Światowe trendy w komunikacji mobilnej – MWC2016

Światowe trendy w komunikacji mobilnej – MWC2016

22.02-25.02.2016, jako MATERNA GmbH, właściciel mProfi, po raz kolejny uczestniczyliśmy w jednym z największych branżowych wydarzeń w świecie mobilnym – Światowym Kongresie Technologii Mobilnych (ang. Mobile World Congress) w Barcelonie. Ponad 101 000 odwiedzających z 204 krajów i przeszło 2 200 wystawców! Nie mogło nas tam zabraknąć!

Tego rodzaju wydarzenie to również czas na refleksję, na rozmowy o trendach, a także na weryfikację sposobu, w jaki nasza oferta odpowiada na potrzeby odbiorców w odniesieniu do zmian zachodzących na rynku mobilnym.

Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem na temat MWC2016, udzielonym przez pana Helmuta an de Meulen, założyciela Grupy MATERNA Communications.

Piotr Herman: Po raz kolejny MATERNA uczestniczyła w Mobile World Congress. Co – Pana zdaniem – wyjątkowego było w tej edycji w porównaniu do poprzednich?

Helmut an de Meulen: Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na trzy trendy, które znalazły istotne odzwierciedlenie w tegorocznych targach: sieć 5G, Internet rzeczy i eSIM.

Sieć 5G

Póki co, mobilna sieć nowej generacji 5G testowana jest wciąż w laboratoriach, jednak jej wdrożenie z pewnością zrewolucjonizuje rynek mobilny. Założenia dotyczące sieci 5G robią wrażenie, w szczególności:

  • szybka prędkość przesyłania danych na poziomie do 10 Gigabit/sec;
  • opóźnienia na niezwykle niskim poziomie;
  • niezawodność – łączność ma być odporna na zakłócenia i dużą liczbę jednoczesnych użytkowników i połączeń.

Szacuje się, że do 2020 roku z sieci 5G będzie korzystało ponad 20 miliardów urządzeń, co umożliwi dalszy rozwój tzw. Internetu rzeczy (ang. Internet of Things – IoT). Urządzenia wokół nas, podłączone do sieci, staną się codziennością.

Internet rzeczy i komunikacja między maszynami (M2M)

Rozwiązania tego typu stają się coraz bardziej popularne. Podczas targów można było zobaczyć różnorodne zastosowania w rozmaitych branżach.

eSIM

Elektroniczne karty SIM w ciągu kilku lat zastąpią fizyczne karty SIM. Nowy standard powinien zostać wprowadzony w najbliższych miesiącach. Elektroniczna karta SIM uniezależnia nas od operatora sieci mobilnej i daje możliwość przełączania się między sieciami, co więcej – konfiguracja naszego numeru odbywa się bezprzewodowo. Rozwiązanie eSIM zaprezentowali wszyscy producenci kart SIM, jak również wielu operatorów sieci komórkowej.

Piotr Herman: Na co w tym roku postawiła MATERNA w swojej ofercie, aby swoim klientom i partnerom zaoferować największą wartość?

Helmut an de Meulen: W tym roku skoncentrowaliśmy się na czterech obszarach, kluczowych dla naszych klientów i partnerów:

Telekomunikacyjne usługi w chmurze (ang. Telco Cloud Services)

Będąc zwolennikiem rozwiązań w chmurze, MATERNA oferuje operatorom telekomunikacyjnym model biznesowy usług zarządzanych (ang. Managed Services). W ten sposób umożliwiamy obniżenie do niezbędnego minimum wydatków inwestycyjnych na rozwój produktu lub wdrożenie systemu (ang. capital expenditures – CAPEX) oraz kosztów infrastruktury, zapewniając jednocześnie firmie większą elastyczność i innowacyjność.

Usługi komunikacji mobilnej

Świadczymy usługi komunikacji w modelu application-to-person (A2P), bazujące na routingu o dużej wydajności (ang. high-performance routing – HPR). Działamy w oparciu o ponad 1200 sieci globalnych, odznaczających się wysoką jakością i przepustowością.

Jeżeli chodzi o komunikację w modelu A2P (dystrybucję powiadomień i komunikatów generowanych przez systemy informatyczne i aplikacje) wysyłka wiadomości SMS wciąż pozostaje najskuteczniejszym i najszybszym rozwiązaniem. Dzięki temu nasza usługa jest w pełni skalowalna i elastyczna, co pozwala na przetwarzanie milionów SMS-ów miesięcznie.

Systemy wspomagające procesy biznesowe (ang. Business Support Systems)

Nasza usługa w chmurze wspomaga firmy różniej wielkości, pochodzące z różnych branż, w takich obszarach jak: zarządzanie zasobami, obsługa klienta, logistyka, programy lojalnościowe, fakturowanie i inne. Nasze rozwiązanie to m.in.:

  • wsparcie procesów biznesowych bez żadnych wymagań sprzętowych i programowych;
  • automatyczne udostępnianie usług np. aktywacja, modyfikacja, dezaktywacja;
  • szczegółowe raportowanie i statystyki, co ułatwia dostęp do danych i ich kontrolę;
  • wsparcie w marketingu mobilnym poprzez narzędzia takie jak Premium SMS Portal (PSP).

Doradztwo telekomunikacyjne

Doradztwo telekomunikacyjne obejmuje rozwiązania mobilne dla przedsiębiorstw, systemy wspomagania procesów biznesowych, usługi dodane oraz premium, płatności mobilne, a także M2M i IoT.

Piotr Herman: Czy MATERNA planuje uczestniczyć w Światowym Kongresie Technologii Mobilnych?

Helmut an de Meulen: Tak, planujemy uczestniczyć w MWC2017 z kilku powodów. Po pierwsze, kongres umożliwia nam zaprezentowanie naszego portfolio dynamicznie rozwijającym się segmentom rynku. Po drugie, takie wydarzenie stają się okazją do poznania potencjalnych klientów z całego świata (w szczególności z krajów Europy i Bliskiego Wschodu), nawiązania współpracy oraz dokonania przeglądu nowych trendów.

Piotr Herman

Brak komentarzy

Nie ma możliwości komentowania dla tego wpisu.