Komunikacja SMS: niedocenione źródło korzyści w strategii mobilnej

Komunikacja SMS: niedocenione źródło korzyści w strategii mobilnej

Szukasz nowego sposobu na dotarcie do swoich odbiorców? Chcesz szybko i skutecznie przekazywać komunikaty marketingowe i budować relacje? Wyróżnić się na tle konkurencji? Zdecydowałeś się na wdrożenie strategii mobilnej – świetny krok, ale czy uwzględniłeś wszystkie kluczowe elementy? Komunikacja SMS to kopalnia korzyści – poznaj zalety stosowania wiadomości SMS.

Jest wiele kanałów marketingowych. Większość firm poświęca swój czas i zasoby na najbardziej widoczne działania, takie jak: reklama w wyszukiwarkach, działania SEO, e-mail marketing czy marketing społecznościowy. Są to kluczowe elementy w kampaniach mobilnych, nie powinniśmy jednak zapominać o innych, być może o mniejszych, ale często mających równie duży potencjał w docieraniu do klienta. Jednym z takich kanałów, wykorzystywanych przez każdego z nas nawet kilkanaście razy dziennie, jest komunikacja SMS.

Pomyśl tylko: codziennie wysyłasz kilka albo kilkanaście wiadomości SMS. Nawet jeśli aplikacje i platformy komunikacji typu Facebook Messenger czy Google Hangouts zyskują na znaczeniu, SMS-y są wciąż powszechną formą kontaktu. SMS to prosty sposób komunikacji, do którego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, dlatego naturalne będzie sięgnięcie po to narzędzie również w celach marketingowych.

Dla wielu biznesów wiadomość SMS może stać się źródłem wielu kluczowych korzyści. Poznaj 5 powodów, dla których warto sięgnąć w trakcie kampanii mobilnych, by optymalizować swoje działania w zakresie komunikacji SMS.

1. Komunikacja SMS wymagają zgody odbiorcy

SMS marketing przypomina w pewnych aspektach e-mail marketing, który również wymaga uzyskania zgody odbiorcy na wysyłkę wiadomości marketingowych. Brzmi w pierwszym momencie jak bariera, jednak spójrz na to w szerszym kontekście: uzyskanie zgody na komunikację buduje zaufanie między odbiorcą a nadawcą. Jeżeli odbiorca zgadza się otrzymywać od Ciebie wiadomości SMS, możesz przyjąć, że ceni Cię i ufa Ci, zaś dostarczane przez Ciebie wiadomości okazują się dla niego wartościowe.

2. Zaletą wiadomości SMS jest ich naturalność jako formy komunikacji

Odbiorcy są przyzwyczajeni do komunikacji za pośrednictwem telefonu komórkowego – to dla nich niezwykle naturalna forma kontaktu. Nie muszą uczyć się narzędzia; wiadomość marketingową odbierają jak każdą inną w telefonie.

3. Wiadomości SMS mają wysoki współczynnik otwierania

Według badań wiadomość SMS odczytywana jest w ciągu 3 minut – wynik, którego nie uzyskasz w żadnej kampanii e-mail marketingowej czy społecznościowej.

Dodatkowo zaletą wiadomości SMS jest to, że są krótkie, szybko można zapoznać się z ich treścią, a użytkownik nie jest nimi zasypywany (jak w przypadku wiadomości e-mail). Co więcej – skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona wiadomościami marketingowymi, więc o wiele łatwiej jest przebić się z komunikatem do odbiorcy.

4. Większość użytkowników nie ma nic przeciwko otrzymywaniu wiadomości SMS

Badania pokazują, że ludzie chętnie udostępniają swój numer telefonu. Co ciekawe, część z nich nie potrzebuje do tego dodatkowej oferty czy bodźca. Bez wątpienia jednak informowanie o zniżkach za pośrednictwem wiadomości SMS stanowi silną zachętę, by użytkownik udostępnił swój numer telefonu.

5. Zaletą komunikacji SMS jest fakt ich powszechnego wykorzystywania

Często korzystamy z wiadomości SMS; wolimy wysłać wiadomość SMS, niż zadzwonić. Wiadomości SMS są kanałem, z którym jesteśmy dobrze zaznajomieni i po który chętnie sięgamy. Mimo rosnącej popularności innych platform umożliwiających komunikację oraz portali społecznościowych, znaczenie SMS-ów jest wciąż duże i wszystko wskazuje, że ta sytuacja szybko nie ulegnie zmianie.

Te wszystkie cechy sprawiają, że zaletą włączenia wiadomości SMS w strategię i planowane kampanie mobilne będzie przyniesienie firmie znaczących korzyści. Komunikacja SMS to nie tylko sposób na budowanie wizerunku marki, której zależy na relacjach z odbiorcą poprzez dostarczanie mu wartościowych informacji; to także działania promocyjne, które przekładają się na wymierne korzyści finansowe dla firmy, zachęcając klienta do skorzystania z promocji lub informując o konkretnych, dobranych do niego produktach.

Kampanie mobilne z wykorzystaniem wiadomości SMS

Kilkukrotnie poruszaliśmy tematykę kampanii mobilnych na naszym blogu, dzieląc się doświadczeniem na temat przygotowywania kampanii mobilnych, które pozwolą osiągnąć jak najlepsze rezultaty (sprawdź artykuł Skuteczny SMS marketing w 11 krokach).

Jak każda kampania, również i ta wymaga starannego zaplanowania i doboru właściwych narzędzi, które ułatwią Ci pracę.

Poznaj możliwości, jakie oferuje nasza platforma komunikacji mProfi. Zapewniamy Ci szereg możliwości – od budowania bazy i masowej wysyłki wiadomości SMS, przez przeprowadzanie ankiet i głosowań, po realizację mobilnych kursów.

Dostarczamy także dedykowane aplikacje mobilne, które umożliwiają komunikację dwukierunkową i budowanie bliskiej więzi z odbiorcami. Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMS-ów gratis.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.