![](https://mprofi.pl/wp-content/uploads/2016/05/jswkm.webp)
Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w agencji ubezpieczeniowej?
Agencje ubezpieczeniowe a nowe trendy w sektorze usług. Jak skutecznie wykorzystywać komunikację mobilną.
Na polskim rynku Klienci mogą wybierać i przebierać w ofercie agencji ubezpieczeniowych. Ilość podmiotów gospodarczych oferujących takie usługi jest ogromna, a co ważniejsze ich oferty są do siebie zbliżone. Aby zaistnieć i pozyskać Klientów należy się wyróżniać i proponować coś nowego. Pytaniem otwartym pozostaje więc na jakie innowacje powinny postawić agencje ubezpieczeniowe.
Agencje ubezpieczeniowe chcące pozyskać nowych partnerów biznesowych jak i wykształcić lojalność wobec stałych klientów musza podążać za światowymi trendami obowiązującymi na rynku usług. W ostatnich czasach tendencji jest bardzo dużo, jednak są dwie o których warto wspomnieć, i z którym warto się przyjrzeć, ponieważ jak przewidują specjaliści to one będą miały największy wpływ na przyszłość biznesów.
Kierunek człowiek.
Natalia Hatalska, blogerka i ekspertka od rynkowych trendów prognozuje, że najbliższe lata upłyną pod znakiem trendu jakim będzie człowiek. Produkty czy usługi mają być przede wszystkim nastawione na to, aby maksymalnie uprościć i ułatwić funkcjonowanie w świecie. Realizacje tego trendu widać zarówno w innowacyjnych produktach wprowadzonych przez duże koncerty typu Amazon jak i w działaniach, które podejmują mniejsze firmy. Kierunek człowiek oznacza, że zdobywanie nowych klientów i utrzymanie tych już pozyskanych będzie następowało nie tyko przez różnorodne formy reklamy w mediach tradycyjnych czy internetowych, ale przez proponowanie ludziom usług podwyższających komfort współpracy z danym przedsiębiorstwem.
Marketing relacji i informacji
Młodych adeptów marketingu często pyta się czym zajmuje się ta dziedzina i jak ją rozumieją. Odpowiedzi, których udzielają mogą zarówno zadziwić jak i zaintrygować. Jednak Ci, którzy na co dzień parają się tą sztuką i umiejętnie łączą ją ze sprzedażą (a więc uprawiają trade marketing) wiedzą, że ta praca to przede wszystkim nawiązywanie relacji miedzy ludzkich i dbanie o nie. Zbudowanie relacji nie jest możliwe bez komunikacji. W dobie XXI wieku komunikowanie się może przebiegać przez wiele kanałów. I chociaż ich wybór jest ogromy to wiele firm nadal nie umiejętnie korzysta z dostępnych narzędzi lub też nie chce otworzyć się na innowacyjne rozwiązania. A to właśnie marketing relacji jest jednym z najważniejszych kierunków rozwoju tej dziedziny. Nawiązywanie długotrwałych więzi oraz zyskiwanie lojalności klientów ma niebywałe znaczenie w dobie kiedy każdego dnia powstaje tysiące konkurencyjnych firm proponujących takie same lub podobne usługi.
Marketing relacji ściśle wiąże się również z zapewnieniem Klientom potrzeby informacji. Nie od dziś wiadomo, iż są one na wagę złota. Ludzie lubią być poinformowani i wiedzieć. W dobie kiedy każda minuta jest cenna a szum informacyjny jest tak duży, że trudno oddzielić wiadomości istotne od tych mniej ważnych konieczne jest zalezienie drogi skutecznego dotarcia z komunikatem. Dlaczego? Bo twoi Klienci mogą nie pamiętać, że właśnie kończy im się polisa na życie lub nie mieć czasu zadzwonić do Ciebie i zapytać o ubezpieczenie na wakacje – to Ty, jako agent, musisz wyciągnąć rękę, przypomnieć, powiedzieć co jest potrzebne. Jeśli nie zrobi tego twoja agencja, zrobi to konkurencja.
![](https://mprofi.pl/wp-content/uploads/2016/05/Fotolia_66423133_M-450x675-1-200x300.webp)
Clou najnowszych trendów na rynku usług
Wracając do początku naszego artykułu bez sprzecznie można stwierdzić, że najważniejszym trendem jest człowiek i jego komfort. To on ma być w centrum zainteresowania – wokół niego kręcą się działania marketingowe, PR czy sprzedażowe firm. Od tych tendencji ciężko uciec, należy się do nich dostosować.
Agencje ubezpieczeniowe a nowe trendy
Agencje ubezpieczeniowe to firmy, które adresują swoje usługi do ludzi. W związku z tym planując swoje działania na uwadze powinny mieć aktualne tendencje zmian na rynku usług, a także dbać o zadowolenie swoich Klientów. Jednym z rozwiązań jest wdrożenie kompleksowej komunikacji z Klientami zapewniającej im maksimum informacji. To właśnie dzięki nim, a także przygotowaniu planu budowania długotrwałych relacji mają one możliwość wykształcenia lojalnych Klientów, stale korzystających z ich usług. Działając sprawnie, informując i przypominając wypróbują one unikatowe na rynku usługi dodane, przez które będą wyróżniać się pośród innych agencji ubezpieczeniowych.
Jak zaplanować komunikacje w agencji ubezpieczeniowej?
Każda firma, przedsiębiorstwo działa na innych zasadach i swoje komunikaty kieruje do innej grupy osób. Ta różnorodność sprawia, że konieczne jest dostosowanie odpowiedniego kanału do komunikowania się i przekazywania najważniejszych informacji. Agencje ubezpieczeniowe posiadają dwie główne grupy, do których powinny kierować wiadomości (jeżeli chcą prowadzić skuteczne działania marketingowe, PR i sprzedażowe): Klienci i pracownicy agencji. Z racji specyfiki przekazywanych informacji nie zawsze mogą one być wysłane przez ogólnodostępne kanały np. social media. W tym wypadku dużym usprawnieniem pracy agencji ubezpieczeniowej może być wdrażanie systemu komunikacji mobilnej.
Komunikacja mobilna a agencje ubezpieczeniowe
Komunikacja mobilna to nic innego jak przesyłanie wiadomości SMS. Dzięki ich zastosowaniu w działaniach sprzedażowych i marketingowych można osiągać wysoką skuteczność w dostarczaniu komunikatów. O tym dlaczego SMS to popularna i wciąż aktualna droga komunikacji z Klientami możesz przeczytać TUTAJ.
Jednym ze sposobów wykorzystania komunikacji mobilnej jest rejestracja na platformie mProfi.pl, która na start oferuje 60 bezpłatnych SMS-ów. Dzięki nim można sprawdzić jak ten kanał komunikacji działa w praktyce.
Te spersonalizowane mogą przypominać np. o terminach końca ubezpieczenia czy terminach płatności, mogą być również zaproszeniem lub potwierdzeniem umówionych wizyt z agentami. System automatycznie, w ustalonym terminie wyśle SMSa z przypomnieniem i numerem telefonu na który należy się skontaktować.
Komunikacja mobilna to również doskonała okazja do zaprezentowania dodatkowych ofert ubezpieczeniowych, zaproszenia do udziału w konkurach i promocjach czy prowadzenia działań edukacyjnych w zakresie ubezpieczeń. Daje również możliwość do-sprzedaży dodatkowych ubezpieczeń np. poprzez kampanie z kuponami rabatowymi.
Nie tylko SMS
SMS-y to nie jedyne funkcjonalności jakie może wykorzystać agencje ubezpieczeń na platformie mProfi.pl. Kolejnym są ankiety i głosowania – wszak powszechnie wiadomo, że nie wystarczy tylko prowadzić działań sprzedażowych czy marketingowych, ale także należy je też monitorować. Funkcje ankiet i głosowań pozwalają m.in. oceniać pracę agentów, poziom zadowolenia Klientów z usług agencji czy ich preferencje w zakresie dotychczasowej bądź planowanej oferty. Ocena Klientów pomoże w rozwoju oferty i usprawnieniu działań.
Wprowadzeni i zaplanowanie systemu komunikacji z klientami i agentami powala firmom ubezpieczeniowym zoptymalizować prace, poprawić kontakt z Klientami i współpracownikami, przy jednoczesnym wyróżnieniu się na rynku i dostarczaniu usług dodatkowych, które są doceniane przez potencjalnych Klientów. Te unowocześniania nie pozostaną również bez znaczenia w przypadku podsumowań wyników finansowych agencji.
Brak komentarzy
Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.