Badanie NPS — jak przeprowadzić je prawidłowo?
Badanie NPS, czyli Net Promoter Score, jest przeprowadzane przez firmy z różnorodnych branż, od niewielkich działalności po wielkie podmioty. Powód jest...
Czat RCS pozwoli Ci przesyłać klientom jeszcze ciekawsze, atrakcyjniejsze i bardziej angażujące wiadomości. Dzięki mProfi organizacja kampanii RCS będzie prosta, szybka i bezproblemowa!
mProfi » Wiadomości RCS
W ramach wiadomości RCS możesz zdefiniować swojego BOT-a (wizytówkę firmy), dzięki czemu odbiorcy od razu zobaczą logo firmy, jej nazwę czy dane kontaktowe. Treść wiadomości obejmuje nie tylko tekst, ale też obrazki, GIF-y czy naklejki. Żeby ułatwić komunikację dwukierunkową, nadawca może przygotować gotowe odpowiedzi na swoje komunikaty (np. “proszę o kontakt”, “potwierdzam obecność”), które odbiorcy mają do wyboru ze specjalnego menu. Skontaktuj się z mProfi i zobacz, jakie to proste!
Możliwość automatyzacji reakcji na działania odbiorcy.
Kampania uzupełniająca dla odbiorców, którzy nie obsługują RCS.
Personalizacja wiadomości.
UMAWIANIE SPOTKAŃ
SKŁADANIE ŻYCZEŃ
PREZENTOWANIE NOWYCH PRODUKTÓW
UDZIELANIE WSPARCIA TECHNICZNEGO
INFORMOWANIE O WYPRZEDAŻACH I SPECJALNYCH OFERTACH
Większość osób zna i w codziennym życiu wykorzystuje, takie skróty, jak SMS (Short Message Service) czy MMS (Multimedia Messaging Service). Są to usługi przesyłania tekstu (w przypadku SMS-ów) lub multimediów (dla MMS-ów), z których korzystają operatorzy telekomunikacyjni. W przeciwieństwie do komunikatorów internetowych, do wysyłania takich wiadomości nie jest konieczne połączenie z Internetem (za to niezbędne jest znajdowanie się w zasięgu sieci komórkowej).
Co to jest czat RCS? Rich Communications Services to standard komunikacji mobilnej dedykowany użytkownikom systemu Android. Łączy w sobie możliwości zarówno SMS-ów, jak i MMS-ów, a także wiele funkcji, których dotychczasowe rozwiązania nie oferują wcale.
Z uwagi na powszechny dostęp do Internetu, w tym także poza miejscem zamieszkania, wiele osób komunikuje się z bliskimi (lub z markami) za pomocą komunikatorów internetowych, takich jak Messenger czy WhatsApp. Tradycyjne wiadomości tekstowe wciąż mają swoje zastosowania i nie można powiedzieć, że zostały w pełni wyparte przez komunikatory.
Wykorzystuje się je m.in. do potwierdzenia tożsamości poprzez kody weryfikacyjne wysyłane na wskazany numer, a także komunikację z dostawcami jedzenia, liniami lotniczymi, kurierami czy hotelami. Dlatego też cały czas trwają prace nad ulepszeniem tej technologii. Ich wynikiem jest RCS (Rich Communications Services), który z upływem czasu nabiera coraz większego rozpędu.
Historia standardu RCS sięga 2007 roku, a jego pierwsza wersja została opublikowana w 2008 roku. W praktyce jednak zyskał on popularność dopiero po upływie ponad 10 lat. Momentem przełomowym było wdrożenie systemu RCS do aplikacji Wiadomości, dostępnej domyślnie na smartfonach z Androidem. W Polsce Google uruchomił standard RCS w aplikacji Wiadomości w maju 2020 roku.
Bezpieczeństwo jest kluczowym aspektem każdego systemu komunikacji, a Google Chat RCS nie jest wyjątkiem. Ta nowoczesna platforma komunikacyjna została zaprojektowana z myślą o ochronie prywatności i bezpieczeństwa użytkowników.
Jednym z kluczowych aspektów bezpieczeństwa Rich Communication Services jest szyfrowanie. Początkowo aplikacja „Wiadomości” nie obsługiwała szyfrowania end-to-end w konwersacjach RCS. Jest to istotne, ponieważ dzięki szyfrowaniu E2E ani Google, ani inne osoby trzecie nie mogą odczytać przesyłanych wiadomości. Jest tak z uwagi na konieczność posiadania klucza szyfrującego, aby odszyfrować ich treść, a jest on dostępny tylko dla nadawcy i odbiorcy.
Google uzupełniło tę lukę i szyfrowanie end-to-end jest już dostępne na kwalifikujących się do tego urządzeniach. Dodatkowo wprowadzono też pewne zabezpieczenie, które ma chronić użytkowników przed spamem czy oszustami.
Mowa tutaj o oficjalnej weryfikacji nadawców biznesowych, w ramach której odbiorcy od razu wyświetlana jest nazwa firmy, od której otrzymał wiadomość. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że na przykład otrzymał wiadomość od kuriera, a nie od złodzieja, który się pod niego podszywa, aby skłonić potencjalną ofiarę do wejścia w zainfekowany link.
Oferowany przez Google system RCS oferuje również różne narzędzia pozwalające użytkownikom dostosować ustawienia prywatności do swoich preferencji. Użytkownicy m.in. mają możliwość blokowania niechcianych kontaktów i kontrolowania, kto może wysyłać do nich wiadomości.
Pierwszą ważną cechą czatu RCS jest możliwość znacznej personalizacji komunikatów. Dzięki niej możesz dostosować swoje wiadomości do indywidualnych preferencji odbiorców, korzystając z bogatej palety multimediów – zdjęć, filmów, a nawet dźwięków. System RCS obsługuje też emotikony i naklejki, co może przyczynić się do wzbudzenia większego zainteresowania i zaangażowania odbiorców.
Usługa RCS umożliwia również prowadzenie zaawansowanych interakcji z klientami. Zamiast wysyłania jednokierunkowych wiadomości, jak w przypadku SMS, RCS pozwala na nakierowanie komunikacji na ściśle określone tory. Klienci mogą błyskawicznie odpowiadać na wiadomości, wybierając konkretne opcje ze wskazanych przez nadawcę propozycji.
Czat RCS wspiera chaty grupowe, a także rozmowy wideo (w ramach chatu RCS nie wymagają one instalowania oddzielnej aplikacji, na przykład Zooma). Umożliwia także integrację z kalendarzem czy płatnościami, dzięki czemu znacząco rozszerza katalog usług, jakie firma może oferować klientom za pośrednictwem wiadomości tekstowych. Rich Communications Services może być wykorzystywane m.in. do rezerwacji miejsca w hotelu lub pociągu.
Czat RCS to ciekawa i nowoczesna forma komunikacji, dostępna dla większości użytkowników smartfonów z systemem Android. Jest łatwy w obsłudze, szczególnie z racji na fakt, że przypomina internetowe komunikatory, do których wiele osób jest już przyzwyczajonych.
Można się za jego pomocą komunikować zarówno z klientami (indywidualnymi bądź biznesowymi), jak i kontrahentami czy pracownikami.
Jak wyłączyć wiadomości RCS? Można zrobić to w dowolnej chwili, podobnie, jak w przypadku włączenia usługi RCS. Wystarczy wejść w ustawienia aplikacji Wiadomości i w sekcji “Czaty RCS” przesunąć suwak przy opcji “Włączanie czatów” do pozycji wyłączonej.
Wśród najczęściej spotykanych przyczyn tego, że czat RCS nie działa, można wymienić: brak kompatybilności urządzenia lub usług operatora z tym standardem (może to powodować w czacie RCS błąd rejestracji), brak lub słabe połączenie z siecią, nieaktualne oprogramowanie oraz niewłaściwa konfiguracja (np. czaty RCS nie są włączone w ustawieniach aplikacji Wiadomości).
W zależności od okoliczności, rozwiązanie problemu może wymagać na przykład aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji, wymiany posiadanego urządzenia bądź włączenia czatu RCS w ustawieniach.
Ograniczenia oferowanego przez Google Rich Communication Services dotyczą przede wszystkim urządzenia odbiorcy. System operacyjny iOS, wykorzystywany przez smartfony produkowane przez Apple, korzysta z usługi iMessage. Posiada ona wiele punktów wspólnych z usługą RCS – między innymi również wyświetla powiadomienia o odczytaniu wiadomości przez odbiorcę. Korzystanie z niej jest jednak możliwe tylko w przypadku, gdy odbiorca również posiada iPhone’a.
Aktualnie ze smartfonów z Androidem można co prawda wysyłać wiadomości tekstowe do użytkowników urządzeń z iOS-em, ale jedynie przy wykorzystaniu standardowej usługi SMS. iOS nie obsługuje czatu RCS i nic nie wskazuje, aby cokolwiek miało się w tym zakresie zmienić.
Warto wiedzieć nie tylko, co to jest RCS, ale także, do czego może przydać się w praktyce. Czat RCS można wykorzystać w niemal każdej branży, od e-commerce, przez branżę eventową (rozsyłanie zaproszeń), po turystykę, edukację czy szkolenia (np. przesyłanie materiałów szkoleniowych).
Dostępny w ramach aplikacji Google Wiadomości RCS umożliwia przesyłanie interaktywnych, multimedialnych kampanii marketingowych bezpośrednio do telefonów komórkowych użytkowników. Może to obejmować filmy, animacje, dźwięk i inne elementy, które są znacznie bardziej angażujące niż tradycyjne wiadomości SMS.
Badanie NPS — jak przeprowadzić je prawidłowo?
Badanie NPS, czyli Net Promoter Score, jest przeprowadzane przez firmy z różnorodnych branż, od niewielkich działalności po wielkie podmioty. Powód jest...
7 częstych błędów w ankietach NPS, których warto unikać
Podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie twardych danych, a nie domysłów, to fundament skutecznego zarządzania. Jednym z kluczowych narzędzi pozwalających zrozumieć opin
Którą bramkę SMS wybrać? Płatną czy darmową?
Darmowa bramka SMS bez logowania czy płatna bramka SMS z szeregiem dodatkowych funkcji — co wybrać? Przed tym dylematem staje wielu...
Kampanie SMS — kiedy najlepiej je przeprowadzać?
Mimo upływu lat i zmian w przyzwyczajeniach konsumentów, kampanie SMS wciąż stanowią skuteczny sposób na dotarcie do klienta. Są proste, szybkie...
Czym jest retencja klientów i jak o nią zadbać?
Retencja klientów to aspekt, który może mieć znaczący wpływ na sukces biznesu. Szczególnie widać to w branżach wysokomarżowych, w których stawia...
MMS — co to jest i do czego się przydaje?
Klasyczne SMS-y, z uwagi na swój prosty, tekstowy charakter nie zawsze okazują się wystarczające. Nie są jednak jedyną opcją, jeśli chcemy...
Anonimowy SMS — do czego się przydaje i jak go wysłać?
Z reguły, gdy nawiązujemy z kimś kontakt SMS-owy, odbiorca widzi numer telefonu nadawcy. Jednak nie zawsze jest to pożądane. Są takie...
Przekierowanie SMS — na czym polega i jak to zrobić?
Przekierowanie połączeń przychodzących na inny numer to prosty i szybki zabieg, który można zazwyczaj dokonać za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji...
Jak zablokować SMS? Poradnik walki ze spamem
Wiadomości tekstowe to użyteczna i wygodna forma komunikacji, jednak (jak każda) może zostać wykorzystana w niewłaściwym celu. W związku z tym...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.