, ale bez niepotrzebnego ryzyka? Niektóre profesjonalne narzędzia, w tym mProfi, pozwalają nowym użytkownikom na wypróbowanie usługi bez dodatkowych opłat (np. wysłanie kilkudziesięciu SMS-ów bezpłatnie).

Jak napisać SMS-a do klienta — podsumowanie 

Jak się okazuje, odpowiedź na pytanie, jak napisać SMS do klienta nie jest całkowicie oczywista. Szczególnie jeśli potencjalnych odbiorców jest wielu — masowa wysyłka SMS przy użyciu podstawowej, smartfonowej aplikacji do wiadomości tekstowych byłaby niezwykle czasochłonna i uciążliwa.

Warto w związku z tym skorzystać z alternatywnych rozwiązań, czyli profesjonalnych platform do wysyłki SMS-ów. Dzięki nim przygotowywanie, planowanie i analizowanie organizowanych kampanii okaże się nie tylko prostsze i szybsze, ale często również efektywniejsze.

Nowoczesna platforma do komunikacji mobilnej jest w zasięgu Twojej ręki! Przeprowadzaj skuteczne kampanie niskim kosztem z pomocą mProfi. Twórz szablony wiadomości, planuj wysyłkę na wybrany termin i segmentuj grupy odbiorców, aby uzyskać optymalne rezultaty.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.