Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
Czat RCS pozwoli Ci przesyłać klientom jeszcze ciekawsze, atrakcyjniejsze i bardziej angażujące wiadomości. Dzięki mProfi organizacja kampanii RCS będzie prosta, szybka i bezproblemowa!
mProfi » Wiadomości RCS
W ramach wiadomości RCS możesz zdefiniować swojego BOT-a (wizytówkę firmy), dzięki czemu odbiorcy od razu zobaczą logo firmy, jej nazwę czy dane kontaktowe. Treść wiadomości obejmuje nie tylko tekst, ale też obrazki, GIF-y czy naklejki. Żeby ułatwić komunikację dwukierunkową, nadawca może przygotować gotowe odpowiedzi na swoje komunikaty (np. “proszę o kontakt”, “potwierdzam obecność”), które odbiorcy mają do wyboru ze specjalnego menu. Skontaktuj się z mProfi i zobacz, jakie to proste!
Możliwość automatyzacji reakcji na działania odbiorcy.
Kampania uzupełniająca dla odbiorców, którzy nie obsługują RCS.
Personalizacja wiadomości.
UMAWIANIE SPOTKAŃ
SKŁADANIE ŻYCZEŃ
PREZENTOWANIE NOWYCH PRODUKTÓW
UDZIELANIE WSPARCIA TECHNICZNEGO
INFORMOWANIE O WYPRZEDAŻACH I SPECJALNYCH OFERTACH
Większość osób zna i w codziennym życiu wykorzystuje, takie skróty, jak SMS (Short Message Service) czy MMS (Multimedia Messaging Service). Są to usługi przesyłania tekstu (w przypadku SMS-ów) lub multimediów (dla MMS-ów), z których korzystają operatorzy telekomunikacyjni. W przeciwieństwie do komunikatorów internetowych, do wysyłania takich wiadomości nie jest konieczne połączenie z Internetem (za to niezbędne jest znajdowanie się w zasięgu sieci komórkowej).
Co to jest czat RCS? Rich Communications Services to standard komunikacji mobilnej dedykowany użytkownikom systemu Android. Łączy w sobie możliwości zarówno SMS-ów, jak i MMS-ów, a także wiele funkcji, których dotychczasowe rozwiązania nie oferują wcale.
Z uwagi na powszechny dostęp do Internetu, w tym także poza miejscem zamieszkania, wiele osób komunikuje się z bliskimi (lub z markami) za pomocą komunikatorów internetowych, takich jak Messenger czy WhatsApp. Tradycyjne wiadomości tekstowe wciąż mają swoje zastosowania i nie można powiedzieć, że zostały w pełni wyparte przez komunikatory.
Wykorzystuje się je m.in. do potwierdzenia tożsamości poprzez kody weryfikacyjne wysyłane na wskazany numer, a także komunikację z dostawcami jedzenia, liniami lotniczymi, kurierami czy hotelami. Dlatego też cały czas trwają prace nad ulepszeniem tej technologii. Ich wynikiem jest RCS (Rich Communications Services), który z upływem czasu nabiera coraz większego rozpędu.
Historia standardu RCS sięga 2007 roku, a jego pierwsza wersja została opublikowana w 2008 roku. W praktyce jednak zyskał on popularność dopiero po upływie ponad 10 lat. Momentem przełomowym było wdrożenie systemu RCS do aplikacji Wiadomości, dostępnej domyślnie na smartfonach z Androidem. W Polsce Google uruchomił standard RCS w aplikacji Wiadomości w maju 2020 roku.
Bezpieczeństwo jest kluczowym aspektem każdego systemu komunikacji, a Google Chat RCS nie jest wyjątkiem. Ta nowoczesna platforma komunikacyjna została zaprojektowana z myślą o ochronie prywatności i bezpieczeństwa użytkowników.
Jednym z kluczowych aspektów bezpieczeństwa Rich Communication Services jest szyfrowanie. Początkowo aplikacja „Wiadomości” nie obsługiwała szyfrowania end-to-end w konwersacjach RCS. Jest to istotne, ponieważ dzięki szyfrowaniu E2E ani Google, ani inne osoby trzecie nie mogą odczytać przesyłanych wiadomości. Jest tak z uwagi na konieczność posiadania klucza szyfrującego, aby odszyfrować ich treść, a jest on dostępny tylko dla nadawcy i odbiorcy.
Google uzupełniło tę lukę i szyfrowanie end-to-end jest już dostępne na kwalifikujących się do tego urządzeniach. Dodatkowo wprowadzono też pewne zabezpieczenie, które ma chronić użytkowników przed spamem czy oszustami.
Mowa tutaj o oficjalnej weryfikacji nadawców biznesowych, w ramach której odbiorcy od razu wyświetlana jest nazwa firmy, od której otrzymał wiadomość. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że na przykład otrzymał wiadomość od kuriera, a nie od złodzieja, który się pod niego podszywa, aby skłonić potencjalną ofiarę do wejścia w zainfekowany link.
Oferowany przez Google system RCS oferuje również różne narzędzia pozwalające użytkownikom dostosować ustawienia prywatności do swoich preferencji. Użytkownicy m.in. mają możliwość blokowania niechcianych kontaktów i kontrolowania, kto może wysyłać do nich wiadomości.
Pierwszą ważną cechą czatu RCS jest możliwość znacznej personalizacji komunikatów. Dzięki niej możesz dostosować swoje wiadomości do indywidualnych preferencji odbiorców, korzystając z bogatej palety multimediów – zdjęć, filmów, a nawet dźwięków. System RCS obsługuje też emotikony i naklejki, co może przyczynić się do wzbudzenia większego zainteresowania i zaangażowania odbiorców.
Usługa RCS umożliwia również prowadzenie zaawansowanych interakcji z klientami. Zamiast wysyłania jednokierunkowych wiadomości, jak w przypadku SMS, RCS pozwala na nakierowanie komunikacji na ściśle określone tory. Klienci mogą błyskawicznie odpowiadać na wiadomości, wybierając konkretne opcje ze wskazanych przez nadawcę propozycji.
Czat RCS wspiera chaty grupowe, a także rozmowy wideo (w ramach chatu RCS nie wymagają one instalowania oddzielnej aplikacji, na przykład Zooma). Umożliwia także integrację z kalendarzem czy płatnościami, dzięki czemu znacząco rozszerza katalog usług, jakie firma może oferować klientom za pośrednictwem wiadomości tekstowych. Rich Communications Services może być wykorzystywane m.in. do rezerwacji miejsca w hotelu lub pociągu.
Czat RCS to ciekawa i nowoczesna forma komunikacji, dostępna dla większości użytkowników smartfonów z systemem Android. Jest łatwy w obsłudze, szczególnie z racji na fakt, że przypomina internetowe komunikatory, do których wiele osób jest już przyzwyczajonych.
Można się za jego pomocą komunikować zarówno z klientami (indywidualnymi bądź biznesowymi), jak i kontrahentami czy pracownikami.
Jak wyłączyć wiadomości RCS? Można zrobić to w dowolnej chwili, podobnie, jak w przypadku włączenia usługi RCS. Wystarczy wejść w ustawienia aplikacji Wiadomości i w sekcji “Czaty RCS” przesunąć suwak przy opcji “Włączanie czatów” do pozycji wyłączonej.
Wśród najczęściej spotykanych przyczyn tego, że czat RCS nie działa, można wymienić: brak kompatybilności urządzenia lub usług operatora z tym standardem (może to powodować w czacie RCS błąd rejestracji), brak lub słabe połączenie z siecią, nieaktualne oprogramowanie oraz niewłaściwa konfiguracja (np. czaty RCS nie są włączone w ustawieniach aplikacji Wiadomości).
W zależności od okoliczności, rozwiązanie problemu może wymagać na przykład aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji, wymiany posiadanego urządzenia bądź włączenia czatu RCS w ustawieniach.
Ograniczenia oferowanego przez Google Rich Communication Services dotyczą przede wszystkim urządzenia odbiorcy. System operacyjny iOS, wykorzystywany przez smartfony produkowane przez Apple, korzysta z usługi iMessage. Posiada ona wiele punktów wspólnych z usługą RCS – między innymi również wyświetla powiadomienia o odczytaniu wiadomości przez odbiorcę. Korzystanie z niej jest jednak możliwe tylko w przypadku, gdy odbiorca również posiada iPhone’a.
Aktualnie ze smartfonów z Androidem można co prawda wysyłać wiadomości tekstowe do użytkowników urządzeń z iOS-em, ale jedynie przy wykorzystaniu standardowej usługi SMS. iOS nie obsługuje czatu RCS i nic nie wskazuje, aby cokolwiek miało się w tym zakresie zmienić.
Warto wiedzieć nie tylko, co to jest RCS, ale także, do czego może przydać się w praktyce. Czat RCS można wykorzystać w niemal każdej branży, od e-commerce, przez branżę eventową (rozsyłanie zaproszeń), po turystykę, edukację czy szkolenia (np. przesyłanie materiałów szkoleniowych).
Dostępny w ramach aplikacji Google Wiadomości RCS umożliwia przesyłanie interaktywnych, multimedialnych kampanii marketingowych bezpośrednio do telefonów komórkowych użytkowników. Może to obejmować filmy, animacje, dźwięk i inne elementy, które są znacznie bardziej angażujące niż tradycyjne wiadomości SMS.
Remarketing — co to jest i jak z niego korzystać?
Gdy użytkownik opuszcza stronę internetową bez zakupu, nie oznacza to końca gry. Remarketing to sposób na ponowne dotarcie do tych cennych...
6 przykładów newslettera, na które warto zwrócić uwagę
Newslettery mogą być niezwykle skuteczne, ale tylko wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Jakie cechy powinien mieć idealny...
Double opt-in i single opt-in w newsletterze — czym są i które wybrać?
Gromadzenie zapisów do newslettera to pierwszy krok w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jednak zanim zdecydujesz, które podejście wybrać — double opt-in czy...
Co to jest promocja? Definicja i rodzaje
Promocja to więcej niż tylko oferta specjalna czy reklama – to strategia, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Co...
Strategia marketingowa hotelu – przykłady i najlepsze praktyki
Strategia marketingowa hotelu — przykłady, wskazówki i najlepsze praktyki Strategia marketingowa hotelu to coś, bez czego trudno przetrwać, a tym bardziej...
Wysłanie follow-up emaila może okazać się różnicą między zdobyciem nowego klienta a utratą szansy na sprzedaż. Dowiedz się, co to follow-up...
Marketing afiliacyjny — co to za strategia i czy warto ją wdrożyć?
Marketing afiliacyjny to coraz popularniejsza strategia, która pozwala firmom na zwiększenie sprzedaży bez dużych nakładów finansowych. Charakteryzuje się wysoką elastyczno
Cykliczne wysyłanie SMS — jak działa?
Wysoka skuteczność i niski koszt realizacji kampanii sprawia, że mimo upływu lat SMS marketing nie traci na popularności. Często składa się...
Czym są maile transakcyjne i jak je tworzyć?
Maile transakcyjne to nie tylko wiadomości potwierdzające działania użytkowników, ale także istotne narzędzie budowania relacji z odbiorcami. Jakie są ich rodzaje...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.