Światowe trendy w komunikacji mobilnej – MWC2016
22.02-25.02.2016, jako MATERNA GmbH, właściciel mProfi, po raz kolejny uczestniczyliśmy w jednym z największych branżowych wydarzeń w świecie mobilnym – Światowym Kongresie Technologii Mobilnych (ang. Mobile World Congress) w Barcelonie. Ponad 101 000 odwiedzających z 204 krajów i przeszło 2 200 wystawców! Nie mogło nas tam zabraknąć!
Tego rodzaju wydarzenie to również czas na refleksję, na rozmowy o trendach, a także na weryfikację sposobu, w jaki nasza oferta odpowiada na potrzeby odbiorców w odniesieniu do zmian zachodzących na rynku mobilnym.
Spis treści
Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem na temat MWC2016, udzielonym przez pana Helmuta an de Meulen, założyciela Grupy MATERNA Communications.
Piotr Herman: Po raz kolejny MATERNA uczestniczyła w Mobile World Congress. Co – Pana zdaniem – wyjątkowego było w tej edycji w porównaniu do poprzednich?
Helmut an de Meulen: Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na trzy trendy, które znalazły istotne odzwierciedlenie w tegorocznych targach: sieć 5G, Internet rzeczy i eSIM.
Sieć 5G
Póki co, mobilna sieć nowej generacji 5G testowana jest wciąż w laboratoriach, jednak jej wdrożenie z pewnością zrewolucjonizuje rynek mobilny. Założenia dotyczące sieci 5G robią wrażenie, w szczególności:
- szybka prędkość przesyłania danych na poziomie do 10 Gigabit/sec;
- opóźnienia na niezwykle niskim poziomie;
- niezawodność – łączność ma być odporna na zakłócenia i dużą liczbę jednoczesnych użytkowników i połączeń.
Szacuje się, że do 2020 roku z sieci 5G będzie korzystało ponad 20 miliardów urządzeń, co umożliwi dalszy rozwój tzw. Internetu rzeczy (ang. Internet of Things – IoT). Urządzenia wokół nas, podłączone do sieci, staną się codziennością.
Internet rzeczy i komunikacja między maszynami (M2M)
Rozwiązania tego typu stają się coraz bardziej popularne. Podczas targów można było zobaczyć różnorodne zastosowania w rozmaitych branżach.
eSIM
Elektroniczne karty SIM w ciągu kilku lat zastąpią fizyczne karty SIM. Nowy standard powinien zostać wprowadzony w najbliższych miesiącach. Elektroniczna karta SIM uniezależnia nas od operatora sieci mobilnej i daje możliwość przełączania się między sieciami, co więcej – konfiguracja naszego numeru odbywa się bezprzewodowo. Rozwiązanie eSIM zaprezentowali wszyscy producenci kart SIM, jak również wielu operatorów sieci komórkowej.
Piotr Herman: Na co w tym roku postawiła MATERNA w swojej ofercie, aby swoim klientom i partnerom zaoferować największą wartość?
Helmut an de Meulen: W tym roku skoncentrowaliśmy się na czterech obszarach, kluczowych dla naszych klientów i partnerów:
Telekomunikacyjne usługi w chmurze (ang. Telco Cloud Services)
Będąc zwolennikiem rozwiązań w chmurze, MATERNA oferuje operatorom telekomunikacyjnym model biznesowy usług zarządzanych (ang. Managed Services). W ten sposób umożliwiamy obniżenie do niezbędnego minimum wydatków inwestycyjnych na rozwój produktu lub wdrożenie systemu (ang. capital expenditures – CAPEX) oraz kosztów infrastruktury, zapewniając jednocześnie firmie większą elastyczność i innowacyjność.
Usługi komunikacji mobilnej
Świadczymy usługi komunikacji w modelu application-to-person (A2P), bazujące na routingu o dużej wydajności (ang. high-performance routing – HPR). Działamy w oparciu o ponad 1200 sieci globalnych, odznaczających się wysoką jakością i przepustowością.
Jeżeli chodzi o komunikację w modelu A2P (dystrybucję powiadomień i komunikatów generowanych przez systemy informatyczne i aplikacje) wysyłka wiadomości SMS wciąż pozostaje najskuteczniejszym i najszybszym rozwiązaniem. Dzięki temu nasza usługa jest w pełni skalowalna i elastyczna, co pozwala na przetwarzanie milionów SMS-ów miesięcznie.
Systemy wspomagające procesy biznesowe (ang. Business Support Systems)
Nasza usługa w chmurze wspomaga firmy różniej wielkości, pochodzące z różnych branż, w takich obszarach jak: zarządzanie zasobami, obsługa klienta, logistyka, programy lojalnościowe, fakturowanie i inne. Nasze rozwiązanie to m.in.:
- wsparcie procesów biznesowych bez żadnych wymagań sprzętowych i programowych;
- automatyczne udostępnianie usług np. aktywacja, modyfikacja, dezaktywacja;
- szczegółowe raportowanie i statystyki, co ułatwia dostęp do danych i ich kontrolę;
- wsparcie w marketingu mobilnym poprzez narzędzia takie jak Premium SMS Portal (PSP).
Doradztwo telekomunikacyjne
Doradztwo telekomunikacyjne obejmuje rozwiązania mobilne dla przedsiębiorstw, systemy wspomagania procesów biznesowych, usługi dodane oraz premium, płatności mobilne, a także M2M i IoT.
Piotr Herman: Czy MATERNA planuje uczestniczyć w Światowym Kongresie Technologii Mobilnych?
Helmut an de Meulen: Tak, planujemy uczestniczyć w MWC2017 z kilku powodów. Po pierwsze, kongres umożliwia nam zaprezentowanie naszego portfolio dynamicznie rozwijającym się segmentom rynku. Po drugie, takie wydarzenie stają się okazją do poznania potencjalnych klientów z całego świata (w szczególności z krajów Europy i Bliskiego Wschodu), nawiązania współpracy oraz dokonania przeglądu nowych trendów.
Brak komentarzy
Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.