Wysyłanie SMS do klientów — dlaczego się opłaca?

Wysyłanie SMS do klientów — dlaczego się opłaca?

Wysyłanie SMS do klientów to sposób komunikacji wciąż wykorzystywany przez wiele firm — od małych po bardzo duże, i to mimo upływu lat i pojawiania się nowych rozwiązań, takich jak komunikatory internetowe. Z czego to wynika? Do czego może się przydać i jakie korzyści za sobą niesie?

Wysyłanie SMS do klientów — do czego może się przydać?

Wiadomości tekstowe są na tyle uniwersalnym medium, że można je wykorzystać na wręcz niezliczoną ilość sposobów. Popularne zastosowania obejmują przede wszystkim wysyłanie SMS do klientów z informacjami o wyprzedażach, specjalnych ofertach, nowych produktach i innych okolicznościach, które mają przekonać ich do zakupu lub skorzystania z usługi.

Oprócz tego warto rozważyć przykładowo rozsyłanie życzeń (urodzinowych, świątecznych), zaproszeń na wydarzenia, ankiet, a także powiadomień o statusie zamówienia lub sprawy, która ma zostać załatwiona (np. reklamacji).

Wysyłka SMS do klientów jest szczególnie przydatna w momencie, gdy zależy nam na jak najszybszym odczytaniu komunikatu (np. dlatego, że promocja potrwa tylko kilka dni). Natomiast można z powodzeniem wykorzystać ją także w innych okolicznościach. Często uzupełniana jest innymi formami komunikacji, na przykład mailingiem. W takiej sytuacji wiadomość tekstowa krótko przedstawia dany temat, a inne medium pozwala go rozwinąć o dodatkowe informacje, elementy graficzne, wideo i nie tylko.

mProfi — nowoczesna platforma komunikacji mobilnej dla Twojego biznesu. Masowa wysyłka SMS nigdy nie była tak prosta!

Jak działa wysyłka SMS do klientów?

Wysyłka SMS do klienta może przebiegać na różne sposoby. Najbardziej oczywistym sposobem jest przeprowadzanie jej ręcznie, z poziomu telefonu i klasycznej aplikacji do rozsyłania wiadomości. Jednak o ile sprawdza się to w kontaktach bardziej osobistych, tak w przypadku dużej ilości odbiorców będzie męczące i uciążliwe.

Z tego względu odpowiedź na pytanie, jak wysłać SMS do klientów i partnerów biznesowych brzmi najczęściej: w sposób zautomatyzowany, poprzez specjalne narzędzie. Dzięki temu wiadomość może trafić nawet do setek odbiorców jednocześnie, a planowanie jej wysyłki odbywa się z poziomu przeglądarki internetowej.

Co może zawierać SMS do klienta?

Chociaż wiadomości tekstowe charakteryzują się krótkim formatem, nie oznacza to, że dają nadawcy niewielkie możliwości. Jak napisać SMS do klienta, aby komunikat był atrakcyjny? Może on na przykład zawierać linki (najlepiej skrócone, aby zajmowały jak najmniej znaków) kierujące go do wyprzedaży, szczegółów danej oferty, formularza zgłoszeniowego lub dowolnej innej zawartości w sieci.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysyłanie SMS do klientów obejmowało wykorzystanie specjalnych znaków diakrytycznych (np. polskich lub cyrylicy) lub emotikon, przy czym będzie się to wiązało ze skróceniem komunikatu, to jest ograniczeniem ilości dostępnych znaków.

Innym ciekawym aspektem jest możliwość zastosowania pól dynamicznych. Dzięki nim w wybrane miejsce wiadomości podstawiane są dane określone indywidualnie dla każdego kontaktu. W praktyce oznacza to, że każdy odbiorca zobaczy w SMS-ie np. swoje imię, nazwę firmy lub indywidualny kod rabatowy, bez konieczności ręcznego przygotowywania setek wersji tego komunikatu.

Korzyści z wysyłania SMS do klientów — jakie warto znać?

Wysyłanie SMS do klientów to niezwykle ekonomiczna forma bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. Z tego względu sprawdzi się zarówno w przypadku posiadania dużego budżetu, jak i prowadzenia działań na mniejszą skalę. Taka kampania komunikacyjna z zasady nie wiąże się z wielkimi kosztami. Ich wysokość zależy wprost od ilości rozesłanych wiadomości, a opłata za jedną może zaczynać się już od pułapu zaledwie kilku groszy.

Jednocześnie niskie opłaty mogą łączyć się z wysoką skutecznością. Wielu odbiorców nieustannie posiada telefon w swoim zasięgu, a nadesłane wiadomości sprawdza i odczytuje regularnie. Jako że są one bardzo krótkie, jest spore prawdopodobieństwo, że komunikat reklamowy zostanie odczytany w całości, co nie jest regułą w przypadku wielu innych form komunikacji.

Program do wysyłania SMS do klientów — czym kierować się przy wyborze?

Nowoczesny program do wysyłania SMS-ów do klientów to przydatne narzędzie, które potrafi znacząco przyspieszyć i ułatwić proces prowadzenia nowoczesnej, skutecznej kampanii. Na rynku dostępne jest wiele rozwiązań tego typu. Przy wyborze tego najlepszego warto zwracać uwagę przede wszystkim na mnogość dostępnych funkcji, koszt korzystania z usługi, a także jakość obsługi klienta.

Przykładowo, w przypadku mProfi użytkownik otrzymuje do dyspozycji m.in. moduł analityczny, funkcję pozwalającą na wysyłanie SMS o danej godzinie i w wybranym dniu, szybkie tworzenie list i baz kontaktów, przeprowadzanie głosowań SMS-owych w czasie rzeczywistym i wiele, wiele więcej. Ma także stały dostęp do specjalistów, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania i pomogą błyskawicznie uruchomić kampanię.

Jeśli więc Twoja firma jeszcze nie wdrożyła wysyłania SMS do klientów do swojej strategii marketingowej, warto to rozważyć!

mProfi — nowoczesna platforma komunikacji mobilnej dla Twojego biznesu. Masowa wysyłka SMS nigdy nie była tak prosta!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.