Jaką rolę spełnia komunikacja mobilna w e-commerce?

komunikacja mobilna w ecommerce

Jaką rolę spełnia komunikacja mobilna w e-commerce?

E-commerce z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jeśli działasz na tym rynku i chcesz przebić się przez konkurencję, rozważ wykorzystanie komunikacji mobilnej. Komunikacja mobilna, wiadomości SMS, MMS, VMS a także dedykowane aplikacje mobilne, to silne wsparcie marketingowe i sprzedażowe dla branży e-commerce. Dowiedz się w jaki sposób komunikacja mobilna może Ci pomóc w odniesieniu sukcesu w e-commerce.

Jaką rolę pełni komunikacja mobilna w e-commerce?

Komunikacja mobilna, czy to realizowana poprzez SMS, MMS, VMS na telefon czy poprzez dedykowane aplikacje mobilne, stanowi silne wsparcie marketingowe i sprzedażowe dla firm działających w branży e-commerce. Może usprawnić zarówno proces tworzenia bazy, realizację działań promocyjnych, jak i pozwolić na lepsze poznanie klientów. Najlepiej jest poznać zastosowanie na przykładach.

1. Sprawne tworzenie bazy danych

Wykorzystaj do tworzenia bazy danych proste ankiety SMS, dzięki którym poznasz oczekiwania odbiorców i odpowiednio dobierzesz kolejne komunikaty. Twoi odbiorcy mogą samodzielnie rejestrować się poprzez wiadomość SMS wysyłając właściwy kod rejestracyjny, skanując QR kod lub poprzez formularz www odwiedzając specjalnie przygotowaną wcześniej stronę.

Aby otrzymywać informacje od Mojej Firmy odeślij SMS o treści TAK.MF

  • Potwierdzenie zapisu na subskrypcję wiadomości SMS, informujących klienta o nowych produktach oraz promocjach.

Kasiu, dziękujemy za zapis na listę subskrybentów. W każdej chwili możesz z niej zrezygnować, klikając w ten LINK.

2. Wzmocnienie skuteczności oferowanej promocji

Komunikacja mobilna daje pełen wachlarz możliwości związanych z wsparciem działań promocyjnych. Poznaj najważniejsze z nich.

  • Zwiększenie prawdopodobieństwa skorzystania z oferowanej promocji – konsumenci zdecydowanie szybciej użyją kodu rabatowego wysłanego w postaci wiadomości SMS niż e-mail.

Wojtku, skorzystaj z weekendowej wyprzedaży! Tylko do niedzieli -30% na cały asortyment! ODWIEDŹ NAS!

  • Umożliwienie wysyłania kuponów i specjalnych ofert dopasowanych do odbiorców, np. indywidualnego hasła.

Tomku, to Twój indywidualny kupon rabatowy ważny do niedzieli: >XGJKL< Udanych zakupów!

  • Poinformowanie o jednodniowych/weekendowych promocjach, aby klient miał świadomość, jakie okazje czekają na niego w danym momencie.

Alicjo, tylko dzisiaj -50% na letnią kolekcję dostępną w naszym sklepie internetowym!

3. Zabezpieczenie transakcji

Wiadomości SMS zwiększają bezpieczeństwo transakcji internetowych m.in. dzięki powiadomieniom o operacjach wykonywanych na koncie czy wprowadzeniu podwójnej autoryzacji (np. wysyłce kodów dostępu). Korzystając z wiadomości SMS, odbiorcy nie tylko sprawdzą stan konta, lecz także wykonają transakcje. Twój klient na pewno zauważy przypomnienie o zbliżających się płatnościach czy stanie konta.

Aby dokonać zakupu nr 1 z dn. 1.07.2016, potwierdź transakcję otrzymanym kodem PIN: XXXX

4. Wsparcie programów lojalnościowych

Wiadomości SMS są także dobrym narzędziem wsparcia programów lojalnościowych – o wartości klienta świadczy jego lojalność. Wiadomości SMS umożliwiają prowadzenie akcji lojalnościowych oraz zbieranie opinii dotyczących usług. Dzięki komunikacji mobilnej możesz aktywizować użytkowników, przypominając im o zbieraniu punktów lojalnościowych i informując o czekających na nich nagrodach.

Anno, dziękujemy, że z nami jesteś! Jeśli masz uwagi dotyczące naszych produktów, odpisz TAK, a skontaktujemy się z Tobą.

Marto, uzbieraj 5 dodatkowych punktów w naszym sklepie (link), aby otrzymać darmową dostawę!

5. Skuteczna komunikacja między marką a klientem – budowanie relacji

Komunikacja mobilna daje wiele możliwości do budowania bliższych relacji z odbiorcami. Poniżej kilka szczegółowych przykładów z tego zakresu:

  • Podniesienie sprawności komunikacji między marką a klientem.

Wiadomość SMS informuje o produktach i usługach o wiele skuteczniej niż rozmowy telefoniczne. Co jest powodem? Wiadomość mobilną można odczytać także w sytuacjach, w których trudno odebrać telefon. Dodatkowo SMS ułatwia ustalenie z klientem odpowiedniego dla niego terminu rozmowy oraz przeprowadzenie jej w dogodnych dla klienta warunkach.

Kupuj i zarabiaj! Z każdej wydanej kwoty wraca do Ciebie aż 9%! Poznaj naszą weekendową ofertę, klikając w LINK, albo odpisz, wpisując: „OFERTA”, a skontaktujemy się z Tobą.

  • Przypomnienie o zbliżających się świętach i zaproponowanie odpowiedniego prezentu ze swojej oferty.

Już za tydzień Dzień Matki! Skorzystaj z naszych propozycji prezentów. Złóż zamówienie do wtorku, aby niespodzianka dotarła na czas.

  • Doskonały kanał nawiązania bliższej relacji z klientem.

Wiadomości SMS pozwalają na złożenie życzeń w dniu urodzin i umożliwiają Ci zaproponowanie specjalnego rabatu.

Pawle, wszystkiego najlepszego! Skorzystaj z urodzinowego rabatu, który przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie!

  • Podziękowanie za skorzystanie z usług/ oferty sklepu

Wiadomości SMS dają także możliwość przesłania klientowi podziękowania za korzystanie z usług Twojego sklepu.

Beato, dziękujemy, że jesteś z nami już od roku! Z tej okazji mamy dla Ciebie specjalną ofertę: -30% na cały asortyment sklepu!

6. Ułatwienie procesu zakupu

Komunikacja mobilna daje także możliwość wsparcia i ułatwienia procesu zakupu dzięki zastosowaniu SMS-a, np. dzwonka na telefon czy horoskopu.

Chcesz poznać, co Cię czeka w tym tygodniu? Wyślij SMS na nr 7479, w treści wpisując swój znak zodiaku.

7. Usprawnienie komunikacji w zakresie realizacji zamówienia

Wysyłka wiadomości SMS to również dobre rozwiązanie, aby klient wiedział jak przebiega realizacja jego zamówienia.

  • Potwierdzenie złożenia zamówienia w e-sklepie oraz przyjęcia prośby klienta o zmianę zamówienia, np. rozmiaru, koloru itp.

Andrzeju, dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie. W kolejnym SMS-ie poinformujmy Cię o dacie dostawy.

  • Poinformowanie o skompletowaniu zamówienia, wysyłce towaru i przewidywanym terminie dostawy, ułatwiając klientowi odbiór.

E-sklep XYZ: zamówienie 46754 zostało wysłane pod wskazany adres. Nr listu przewozowego: 2738292929.

8. Dedykowane aplikacje mobilne

Dedykowane aplikacje dla firm umożliwiają dwukierunkową komunikację z klientem i personalizację komunikatów. Warto sprawdzić, jakie rozwiązania w tym zakresie oferuje mProfi: Twoja Aplikacja Mobilna. Aplikacje mobilne mogą zawierać wiele różnych możliwości w zależności od potrzeb klienta od skrzynki wiadomości, która pozwala na dostarczenie wiadomości przez galerię zdjęć i filmów, udostępnianie dopasowanych ofert specjalnych po przeprowadzanie ankiet oraz głosowań.

Jak widać, komunikacja mobilna pełni znaczącą rolę w e-commerce, wspierając Twoją markę, zaczynając od zbudowania bazy danych, przez odpowiednie stargetowanie grupy, a kończąc na dopasowaniu właściwej oferty do odbiorcy.

Znaczenie komunikacji mobilnej stale wzrasta, dlatego wdrażając ją w działania e-commerce, znacząco podniesiesz skuteczność swoich działań marketingowych.

Dedykowana aplikacja mobilna zapewni Twojej firmie bliski i dwukierunkowy kontakt z klientem, dzięki któremu poznasz jego rzeczywiste preferencje.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.