Przykładowy mail zachęcający do współpracy — jak go wykorzystać? 

Przykładowy mail zachęcający do współpracy — jak go wykorzystać? 

Przykładowy mail zachęcający do współpracy może dotyczyć uzyskania przez influencera statusu ambasadora marki, czy też stworzenia przez dwóch popularnych producentów kolaboracyjnej linii produktów. Możliwości jest wiele, jednak przed rozpoczęciem wysyłki zawsze warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów, które opiszemy poniżej! 

Przykładowy mail zachęcający do współpracy — czy trzeba tworzyć go od zera?

Idealny przykładowy mail zachęcający do współpracy może dla każdej firmy wyglądać nieco inaczej, zarówno jeśli chodzi o tekst, jak i warstwę graficzną. Nie oznacza to jednak, że nie można oszczędzić czasu i skorzystać z gotowych rozwiązań. Przeciwnie, wiele firm sięga po szablony maili, które wystarczy jedynie wypełnić własną zawartością. 

To proste i efektywne rozwiązanie, wykorzystywane zarówno przez mniejsze, początkujące firmy, jak i większych, doświadczonych przedsiębiorców. Co ważne, jeśli korzysta się z szablonów wysokiej jakości, nie wpłyną one negatywnie na odbiór komunikatów. Tylko gdzie je znaleźć? Przydatne mogą okazać się narzędzia do masowej wysyłki wiadomości, takie jak platforma mProfi. 

Oprócz możliwości zaplanowania mailingu na przyszłość, przeprowadzania spamtestów czy analizy wyników kampanii, oferują one, między innymi niejeden przykładowy mail zachęcający do współpracy. Przedsiębiorcy mogą wybierać spośród wielu wzorów na różne okazje i przeznaczonych dla różnych branż, w związku z czym każdy znajdzie coś dla siebie.

Wśród dostępnych opcji są także na przykład mail sprzedażowy, zaproszenie, życzenia świąteczne. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać dany szablon inaczej, niż wskazywałoby jego domyślne przeznaczenie, przerabiając go według swoich potrzeb.

Co powinien zawierać mail zachęcający do współpracy?

W teorii przykładowy mail zachęcający do współpracy może składać się z zaledwie kilku prostych elementów: przyciągającego uwagę tytułu, ciekawych nagłówków i klarownych, wartościowych akapitów… jednak w praktyce popularne są bardziej zaawansowane konstrukcje. Zarówno jeśli chodzi o mailing do firm, jak i do osób fizycznych (np. potencjalnych inwestorów). Obejmują one między innymi klikalne przyciski skłaniające do działania (CTA), np. umówienia się na spotkanie lub zapoznania się z ofertą, przekierowujące do odpowiedniej witryny. 

Często wykorzystywane są także innego rodzaju elementy graficzne: tła, obrazki, logo firmy czy GIFy. Ponadto profesjonalny mailing do klientów zazwyczaj zawiera stopkę, na którą składają się m.in. dane kontaktowe i ważne linki (w szczególności do strony pozwalającej zarządzać zgodami marketingowymi). Odbiorcy cenią sobie spójność, dlatego kluczowe jest, aby zachować w poszczególnych komunikatach m.in. ten sam schemat kolorystyczny charakterystyczny dla marki. W ten sposób już na pierwszy rzut oka będzie wiadomo, kto jest nadawcą.

Warto rozważyć segmentowanie listy kontaktów, tak, aby móc na przykład przygotować kilka wersji treści w zależności od branży odbiorcy, czy też rozmiaru firmy, z którą chce się nawiązać współpracę. Skuteczna kampania mailingowa to często taka, która wykorzystuje możliwości personalizacji, na przykład mail zachęcający do współpracy zaczyna od bezpośredniego zwrotu do odbiorcy.

Komu warto wysłać mail zachęcający do współpracy?

Przykładowy mail zachęcający do współpracy to zwykle wiadomość o bardzo ogólnym charakterze, którą można wysłać niemal każdemu. Jeśli jednak firma dysponuje mocno ograniczonym budżetem, taki coldmailing najlepiej w pierwszej kolejności skierować do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem zainteresują się ofertą. 

Kto będzie należał do tego grona? Wpływają na to między innymi takie czynniki, jak rozmiar firmy, branża czy lokalizacja — wszystko zależy od okoliczności, dlatego optymalna grupa docelowa może być w każdym przypadku inna. Ustalenie jej i uwzględnienie we wszelkich działaniach marketingowych to kwestia kluczowa, o którą należy jak najszybciej zadbać.

Ponadto przygotowując przykładowy mail zachęcający do współpracy, zawsze warto odpowiednio zawęzić grono odbiorców, weryfikując przy pomocy systemu HLR, czy wszystkie zebrane numery są aktywne. Będzie to wartościowy krok, zwłaszcza jeśli baza powstała jakiś czas wcześniej i jest niemałe prawdopodobieństwo, że jest już częściowo nieaktualna. Uporządkowanie listy kontaktów zapewnia bardziej miarodajne wyniki kampanii i pozwala uniknąć niepotrzebnego wykorzystywania części budżetu na działania z góry skazane na niepowodzenie.

Dlaczego warto wysyłać maile zachęcające do współpracy?

Omawiane przykładowe maile zachęcające do współpracy, ale też choćby mailing świąteczny, to nieodłączny element strategii marketingowej wielu firm — i nie tylko. Jak wspomniano we wstępie, sięgają po nie także m.in. influencerzy i inni twórcy, którzy starają się nawiązać nowe relacje biznesowe. Nie ma w tym przypadku.

Wiadomości elektroniczne są tanią, szybką i wygodną formą kontaktu, która pozwala bezpośrednio dotrzeć do szerokiej gamy potencjalnych partnerów biznesowych. Zwykle nietrudno jest znaleźć odpowiedni adres do kontaktu, często także można liczyć na szybką odpowiedź. Dodatkowo mailing świetnie łączy się z innymi typami komunikacji, np. SMS-em, w przypadku prowadzenia bardziej złożonych kampanii.

Chociaż na pierwszy rzut oka może się on wydawać prosty i ograniczający, to w praktyce daje bardzo wiele możliwości. Dzięki opcji wstawienia do wiadomości grafik (w tym ruchomych) i formatowania tekstu na niezliczone sposoby, łatwo jest się wyróżnić i stworzyć przekaz, który zapadnie odbiorcom w pamięć. Omówione wcześniej gotowe szablony przykładowego maila zachęcającego do współpracy sprawiają, że łatwo jest zrealizować profesjonalną kampanię nawet jako początkujący. Nie pozostaje więc nic innego, jak wykonać pierwszy krok!

Avatar

Grzegorz Obrębski

Pasjonat nowoczesnych technologii, od zawsze związany z branżą telekomunikacyjną oraz IT. Na co dzień prowadzący wraz ze swoim zespołem działania marketingowe oraz rozwijający współpracę z klientami w celu zapewnienia im innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w tych dziedzinach.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Komentarz
Imię i nazwisko
Email
Strona internetowa