Życzenia dla klienta — jak prawidłowo i skutecznie je składać?

Życzenia dla klienta — jak prawidłowo i skutecznie je składać?

Życzenia dla klienta to, wydawałoby się, mało istotna sprawa. W rzeczywistości mogą okazać się niezwykle użyteczne, o ile uda się uniknąć przy ich rozsyłaniu pewnych często spotykanych faux-pas. O czym warto pamiętać? Wyjaśniamy!

Życzenia dla klienta — dlaczego warto je składać?

Życzenia od firmy dla klientów pojawiają się w strategii marketingowej niemal każdej marki. Powód jest prosty. Rozsyłanie ich nie wiąże się z dużym kosztem, a pomagają zwiększać lojalność grupy docelowej i budować pozytywny wizerunek firmy. 

Tego typu kampania komunikacyjna, o ile zostanie prawidłowo przeprowadzona, jest odbierana jako sygnał, że firma dba o swoich klientów i zwraca uwagę na to, co dzieje się w ich życiu. Zarówno, jeśli chodzi o okazje świętowane powszechnie, jak i te związane konkretnie z danym klientem (osobą prywatną, firmą).

Masowa wysyłka SMS-ów i e-maili do klientów z poziomu przeglądarki. Zintegrowany moduł analityczny. Sprawdź mProfi już dziś!

Jak najlepiej składać życzenia świąteczne od firmy dla klientów?

Popularnym sposobem na rozsyłanie życzeń świątecznych dla klientów (i nie tylko świątecznych) jest masowa wysyłka SMS. Wiadomości tekstowe charakteryzują się wysokim wskaźnikiem otwarć, a do tego często są odczytywane bardzo szybko.

Tylko jak wysłać SMS-y do klientów na tak dużą skalę? Można wykorzystać do tego nowoczesne platformy do komunikacji mobilnej, takie jak mProfi. Proces wysyłki jest wtedy zautomatyzowany, więc nie ma znaczenia, czy chce się dotrzeć do kilkudziesięciu, kilkuset czy kilku tysięcy osób. 

Drugie często stosowane rozwiązanie to mailing. Również jest ono wygodne i efektywne, a przy tym daje duże pole do opisu w zakresie aspektu wizualnego wiadomości. Użytkownicy naszej platformy mają do dyspozycji wiele szablonów życzeń do klientów, dzięki czemu przygotowanie estetycznego komunikatu jest błyskawiczne i proste.

Z jakiej okazji warto wysłać klientowi życzenia?

Można wyróżnić kilka uniwersalnych okazji, z których najczęściej składane są życzenia firmowe dla klientów. Pierwsza grupa dotyczy różnego rodzaju świąt i szczególnych wydarzeń o zasięgu ogólnokrajowym, takich jak Boże Narodzenie czy Wielkanoc, ale także na przykład Nowy Rok lub nawet początek lata, a co za tym idzie, także urlopów i szeroko pojętego wypoczynku.

To jednak tylko czubek góry lodowej. Możliwości jest znacznie więcej. Życzenia dla klientów mogą na przykład dotyczyć sytuacji z ich życia — urodzin (własnych, ale też firmy) czy rocznic nawiązania współpracy. Ważne jest jednak, aby komunikatów nie było za dużo.

Przy odrobinie wysiłku każdego dnia można znaleźć powód, aby składać komuś życzenia, ale najlepiej ograniczyć się do tych najważniejszych dat. W przeciwnym wypadku odbiorcy mogą czuć przesyt i odwołać zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych.

Przykładowe życzenia dla klientów — jak powinny wyglądać?

Życzenia dla klientów przybierają różne formy. Mogą to być komunikaty czysto tekstowe, ale też graficzne. Niezależnie od wybranego rozwiązania, warto zadbać o estetyczny wygląd wiadomości, w tym pełną poprawność językową. 

Często stosowany jest także bezpośredni zwrot do odbiorcy. Dzięki możliwościom nowoczesnych platform komunikacji mobilnej, jak mProfi, wysyłanie SMS-ów do klientów ze spersonalizowanymi polami, zawierającymi m.in. imię lub nazwę firmy odbiorcy, jest niezwykle proste. Z kolei takie rozwiązania, jak system HLR, pozwalają weryfikować aktualność i autentyczność zebranych numerów.

Ton wypowiedzi należy dostosować do odbiorcy, a także do okazji. Na przykład w przypadku życzeń świątecznych dla klienta warto zachować profesjonalny wydźwięk: „Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, życzymy Państwu ciepłych chwil w gronie rodziny oraz mnóstwa radości i spokoju”. Natomiast w przypadku, gdy grupą docelową są studenci, a chcemy im życzyć udanych wakacji, może sprawdzić się bardziej nieformalny, a nawet żartobliwy ton.

Czego nie robić, wysyłając klientowi życzenia?

Wysyłanie życzeń dla klienta nie należy do szczególnie skomplikowanych zadań, ale mimo to jest kilka poważnych błędów, które można popełnić przy chwili nieuwagi. Mogą one sprawić, że nie tylko wiadomość nie przyniesie oczekiwanego, pozytywnego efektu, ale będzie miała skutek zgoła odwrotny — zniechęci odbiorcę do marki i zmniejszy prawdopodobieństwo, że ponownie skorzysta z usług firmy.

Przede wszystkim kampania tego typu nie powinna być traktowana jako klasycznie reklamowa. Życzenia dla klientów firmy nie powinny nachalnie próbować zachęcić do zakupu czy umówienia spotkania. Chociaż przygotowywanie życzeń jest częścią strategii marketingowej firmy, to muszą one cechować się subtelnością i niewskazane jest, aby przypominały reklamę. W przeciwnym wypadku mogą być postrzegane jako pozbawione klasy i niemile widziane.

Ważne jest też, aby rozsyłać komunikaty w stosownych porach, na przykład nie wcześnie rano lub w nocy. Warto zadbać o to, aby SMS-y lub maile trafiły do klientów w odpowiedni dzień, a nie z wyprzedzeniem lub opóźnieniem. Przyda się tutaj narzędzie, które pozwala na wysyłanie SMS o danej godzinie — w ten sposób będzie można przesłać życzenia nawet poza godzinami funkcjonowania firmy, czyli m.in. w dni wolne od pracy.

Jak widać, jest sporo aspektów, które należy wziąć pod uwagę, aby z powodzeniem wysyłać życzenia dla klientów. Jednak bez obaw — wystarczy odrobina wprawy i dobre narzędzia, a szybko proces ten stanie się szybki i bezproblemowy.

Masowa wysyłka SMS-ów i e-maili do klientów z poziomu przeglądarki. Zintegrowany moduł analityczny. Sprawdź mProfi już dziś!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.