Marketing SMS w branży finansowej, w tym wykorzystanie wiadomości SMS w miękkiej windykacji
W dobie wszechobecnych telefonów komórkowych wykorzystanie marketingu mobilnego w branży finansowej jest coraz częstsze i powoli staje się standardem. Jak sama nazwa wskazuje, marketing SMS to działania marketingowe ukierunkowane na telefony komórkowe. Marketing SMS to tanie narzędzie oferujące różnorodne możliwości, pozwalające m.in. zmniejszyć korespondencję w wersji papierowej, tak często spotykaną w branży finansowej, a tym samym wypracować znaczne oszczędności.
Wystarczy sprawny telefon posiadający zasięg, by zyskać pewność, że wiadomość zostanie szybko i sprawnie dostarczona. W przeciwieństwie do rozmów telefonicznych, często uznawanych za nachalne i zajmujące dużo czasu, wiadomość SMS jest łatwiejsza w odbiorze. Ponadto – co najważniejsze – pozwala na dwukierunkową komunikację: klient w prosty dla niego sposób może skontaktować się z nadawcą, jakim w tym przypadku jest instytucja finansowa.
Spis treści
A co z wiadomościami e-mail?
Również wymagają dostępu do internetu, zwykle jednak są odczytywane w późniejszym czasie. SMS charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem otwieralności, co oznacza większe prawdopodobieństwo odczytania SMS-a niż wiadomości e-mail przez klienta. Coraz częściej komunikacja mobilna odbywa się poprzez dedykowane aplikacje, które zwiększają zasięg marketingu mobilnego i które zyskują na popularności wraz z upowszechnianiem się internetu mobilnego. Połączenie wiadomości SMS z wiadomościami e-mail oraz aplikacjami zwiększa skuteczność kampanii marketingowych. SMS-em można na przykład przesłać informację o wiadomości e-mail zawierającej szczegółowe omówienie kampanii; takie kombinacje pozwolą dotrzeć do większej liczby klientów i wzmocnią efekt synergii.
Kluczem do dobrej komunikacji z klientami jest tzw. user experience, czyli ogół doświadczeń użytkownika. Złe doświadczenia niszczą relacje, dlatego ważne jest planowanie komunikacji. Natrętne telefony, niemiła obsługa, utrudniony kontakt mogą sprawić, że klient zrezygnuje z usługi na rzecz firmy konkurencyjnej. Marketing mobilny stanowi idealne narzędzie kreowania user experience oraz budowania wizerunku firmy. Dobre doświadczenia = dobry wizerunek.
Praktyki, które warto wprowadzić w marketingu mobilnym w branży finansowej:
- nazwa firmy jako numer nadawcy – odbiorca od razu wie, od kogo dostaje wiadomość, i zyskuje pewność, że adresat nie ukrywa się i ma czyste intencje;
- możliwość rezygnacji lub modyfikacji powiadomień – odbiorca czuje, że ma kontrolę nad przychodzącymi wiadomościami;
- brak spamu – oczywiste jest, że niechciane lub niezamawiane wiadomości nie będą życzliwie przyjmowane;
- personalizacja wiadomości (imię i dopasowany komunikat) – odbiorca uzna, że wiadomość powstała z myślą o nim.
Marketing SMS w bankowości i innych instytucjach finansowych
Marketing SMS w bankowości i innych instytucjach finansowych umożliwia kompleksową obsługę klienta oraz ułatwia jej zarządzanie. Za pomocą komunikacji SMS można informować o produktach i usługach o wiele sprawniej niż za pośrednictwem rozmów telefonicznych wychodzących z call center. Dlaczego? Wiadomość SMS można odebrać również w sytuacjach, w których trudno odebrać telefon. Ponadto SMS ułatwia wyznaczenie terminu rozmowy z klientem oraz przeprowadzenie jej w dogodnych dla klienta warunkach. Niezależnie od przekazywania informacji istnieje możliwość przeprowadzenia kampanii marketingowych z wyraźnym call to action.
Kupuj i zarabiaj! Z każdej wydanej kwoty wraca do Ciebie aż 5%! Poznaj naszą nową ofertę, klikając w link [link] albo odpisz, wpisując: OFERTA, a nasz konsultant oddzwoni do Ciebie.
Obsługa konta, prowadzona za pomocą SMS-ów, ma wiele zalet – poza wspomnianą szybkością wykonania usługi w branży finansowej istotne jest bezpieczeństwo; w końcu chodzi o zarządzanie pieniędzmi i wrażliwymi danymi. Wiadomości SMS wzmacniają bezpieczeństwo m.in. dzięki mobilnym powiadomieniom o operacjach wykonywanych na koncie czy wprowadzeniu podwójnej autoryzacji (np. wysyłkę kodów dostępu). Dzięki wiadomościom mobilnym odbiorcy nie tylko sprawdzą stan konta, lecz także wykonają transakcje. Przypomnienie o zbliżających się płatnościach czy saldzie konta na pewno zostanie docenione.
21.04.2016 na Twoje konto wpłynęła kwota XXXX zł. Tytuł przelewu: »Wypłata za marzec«.
Idealny klient to lojalny klient. Wiadomości mobilne umożliwiają prowadzenie akcji lojalnościowych oraz zbieranie opinii dotyczących usług. Podziękowania za skorzystanie z oferty również przyczynia się do budowania relacji i lojalności.
Dziękujemy, że z nami jesteś! Jeśli masz uwagi dotyczące naszych usług, odpisz TAK, a oddzwonimy do Ciebie. Pomóż nam zmienić się na lepsze. Miłego dnia!
Wiadomości SMS a windykacja mobilna
Windykacja mobilna jest specjalnym zastosowaniem technologii mobilnych – ułatwia egzekwowanie zapłat. Windykacja rzadko bywa przyjemnym doświadczeniem, technologia jednak może znacznie ją ułatwić. Wiadomości SMS pozwalają na szybki kontakt z osobami, które tego kontaktu unikają; można nie odebrać albo nie otworzyć listu, ale rzadko zdarza się nie przeczytać wiadomości SMS, istnieją więc duże szanse na dostarczenie informacji. Jest to znakomite wsparcie pozostałych metod – natychmiastowy i sprawny kontakt wierzyciela z dłużnikiem prowadzi do zwiększenia poziomu ściągalności należności oraz skraca okres płatności; dla firmy oznacza to mniej pracy i niższe koszty, dłużnikowi zapewnia szybsze pozbycie się problemu.
Kluczem jest utrzymanie relacji z dłużnikami; komunikacja mobilna pozwala zrobić to w sposób delikatny i bez niepotrzebnego zastraszania. Specyfika wiadomości SMS wymaga przemyślanych działań: wiadomość musi być krótka i precyzyjna. Warto opracować scenariusze kontaktu, które zapobiegną zniszczeniu relacji. Ekspozycja korzyści zamiast straszenia jest metodą prowadzącą do szybkiego odzyskania należności.
Przypominamy, że termin płatności upływa 2.04.2016 o 23:59 go to this website. Do końca zostały jeszcze 3 raty. Zapłać w terminie, a unikniesz dodatkowych kosztów. Miłego dnia!
Windykacja sms opiera się na personalizacji. Dłużnik musi czuć, że jest traktowany indywidualnie. W życiu każdego człowieka zdarzają się sytuacje mogące prowadzić do braku płynności finansowej, dlatego ważne jest, by podejście do dłużników wynikało z ich dotychczasowego zachowania; na przykład jeśli zadłużenie jest niewielkie lub opóźnienie wynosi zaledwie kilka dni, można wysłać neutralne przypomnienie lub powiadomienie o stanie płatności.
Informujemy, że nie została zaksięgowana wpłata, której termin płatności upłynął wczoraj, tj. 2.04.2016. Prosimy o sprawdzenie i uregulowanie należności.
Wiadomości SMS mogą okazać się pomocne również dłużnikom, stając się potwierdzeniem spłaty zobowiązań lub ułatwiając sprawdzenie:
- wysokości zadłużenia;
- stanu konta;
- kwoty zadłużenia;
- terminu spłaty rat.
Sprawa nr 232/16. Wysokość zadłużenia: 2500 zł. Wysokość raty: 500 zł. Zapłacone: 1000 zł. Do zapłaty: 1500 zł. Najbliższa rata: 2.04.2016.
Dzięki wiadomościom mobilnym dłużnik ma dostęp do tzw. m-wizytówki, czyli wiadomości zawierającej dane agenta, z którym rozmawiał (imienia i nazwiska), numer sprawy i inne niezbędne informacje.
Największa moc wiadomości mobilnych w windykacji tkwi w powiadomieniach i przypomnieniach: mogą przypominać o zbliżającym się terminie płatności oraz powiadamiać o braku terminowej wpłaty.
Rozwój techniki sprawia, że marketing SMS w branży finansowej odgrywa coraz większą rolę. Komunikacja mobilna umożliwia dostarczenie informacji wprost do ręki klienta oraz budowanie z nim relacji na warunkach korzystnych dla obu stron. Dodatkowo zaoszczędzone są czas i pieniądze zarówno klienta, jak i instytucji finansowej. Umiejętne wykorzystanie marketingu mobilnego pozwala na uzyskanie przewagi nad konkurencją oraz wzmacnia pozytywny wizerunek marki wśród klientów; udaje się to nawet w tak trudnej wizerunkowo branży, jaką jest windykacja.
Brak komentarzy
Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.