CZAT RCS

Czat RCS pozwoli Ci przesyłać klientom jeszcze ciekawsze, atrakcyjniejsze i bardziej angażujące wiadomości. Dzięki mProfi organizacja kampanii RCS będzie prosta, szybka i bezproblemowa!

Wiadomości RCS – zalety

W ramach wiadomości RCS możesz zdefiniować swojego BOT-a (wizytówkę firmy), dzięki czemu odbiorcy od razu zobaczą logo firmy, jej nazwę czy dane kontaktowe. Treść wiadomości obejmuje nie tylko tekst, ale też obrazki, GIF-y czy naklejki. Żeby ułatwić komunikację dwukierunkową, nadawca może przygotować gotowe odpowiedzi na swoje komunikaty (np. “proszę o kontakt”, “potwierdzam obecność”), które odbiorcy mają do wyboru ze specjalnego menu. Skontaktuj się z mProfi i zobacz, jakie to proste!

Możliwość automatyzacji reakcji na działania odbiorcy.

Kampania uzupełniająca dla odbiorców, którzy nie obsługują RCS.

Personalizacja wiadomości.

Wiadomości RCS – przykłady

UMAWIANIE SPOTKAŃ

SKŁADANIE ŻYCZEŃ

PREZENTOWANIE NOWYCH PRODUKTÓW

UDZIELANIE WSPARCIA TECHNICZNEGO

INFORMOWANIE O WYPRZEDAŻACH I SPECJALNYCH OFERTACH

Jak korzystać z mProfi.pl – wiadomości RCS?

SKONTAKTUJ SIĘ Z PRZEDSTAWICIELEM MPROFI​

PRZYGOTUJ WIZYTÓWKĘ FIRMY, TREŚĆ WIADOMOŚCI I ELEMENTY DIALOGU

DOSTARCZ BAZĘ NUMERÓW, NA KTÓRE MA TRAFIĆ WIADOMOŚĆ

CZEKAJ NA WIADOMOŚĆ TESTOWĄ, A NASTĘPNIE START KAMPANII

arrow-right

Korzyści jakie daje mProfi

ATRAKCYJNE WARUNKI WSPÓŁPRACY

ŁATWA KOMUNIKACJA DWUKIERUNKOWA

WERYFIKACJA KOMPATYBILNOŚCI ODBIORCÓW

KAMPANIA SZYTA NA MIARĘ

Poznaj inne nasze usługi

SMS marketing

Kampanie informacyjne, promocyjne, ankiety i wiele więcej

Marketing mobilny

Innowacyjny sposób na bezpośrednie dotarcie do nowych klientów

Email Marketing

Efektywne kampanie marketingowe przy pomocy wiadomości e-mail

Załóż konto w mProfi i wyślij 60 SMSów gratis

Jak działa czat RCS?

Większość osób zna i w codziennym życiu wykorzystuje, takie skróty, jak SMS (Short Message Service) czy MMS (Multimedia Messaging Service). Są to usługi przesyłania tekstu (w przypadku SMS-ów) lub multimediów (dla MMS-ów), z których korzystają operatorzy telekomunikacyjni. W przeciwieństwie do komunikatorów internetowych, do wysyłania takich wiadomości nie jest konieczne połączenie z Internetem (za to niezbędne jest znajdowanie się w zasięgu sieci komórkowej).

 

Co to jest czat RCS? Rich Communications Services to standard komunikacji mobilnej dedykowany użytkownikom systemu Android. Łączy w sobie możliwości zarówno SMS-ów, jak i MMS-ów, a także wiele funkcji, których dotychczasowe rozwiązania nie oferują wcale.

Od kiedy są dostępne wiadomości RCS?

Z uwagi na powszechny dostęp do Internetu, w tym także poza miejscem zamieszkania, wiele osób komunikuje się z bliskimi (lub z markami) za pomocą komunikatorów internetowych, takich jak Messenger czy WhatsApp. Tradycyjne wiadomości tekstowe wciąż mają swoje zastosowania i nie można powiedzieć, że zostały w pełni wyparte przez komunikatory.

 

Wykorzystuje się je m.in. do potwierdzenia tożsamości poprzez kody weryfikacyjne wysyłane na wskazany numer, a także komunikację z dostawcami jedzenia, liniami lotniczymi, kurierami czy hotelami. Dlatego też cały czas trwają prace nad ulepszeniem tej technologii. Ich wynikiem jest RCS (Rich Communications Services), który z upływem czasu nabiera coraz większego rozpędu.

 

Historia standardu RCS sięga 2007 roku, a jego pierwsza wersja została opublikowana w 2008 roku. W praktyce jednak zyskał on popularność dopiero po upływie ponad 10 lat. Momentem przełomowym było wdrożenie systemu RCS do aplikacji Wiadomości, dostępnej domyślnie na smartfonach z Androidem. W Polsce Google uruchomił standard RCS w aplikacji Wiadomości w maju 2020 roku.

Skontaktuj się z nami, aby rozwinąć swój biznes dzięki komunikacji mobilnej

Google Chat RCS – czy jest bezpieczny?

Bezpieczeństwo jest kluczowym aspektem każdego systemu komunikacji, a Google Chat RCS nie jest wyjątkiem. Ta nowoczesna platforma komunikacyjna została zaprojektowana z myślą o ochronie prywatności i bezpieczeństwa użytkowników.

 

Jednym z kluczowych aspektów bezpieczeństwa Rich Communication Services jest szyfrowanie. Początkowo aplikacja „Wiadomości” nie obsługiwała szyfrowania end-to-end w konwersacjach RCS. Jest to istotne, ponieważ dzięki szyfrowaniu E2E ani Google, ani inne osoby trzecie nie mogą odczytać przesyłanych wiadomości. Jest tak z uwagi na konieczność posiadania klucza szyfrującego, aby odszyfrować ich treść, a jest on dostępny tylko dla nadawcy i odbiorcy.

 

Google uzupełniło tę lukę i szyfrowanie end-to-end jest już dostępne na kwalifikujących się do tego urządzeniach. Dodatkowo wprowadzono też pewne zabezpieczenie, które ma chronić użytkowników przed spamem czy oszustami.

 

Mowa tutaj o oficjalnej weryfikacji nadawców biznesowych, w ramach której odbiorcy od razu wyświetlana jest nazwa firmy, od której otrzymał wiadomość. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że na przykład otrzymał wiadomość od kuriera, a nie od złodzieja, który się pod niego podszywa, aby skłonić potencjalną ofiarę do wejścia w zainfekowany link.

 

Oferowany przez Google system RCS oferuje również różne narzędzia pozwalające użytkownikom dostosować ustawienia prywatności do swoich preferencji. Użytkownicy m.in. mają możliwość blokowania niechcianych kontaktów i kontrolowania, kto może wysyłać do nich wiadomości.

Wiadomości RCS – dostępne funkcje

Pierwszą ważną cechą czatu RCS jest możliwość znacznej personalizacji komunikatów. Dzięki niej możesz dostosować swoje wiadomości do indywidualnych preferencji odbiorców, korzystając z bogatej palety multimediów – zdjęć, filmów, a nawet dźwięków. System RCS obsługuje też emotikony i naklejki, co może przyczynić się do wzbudzenia większego zainteresowania i zaangażowania odbiorców.

 

Usługa RCS umożliwia również prowadzenie zaawansowanych interakcji z klientami. Zamiast wysyłania jednokierunkowych wiadomości, jak w przypadku SMS, RCS pozwala na nakierowanie komunikacji na ściśle określone tory. Klienci mogą błyskawicznie odpowiadać na wiadomości, wybierając konkretne opcje ze wskazanych przez nadawcę propozycji.

 

Czat RCS wspiera chaty grupowe, a także rozmowy wideo (w ramach chatu RCS nie wymagają one instalowania oddzielnej aplikacji, na przykład Zooma). Umożliwia także integrację z kalendarzem czy płatnościami, dzięki czemu znacząco rozszerza katalog usług, jakie firma może oferować klientom za pośrednictwem wiadomości tekstowych. Rich Communications Services może być wykorzystywane m.in. do rezerwacji miejsca w hotelu lub pociągu.

Usługa RCS – wady i zalety

Usługa RCS jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych użytkowników, a także firm, które chcą mieć większe możliwości w zakresie kontaktu ze swoimi klientami. Można powiedzieć, że jest to nowa generacja, jeśli chodzi o szybką i wygodną komunikację, zarówno prywatną, jak i biznesową.Dodaje dużą ilość nowych funkcji względem tradycyjnych SMS-ów, co pozwala prowadzić skuteczniejsze i ciekawsze kampanie marketingowe. Jednocześnie jest stosunkowo prosta i bezproblemowa w wykorzystaniu.

Czat RCS – dla kogo?

Czat RCS to ciekawa i nowoczesna forma komunikacji, dostępna dla większości użytkowników smartfonów z systemem Android. Jest łatwy w obsłudze, szczególnie z racji na fakt, że przypomina internetowe komunikatory, do których wiele osób jest już przyzwyczajonych.

 

Można się za jego pomocą komunikować zarówno z klientami (indywidualnymi bądź biznesowymi), jak i kontrahentami czy pracownikami.

Rich Communication Services – koszty

Wszystkie aspekty kampanii RCS, w tym koszty Rich Communication Services, zawsze ustalane są indywidualnie. Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów.

Wiadomość RCS – jak wyłączyć?

Jak wyłączyć wiadomości RCS? Można zrobić to w dowolnej chwili, podobnie, jak w przypadku włączenia usługi RCS. Wystarczy wejść w ustawienia aplikacji Wiadomości i w sekcji “Czaty RCS” przesunąć suwak przy opcji “Włączanie czatów” do pozycji wyłączonej.

Czat RCS – jak włączyć?

Odpowiedź na pytanie, jak włączyć czat RCS nie należy do skomplikowanych. Zazwyczaj wystarczy otworzyć aplikację Wiadomości, stuknąć w ikonę awatara w górnym, prawym rogu i wybrać zakładkę “Ustawienia aplikacji Wiadomości”. Następnie należy przejść do sekcji “Czaty RCS” i przesunąć suwak przy “Włączanie czatów RCS”.Proces włączanie czatu RCS może się jednak nieco różnić w zależności od urządzenia i operatora, a także wersji aplikacji Wiadomości.

Dlaczego czat RCS nie działa?

Wśród najczęściej spotykanych przyczyn tego, że czat RCS nie działa, można wymienić: brak kompatybilności urządzenia lub usług operatora z tym standardem (może to powodować w czacie RCS błąd rejestracji), brak lub słabe połączenie z siecią, nieaktualne oprogramowanie oraz niewłaściwa konfiguracja (np. czaty RCS nie są włączone w ustawieniach aplikacji Wiadomości).

 

W zależności od okoliczności, rozwiązanie problemu może wymagać na przykład aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji, wymiany posiadanego urządzenia bądź włączenia czatu RCS w ustawieniach.

Czat RCS – ograniczenia

Ograniczenia oferowanego przez Google Rich Communication Services dotyczą przede wszystkim urządzenia odbiorcy. System operacyjny iOS, wykorzystywany przez smartfony produkowane przez Apple, korzysta z usługi iMessage. Posiada ona wiele punktów wspólnych z usługą RCS – między innymi również wyświetla powiadomienia o odczytaniu wiadomości przez odbiorcę. Korzystanie z niej jest jednak możliwe tylko w przypadku, gdy odbiorca również posiada iPhone’a.

 

Aktualnie ze smartfonów z Androidem można co prawda wysyłać wiadomości tekstowe do użytkowników urządzeń z iOS-em, ale jedynie przy wykorzystaniu standardowej usługi SMS. iOS nie obsługuje czatu RCS i nic nie wskazuje, aby cokolwiek miało się w tym zakresie zmienić.

Czat RCS – w jakich branżach może znaleźć zastosowanie?

Warto wiedzieć nie tylko, co to jest RCS, ale także, do czego może przydać się w praktyce. Czat RCS można wykorzystać w niemal każdej branży, od e-commerce, przez branżę eventową (rozsyłanie zaproszeń), po turystykę, edukację czy szkolenia (np. przesyłanie materiałów szkoleniowych).

 

Dostępny w ramach aplikacji Google Wiadomości RCS umożliwia przesyłanie interaktywnych, multimedialnych kampanii marketingowych bezpośrednio do telefonów komórkowych użytkowników. Może to obejmować filmy, animacje, dźwięk i inne elementy, które są znacznie bardziej angażujące niż tradycyjne wiadomości SMS.

Masowa wysyłka SMS

Na naszym blogu

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.