Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w agencji ubezpieczeniowej?

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w agencji ubezpieczeniowej?

Agencje ubezpieczeniowe a nowe trendy w sektorze usług. Jak skutecznie wykorzystywać komunikację mobilną.

Na polskim rynku Klienci mogą wybierać i przebierać w ofercie agencji ubezpieczeniowych. Ilość podmiotów gospodarczych oferujących takie usługi jest ogromna, a  co ważniejsze ich oferty są do siebie zbliżone. Aby zaistnieć i pozyskać Klientów należy się wyróżniać i proponować coś nowego.  Pytaniem otwartym pozostaje więc na jakie innowacje powinny postawić agencje ubezpieczeniowe.

Agencje ubezpieczeniowe chcące pozyskać nowych partnerów biznesowych jak i wykształcić lojalność wobec stałych klientów musza podążać za światowymi trendami obowiązującymi na rynku usług. W ostatnich czasach tendencji jest bardzo dużo, jednak są dwie o których warto wspomnieć, i z którym warto się przyjrzeć, ponieważ jak przewidują specjaliści to one będą miały największy wpływ na przyszłość biznesów.

Kierunek człowiek.

Natalia Hatalska, blogerka i ekspertka od rynkowych trendów prognozuje, że najbliższe lata upłyną pod znakiem trendu jakim będzie człowiek. Produkty czy usługi mają być przede wszystkim nastawione na to, aby maksymalnie uprościć i ułatwić funkcjonowanie w świecie. Realizacje tego trendu widać  zarówno w innowacyjnych produktach wprowadzonych przez duże koncerty typu Amazon jak i w działaniach, które podejmują mniejsze firmy. Kierunek człowiek oznacza, że zdobywanie nowych klientów i utrzymanie tych już pozyskanych będzie następowało nie tyko przez różnorodne formy reklamy w mediach tradycyjnych czy internetowych, ale przez proponowanie ludziom usług podwyższających komfort współpracy z danym przedsiębiorstwem.

Marketing relacji i informacji

Młodych adeptów marketingu często pyta się czym zajmuje się ta dziedzina i jak ją rozumieją. Odpowiedzi, których udzielają mogą zarówno zadziwić jak i zaintrygować. Jednak Ci, którzy na co dzień parają się tą sztuką i umiejętnie łączą ją ze sprzedażą (a więc uprawiają trade marketing) wiedzą, że ta praca to przede wszystkim nawiązywanie relacji miedzy ludzkich i dbanie o nie. Zbudowanie relacji nie jest możliwe bez komunikacji. W dobie XXI wieku komunikowanie się może przebiegać przez wiele kanałów. I chociaż ich wybór jest ogromy to wiele firm nadal nie umiejętnie korzysta z dostępnych narzędzi lub też nie chce otworzyć się na innowacyjne rozwiązania. A to właśnie marketing relacji jest jednym z najważniejszych kierunków rozwoju tej dziedziny. Nawiązywanie długotrwałych więzi oraz zyskiwanie lojalności klientów ma niebywałe znaczenie w dobie kiedy każdego dnia powstaje tysiące konkurencyjnych firm proponujących takie same lub podobne usługi.

Marketing relacji ściśle wiąże się również z zapewnieniem Klientom potrzeby informacji. Nie od dziś wiadomo, iż są one na wagę złota. Ludzie lubią być poinformowani i wiedzieć. W dobie kiedy każda minuta jest cenna a szum informacyjny jest tak duży, że trudno oddzielić wiadomości istotne od tych mniej ważnych konieczne jest zalezienie drogi skutecznego dotarcia z komunikatem. Dlaczego? Bo twoi Klienci mogą nie pamiętać, że właśnie kończy im się polisa na życie lub nie  mieć czasu zadzwonić do Ciebie i zapytać o ubezpieczenie na wakacje – to Ty, jako agent, musisz wyciągnąć rękę, przypomnieć, powiedzieć co jest potrzebne. Jeśli nie zrobi tego twoja agencja, zrobi to konkurencja.

Clou najnowszych trendów na rynku usług

Wracając do początku naszego artykułu bez sprzecznie można stwierdzić, że najważniejszym trendem jest człowiek i jego komfort. To on ma być w centrum zainteresowania – wokół niego kręcą się działania marketingowe, PR czy sprzedażowe firm. Od tych tendencji ciężko uciec, należy się do nich dostosować.

Agencje ubezpieczeniowe a nowe trendy

Agencje ubezpieczeniowe to firmy, które adresują swoje usługi do ludzi. W związku z tym planując swoje działania na uwadze powinny mieć aktualne tendencje zmian na rynku usług, a także dbać o zadowolenie swoich Klientów. Jednym z rozwiązań jest wdrożenie kompleksowej komunikacji z Klientami zapewniającej im maksimum informacji. To właśnie dzięki nim, a także przygotowaniu planu budowania długotrwałych relacji mają one możliwość wykształcenia lojalnych Klientów, stale korzystających z ich usług. Działając sprawnie, informując i przypominając wypróbują one unikatowe na rynku usługi dodane, przez które będą wyróżniać się pośród innych agencji ubezpieczeniowych.

Jak zaplanować komunikacje w agencji ubezpieczeniowej?

Każda firma, przedsiębiorstwo działa na innych zasadach i swoje komunikaty kieruje do innej grupy osób. Ta różnorodność sprawia, że konieczne jest dostosowanie odpowiedniego kanału do komunikowania się i przekazywania najważniejszych informacji. Agencje ubezpieczeniowe posiadają dwie główne grupy, do których powinny kierować wiadomości (jeżeli chcą prowadzić skuteczne działania marketingowe, PR i sprzedażowe): Klienci i pracownicy agencji. Z racji specyfiki przekazywanych informacji nie zawsze mogą one być wysłane przez ogólnodostępne kanały np. social media. W tym wypadku dużym usprawnieniem pracy agencji ubezpieczeniowej może być wdrażanie systemu komunikacji mobilnej.

Komunikacja mobilna  a agencje ubezpieczeniowe

Komunikacja mobilna to nic innego jak przesyłanie wiadomości SMS. Dzięki ich zastosowaniu w działaniach sprzedażowych i marketingowych można osiągać wysoką skuteczność w dostarczaniu komunikatów. O tym dlaczego SMS to popularna i wciąż aktualna droga komunikacji z Klientami możesz przeczytać TUTAJ.

Jednym ze sposobów wykorzystania komunikacji mobilnej jest rejestracja na platformie mProfi.pl, która na start oferuje 60 bezpłatnych SMS-ów. Dzięki nim można sprawdzić jak ten kanał komunikacji działa w praktyce.

Te spersonalizowane mogą przypominać np. o terminach końca ubezpieczenia czy terminach płatności, mogą być również zaproszeniem lub potwierdzeniem umówionych wizyt z agentami. System automatycznie, w ustalonym terminie wyśle SMSa z przypomnieniem i numerem telefonu na który należy się skontaktować.

Komunikacja mobilna to również doskonała okazja do zaprezentowania dodatkowych ofert ubezpieczeniowych, zaproszenia do udziału w konkurach i promocjach  czy prowadzenia działań edukacyjnych w zakresie ubezpieczeń. Daje również możliwość do-sprzedaży dodatkowych ubezpieczeń np. poprzez kampanie z kuponami rabatowymi.

Nie tylko SMS
SMS-y to nie jedyne funkcjonalności jakie może wykorzystać agencje ubezpieczeń na platformie mProfi.pl. Kolejnym są ankiety i głosowania – wszak powszechnie wiadomo, że nie wystarczy tylko prowadzić działań sprzedażowych czy marketingowych, ale także należy je też monitorować. Funkcje ankiet i głosowań pozwalają m.in. oceniać pracę agentów, poziom zadowolenia Klientów z usług agencji czy ich preferencje w zakresie dotychczasowej bądź planowanej oferty. Ocena Klientów pomoże w rozwoju oferty i usprawnieniu działań.

Wprowadzeni i zaplanowanie systemu komunikacji z klientami i agentami powala firmom ubezpieczeniowym zoptymalizować prace, poprawić kontakt z Klientami i współpracownikami, przy jednoczesnym wyróżnieniu się na rynku i dostarczaniu usług dodatkowych, które są doceniane przez potencjalnych Klientów. Te unowocześniania nie pozostaną również bez znaczenia w przypadku podsumowań wyników finansowych agencji.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.