5 sposobów na dobrą komunikację w turystyce

5 sposobów na dobrą komunikację w turystyce

Wakacje coraz bliżej a i pogoda już iście letnia. Niebawem drogi ciągnące się wśród jezior, lasów i gór zaleje wielobarwny blaszany strumień aut niosący turystów zdążających do ulubionych miejsc wypoczynku. Przyjezdni rządni dobrej zabawy i wypoczynku będą oczekiwali doskonałej atmosfery i zagospodarowania ich wolnego czasu. Jak to zrobić? Gdzie ich znaleźć i jak się z nimi skomunikować?

1. Komunikacja w plenerze

Dzięki powiadomieniom SMS możesz przekazywać błyskawicznie ważne informacje do osób, które przemieszczają się w terenie, zwiedzają zabytkowe budowle i pomniki. Zamieszczając w obrębie tych punktów kody rejestracyjne SMS lub kody QR, możesz dostarczyć zwiedzającym informacje na żądanie. Format przekazywanych treści jest dowolny: SMS, grafika, pdf, multimedia.

Dodatkowo, osobom które skorzystały z tego rozwiązania, możesz przekazywać dodatkowe treści, zaproszenia, oferty, ponieważ zarejestrowały się do twojej bazy kontaktów a ich nr. tel. są dostępne w module Lista Kontaktów.

2. Zajęcia w ośrodku wypoczynkowym

Witając gości w ośrodku wypoczynkowym, hotelu czy pensjonacie, skorzystaj z systemu mProfi.pl, który prześle nowo przyjezdnym powitanie wraz z najważniejszymi hotelowymi informacjami. System może dodatkowo dosyłać o ustalonych godzinach powiadomienia o hotelowej ofercie, pobliskich atrakcjach oraz ofercie specjalnej jak np. zabiegi SPA.

Aby umilić czas wczasowiczom oraz rozpowszechnić wiedzę o swoim ośrodku czy regionie możesz zaprosić ich do udziału w mobilnych quizach lub głosowaniach. Więcej na temat tego rozwiązania znajdziesz na stronie https://mprofi.pl/funkcjonalnosci/glosowania/

Doskonałym narzędziem kontaktu jest również aplikacja mobilna twojego ośrodka. Pozwala ona zamieścić i przekazać wczasowiczom szereg najważniejszych informacji (łącznie z galeriami zdjęć ośrodka) oraz komunikować się z nimi dwukierunkowo.

 3. Komunikacja na szlaku (aplikacja mobilna w parkach przyrodniczych)

Turyści wędrujący po szlakach parków krajobrazowych potrzebują sporej dozy informacji zarówno o regionie jaki i samym szlaku. Ich lista jest dość długa:

parametry szlaku, (długość, trudność, przebieg, punkty krytyczne)

infrastruktura (schroniska, zaplecze),

okoliczna fauna i flora,

geografia, gospodarka i historia regionu

opłaty i regulaminy

zasady bezpieczeństwa oraz niezbędne kontakty.

Informacje te mogą być przekazywane poprzez aplikację mobilną, pełniącą rolę elektronicznego przewodnika, która dodatkowo zapewni dwukierunkową komunikację z dyspozytorem. Treści przekazywane poprzez aplikację mogą mieć dowolny format: nagrania głosowe, obrazy, video, mapy w formie grafik oraz natychmiastowe powiadomienia alertowe np. o nagłej zmianie pogody. Możliwości aplikacji mProfi są bardzo szerokie a jednocześnie samo przygotowanie i opublikowanie aplikacji dla zarządcy danego parku odbywa się w ciągu kilku dni.

 4. Menu na telefon (powiadomienia SMS w punkcie gastronomicznym)

W twojej restauracji pojawili się nowi goście – turyści? Chciałbyś aby przywiązali się do niej na dłużej i chętnie wracali? mProfi pomoże Ci w tym.

System poinformuje twoich klientów o menu obiadowym na dany dzień, zaprosi na wieczorną kolację, zapełni stoliki podczas „słabszych dni”. Stali klienci mogą otrzymywać oferty specjalne, bony rabatowe na różnego rodzaju bonusy jak gratisowe napoje, abonamenty lunchowe itp.

W szczególności w prosty sposób przeprowadzisz mobilna ankietę na temat zadowolenia twoich gości, którą błyskawicznie wypełnią przy wykorzystaniu telefonu.

Pobierając e-book dowiedziesz się więcej jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w hotelarstwie, turystyce i gastronomii: https://mprofi.pl/ebooki/

 5. Wycieczki grupowe

Organizując wycieczkę grupową czy to szkolną czy turystyczną w kraju lub za granicą, wiesz jak ważne jest poinformowanie uczestników o niezbędnych przygotowaniach oraz sprawna komunikacja podczas całej imprezy.

mProfi.pl ułatwi to zadanie, umożliwiając automatyczną rejestrację uczestników, rozesłanie z wyprzedzeniem listy najważniejszych rzeczy do przygotowania (dokumenty, szczepienia, dane kontaktowe).

System pozwoli również na natychmiastowe informowanie już podczas wycieczki całych grup o zmianach w godzinach odjazdu, przebiegu programu, punktach i godzinach zbiórki. Uczestnicy będą czuli się bezpiecznie, bo będą doinformowani i zadowoleni z dobrej obsługi.

Instytucjom regularnie organizującym wycieczki jak biura turystyczne może być szczególnie przydatna opisana wyżej, dostosowana do ich specyfiki aplikacja mobilna.

*      *      *

Ze wszystkimi odbiorcami wiadomości, bez względu na rodzaj prowadzonej komunikacji możesz budować silniejsze więzi, przekazując wiadomości, które podtrzymają relacje i skłaniają do ponownego skorzystania z twojej oferty. Mogą to być w szczególności newslettery, bony lojalnościowe, odsyłacze do twoich serwisów internetowych, kody rabatowe dla powracających gości.

Komunikacja jest kluczowym elementem podczas organizacji wydarzeń wakacyjnych. Często jednak jest on pomijany lub też zaniedbywany przez organizatorów. Organizatorzy bowiem stają przed pytaniami jak dobrze przygotować się pod względem technicznym do samej organizacji. Natomiast właściwie i nowatorsko dostarczona komunikacja stanowi bazę dla każdej udanej imprezy wakacyjnej.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Komentarz
Imię i nazwisko
Email
Strona internetowa