Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki

Skuteczny-SMS-marketing-w-11-krokach

Jak pisać SMS-y marketingowe? Przykłady i dobre praktyki

Chcesz wykorzystywać SMS-y marketingowe w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Wystarczy podążać za kilkoma najważniejszymi wskazówkami, aby zapewnić, że kampanie zostaną właściwie odebrane. Wszystkie najważniejsze informacje zebraliśmy poniżej!

Dlaczego SMS-y marketingowe są skuteczne?

Nie bez powodu SMS-y marketingowe cieszą się tak dużą popularnością wśród przedsiębiorców, niezależnie od branży i rozmiaru działalności. To prosty w wykorzystaniu, a jednocześnie wysoce efektywny kanał komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Charakteryzuje się także relatywnie niskimi kosztami, zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnych metod masowej komunikacji, takich jak np. zwykłe listy.

Co sprawia, że SMS marketing przynosi tak dobre rezultaty? Wiadomości są krótkie, a więc szybkie i bezproblemowe do przeczytania, co zachęca odbiorców do zapoznania się z nimi w całości i pozytywnie wpływa na wskaźnik otwieralności. Jednocześnie konieczne jest, aby już od pierwszych słów zadbać o przykucie uwagi klienta.

Pomaga też fakt, że wiele osób niemal nieustannie nosi smartfona przy sobie, a do tego ma nawyk sięgania po niego natychmiast, gdy tylko usłyszy dźwięk nowego powiadomienia. Dzięki temu kampanie reklamowe SMS są niezastąpione, jeśli zależy nam na tym, aby dotrzeć do dużej ilości osób w krótkim czasie (np. organizujemy flash sale, czyli wyprzedaż dostępną jedynie przez kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin).

Co wpływa na efektywność kampanii reklamowej SMS?

SMS-y marketingowe dają duże możliwości i kryje się w nich wielki potencjał, ale to od przedsiębiorcy zależy, w jakim stopniu go wykorzysta. Jak każda forma promocji firmy, skuteczny SMS marketing wymaga odpowiedniego podejścia. W tym wypadku: przemyślanej strategii, dobrze dobranej grupy docelowej i wysokiej jakości treści SMS-ów reklamowych.

Przydadzą się także profesjonalne narzędzia do komunikacji mobilnej, takie jak platforma mProfi. Ułatwią one tworzenie i analizę kampanii, między innymi dzięki takim funkcjonalnościom, jak automatyczne zapisy do listy kontaktów, szablony wiadomości, planowanie wysyłki na wybrany dzień i godzinę oraz skracanie linków.

Masowa wysyłka SMS już od kilku groszy za wiadomość.

Jak pisać SMS-y marketingowe? Najważniejsze informacje

Wbrew pozorom trudno o jednoznaczną odpowiedź na pytanie, jak napisać SMS do klienta, ponieważ istotna jest tutaj grupa docelowa. Inaczej będzie wyglądała komunikacja sklepu z odzieżą dla młodzieży, a inaczej podmiotu z branży finansowej, świadczącego usługi dla firm. 

W tym pierwszym przypadku można sobie pozwolić na żarty i bardziej swobodne wypowiedzi, w drugim niezwykle istotny jest profesjonalizm. Trzeba zadbać o to, aby ton i słownictwo w treści SMS-a reklamowego były odpowiednie, czyli kulturalne oraz w pełni zrozumiałe dla odbiorcy.

Niezależnie od rodzaju komunikacji należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność językową komunikatu, a także jego przejrzystość. Niewielka maksymalna liczba znaków w SMS-ie (160 lub 70 w przypadku występowania w wiadomości znaków specjalnych, takich jak emoji lub polskie znaki) wymusza zwięzłość. Wbrew pozorom czasami trudniej jest napisać krótką wiadomość niż długą, ponieważ jest ryzyko, że pominiemy jakiś ważny element.

Trzeba więc unikać zbędnych ozdobników i skupić się na konkretnych informacjach: do kiedy można skorzystać z danej oferty, co można zyskać, kogo ona dotyczy, gdzie jest dostępna (np. tylko w sklepie internetowym, czy też zarówno w e-sklepie, jak i punktach stacjonarnych). Zazwyczaj do SMS-a marketingowego dołączony jest link, który przenosi odbiorcę na stronę, na której znajdzie dodatkowe informacje związane z treścią wiadomości. Może to być na przykład specjalny landing page lub zakładka wyprzedaży na stronie WWW firmy.

Kampania reklamowa SMS a personalizacja

W kampaniach reklamowych SMS warto stosować elementy spersonalizowane, czyli na przykład zwracać się do odbiorców po imieniu (gdy charakterystyka grupy docelowej nie stoi temu na przeszkodzie). Takie rozwiązanie skraca dystans i pomaga w nawiązaniu bliższej relacji z odbiorcą, co w dłuższej perspektywie przekłada się na jego lojalność.

Pola dynamiczne w wiadomościach mogą oczywiście służyć także do podstawiania innych informacji powiązanych z danym numerem telefonu, np. daty nadchodzącego spotkania, numeru klienta, czy też indywidualnego kodu rabatowego.

Treść SMS-a reklamowego — przykłady

Jakiego rodzaju komunikaty można zawierać w SMS-ach marketingowych? Możliwości są niemal nieograniczone. Wśród najczęściej spotykanych rozwiązań można wymienić wiadomości z informacjami o przecenie, specjalnej ofercie, kodach rabatowych dla stałych klientów, czy też nowej kolekcji. 

Przykładowy SMS reklamowy, dotyczący rozpoczęcia wyprzedaży w sklepie internetowym, może brzmieć tak (z pominięciem polskich znaków):

Wyprzedaż w XYZ już trwa! Nie przegap — przecena kolekcji zimowej nawet do -60%. Zamów do godziny 19, a wyślemy jeszcze dziś. [link]

Jak zachęcić odbiorcę do wzięcia udziału w akcji specjalnej? Chociażby w taki sposób:

Tylko przez 24 godziny wyjątkowa promocja 3+1. Kup trzy dowolne nieprzecenione produkty, a czwarty otrzymasz gratis. Nie czekaj! [link]

Wymienione typy komunikatów to tylko kilka z wielu możliwości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby za pomocą kampanii SMS składać klientom życzenia świąteczne i urodzinowe, przesyłać różnego rodzaju ciekawostki lub porady, czy też przypominać o zbliżających się wizytach oraz spotkaniach.

Jak się okazuje, treść SMS-a reklamowego to nie taka prosta sprawa, jak sugerowałaby jego długość. Dobrym rozwiązaniem jest pokazanie projektu wiadomości przed wysyłką innej osobie, na przykład drugiemu pracownikowi działu marketingu, aby upewnić się, że faktycznie udało się zmieścić w 160 znakach w pełni zrozumiały, a jednocześnie przekonujący komunikat. Oby nasze wskazówki okazały się przydatne!

Masowa wysyłka SMS już od kilku groszy za wiadomość.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.