Komunikacja SMS: niedocenione źródło korzyści w strategii mobilnej

Szukasz nowego sposobu na dotarcie do swoich odbiorców? Chcesz szybko i skutecznie przekazywać komunikaty marketingowe i budować relacje? Wyróżnić się na tle konkurencji? Zdecydowałeś się na wdrożenie strategii mobilnej – świetny krok, ale czy uwzględniłeś wszystkie kluczowe elementy? Komunikacja SMS to kopalnia korzyści – dowiedz się, dlaczego nie możesz jej pominąć.

Jest wiele kanałów marketingowych. Większość firm poświęca swój czas i zasoby na najbardziej widoczne działania, takie jak: reklama w wyszukiwarkach, działania SEO, e-mail marketing czy marketing społecznościowy. Są to kluczowe elementy w kampaniach mobilnych, nie powinniśmy jednak zapominać o innych, być może o mniejszych, ale często mających równie duży potencjał w docieraniu do klienta. Jednym z takich kanałów, wykorzystywanych przez każdego z nas nawet kilkanaście razy dziennie, jest komunikacja SMS.

Pomyśl tylko: codziennie wysyłasz kilka albo kilkanaście wiadomości SMS. Nawet jeśli aplikacje i platformy komunikacji typu Facebook Messenger czy Google Hangouts zyskują na znaczeniu, SMS-y są wciąż powszechną formą kontaktu. SMS to prosty sposób komunikacji, do którego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, dlatego naturalne będzie sięgnięcie po to narzędzie również w celach marketingowych.

Dla wielu biznesów wiadomość SMS może stać się źródłem wielu kluczowych korzyści. Poznaj 5 powodów, dla których warto sięgnąć w trakcie kampanii mobilnych, by optymalizować swoje działania w zakresie komunikacji SMS.

1. Komunikacja SMS wymagają zgody odbiorcy

SMS marketing przypomina w pewnych aspektach e-mail marketing, który również wymaga uzyskania zgody odbiorcy na wysyłkę wiadomości marketingowych. Brzmi w pierwszym momencie jak bariera, jednak spójrz na to w szerszym kontekście: uzyskanie zgody na komunikację buduje zaufanie między odbiorcą a nadawcą. Jeżeli odbiorca zgadza się otrzymywać od Ciebie wiadomości SMS, możesz przyjąć, że ceni Cię i ufa Ci, zaś dostarczane przez Ciebie wiadomości okazują się dla niego wartościowe.

2. Wiadomości SMS to naturalna forma komunikacji

Odbiorcy są przyzwyczajeni do komunikacji za pośrednictwem telefonu komórkowego – to dla nich niezwykle naturalna forma kontaktu. Nie muszą uczyć się narzędzia; wiadomość marketingową odbierają jak każdą inną w telefonie.

3. Wiadomości SMS mają wysoki współczynnik otwierania

Według badań wiadomość SMS odczytywana jest w ciągu 3 minut – wynik, którego nie uzyskasz w żadnej kampanii e-mail marketingowej czy społecznościowej.

Dodatkowo wiadomości SMS są krótkie, szybko można zapoznać się z ich treścią, a użytkownik nie jest nimi zasypywany (jak w przypadku wiadomości e-mail). Co więcej – skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona wiadomościami marketingowymi, więc o wiele łatwiej jest przebić się z komunikatem do odbiorcy.

4. Większość użytkowników nie ma nic przeciwko otrzymywaniu wiadomości SMS

Badania pokazują, że ludzie chętnie udostępniają swój numer telefonu. Co ciekawe, część z nich nie potrzebuje do tego dodatkowej oferty czy bodźca. Bez wątpienia jednak informowanie o zniżkach za pośrednictwem wiadomości SMS stanowi silną zachętę, by użytkownik udostępnił swój numer telefonu.

5. Komunikacja SMS jest wciąż powszechnie wykorzystywana

Często korzystamy z wiadomości SMS; wolimy wysłać wiadomość SMS, niż zadzwonić. Wiadomości SMS są kanałem, z którym jesteśmy dobrze zaznajomieni i po który chętnie sięgamy. Mimo rosnącej popularności innych platform umożliwiających komunikację oraz portali społecznościowych, znaczenie SMS-ów jest wciąż duże i wszystko wskazuje, że ta sytuacja szybko nie ulegnie zmianie.

Te wszystkie cechy sprawiają, że włączenie wiadomości SMS w strategię i planowane kampanie mobilne przyniesie firmie znaczące korzyści. Komunikacja SMS to nie tylko sposób na budowanie wizerunku marki, której zależy na relacjach z odbiorcą poprzez dostarczanie mu wartościowych informacji; to także działania promocyjne, które przekładają się na wymierne korzyści finansowe dla firmy, zachęcając klienta do skorzystania z promocji lub informując o konkretnych, dobranych do niego produktach.

Kampanie mobilne z wykorzystaniem wiadomości SMS

Kilkukrotnie poruszaliśmy tematykę kampanii mobilnych na naszym blogu, dzieląc się doświadczeniem na temat przygotowywania kampanii mobilnych, które pozwolą osiągnąć jak najlepsze rezultaty (sprawdź artykuł Skuteczny SMS marketing w 11 krokach).

Jak każda kampania, również i ta wymaga starannego zaplanowania i doboru właściwych narzędzi, które ułatwią Ci pracę.

Poznaj możliwości, jakie oferuje nasza platforma komunikacji mProfi. Zapewniamy Ci szereg możliwości – od budowania bazy i masowej wysyłki wiadomości SMS, przez przeprowadzanie ankiet i głosowań, po realizację mobilnych kursów.

Dostarczamy także dedykowane aplikacje mobilne, które umożliwiają komunikację dwukierunkową i budowanie bliskiej więzi z odbiorcami. Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMS-ów gratis.