Mobilna platforma komunikacyjna jako niezbędne narzędzie obsługi klienta

Czy wiesz, że średni wskaźnik odpowiedzi na wiadomości SMS jest kilkudziesięciokrotnie wyższy niż w przypadku rozmów telefonicznych lub e-maili? Zaskakujące, prawda? To dlatego SMS-y coraz częściej stają się jednym z kanałów obsługi klienta. Myślisz sobie: „To rozwiązanie jest dla dużych graczy”. Pomyśl jeszcze raz. To, czym mniejszy biznes często wygrywa z dużymi firmami, to właśnie obsługa klienta; traktowanie potrzeb klienta w sposób indywidualny; słuchanie i szybkie reagowanie. Dlaczego nie włączyć narzędzi komunikacji, które to znacząco usprawnią? Platforma komunikacyjna umożliwiająca wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS to niedrogi i prosty sposób komunikacji, który możesz zastosować, by jeszcze lepiej obsługiwać klientów, bez względu na to, ile osób zatrudnia Twoja firma.

Dowiedz się, w jaki sposób platforma komunikacyjna/platforma helpdesk, wykorzystująca wiadomości SMS, może usprawnić obsługę klienta.

Platforma komunikacyjna jako sposób na poznanie opinii klientów i przeprowadzenie ankiety

Czy kiedykolwiek byłeś niezadowolony z usług restauracji lub sklepu i złożyłeś reklamację? Statystyki mówią, że zrobi tak tylko 1 na 26 niezadowolonych klientów; reszta po prostu nigdy więcej do Ciebie nie wróci, ale podzieli się negatywnym doświadczeniem z innymi.

Ankieta wysłana w wiadomości SMS umożliwi Twoim klientom w neutralny sposób wyrażenie swojej opinii. Nie zadając pytania, nie dowiesz się, co myślą Twoi klienci i jaki aspekt obsługi usprawnić. Wiadomość SMS jest świetnym kanałem dla tego typu działań, ponieważ wskaźnik odpowiedzi wynosi aż 45% (dla porównania – w przypadku wiadomości e-mail zaledwie 6%). Poza tym dzięki wiadomości SMS poznasz natychmiastową reakcję klienta, a to oznacza znaczna przewagę tego środka komunikacji.

„Dziękujemy za odwiedzenie naszego sklepu i zakup nowej kanapy! W skali od 0 do 10 oceń, jak bardzo byłbyś skłonny polecić nasz sklep znajomym”.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tej funkcjonalności, zachęcamy do odwiedzenia strony Ankiety mProfi.

Przypomnienie o wizytach i umówionych spotkaniach

Jeśli prowadzisz firmę usługową (salon fryzjerski, salon kosmetyczny, warsztat samochodowy, gabinet dentystyczny, placówkę medyczną) lub jakąkolwiek inną działalność, w której klienci są umawiani na konkretny termin, najprostsze przypomnienie o spotkaniu, wysłane w wiadomości SMS, znacząco zmniejszy odsetek nieobecności, jak również poprawi doświadczenia klienta związane z Twoją firmą.

Nasi klienci mają wiele spraw na głowie; wsparcie w postaci przypomnienia o wizycie stanie się małym ukłonem w ich stronę. Zdecydowanie w takich sytuacjach bardziej sprawdzi się wiadomość SMS niż e-mail czy telefon – żaden inny środek komunikacji nie może rywalizować ze wskaźnikami otwarć i odpowiedzi osiąganymi przy wysyłce SMS-ów.

Kursy mobilne, wskazówki i porady

To świetny sposób, aby budować lojalność klienta i wyjść poza wysyłkę wyłącznie ofert promocyjnych. Kursy mobilne i porady w wiadomościach SMS sprawią, że Twój klient poczuje, że naprawdę Ci na nim zależy m64gzbv.

Salon kosmetyczny może przesyłać wskazówki na temat sposobów dbania o cerę w sezonie letnim. Pamiętaj jednak, że im bardziej dopasowane wiadomości, tym lepiej – w tym celu podziel klientów ze względu na zdefiniowane wcześniej kryteria, aby przed wysyłką dopasować wiadomość do potrzeb danej grupy.

Wiadomość SMS, zawierająca przydatne, dopasowane do potrzeb odbiorcy wskazówki, sprawi, że Twój klient poczuje się, jakby znalazł się na liście VIP – to najlepszy rodzaj obsługi klienta.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tej funkcjonalności, zachęcamy do odwiedzenia strony Mobilne Kursy mProfi.

Informowanie i potwierdzanie działań podjętych przez klienta

Wiadomości SMS to dobry sposób na potwierdzanie i poinformowanie klienta o podjętych przez niego działaniach. Klient nie musi dzwonić na infolinię i weryfikować posiadanych informacji. Oto przykładowe zastosowania:

  • branża hotelarska – potwierdzenie rezerwacji pokoju lub odwołania rezerwacji;
  • branża lotnicza/turystyczna – potwierdzenie rezerwacji biletu, poinformowanie o opóźnieniach lotu;
  • branża finansowa i bankowość – potwierdzenie salda konta i zrealizowanych transakcji, ostrzeżenia dla klientów, jak nie dać się oszukać.

Załatwianie formalności przez SMS

Firmy ubezpieczeniowe, placówki zdrowotne, wypożyczalnie samochodów i wiele innych biznesów często mają złożone procedury formalne. Część z nich można realizować za pośrednictwem wiadomości SMS. Oto kilka przykładów procedur, jakie można przenieść do komunikacji SMS:

  • placówki zdrowotne – pozwól pacjentom aktualizować swoje dane za pomocą wiadomości SMS;
  • wypożyczalnia samochodów (potwierdzenie rezerwacji samochodu) – pozwól klientom odnowić kontrakt lub anulować rezerwację auta;
  • sieć taksówkarska – przekazanie informacji o przyjeździe taksówki i lokalizacji, w jakiej na Ciebie czeka.

Klienci lubią wysyłać wiadomości SMS do firm

Czy wiesz, że wiele osób chciałoby mieć możliwość rozmawiania z firmami za pośrednictwem wiadomości SMS? Zapewne ma to związek z faktem, że zaledwie 14% telefonów wykonywanych do firm jest bezpośrednio odbieranych; w pozostałych przypadkach musisz cierpliwie czekać na połączenie.

Wiadomości SMS to dla klienta szybki i wygodny sposób komunikacji problemów. To nie wszystko – klient posiada historię korespondencji, podczas gdy do zrealizowanej rozmowy telefonicznej ma dostęp jedynie firma.

Konsumenci lubią mieć możliwość wyboru formy kontaktu z przedstawicielem firmy; wiadomości SMS są kanałem, który dobrze znają i który wykorzystują na co dzień.
Platforma komunikacyjna, wykorzystująca wiadomości SMS, to rozwiązanie wygodne nie tylko dla klientów, lecz także samej firmy pop over here. Przekonaj się o tym już dzisiaj i wypróbuj mProfi, aby usprawnić obsługę klienta w swojej firmie.