Do czego służy opt-out w SMS marketingu i jak go wdrożyć?
Umożliwianie odbiorcom łatwego wypisania się z listy kontaktów to nie tylko oznaka profesjonalizmu firmy, ale też coś, czego wymaga prawo. Znanym i lubianym rozwiązaniem z tego zakresu jest opt-out SMS. Jak działa out-out w SMS marketingu i w jaki sposób można go skonfigurować? Sprawdź nasz poradnik!
Spis treści
Czym jest opt-out w SMS marketingu?
Opt-out w SMS marketingu występuje pod dwoma postaciami. Pierwsza z nich to wiadomość od przedsiębiorcy, która wskazuje użytkownikowi znajdującemu się na liście kontaktów, jak się z niej wypisać. Ta opcja cieszy się dużą popularnością wśród polskich przedsiębiorców.
Drugi wariant obejmuje SMS wysyłany przez użytkownika do firmy, za pomocą którego ten informuje, że nie chce już otrzymywać komunikatów reklamowych (np. poprzez użycie wskazanego wcześniej słowa-klucza, takiego jak STOP).
Twórz listy kontaktów ręcznie lub pozwól użytkownikom dopisywać się do bazy samodzielnie, poprzez formularz lub SMS. Prowadź skuteczne kampanie SMS-owe niskim kosztem. Zarejestruj się na mProfi i sprawdź, jak to działa!
Jak działa opt-out SMS?
Niezależnie od tego, jaki rodzaj opt-out w SMS marketingu wykorzystujemy, obecnie dużą rolę odgrywa w nim automatyzacja. Pozwala ona firmie oszczędzić sporo czasu, zwłaszcza jeśli lista kontaktów jest naprawdę obszerna i ręczne zarządzanie nią byłoby uciążliwe.
Cały proces może wyglądać w ten sposób, że w wiadomości powitalnej przesłanej po dołączeniu użytkownika do listy odbiorców zawarty jest specjalny link. Prowadzi on do strony z formularzem, do którego trzeba wprowadzić swój numer telefonu, a następnie potwierdzić chęć wypisania się z grupy odbiorców.
Kiedy użytkownik przesyła wypełniony formularz do platformy, na której przechowywana jest baza, numer jest automatycznie usuwany z wybranej listy kontaktów (o ile rzeczywiście się na niej znajdował). W ten sposób użytkownik nie musi czekać, aż przedsiębiorca znajdzie czas, aby ręcznie wypisać go z bazy, a firma nie ma potrzeby angażować w ten proces zasobów.
Kiedy stosuje się opt-out w SMS marketingu?
Komunikaty typu opt-out w SMS marketingu spotykane są wszędzie tam, gdzie komunikacja opiera się na udzielonej zgodzie na stały kontakt. Nie stosuje się ich, gdy mowa o jednorazowych powiadomieniach, np. o statusie zamówienia.
Opt-out SMS to użyteczne narzędzie w przypadku wszelkiego rodzaju komunikacji o charakterze regularnym: newsletterów, złotych myśli, ciekawostek, porad, zaproszeń na wydarzenia i kursy. Odbiorca tego typu treści może w pewnym momencie nie być zainteresowany dalszym ich otrzymywaniem. Doceni wtedy możliwość szybkiego i prostego wypisania się z listy kontaktów.
Prowadząc skuteczny SMS marketing, oparty na przemyślanej strategii oraz odpowiednim doborze grupy docelowej, zmniejszymy liczbę wypisów do minimum. Zawsze jednak musimy liczyć się z tym, że rezygnacje będą się pojawiać i użytkownicy muszą mieć możliwość dokonania ich wygodnie, bez zbędnych formalności.
Opt-out SMS — jak dodać link do rezygnacji?
To, jak wygląda proces rozsyłania opt-out SMS, zależy od wybranej platformy do komunikacji mobilnej. My przedstawimy Wam instrukcję krok po kroku, jak zrobić to na mProfi. Cały proces zajmie zaledwie kilka chwil.
Podążając za poniższymi wskazówkami, zawrzecie w wiadomości powitalnej do nowych członków listy odbiorców link do formularza, który umożliwi błyskawiczne wypisanie się z bazy. Oto co wystarczy zrobić:
- Zaloguj się na swoje konto i wejdź do modułu „Budowanie bazy”.
- Kliknij ścieżkę widoczną obok napisu „Formularz rezygnacji z subskrypcji” i skopiuj adres URL strony, która się otworzy.
- Wróć do mProfi i przejdź do modułu „Lista kontaktów”.
- Jeśli korzystasz z globalnej wiadomości powitalnej (takiej samej dla wszystkich grup odbiorców), wybierz zakładkę „Globalne wiadomości rejestracyjne”, wklej link do wiadomości powitalnej i zapisz zmiany. W przypadku, gdy chcesz ustawić lub zmienić wiadomość powitalną dla konkretnej grupy odbiorców, wejdź do zakładki „Grupy”, naciśnij przycisk edycji przy wybranej grupie, wklej link i potwierdź zmiany.
Link do wyrejestrowania się z grupy odbiorców na mProfi jest stosunkowo krótki. Dla każdego klienta wygląda w dużej mierze podobnie — różni się jedynie kodem konta, którego dotyczy. Gdyby mimo wszystko okazał się za długi, można skorzystać z narzędzia do skracania linków, aby zajął jeszcze mniej miejsca w wiadomości.
W formularzu wypisu z grupy odbiorców generowanym przez mProfi użytkownik może wybrać, z jakiej listy chce się wypisać. Dzięki temu w ramach jednego opt-out SMS można np. zrezygnować z całej komunikacji marketingowej od danej marki lub wypisać się tylko z newslettera, a wciąż otrzymywać zaproszenia na organizowane przez firmę wydarzenia, jeśli prowadzi ona osobne listy odbiorców na te cele. W pierwszej chwili opt-out w SMS marketingu może wydawać się czarną magią, ale jak widać, nie jest to zbyt skomplikowany koncept — ani do zrozumienia, ani do wykorzystania w praktyce. Mamy nadzieję, że wiecie już, jak wdrożyć go do swoich działań!
Twórz listy kontaktów ręcznie lub pozwól użytkownikom dopisywać się do bazy samodzielnie, poprzez formularz lub SMS. Prowadź skuteczne kampanie SMS-owe niskim kosztem. Zarejestruj się na mProfi i sprawdź, jak to działa!
Brak komentarzy
Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.