Usługa walidacji adresów e-mail: co to jest i kiedy warto skorzystać?

Usługa walidacji adresów e-mail: co to jest i kiedy warto skorzystać?

Czy wiesz, że zła reputacja nadawcy prowadzi aż do 75% wszystkich problemów z dostarczaniem wiadomości e-mail? Jeśli jednym z filarów strategii marketingowej Twojej firmy jest e-mail marketing, to zdajesz sobie sprawę z tego jak ważna jest aktualna lista mailingowa. Treści, które wysyłasz nie tylko wpływają na Twoją rozpoznawalność, ale także budują linię kontaktu z klientem. Z nieaktualną listą mailingową bardzo łatwo o wpadkę, która prowadzi do uszczerbku na reputacji. A tego za wszelką cenę chcemy uniknąć. Co można zrobić żeby zapobiec takim sytuacjom? Przede wszystkim aktualizować i weryfikować bazę adresów e-mail. Samodzielnie czyszczenie listy jest czasochłonne i w przypadku większych baz prawie, że niemożliwe. Dlatego warto zdecydować się na usługę walidacji adresów e-mail.

Jak działa lista mailingowa?

Dzięki liście mailingowej możemy zgromadzić w jednym miejscu nawet kilkaset potencjalnych odbiorców.

To najlepszy sposób na grupową komunikację. Lista mailingowa umożliwia nam wysłanie tej samej treści do dużej grupy osób. Dzięki tej opcji nie musisz wpisywać każdego adresu mailowego z osobna. W dodatku przy pomocy ustawień listy mailingowej możesz określić, którzy użytkownicy listy mają możliwość wysyłania wiadomości e-mail do jej członków. Moderowana lista adresów e-mail jest narzędziem do rozsyłania nie tylko informacji, ale także newsletterów. Dzięki dobrze moderowanej liście mailingowej dotrzesz do większej ilości odbiorców.

 źródło: https://docs.ovh.com/pl/emails/hosting_www_listy_mailingowe/

Masowa wysyłka SMS, MMS i e-maili, głosowania, ankiety, moduł analityczny — wszystko to i wiele więcej oferuje nowoczesna platforma do komunikacji mobilnej mProfi. Zarejestruj się, aby sprawdzić te funkcje w praktyce!

Kiedy warto skorzystać z listy mailingowej?

Najczęściej używa się jej do rozpowszechniania ważnych informacji do określonych grup odbiorców. Listy mailingowe są także podstawą e-mail marketingu.

Wykorzystuje się je również w firmach do komunikacji grupowej z pracownikami, np. do wysłania tej samej treści do pracowników z całego lub różnych działów. Jak widzisz lista mailingowa jest wygodnym i prostym źródłem komunikacji. Jednak żeby takie działania miały sens, lista mailingowa musi zawierać aktualne adresy e-mail.

Na czym polega usługa walidacji adresów e-mail?

Żeby lista mailingowa była skuteczna musimy ją regularnie “oczyszczać” – najlepiej raz na pół roku. W przeciwnym wypadku będziemy docierać do mniejszej ilości odbiorców niż byśmy chcieli. Dlaczego? Adresy e-mail się zmieniają, niektóre są jednorazowego użytku, przestają być aktualne. Jeśli będziemy korzystać z nieaktualizowanej listy, to nasze wiadomości mogą się “zgubić” w procesie wysyłania, wrócić z powrotem lub trafić do spamu. Usługa walidacji adresów e-mail polega na wielostopniowej analizie adresów poczty elektronicznej znajdujących się na naszej liście. 

Proces walidacji adresów e-mail pozwoli nam na upewnienie się, że adres, na który wysyłamy wiadomośc faktycznie istnieje. Nie jest jednorazowego użytku, ani mailem wysokiego ryzyka. Pierwszą na polskim rynku firmą, która oferuje usługę walidacji adresów e-mail w pełnym zakresie jest COMVERGA.

Proces walidacji adresów e-mail może odbyć się w trzech proponowanych formach:
przeprowadzenie pojedynczej walidacji,
walidacja adresów e-mail członków listy mailingowej,
zbiorcza weryfikacja list za pomocą CSV.

Co mi da usługa walidacji adresów e-mail?

Celem walidacji adresów e-mail jest sprawdzenie jakości podanych adresów.  Dzięki tej usłudze możesz zweryfikować swoją całą listę mailingową za jednym razem. Tym sposobem zredukujesz współczynnik odrzuceń wiadomości. Im więcej odrzuconych wiadomości tym gorsza reputacja i mniejsza efektywność. Wraz z usługą walidacji adresów e-mail zyskujesz dobrze zorganizowaną listę mailingową, co przekłada się na lepszą reputację Twojego adresu IP i nazwy domen. W dodatku będziesz łatwo mógł zachować zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności danych oraz bezpieczeństwa cybernetycznego. Pamiętaj, że lista mailingowa nie służy do wysyłania masowych ilości spamu. Po walidacji listy mailingowej otrzymasz rezultat w postaci opisanych adresów e-mail. Przy każdym adresie będzie zapisany status danego e-maila.

Możliwe statusy e-maila:
DOSTARCZALNY – taki komunikat oznacza, że adres pozytywnie przeszedł wszystkie procesy walidacyjne i jest wiarygodny
NIEDOSTARCZALNY – jest to adres, który został potwierdzony jako nieprawidłowy i powinien zostać usunięty z listy lub poprawiony. Wysyłanie na ten adres może zaszkodzić Twojej reputacji, jako nadawcy
NIE WYSYŁAJ – adres e-mailowy, który może zaszkodzić reputacji nadawcy w przypadku wysyłania wiadomości
NIEZNANY – nie można podjąć decyzji o ważności podanego adresu, zwykle z powodu przekroczenia limitu czasu podczas próby weryfikacji adresu.

Parametr ryzyka w liście mailingowej

Wraz z walidacją, czyli weryfikacją adresów mailowych określa się także parametr ryzyka. Pozwala on na zrozumienie w jaki sposób wysłanie wiadomości na konkretny adres może wpłynąć na powodzenie dostarczenia oraz reputację wysyłającego. Aktualizując listę mailingową powinieneś wziąć pod uwagę, które adresy niosą ze sobą ryzyko niskie, a które wysokie.

Adresy określone niskim ryzykiem są prawidłowe, a wysłany na ten adres e-mail ma małe prawdopodobieństwo naruszenia reputacji. Oczywiście jeśli został pozyskany w sposób zgodny z prawem.

Adresy o średnim ryzyku maja stan domyślny lub neutralny. Są to wszystkie adresy, które nie zostały uznane za niskie lub wysokie ryzyko.

Natomiast adresy wysokiego ryzyka możesz od razu wyrzucić z listy. Obarczone są wysokim ryzykiem uszkodzenia reputacji nadawcy lub gdy jest używany do weryfikacji, powinien zostać zakwestionowany pod względem ważności.

PODSUMOWANIE

Aktualna i dobrze skomponowana lista mailingowa jest wizytówką Twojej firmy. Ułatwia komunikację zarówno z pracownikami, jak i klientami. Aktualność adresów e-mail przekłada się na efektywność komunikacji. Nawet jeśli jest ona jednostronna, tak jak w przypadku treści marketingowych i newsletterów.  Dzięki regularnej walidacji adresów e-mail unikniesz odsyłanych wiadomości, a reputacja Twojej marki nie zostanie naruszona.

Masowa wysyłka SMS, MMS i e-maili, głosowania, ankiety, moduł analityczny — wszystko to i wiele więcej oferuje nowoczesna platforma do komunikacji mobilnej mProfi. Zarejestruj się, aby sprawdzić te funkcje w praktyce!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.