Cykliczne wysyłanie SMS — jak działa?
Wysoka skuteczność i niski koszt realizacji kampanii sprawia, że mimo upływu lat SMS marketing nie traci na popularności. Często składa się na niego między innymi cykliczne wysyłanie SMS. Jak działa i kto powinien się zainteresować tym rozwiązaniem? Dlaczego jest tak użyteczne? Wyjaśniamy!
Spis treści
Na czym polega cykliczne wysyłanie sms?
Cykliczne wysyłanie SMS oznacza wysyłkę wiadomości tekstowych w oznaczonym odstępie czasowym, np. o tej samej porze co tydzień, co dwa dni, czy nawet codziennie, do określonej grupy odbiorców (takiej jak uczestnicy kursu czy subskrybenci newslettera).
Obecnie z reguły SMS cykliczny nie jest wysyłany ręcznie. Rozwiązania, które pozwalają na automatyczne wysyłanie SMS, zapewniają, że zawsze wiadomości trafią do grupy docelowej o wybranej porze, bez konieczności, aby marketingowiec był w danej chwili przy telefonie lub komputerze.
Cykliczne wysyłanie sms — komu może się przydać?
SMS cykliczny to niezwykle uniwersalna forma komunikacji, która sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcemy prowadzić z odbiorcami komunikację długoterminowo. Jest charakterystyczna dla newsletterów, złotych myśli, kursów, szkoleń, a także różnego rodzaju usług subskrypcyjnych dostarczających regularnie ciekawostki i żarty. To jednak tylko kilka najczęściej spotykanych przykładów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować ją do innych celów.
Sposób na wykorzystanie cyklicznej wysyłki SMS w praktyce znajdzie niemal każdy przedsiębiorca — i nie tylko przedsiębiorca. Jest to potencjalnie także dobry sposób, aby informować o nowościach i zmianach członków wspólnoty lub lokalnej społeczności.
W branży eventowej cykliczne wysyłanie SMS pozwoli na bieżąco powiadamiać grupę docelową o zbliżających się wydarzeniach. Prowadzący kursy z kolei zyskują możliwość ustrukturyzowanego dostarczania kolejnych wskazówek, poleceń, zadań i materiałów szkoleniowych.
Zalety cyklicznego wysyłania SMS
Regularność jest jednym z kluczy do skutecznego marketingu marki. Nic więc dziwnego, że SMS-y cykliczne cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Wynika to przede wszystkim z tego, że pozwalają łatwo i skutecznie budować, a następnie podtrzymywać relacje grupą docelową.
Nie mając stałego kontaktu z klientem, trzeba przygotować się na to, że po pewnym czasie po prostu zapomni o firmie. Prowadzenie stałego cyklu wiadomości to dobry sposób na to, aby pozostać w jego pamięci, i w zależności od tematyki i typu komunikatów, zachęcać do kolejnych zakupów, doradzać lub zapewniać rozrywkę.
Cykliczna wysyłka SMS jest nie tylko skuteczna, ale także szybka i prosta w przygotowaniu oraz wdrożeniu. Każda firma może wprowadzić ją do swoich działań marketingowych w krótkim czasie oraz niskim kosztem.
Niezależnie od okoliczności ważne jest jednak, aby każdy cykliczny SMS dostarczał klientowi wartość. W przeciwnym wypadku zapewne szybko wypisze się on z subskrypcji. Istotną rolę pełni także odpowiedni dobór częstotliwości i dni oraz godzin wysyłki, tak aby komunikacja nie była dla odbiorcy uciążliwa.
Jak korzystać z cyklicznego wysyłania SMS?
Cykliczne wysyłanie SMS jest wbrew pozorom bardzo proste. Wystarczy skorzystać ze specjalnego narzędzia do komunikacji mobilnej. Żeby skonfigurować SMS-y cykliczne na platformie mProfi:
- Załóż konto lub zaloguj się w mProfi.
- Przejdź do modułu „Kursy mobilne” — możesz wykorzystywać go nie tylko do kursów, ale także do wielu innych typów cyklicznych SMS-ów.
- Naciśnij przycisk „Nowy kurs” i ustal harmonogram wysyłki oraz grupę docelową, po czym zapisz ustawienia. Kolejne wiadomości mogą być wysyłane np. w każdy poniedziałek o godzinie 15.
- Wróć do modułu „Kursy mobilne” i kliknij przycisk „Lekcje”, a następnie „Nowa lekcja”.
- Wprowadź treść wiadomości i zapisz ją.
Ostatni krok powtarzaj, aż uzupełnisz cykl wystarczającą liczbą wiadomości. Kolejne komunikaty możesz także dodawać w późniejszym czasie, na przykład w miarę rozbudowywania zakresu kursu.
W jaki sposób nowe osoby mogą zapisywać się do grupy odbiorców kursu, newslettera lub innego rodzaju subskrypcji? Na przykład poprzez wysłanie SMS-a rejestracyjnego bądź wypełnienie internetowego formularza. Możesz także importować gotową listę kontaktów. Kluczowe jest jednak, aby posiadać odpowiednią podstawę prawną do przetwarzania danych każdego odbiorcy.
Jak się okazuje, konfiguracja wysyłania cyklicznych SMS-ów zajmuje zaledwie chwilę, a może przynieść znaczące korzyści. Warto rozważyć wprowadzenie tego rozwiązania w swojej firmie lub organizacji!
Brak komentarzy
Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.