Planowanie strategii komunikacji mobilnej – 7 elementów, które musisz uwzględnić

planowanie-strategii-komunikacji-mobilnej

Planowanie strategii komunikacji mobilnej – 7 elementów, które musisz uwzględnić

Komunikacja mobilna jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Pozwala na personalizację wiadomości oraz zapewnia natychmiastowe dostarczenie komunikatu na przykład o promocji czy nowej ofercie. O wysokiej skuteczności kampanii SMS świadczy fakt, że 95% odbiorców, do których dotarła wiadomość, odczytało ją w ciągu 3 minut od jej otrzymania . Jednak komunikacja mobilna to nie tylko SMS-y. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał, powinieneś właściwie zaplanować strategię i poznać jej kluczowe elementy, a także zastanowić się jak wykorzystać aplikacje mobilne dla firm, by jeszcze lepiej dopasować swoje działania do odbiorcy.

Planując strategię komunikacji mobilnej z klientami, należy uwzględnić poniższe elementy:

1. Odpowiedz na kluczowe pytania.

  • Kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć z ofertą? Jaki jest ich wiek? Jaka płeć? Jakie miejsce zamieszkania? Czym zajmują się na co dzień? Wiedza o preferencjach konsumentów pozwoli Ci lepiej dopasować ofertę do odbiorcy.
  • Kto spośród klientów będzie zainteresowany Twoimi treściami? Pamiętaj, aby starannie dobierać komunikaty.
  • Jakie zadania i potrzeby ma Twoja grupa docelowa? Czy treści, które planujesz dostarczać, będą przydatne dla odbiorcy?
  • Jakiego stylu wypowiedzi użyjesz, aby wpłynąć na odbiorców? Zastanów się nad najbardziej skutecznym, czyli angażującym komunikatem.

2. Odpowiednio dobierz grupę odbiorców.

Nietrafiona baza klientów i niewłaściwie dobrany do ich potrzeb przekaz mogą spowodować lawinę rezygnacji z subskrypcji. Należy pamiętać, że polskie prawo pozwala na wysyłkę SMS-ów wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na to zgodę. Dla bezpieczeństwa korzystaj ze sprawdzonych baz danych, najlepiej samodzielnie stworzonych (np. zdobywaj numery bezpośrednio od konsumentów).

Informacje z bazy danych (np. data urodzenia, płeć czy imię) przydadzą Ci się do personalizacji Twoich komunikatów. W odpowiednim doborze grupy odbiorców pomoże Ci także geolokalizacja. 

3. Wyznacz cel kampanii mobilnej.

Jakie są Twoje cele marketingowe? Chcesz podnieść statystyki newslettera, wygenerować leady czy zwiększyć sprzedaż? Twój cel powinien zostać sformułowany zgodnie z zasadą SMART. Po wyznaczeniu celu kampanii możesz zdecydować, które kanały komunikacji mobilnej okażą się najskuteczniejsze w ich realizacji.

4. Pamiętaj o responsywności.

Coraz więcej użytkowników przegląda treści na swoich smartfonach. Zniechęcisz do siebie potencjalnych klientów, jeśli wizyta na Twojej stronie wywoła w nich frustrację. Dlatego zadbaj o responsywność swojej strony internetowej – jej zawartość powinna ładować się szybko, dobrze wyświetlać na niewielkim ekranie i budować pozytywne doświadczenia w osobie, która ją przegląda.

5. Wzbudź zaangażowanie – mobilne kupony, promocje, konkursy.

Komunikacja mobilna pozwala na indywidualne podejście do określonej grupy odbiorców, więc wykorzystaj ją, przygotowując specjalną ofertę dla określonych konsumentów.

Jak wywołać pozytywny efekt zaskoczenia? Wysyłając bonusy, rabaty czy informacje o specjalnych promocjach. Zaletą mobilnych kuponów jest ich prostota i łatwość użycia. Trafiają do osób, które nigdy nie przekonałyby się do noszenia ze sobą fizycznych kuponów.

6. Wykorzystaj siłę mobilnych reklam.

Statystyki dowodzą, że reklamy mobilne są klikane aż 5 razy częściej niż internetowe visit our website. Aby Twoja reklama przyniosła oczekiwane wyniki, użyj odpowiednich grafik, które będą dobrze wyglądały na małym ekranie. Pisz zwięźle i zrozumiale, a przede wszystkim użyj CTA (call to action).

Przemyśl treść komunikatu i przekuj zwięzłą treść w Twój atut, informując klienta o kluczowych sprawach (np. terminie obowiązywania oferty, wielkości promocji czy sposobie kontaktu).

7. Postaw na komunikację dwukierunkową i wykorzystaj aplikacje mobilne dla firm

Zamiast skupiać się wyłącznie na jednokierunkowej komunikacji w postaci kampanii SMS, połącz ją z dedykowaną aplikacją mobilną dla firm, która zapewnia dwukierunkową komunikację.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, mProfi zapewnia kompleksowe rozwiązania w zakresie komunikacji mobilnej, przygotowując spersonalizowane aplikacje biznesowe dla firm.

Aplikacja mobilna dla firm mProfi to komunikator służący do dwukierunkowej wymiany treści między administratorem a odbiorcami. Każda aplikacja może zachować swój unikatowy charakter dzięki personalizacji szeregu elementów wizualnych. To użytkownik aplikacji decyduje, jakie treści chce otrzymywać.

W jakich sytuacjach sprawdzi się komunikator? W szybkiej, efektywnej i taniej komunikacji. Wszystkie wiadomości kierowane do aplikacji, trafiają jednocześnie na platformę umożliwiającą ich zarządzanie.

Implementując powyższe elementy w swojej strategii komunikacji mobilnej, zwiększasz szansę na maksymalne wykorzystanie jej potencjału. Uruchomienie dwukierunkowego kanału komunikacji w postaci spersonalizowanej aplikacji mobilnej dla firm zapewni pozytywne doświadczenia Twoim konsumentom, a dodatkowo przełoży się na wzrost ich zaangażowania.

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.