Czym są Rich Media i dlaczego warto z nich korzystać?

rich-media

Czym są Rich Media i dlaczego warto z nich korzystać?

Rich Media pojawiły się jako odpowiedź na potrzeby współczesnych odbiorców, którzy wymagają od prezentowanych im treści, w tym reklamowych, większej interaktywności. Czym one dokładnie są i kto powinien wdrożyć je w swojej firmie? Czy warto z nich korzystać? Czytaj dalej, aby wszystkiego się dowiedzieć!

Rich Media — co to jest?

Statyczne, „proste” formaty reklamowe na przestrzeni lat zdążyły już odbiorcom spowszednieć, w związku z czym reklamodawcy zaczęli szukać nowych rozwiązań. Na pomoc przyszło tytułowe Rich Media. Jednak co to jest Rich Media i na czym właściwie polega?

Zgodnie z najczęściej spotykaną definicją Rich Media, są to formy reklamy cyfrowej, które „wzbogacono” o dodatkowe elementy, które bardziej angażują odbiorcę, a nawet pozwalają mu w pewien sposób wejść w interakcję z danym komunikatem. 

Wysyłaj innowacyjne wiadomości RCS, prowadź skuteczny mailing, buduj bazę kontaktów i wiele więcej. Sprawdź, co Twoja firma może zyskać dzięki platformie komunikacyjnej mProfi!

Najczęściej spotykane przykłady Rich Media

Rich Media to szerokie pojęcie, które obejmuje bardzo wiele różnych rodzajów komunikatów reklamowych. Nie można mówić o zamkniętym katalogu możliwych formatów, ponieważ nieustannie pojawiają się nowe, kreatywne rozwiązania.

W praktyce „wzbogacone” komunikaty reklamowe to najczęściej animacje i wideo, jednak nie tylko. Ciekawym rozwiązaniem są także między innymi wiadomości RCS, które można uzupełnić m.in. o gotowe przyciski z sugerowanymi odpowiedziami. Wbrew pozorom odpowiedź na pytanie, jak przygotować kampanię RCS nie należy do skomplikowanych, a wciąż jest ona dla wielu odbiorców nowością i może zostać pozytywnie przyjęta.

Jak wykorzystać Rich Media w swojej firmie?

Kiedy już wyjdziemy spoza etapu uzyskiwania informacji o tym, co to Rich Media i tworzenia swojej koncepcji, przyjdzie czas na realizację. W przekuciu wizji w rzeczywistość mogą pomóc różnego rodzaju platformy do komunikacji i marketingu.

Przykładem takiej platformy jest mProfi, za pomocą którego m.in. z łatwością zlecisz masowy mailing reklamowy. Organizujemy także kampanie RCS oparte na indywidualnych ustaleniach, tak aby były one odpowiednio dopasowane do przyjętej grupy docelowej i charakteryzowały się maksymalną skutecznością.

Komu przydadzą się Rich Media?

Rich Media mogą znaleźć zastosowanie w praktycznie każdej branży, jako większy lub mniejszy element przyjętej strategii marketingowej, w zależności od potrzeb, celów i budżetu.

Będą ciekawym rozwiązaniem w przypadku, gdy chcemy prowadzić skuteczny marketing mody (interaktywna reklama może pokazywać na przykład, jak dany element odzieży prezentuje się w ruchu), ale nie tylko. Kreatywne podejście pozwoli efektywnie (i efektownie) wykorzystać Rich Media także na wiele innych sposobów, między innymi w takich branżach, jak turystyka, nieruchomości, motoryzacja, e-learning czy e-commerce.

Co równie ważne, swoich sił w Rich Media mogą spróbować zarówno duże marki (i coraz częściej się na to decydują), jak i małe czy początkujące firmy. Chociaż stworzenie takiej reklamy wymaga z reguły więcej czasu i zasobów niż stworzenie klasycznej reklamy (np. krótkiego tekstu lub zwykłego baneru), to mimo wszystko nie wymaga ogromnej inwestycji. 

Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby najpierw przetestować tego typu formaty na mniejszą skalę, a następnie stosować je szerzej, jeśli okażą się wystarczająco efektywne w danych okolicznościach.

Najważniejsze korzyści stosowania reklamy Rich Media

Wykorzystanie Rich Media przede wszystkim pomaga w zwróceniu uwagi użytkowników na komunikaty firmy, co staje się coraz trudniejsze. Zalew różnego typu treści reklamowych sprawia, że odbiorcy niekiedy przestają zwracać uwagę na wyświetlane im informacje, a co za tym idzie, ich efektywność wyraźnie spada.

Reklamy Rich Media są świeżym i innowacyjnym podejściem do marketingu cyfrowego, które pozwala markom na twórcze wykorzystanie różnych form komunikacji — od animacji, poprzez wideo, aż po interaktywne quizy. 

Przy właściwym wykorzystaniu jest to narzędzie o bardzo wysokiej skuteczności, które nie tylko wzbudza zainteresowanie, ale przede wszystkim skłania do interakcji. W efekcie w pierwszej chwili przyciąga wzrok, a następnie angażuje użytkowników w głębsze poznanie oferowanych produktów czy usług. To z kolei przekłada się na konwersje (zakupy, rejestracje na wizyty).

Na tym jednak zalety Rich Media się nie kończą. To rozwiązanie pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki i podniesienie jej prestiżu. Reklamy Rich Media są bardziej zaawansowane w porównaniu do tradycyjnych, co wpływa na postrzeganie marki jako nowoczesnej i innowacyjnej. Ponadto, wykorzystanie Rich Media pozwala na jeszcze bardziej precyzyjną personalizację komunikatów reklamowych, co przekłada się na lepsze dopasowanie do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Ile kosztuje wykorzystanie Rich Media? 

To, jaki będzie koszt wdrożenia w firmie kampanii z wykorzystaniem Rich Media, będzie zależne od wielu czynników. Podstawowy z nich to sposób rozpowszechnienia kreacji reklamowej. 

Mogą to być np. reklamy na stronach internetowych (własnych lub innych, przykładowo w systemie reklamowym Google), ale też wspomniane już wiadomości RCS. Niektóre rozwiązania są droższe, inne, jak chociażby RCS, łatwiej dostępne także dla mniejszych firm, które nie dysponują ogromnymi budżetami.

Jeśli nie posiada się w swoim zespole osoby, która byłaby w stanie stworzyć odpowiednią kreację reklamową, w przypadku niektórych form Rich Media może być także konieczne poniesienie dodatkowych wydatków, związanych ze skorzystaniem z usług zewnętrznego grafika.

Rich media a standardowa reklama — kluczowe różnice

Zaprezentowane wcześniej przykłady Rich Media jasno wskazują, że tę formę reklamy trudno jest pomylić ze standardowymi rozwiązaniami. Podczas gdy te pierwsze zawierają różnego rodzaju animacje, wideo, klikalne przyciski, suwaki i inne elementy, drugie składają się z reguły z tekstu lub obrazu.

Coraz większa popularność Rich Media nie oznacza, że trzeba rezygnować z klasycznych form komunikacji, takich jak masowa wysyłka SMS bez elementów interaktywnych. Wciąż mogą one znaleźć wiele zastosowań i być niezwykle skuteczne. Wszystko zależy od okoliczności.

Z reguły firmy łączą nowe metody z tradycyjnymi, aby osiągać jak najlepsze rezultaty. Niezależnie od tego, jaką strategię ostatecznie firma zdecyduje się wdrożyć, zdecydowanie warto wiedzieć, co to jest Rich Media i na czym polega!

Wysyłaj innowacyjne wiadomości RCS, prowadź skuteczny mailing, buduj bazę kontaktów i wiele więcej. Sprawdź, co Twoja firma może zyskać dzięki platformie komunikacyjnej mProfi!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.