Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Marketing automation to recepta na skuteczniejszy i tańszy marketing. Nie przepłacaj na kontakcie z klientami. Dzięki mProfi zaplanujesz automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, MMS i e-maili według optymalnego harmonogramu. Wiadomości stworzysz za pomocą intuicyjnego kreatora.
mProfi » Marketing automation
Sprawdzaj statystyki linków w wiadomościach.
Buduj bazę kontaktów.
Organizuj kursy mobilne.
INFORMACJE O STATUSIE ZAMÓWIENIA
PRZYPOMNIENIA O UMÓWIONYCH WIZYTACH
NEWSLETTERY
GŁOSOWANIA
ANKIETY
Poznaj opinie naszych klientów
Nie istnieje jedna oficjalna definicja marketing automation. Najprościej można powiedzieć, że marketing automation to proces wykorzystania nowoczesnych technologii i oprogramowania do automatyzacji, analizy i optymalizacji działań marketingowych.
Dzięki rozwiązaniom z zakresu automation marketing może być jeszcze skuteczniejszy, a jednocześnie wymagać mniejszych zasobów, zarówno, jeśli chodzi o czas, jak i pieniądze.
Zautomatyzowane procesy pozwalają na zaoszczędzenie wielu godzin pracy, które można przeznaczyć na inne, bardziej strategiczne aspekty działalności. Wysoka moc obliczeniowa współczesnych komputerów sprawia, że niektóre zadania, które wymagałyby wielu godzin pracy ludzkiej, są w stanie wykonać w mgnieniu oka. W marketingu pojawia się wiele tego typu zadań, chociażby w zakresie wysyłki komunikatów reklamowych. Jest więc duże pole do optymalizacji przy pomocy narzędzi marketing automation.
Działania marketing automation mogą przybierać różne formy, w zależności od wybranych narzędzi i metod. Polscy przedsiębiorcy chętnie sięgają po rozwiązania z zakresu komunikacji na odległość, takie jak masowa wysyłka SMS-ów oraz e-mailing.
Narzędzia marketing automation dają im możliwość planowania wysyłki na później, co pozwala na przygotowywanie kampanii marketingowych z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki temu nie będzie się trzeba obawiać, że zapomni się o zleceniu wysyłki w czasie, gdy ma ona mieć miejsce.
Wystarczy stworzyć wiadomość przy pomocy specjalnego kreatora, wskazać odbiorców (pojedynczo lub za pośrednictwem wcześniej przygotowanej listy kontaktów) i dopasować parametry wysyłki do swoich potrzeb. Istnieje opcja wysyłki SMS ze specjalnymi znakami diakrytycznymi, w tym polskimi.
Marketing automation to rozwiązanie, które powinna rozważyć każda firma. Niemal wszystkie przedsiębiorstwa stosują jakąś formę reklamy, aby przyciągnąć nowych klientów, utrzymać zainteresowanie dotychczasowych czy zwiększyć świadomość marki. Warto zadbać o to, aby prowadzone działania marketingowe były maksymalnie korzystne, przy jednoczesnym ograniczeniu ich kosztów do minimum.
Dzięki marketing automation różnego rodzaju powtarzalne, nużące zadania, które wcześniej wykonywało się ręcznie, mogą być realizowane w sposób zautomatyzowany, a więc wygodniejszy i mniej czasochłonny.
Jednocześnie narzędzia marketing automation są coraz szerzej dostępne, a korzystanie z nich wiąże się z relatywnie niewielkimi kosztami, w związku z czym jest to dobra opcja także dla mniejszych firm, dysponujących ograniczonym budżetem. Małym przedsiębiorcom jest dzięki temu łatwiej konkurować z większymi podmiotami.
Często spotykane przykłady marketing automation obejmują automatyczne wysyłanie klientom powiadomień o nadchodzących spotkaniach i wizytach, a także powiadamianie o zmianie statusu zamówienia.
To pierwsze rozwiązanie sprawdza się firmach usługowych wielu branż (np. w salonach kosmetycznych i fryzjerskich) i placówkach medycznych. Pozwala zmniejszyć ilość wizyt pominiętych i odwołanych w ostatniej chwili, co może mieć znaczny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Powiadamianie o statusie zamówienia, a w szczególności o wysyłce i dostawie, jest z kolei niezwykle popularne w e-commerce. Dzięki temu klient nie musi sam szukać informacji o tym, co dzieje się z jego zamówieniem, oszczędza czas i postrzega firmę jako profesjonalną i kompetentną. Marketing automation może także zostać wykorzystane m.in. do planowania i wysyłki newsletterów, a także organizowania ankiet i głosowań.
mProfi pozwala na łatwą i szybką personalizację wiadomości. W praktyce oznacza to między innymi możliwość zwrócenia się do każdego z odbiorców po imieniu, nazwisku czy nazwie firmy. Gdyby przedsiębiorstwo chciało dokonać tego bez pomocy specjalnego oprogramowania, każda wiadomość musiałaby być wysyłana oddzielnie, co zajęłoby bardzo dużo czasu. Marketing automation rozwiązuje ten problem dzięki dynamicznym polom w wiadomości.
Najlepszy system marketing automation, czyli jaki? Kluczowe aspekty to przede wszystkim intuicyjność obsługi systemu, duża ilość realnie przydatnych funkcji, a także niski koszt wdrożenia i korzystania z narzędzi.
mProfi jest rozbudowaną platformą komunikacji mobilnej, w ramach której m.in. zlecisz automatyczną wysyłkę SMS-ów i e-maili w wybrany dzień i godzinę (lub w czasie rzeczywistym). Narzędzie pozwala również na automatyczną rejestrację odbiorców do listy kontaktów za pośrednictwem specjalnych formularzy.
Dzięki wbudowanemu modułowi analitycznemu możesz z łatwością zweryfikować wyniki kampanii, prowadzić testy i modyfikować treści, aby uzyskiwać jak najlepsze rezultaty. Nasze narzędzie marketing automation sprawdzi się zarówno w przypadku działań o mniejszej skali, jak i dużych kampanii.
Dobre narzędzia marketing automation są opracowywane w taki sposób, aby ich wdrożenie i późniejsze użytkowanie było maksymalnie proste, szybkie i wygodne.
Stworzenie i zaplanowanie masowej wysyłki SMS-ów lub e-maili przy pomocy mProfi nie wymaga dużych zasobów czy umiejętności technicznych. Przejrzysty interfejs jest łatwy w obsłudze, a w razie jakichkolwiek problemów, nasi eksperci służą profesjonalnym wsparciem.
Optymalna strategia marketing automation w każdej firmie może być nieco inna, w zależności m.in. od branży i budżetu. Dlatego wdrożenie marketing automation najlepiej zacząć od dokładnej analizy potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Ile firma może przeznaczyć na działania marketingowe? Jakie rezultaty chce uzyskać? Jakiego rodzaju komunikaty reklamowe mogą być pozytywnie przyjęte przez klientów?
Masowa wysyłka SMS-ów i e-maili jest stosunkowo tanią, bezpośrednią formą kontaktu, czy to z klientami, czy pracownikami lub kontrahentami. To dobry punkt wyjścia niezależnie od branży i rozmiaru firmy, z uwagi na jego uniwersalność.
Działania marketing automation z zakresu komunikacji mobilnej można skalować według aktualnych potrzeb. Firma może wysyłać wiadomości okazjonalnie lub bardzo często. Trzeba mieć na uwadze zarówno kwestię finansów, jak i preferencji użytkowników.
Podstawowe korzyści marketing automation dotyczą oszczędności zasobów i wygody, jakie wiążą się z przekazywaniem pewnych zadań specjalnemu oprogramowaniu.
Ręczne wysyłanie wiadomości do setek lub tysięcy klientów byłoby uciążliwe i czasochłonne. Dzięki działaniom marketing automation wystarczy przygotować treść wiadomości, ustalić parametry wysyłki, takie jak data i godzina, a system sam zadba o dostarczenie wiadomości o odpowiedniej porze.
Dodatkowym atutem mProfi jest możliwość tworzenia szablonów wiadomości. Jeśli często wysyłasz podobne komunikaty, które wymagają jedynie niewielkich zmian w treści, wystarczy, że raz przygotujesz optymalny szablon, a następnie tworzenie kolejnych SMS-ów i e-maili będzie znacznie szybsze.
Narzędzia marketing automation, takie jak mProfi, pozwalają na integrację z innym wybranym oprogramowaniem, aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty i w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnej technologii.
Warto wiedzieć, czym jest marketing automation i co można dzięki niemu zyskać, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Obecnie po rozwiązania tego typu sięga wielu przedsiębiorców z różnorodnych branż, w związku z czym klienci zaczynają oczekiwać spersonalizowanej, bezpośredniej komunikacji, między innymi właśnie za pośrednictwem wiadomości tekstowych.
Wdrożenie marketing automation oddziałuje na zarobki firmy bezpośrednio lub pośrednio, w zależności od rodzaju podjętych działań. Wysyłka wiadomości z informacjami o promocjach, wyprzedażach czy specjalnych ofertach może doprowadzić do zwiększenia ilości zamówień lub rezerwacji. Narzędzia marketing automation pozwalają ją zautomatyzować, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozsyłać komunikaty także poza godzinami pracy firmy, np. popołudniami lub w weekendy. Będzie to skuteczne i wyjątkowo przydatne w przypadku sklepów internetowych, w których można zrobić zakupy o dowolnej porze.
Pośrednio dzięki marketing automation zarobki mogą wzrosnąć m.in. w efekcie działań mających na celu, nie, zachęcanie do zakupu czy skorzystania z usług przedsiębiorstwa, a poprawy jakości obsługi klienta lub zwiększenia świadomości marki. Przykładowo, zautomatyzowanie SMS-owych powiadomień o statusie zamówienia może wpłynąć na pozytywny odbiór firmy przez dotychczasowych klientów, a w związku z tym dokonywanie przez nich kolejnych zakupów.
Czy SMS z bramki można namierzyć? Fakty i mity
Kiedyś niezwykle popularne bramki SMS, aktualnie służą głównie firmom. Indywidualni użytkownicy przestali potrzebować bramek wraz z rozwojem technologii i ofert, które...
Co to smishing? Przykłady, zagrożenia i sposoby ochrony
Współczesny rozwój technologii to w praktyce wyścig w tworzeniu coraz lepszych zabezpieczeń przed oszustwami. Cyberprzestępcy tylko czekają, aż pojawi się jakaś...
Co to jest SMS full? Jak działa i kiedy się go używa?
Myśląc o nowoczesnej komunikacji, większość z nas pomyśli o mailach lub w kontekście bardziej reklamowym, o powiadomieniach z aplikacji. Ze względu...
Event marketing – przykłady skutecznych kampanii
Jak zaangażować klienta w działania promocyjne? Najlepiej poprzez event marketing. Ten, chociaż pozornie wymaga sporych nakładów finansowych, jest jednym z najlepszych...
Co to jest USP marketing? Klucz do skutecznej strategii marketingowej
W świecie biznesu liczy się każda przewaga nad konkurencją, jaką możemy zdobyć. Badania rynku, trafniejsza kampania, celniejsze reklamy – to wszystko...
Co to jest cross-channeling? Przykłady i korzyści strategii wielokanałowej
W dobie rosnącej konkurencji każdy pomysł na zwiększenie swoich zasięgów jest ważny, jednak czasem warto zacząć od podstaw. Jedną z najważniejszych...
Marketing lojalnościowy, czyli jak skutecznie budować więź z klientem
Przekonanie klienta do zakupów w Twoim sklepie to dopiero początek drogi. Prawdziwy zysk da Ci dopiero jego zatrzymanie i skłonienie, żeby...
Jak określić grupę docelową odbiorców? Praktyczny przewodnik
Jedną z podstaw każdego skutecznego marketingu jest precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców. Znajomość swoich klientów pozwala precyzyjnie nakreślić plan dotarcia
Czym jest platforma CPaaS? Zalety i zastosowania dla Twojego biznesu
Dzisiejszy świat to świat stale zachodzących dynamicznych zmian. W szczególności za sprawą AI każdy dzień może przynieść nową niespodziankę, na którą...
Jeśli masz szczegółowe pytania to skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy Ci, doradzimy.