Skuteczne kampanie SMS w 11 krokach

Skuteczny-SMS-marketing-w-11-krokach

Skuteczne kampanie SMS w 11 krokach

Szybkie dotarcie do klienta to podstawa sukcesu w biznesie. Komunikacja z naszym potencjalnym klientem powinna być także zwięzła i dokładna. Ponadto, musi trafić do możliwie wielu odbiorców. Te wszystkie wymagania spełnia SMS marketing, który staje się obecnie najefektywniejszym środkiem komunikacji.

Jednakże, nie wszystkie kampanie SMS mają odpowiednią siłę przebicia, ponieważ nie każdy komunikat będzie odpowiednio spersonalizowany, „szyty na miarę” potencjalnego odbiorcy i przez to może zaginąć wśród podobnych wiadomości marketingowych.

Poniżej przedstawiamy 11 prostych kroków, dzięki którym Twoja kampania będzie bardziej oddziałująca i nakłaniająca, co przeniesie się na zwiększenie zysków. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, a będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją.

1. Sprecyzuj grupę odbiorców.

Poznaj swoją grupę docelową i zwracaj się bezpośrednio do niej. Zintegruj system CRM z systemem wysyłki wiadomości i zwróć uwagę na dane demograficzne, historię zakupów oraz inne przydatne dla Twojej branży informacje.

Sprecyzowanie grupy docelowej umożliwi Ci dopasowanie wiadomości do potrzeb Twoich odbiorców oraz zapewni pozytywny odbiór kampanii.

Nie zapomnij również o pozostawieniu odbiorcom możliwości rezygnacji z subskrypcji na każdym etapie realizowania kampanii mobilnej – to nie tylko wymóg netykiety, ale także podkreślenie, że odpowiadasz na realne oczekiwania klientów.

2. Ustal harmonogram masowej wysyłki SMS.

Przypominaj się konsumentom w odpowiednich, regularnych odstępach czasowych. Zachowaj równowagę, tak aby ani nie zasypywać odbiorców liczbą wysyłanych wiadomości, ani nie pozwolić im zapomnieć o Twojej marce.

Pamiętaj również o podtrzymywaniu relacji po zakończeniu kampanii – opracuj plan działania, który uwzględni wysyłkę wiadomości SMS przypominających o nowych produktach, wpisujących się w obszar zainteresowania odbiorcy.

3. Określ dogodny czas wysyłki wiadomości.

Zwracaj uwagę na czas wysyłki. Sobota przynosi słabe wyniki w przypadku kampanii e-mail, jednak zaskakująco skuteczna okazuje się w odniesieniu do kampanii SMS. Każda branża rządzi się swoimi prawami. Określenie dogodnego czasu wysyłki należy opracować na podstawie wyników kampanii.

4. Sprawiaj wrażenie pilności wiadomości.

Nielimitowane czasowo oferty mają niższą skuteczność od tych ze wskazanym terminem zakończenia. Jeśli informujesz o nowym produkcie albo wyprzedaży, podaj zalety natychmiastowej reakcji: wcześniejszy dostęp do oferty lub skorzystanie z rabatu obowiązującego tylko w określonym czasie.

Np.: Rabat 50% na Twoje kolejne zamówienie. KLIKNIJ TUTAJ. Tylko do soboty 16.04.2016.

5. Personalizuj treść w kampaniach mobilnych.

Zastosowanie poniższych kroków pozwoli Ci na spersonalizowanie wiadomości prowadząc marketing SMS:

  • użyj imienia odbiorcy;
  • zaproponuj produkt uzupełniający w stosunku do ostatniego zakupu;
  • przypomnij o terminie dostawy;
  • zaoferuj wcześniejszy dostęp do nowego produktu na podstawie historii zamówień.

Np.: Kamilo, z okazji naszych urodzin rozdajemy prezenty przy każdym zamówieniu. Odwiedź nas w ten weekend!

6. Bądź spójny i precyzyjny prowadząc marketing SMS.

Precyzyjny SMS trafia w sedno; wskazuje, co należy zrobić, oraz informuje o czasie trwania oferty. Skróć linki, używając Goo.gl lub Bit.ly – wyglądają bardziej profesjonalnie, a Ty zaoszczędzasz miejsce.

Stosuj bezpośrednie zwroty do odbiorcy, używając krótkich zdań i prostego, zrozumiałego języka.

7. Nie spamuj.

Zbyt częsta wysyłka wiadomości SMS – poza ustalonym wcześniej harmonogramem – albo niemająca związku z potrzebami Twojej grupy docelowej irytuje odbiorców.

Dobra wiadomość to taka, którą Twój odbiorca uzna za wartościową, za którą zatęskni oraz której nie będzie mógł się doczekać. Pamiętaj zatem: regularnie, nie – nachalnie.

8. Dostarczaj wartość.

Konsument chętniej zaangażuje się w Twoją kampanię, jeżeli otrzyma dodatkową wartość. Spraw, aby poczuł się wyróżniony, oferując mu dostęp do specjalnej oferty.

Np.: Anno, dziękujemy za zakupy w naszym sklepie i witamy w gronie naszych klientów. Przy następnym zakupie wykorzystaj 15% rabat. Twój indywidualny kod to: XFHFH.

Podobne działanie powinno charakteryzować również okres po zakończeniu kampanii. Przypominając o sobie stałym klientom, nie tylko dbasz o wizerunek swojej marki, lecz także udowadniasz, że wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, oferując produkty mogące stanowić odpowiedź na ich nowe potrzeby.

9. Działaj spójnie na kilku płaszczyznach.

Jeśli równolegle prowadzisz kampanię online, połącz ją z kampanią SMS, aby zwiększyć zasięg i skuteczność Twoich działań.

Obie akcje powinny cechować charakterystyczne dla Twojej marki styl oraz język. Zamiast przełamywać schematy i zaskakiwać niestandardowym podejściem – postaw na spójność i komplementarność obu strategii.

10. Mierz i analizuj osiągane rezultaty.

Weryfikuj liczbę subskrybentów oraz osób, które zrezygnowały z subskrypcji – takie podejście pomoże Ci ustalić, co się sprawdza, a co potencjalnie grozi utratą klienta.

Badaj reakcje odbiorców i reaguj w przypadku zaobserwowania charakterystycznych zachowań, modyfikując przyjęte podejście zgodnie z potrzebami odbiorców.

To nie wszystko. Mierzenie uzyskiwanych rezultatów pozwoli Ci określić, czy wysyłane komunikaty generują ruch wyłącznie wśród Twoich stałych klientów, czy tylko wśród nowo zdobytych, oraz przewidywać przyszłe zachowania Twojej grupy docelowej. W ten sposób każda kolejna tworzona przez Ciebie kampania SMS stanie się w większym stopniu adekwatna do preferencji odbiorców i odpowiadająca ich oczekiwaniom.

Badaj wskaźniki odrzuceń, aby nie powielać w przyszłości tych samych błędów w doprecyzowaniu grupy docelowej i komunikacji z nią.

11. Pójdź dalej

A jeśli nie SMS, to co? Wyróżnij się i wykorzystaj gotowy komunikator, aplikację mobilną udostępnioną w darmowych serwisach z aplikacjami AppStore i Google Play. Wystarczy go dostosować graficznie i tematycznie do Twoich wymagań i wskazać Twoim odbiorcom miejsce pobrania. Zajmie się tym dostawca aplikacji.

Wzmocnisz przekaz Twojej kampanii, która zadziała wizerunkowo i jeszcze bardziej zbliży odbiorców.

Chcąc odpowiednio wykorzystać możliwości, jakie daje Ci kampania SMS, musisz znaleźć właściwy balans między treścią wysyłanych wiadomości a czasem wysyłki SMS. Stosując powyższe wskazówki, zwiększysz swoje szanse na osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. To nie wszystko. Udowodnisz również, że Twoja firma korzysta z najnowszych technologii i optymalizuje sposoby, które zapewnią szybkie i skuteczne dotarcie do klienta.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.