Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?

Dlaczego warto skracać linki w SMS-ach?

Skrócenie linku w SMS-ie to często spotykane rozwiązanie, szczególnie w komunikacji na dużą skalę, prowadzonej przez przedsiębiorców, wspólnoty, organy samorządowe i inne organizacje. Wykorzystywane jest z kilku powodów. Zarówno tych oczywistych, jak i bardziej złożonych. Dlaczego warto się na nie zdecydować? Jak skrócić link szybko i skutecznie? Sprawdź!

Czym jest link skrócony?

Link skrócony to nic innego, jak adres URL składający się z możliwie jak najmniejszej liczby znaków, pod którym nie ma żadnej treści, a jedynie przekierowanie pod inny, dłuższy adres.

Z punktu widzenia użytkownika sam proces korzystania z krótkiego linka nie różni się od klikania w link oryginalny. Załaduje się ta sama witryna.

Skracanie linków jest powszechnie wykorzystywane w SMS marketingu, ale też m.in. w social mediach czy w opisach filmów na YouTube.

Szukasz skutecznego sposobu na masową komunikację z klientami niskim kosztem?

Dlaczego skrócenie linku w SMS-ie jest korzystne?

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia, jak skrócić link, trzeba dokładnie omówić, dlaczego tak wiele firm i innego typu organizacji decyduje się na ten krok. Na wstępie trzeba zasygnalizować, że linki zwykle pełnią w kampaniach reklamowych bardzo ważną rolę.

Nie pojawiają się co prawda we wszystkich marketingowych SMS-ach (nie znajdziemy ich na przykład w życzeniach świątecznych), ale z pewnością w dużej ich części. Zwykle kierują na stronę internetową firmy lub specjalnie stworzony na tę okazję landing page, a treść na nich zawarta powinna być spójna z wysyłanym komunikatem. Przykładowo, gdy informujemy klienta o wyprzedaży w e-sklepie, zwykle nie skierujemy go na stronę główną, a na podstronę zawierającą produkty przecenione.

Krótki link ma być dla odbiorcy prostą drogą do wykonania konkretnej konwersji, którą twórca kampanii przewidział dla danej akcji, np. zakupu, rejestracji, pobrania e-booka, wypełnienia formularza kontaktowego. Wprowadzenie go do swoich komunikatów nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, a może bezpośrednio wpłynąć na efektywność rozsyłanych kampanii. Jak to możliwe? 

Krótkie linki pozwalają oszczędzić znaki w SMS-ach

SMS-y to wygodny, niedrogi i bardzo skuteczny sposób na bezpośrednie dotarcie do dużej grupy odbiorców w krótkim czasie. Ma jednak swoje ograniczenia. Przede wszystkim w limicie znaków dla pojedynczej wiadomości. Domyślnie wynosi on 160 znaków, jednak zmniejsza się do 70 w przypadku zawarcia w treści znaków specjalnych (na przykład emoji, polskich znaków). Jak łatwo się domyślić, krótkie linki są w związku z tym kluczowe.

Skracanie linków wspomaga analitykę

Analityka to jeden z kluczy do sukcesu w marketingu internetowym. Trudno bowiem podejmować właściwe decyzje biznesowe, nie mając twardych danych, na których można się oprzeć. Skrócone linki z odpowiednim dla danej kampanii przyrostkiem to skuteczny sposób na pozyskanie takich informacji.

Do jednego adresu strony internetowej (np. zakładki kontaktowej, strony wyprzedaży, landing page) może prowadzić wiele różnych skróconych linków, a także oryginalnych linków wzbogaconych parametrami UTM. W ten sposób będziemy w stanie dokładnie zmierzyć, ile osób weszło na stronę konkretnie z linku w SMS-ie, a ile z linku w mediach społecznościowych, mailingu lub z innych źródeł (i to w związku z konkretną kampanią).

Wiedząc, ilu odbiorców zdecydowało się przejść na stronę z wiadomości i w konsekwencji dokonać zakupu, umówić się na spotkanie lub wykonać inną konwersję, łatwiej jest planować, usprawniać i testować kampanie SMS. W ten sposób firma może stale zwiększać efektywność swoich działań i lepiej odpowiadać na potrzeby oraz preferencje klientów. 

Im krótszy link, tym milszy dla oka

Długie linki są problematyczne nie tylko ze względów czysto technicznych, ale i estetycznych. W związku z tym w poradnikach, jak napisać SMS do klienta, często można znaleźć porady, aby zadbać o skrócenie linku w SMS-ie.

Jeśli link jest zbyt obszerny, wygląda mało przejrzyście i niezbyt wiarygodnie, tym samym zniechęca odbiorcę do kliknięcia. Co więcej, biorąc pod uwagę niewielką długość pojedynczej wiadomości, może przyćmić faktyczną treść komunikatu kierowaną do klienta. Tymczasem powinien być jedynie jego uzupełnieniem, drogowskazem, który po zapoznaniu się z treścią SMS pozwala przejść do konwersji.

Jak skracać linki? Skuteczne sposoby

Odpowiedzi na pytanie, jak utworzyć krótki link, jest kilka, ale nie wszystkie są równie wartościowe i bezpieczne. Wartym rozważenia rozwiązaniem jest skorzystanie z generatora skróconych linków wbudowanego w platformę do masowej wysyłki SMS, takiej jak mProfi. Wystarczy kierować się poniższą instrukcją:

  1. Zaloguj się na swoje konto mProfi i przejdź do modułu „Wysyłka”.
  2. Kliknij przycisk „Skróć link”.
  3. Wprowadź nazwę linku, oryginalny adres do skrócenia, a także przyrostek, który pojawi się w krótkim linku po domenie.
  4. Naciśnij „Utwórz”. Link skrócony pojawi się w polu treści wiadomości.

Domyślnie wszyscy odbiorcy zobaczą link w wiadomości w tej samej formie. Można jednak zaznaczyć opcję „Generuj indywidualny link dla każdego odbiorcy”. W takim przypadku po przyrostku dla każdego odbiorcy pojawi się dodatkowo indywidualny kod.

Decydując się na skracacz linków zintegrowany z narzędziem do wysyłki nie tylko oszczędzamy czas, ale też zapewniamy spójność komunikacji, a także jej bezpieczeństwo. Nie musimy martwić się o rzetelność wykorzystywanego narzędzia.

Szukasz skutecznego sposobu na masową komunikację z klientami niskim kosztem?

Alternatywnie można skorzystać z osobnego narzędzia do tworzenia krótkich linków. Wiele prostych rozwiązań można znaleźć w sieci. Natomiast nie jest to tak wygodna opcja, jak ta opisana powyżej. Nie daje również możliwości indywidualizacji adresu dla każdego odbiorcy przy wysyłce.

Liczymy, że nasza instrukcja, jak utworzyć krótki link w SMS-ach okaże się przydatna i pomoże Wam w tworzeniu oraz realizowaniu skutecznych kampanii marketingowych. Jak widać, skrócenie linku może być bardzo proste i szybkie!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.